You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 16:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #341989 Wysłany: 06 Mar 2010, 22:04; 
 Temat postu: Punto 1.1 SPI nowe turbo
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Mar 2010,
Posty: 5
Witam wszystkich, przez kilka ostatnich lat mój silnik 1.1 latał na turbo ale niestety była to turbina z diesla i nie miała odpowiedniego chłodzenia i się rozsypała. A więc postanowiłem ją wymienić niestety moje potyczki z tym silnikiem są na etapie podstawówki pod względem wytrzymałości mechanicznej podzespołów. I tu zwracam się z uprzejmą prośbą jeśli ktoś się bawił w uturbianie tak owego silnika i wie jakie może być maksymalne doładowanie prosił bym o podanie jego wartości. Mój kropek hulał na 0.5bara i chodziło tu o uelastycznienie parametrów a nie o wydajność na mocy.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #342164 Wysłany: 07 Mar 2010, 13:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Paź 2008,
Posty: 260
Możesz powiedziec coś wiecej na temat tego Turbo w 1.1?
Byłeś tym na hamowni?
Kurde pokaż no jakieś foteczki jak to to wygląda, jak to się sprawuje?

Chwal no się troche Przyjacielu! :shock:

_________________
Czy masz już darmowe Assistance?

SPRZEDAM KROPASA :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #342166 Wysłany: 07 Mar 2010, 13:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Chłopie powiedz coś więcej o tym patencie. Czy silnik jest odprężony, czym sterowany, jakie miał turbo wstawione. Jak chcesz mieć większą elastyczność to mniejsze turbo co szybciej pompować bedzie. Daj wykres jak to wyglądało na obecnym setupie.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #342194 Wysłany: 07 Mar 2010, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Jestem ciekawy tej rzeźby, jak to jest uturbiony 1,1 SPI na 1 wtryskiwaczu :D

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #342230 Wysłany: 07 Mar 2010, 16:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Mar 2010,
Posty: 5
A więc tak turbina pochodzi z jakiegoś diesla doładowanie gdzieś do 1bara, kolektor wyspawany pod turbo. Cały dolot z aluminium filtr powietrza z alu.
ciśnienie doładowania skręcone do 0.5bara ze względów na elementy silnik i tak początkowo jeździł na 0.2 :P stopniowo popuszczany do 0.5. Turbina załączała działać od 2.5tyś orb/min, jak już wcześniej pisałem turbo nie miało na celu uzyskiwać moc tylko uelastycznić niskie obroty bo jak wiadomo 1.1 moc 54km uzyskuje przy 5500obr/min. Na razie całe turbo jest zdemontowane gdyż łopatki wirnika rozsypały się do dolotu :? a napędzanie przez spaliny czegoś co nic nie zmienia spowodowało znaczne zużycie paliwa około 14-15 l 100km przy przeciętnej jeździe. A wracając do silnika głowica splanowana o 2mm, miedziana uszczelka pod głowicę polerka, kanałów dolotowych i wylotowych. Auto nie było na hamowni więc nie wiem ile ma koni ale do 100km/h dochodziło w 11.8sek ;) a więcej na temat turbo w silniku 1.1 znajdziecie na tej stronce tam też zdjęcia http://www.driver_wrc.wlb.vectranet.pl/ ... %20%29.htm
Jeśli kupie nową turbinę tyle że od benzyniaka postaram się zrelacjonować jej montaż :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344030 Wysłany: 12 Mar 2010, 12:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Słowem komentarza:

- filtr powietrza z alu??? o co kaman?
- planowanie głowicy plus miedziana uszczelka pod turbo? a to przypadkiem się silników FIRE nie odpręża pod doładowanie?
- 11,8 do 100 i spalanie 14 litrów to dosłownie śmiech na sali, mniej ma 1,2 16V i pali połowę

Wnioski sam sobie niech każdy wyciągnie.

BTW pod maską to ja już nawet nie chcę tego oglądać bo czuję że koszmary mogę mieć później :)

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344037 Wysłany: 12 Mar 2010, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Lis 2008,
Posty: 458
Rotorku czytaj ze zrozumieniem. Jak turbo padlo to wtedy spalanie wynosilo 14-15l/100km , dlatego pozostalosci turbo zostaly zdemontowane. Kto to stroil w ogole i na czym ??

_________________
www.g-force.pl

Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344084 Wysłany: 12 Mar 2010, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Kamilbike napisał(a):
Rotorku czytaj ze zrozumieniem. Jak turbo padlo to wtedy spalanie wynosilo 14-15l/100km , dlatego pozostalosci turbo zostaly zdemontowane. Kto to stroil w ogole i na czym ??


A faktycznie, moje niedopatrzenie. Dalej jednak mi się wydaje że tam druciarnią jedzie :D

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344140 Wysłany: 12 Mar 2010, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Mar 2010,
Posty: 5
2rotor widzę że kolega się zna po byku jak wygląda dolot z alu tak jak w cc 900 bo ja wątpię w to że badziewne plastiki fiata wytrzymały by jakie kol-wiek ciśnienie. Uszczelka nie jest rozprężna bo ciśnienie doładowania i sama modyfikacja tego nie wymagała z resztą samo założenie uszczelki miedzianej ciśnienie na tłokach się nie zmieniło bo uszczelka ma 2mm a głowica splanowana była o 2mm więc nic to nie zmieniło. Ogólnie silnik nie zyskał na mocy ani nie stracił jeśli chodzi o silnik bez turbo (z turbo daje rade 1.6). Spalanie 9-10litrów po torze ogólnie widzę że nastawienie do mojego autka jest negatywne więc chyba nie ma sensu drążyć tematu. Max doładowanie bez dodatkowych wtryskiwaczy i zmiany elektroniki jak by ktoś chciał nowe soft turbo do seja cienkiego i punto z 1.1 kosztuje 7500zł elementy montaż i strojenie

[ Dodano: 12 Mar 2010 19:45 ]
żeby nie było że się nie da http://otomoto.pl/fiat-cinquecento-turb ... 88414.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344178 Wysłany: 12 Mar 2010, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Lis 2008,
Posty: 458
Kto to stroil??

_________________
www.g-force.pl

Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344226 Wysłany: 13 Mar 2010, 00:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Mar 2010,
Posty: 5
całe turbo montowała firm z warszawy przy przebiegu 32tyś km ponad 2 lata temu temu tyle że turbo zdobyłem sam a firma zajęła się adaptacją go do tego silnika a że wtedy części nie były tanie więc brakowało trochę kasy i nie było IC i chłodnicy oleju i padło turbo a na przeglądy nie opłacało się jeździć bo za wysokie koszta samego przeglądu i dojazdu
http://www.v-maxzone.pl/produkty/7115,m ... -soft.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344270 Wysłany: 13 Mar 2010, 09:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Lis 2008,
Posty: 458
bez przesady, cenyaz tak sie nie zmienily. IC mogles kupic jakas chinszczyzne, kolanka z rurami to koszt ok 200zl plus chlodnica oleju 300zl. Calosc moze doszla by do 1000zl ale jazda bylaby mniej awaryjna wtedy. Ja u siebie zauwazylem poprawe na temp oleju po zalozeniu dolotu powietrza na ta chlodnice. Mysle tez czy nie dac jakiegos malego wiatraczka na nia, albo nawet 2, tylko takie od kompa to raczej cienki pomysl :/

_________________
www.g-force.pl

Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344512 Wysłany: 13 Mar 2010, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Mar 2010,
Posty: 5
chińszczyznę to się je auto robione było dokładnie 3 lata temu. Na IC brakło kasy bo wtedy tylko nie liczni brali się do takiej roboty kasy też wiele nie było bo poszła w belkę od GT, hamulce EBC, amortyzatory, sprężyny, alufelgi , opony , kseny do auta dołożone było coś ponad 7tyś zł a kupiony był za 1900euro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344536 Wysłany: 14 Mar 2010, 00:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
zaprezentuj swoje auto w odpowiednim temacie.Chętnie go zobacze

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344836 Wysłany: 14 Mar 2010, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
kox napisał(a):
zaprezentuj swoje auto w odpowiednim temacie.Chętnie go zobacze


Chętnie również zobaczę, coś mam przeczucie ze "gruby tjun" :D

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #348327 Wysłany: 24 Mar 2010, 16:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 09 Paź 2008,
Posty: 260
Mnie też to bardzo ciekawi :D
Moje jeden jeden...
Mogło by troszkę pochulać ;)

Daj fotki jak możesz powiedz coś więcej jak widzisz wszyscy zainteresowani.

_________________
Czy masz już darmowe Assistance?

SPRZEDAM KROPASA :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371706 Wysłany: 06 Cze 2010, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Gru 2008,
Posty: 133
Gdzie w warszawie robiłeś taką usługę? I z częściami i robocizną ile trzeba na taką imprezę szykować?
Ja też posiadam 1,1 i opcja turbo by mi znacznie umiliła pomykanie po mieście. W necie znalazłem info, gdzie turbo głównie siedzi w SC i szczerze daje to radę, a podobno spalanie nieznacznie wzrasta w odniesieniu do normy przy optymalnej jeździe po mieście i na trasie.
Czy wstawiałeś dodatkowo wałek od 1,2, czy pod maską nie było większych modyfikacji, no i jak znosi to skrzynia i sprzęgło?

_________________
Punto 1.1 55KM
http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=2913
Ulubione:
1 Oglądanie się za Alfą
2 Wyprzedzanie Passata
3 Wyprzedzanie pozostałych niemieckich aut


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371767 Wysłany: 07 Cze 2010, 00:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
nosscore, taniej wyjdzie Ci SWAP na 1.4T z GT.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371832 Wysłany: 07 Cze 2010, 13:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bełchatów
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 113
Pomógł: 1
no nie wiem czy tak taniej.. Pomyślałeś o zmianie zawieszenia i hamulców oraz ewentualnym remoncie tego SWAP-owanego silnika ? Bo raczej nikt nie sprzedaje idealnych 1.4T

_________________
Mój KrOpEk 1.1 :)
http://fiatpunto.com.pl/topic13280.html
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/68950


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371843 Wysłany: 07 Cze 2010, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Myślisz ze jak wsadzisz do 1.1 turbo to tego nie będzie trzeba zmieniać? :lol:
Kto mówi o kupnie SWAPa? Kupujesz rozbite GT i masz wszystko co potrzebujesz.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371883 Wysłany: 07 Cze 2010, 17:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Gru 2008,
Posty: 133
dzikidaniel napisał(a):
nosscore, taniej wyjdzie Ci SWAP na 1.4T z GT.

opcja znalezienia dobrego GT graniczy z cudem. Nie chodzi mi o to, aby mieć smoka, który będzie palił 100/100, ale aby zachować optymalne spalanie i zwiększyć moc. Nie będzie to przecież Punto aby się ścigać każdej nocy.
Kolega ma coś ciekawego pod maską i chciałbym zobaczyć jak to sobie daje radę w praktyce, jak wytrzymuje to silnik, i cała reszta.

_________________
Punto 1.1 55KM
http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=2913
Ulubione:
1 Oglądanie się za Alfą
2 Wyprzedzanie Passata
3 Wyprzedzanie pozostałych niemieckich aut


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372150 Wysłany: 08 Cze 2010, 09:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
FIRE przy dobrym strojeniu wytrzyma na seryjnym dole 200KM.
Co do spalania to jeśli ktoś liczy że dobije do 100KM z 55 i zacznie mu palić o 1l/100 km to już dawno się przeliczył. Koszt uturbienia: ile masz zamiar wydać na to? W jakim budżecie się mieścisz?
Znaleźć dobre GT jest trudno, ale graniczy z cudem znalezienie idealnego. Pomyśl nad przesiadką do GT bo pewnie taniej i mniej problematycznie C to przyjdzie.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #803466 Wysłany: 19 Kwi 2016, 20:53; 
 Temat postu: Re: Punto 1.1 SPI nowe turbo
Offline
Forumowicz

Imię: michal
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 19 Kwi 2016,
Posty: 4
Witam czy zna ktos patent jak oszukac sensor map posiadam punto 1.1spi mono wtrys 94rok turbo zamontowane wydech przelot oklad dolotowy ruwnierz zrobiony mam problem zapala sie blad marchewa i auto szarpie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #803517 Wysłany: 20 Kwi 2016, 09:30; 
 Temat postu: Re: Punto 1.1 SPI nowe turbo
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
tu chyba nie ma szans na oszukanie, tylko nową mapę trzeba stworzyć na hamowni

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #803522 Wysłany: 20 Kwi 2016, 10:38; 
 Temat postu: Re: Punto 1.1 SPI nowe turbo
Offline
Forumowicz

Imię: michal
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 19 Kwi 2016,
Posty: 4
gdzies wyczytalem patent o zaworku na trujniku przed sensorem prubowalem ale jak dlamnie to nie dziala blad dalej wyskakuje autem da sie jechac tylko jak sie delikatnie i plynie gazu dodaje jak juz da sie zaduzo to dlawi sie

[ Dodano: 20 Kwi 2016, 10:38 ]

dodat ze turbina ma intercooler zrobiony caly szczelni i turbo jest skrecone najmniej jak sie da na zaworze upustowym a silnik zahowuje sie jakby tego niehcial wogule.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO