You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 02:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #32056 Wysłany: 08 Lip 2007, 17:03; 
 Temat postu: Uszczelka pod głowicą
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Maj 2007,
Posty: 28
Serwus.
Może ktoś z Was ma wiedzę o tym ,czy po wymianie uszczelki pod głowicą należy ją dokręcać po pewnym czasie eksploatacji silnika?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #32061 Wysłany: 08 Lip 2007, 17:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Silesia Superior
Rejestracja: 27 Sty 2007,
Posty: 34
Nie trzeba.

_________________
MKII 16V Cziken Edition


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32069 Wysłany: 08 Lip 2007, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gorlice/ okolice
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 96
mój ojciec jak wymieniał w kadecie to był dokręcać po 2000 km

_________________
Co to są myszykiszki ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32136 Wysłany: 09 Lip 2007, 00:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
chyba się powinno....może to stara szkoła ale tak mi sie wydaje jak zresztą wszytkie uszczelki pracujące na ciepło 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32137 Wysłany: 09 Lip 2007, 00:27; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Ja nie wiem, ale wydaje mi sie to bez sensu.... czy jak kupujemy auto z fabryki to też sie jeździ dokręcać?! tak samo zmontowany jest.

[ Dodano: 09 Lip 2007 00:27 ]
moim zdaniem wystarczy raz a dobrze z zalecanym momentem kluczem dyn.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32200 Wysłany: 09 Lip 2007, 12:29; 
 Temat postu:
ipIV Auto z fabryki nigdy nie ma przebiegu 0 km. Zawsze jest kilka kilometrów "przejechane". W tym czasie zanim jeszcze auto trafi do salonu jest ostatecznie regulowane, przechodzi badanie techniczne itp. jak również jest poprawiany moment dokręcenia śrub głowicy. Jest to konieczne z tego względu, że uszczelka świeżo po założeniu dopiero po krótkim czasie eksploatacji silnika osiada tak jak powinna. Zresztą wszystkie uszczelki tak mają, z tym że w przypadku głowicy jest bardzo niska tolerancja szczelności połączenia i konieczna jest kontrola jej osadzenia.


Góra
  
 
 
 Post #32345 Wysłany: 09 Lip 2007, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Maj 2007,
Posty: 28
Cześć.
No to jak,dokręcać czy nie dokręcać oto jest pytanie!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32431 Wysłany: 10 Lip 2007, 16:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Cze 2007,
Posty: 127
Ja wiem jedno :D Wymieniac i na czerwony sylikon kleic :P

_________________
-----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32438 Wysłany: 10 Lip 2007, 16:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
Cytuj:
Auto z fabryki nigdy nie ma przebiegu 0 km. Zawsze jest kilka kilometrów "przejechane". W tym czasie zanim jeszcze auto trafi do salonu jest ostatecznie regulowane, przechodzi badanie techniczne itp. jak również jest poprawiany moment dokręcenia śrub głowicy. Jest to konieczne z tego względu, że uszczelka świeżo po założeniu dopiero po krótkim czasie eksploatacji silnika osiada tak jak powinna. Zresztą wszystkie uszczelki tak mają, z tym że w przypadku głowicy jest bardzo niska tolerancja szczelności połączenia i konieczna jest kontrola jej osadzenia.



Pierwszy raz slysze zeby w nowych autach zdejmowano pokrywe rozrzadu i dokrecno glowice . Przeciez silniki czasami produkuja w innym kraju niz idzie montaz auta .

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32468 Wysłany: 10 Lip 2007, 17:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Ludzie a co za problem wziąść klucz dynamometryczny i sprawdzic czy wszystkie sruby sa dokręcane??? Wg mnie powinno sie dokrecac jak najbardziej. Aha chyba chodzi i pokrywe zaworów. Bo mowi sie chyba osłona rozrządu i pokrywa zaworów, a to dwie rozne rzeczy. Fachowcy mam racje czy nie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32471 Wysłany: 10 Lip 2007, 17:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
pokrywa rozrzadu - to znaczy pokrywa zaworow . Co to za roznica ? Nie myle z oslona rozrzadu (tam gdzie smiga pasek) .... :wink:

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32476 Wysłany: 10 Lip 2007, 18:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
wg mnie osłona to tam gdzie smiga pasek:) a kazda pokrywa jak to pokrywa nakładana jest z "góry".


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32482 Wysłany: 10 Lip 2007, 18:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
no wiec napisalem ze POKRYWA rozrzadu (bo pod nia mamy rozrzad - czyli walek rozrzadu ) ale prawidlowo mowi sie pokrywa zaworow (mimo ze jak ja odkrecisz to ich nie zobaczysz :wink: )

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32486 Wysłany: 10 Lip 2007, 18:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
ok i wszystko jasne. Chcialem jasności zeby ktos nie sciagal tej oslony gdzie pasek smiga zeby dokrecic glowice.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32488 Wysłany: 10 Lip 2007, 18:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
heheeee to tak jak ginekolog wymienial filtr powietrza przez rure wydechowa :wink:

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32490 Wysłany: 10 Lip 2007, 18:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
haha no dokladnie :):)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32619 Wysłany: 10 Lip 2007, 23:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Maj 2007,
Posty: 28
Panowie czy to żarty,czy może forum humoru?
Uszczelka między głowicą a blokiem silnika to ta o którą pytałem.
Rozróżnienia jej międzyinnymi uszczelkami silnika, na ogół nie jest problemem dla, uczniow Zasadniczej Szkoly Samochodowej.Proszę o potraktowanie mojej prośby serio.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32666 Wysłany: 11 Lip 2007, 11:45; 
 Temat postu:
Patryk80 napisał(a):
Cytuj:
Auto z fabryki nigdy nie ma przebiegu 0 km. Zawsze jest kilka kilometrów "przejechane". W tym czasie zanim jeszcze auto trafi do salonu jest ostatecznie regulowane, przechodzi badanie techniczne itp. jak również jest poprawiany moment dokręcenia śrub głowicy. Jest to konieczne z tego względu, że uszczelka świeżo po założeniu dopiero po krótkim czasie eksploatacji silnika osiada tak jak powinna. Zresztą wszystkie uszczelki tak mają, z tym że w przypadku głowicy jest bardzo niska tolerancja szczelności połączenia i konieczna jest kontrola jej osadzenia.



Pierwszy raz slysze zeby w nowych autach zdejmowano pokrywe rozrzadu i dokrecno glowice . Przeciez silniki czasami produkuja w innym kraju niz idzie montaz auta .


Jeśli chodzi o silniki to niektórzy producenci robią tak jak napisałem. Jeśli dostawca silnika jest inny to do auta trafia już gotowy do rozruchu silnik, który przeszedł co najmniej trzy fazy montażu oraz kontroli i jest częściowo dotarty na hamowni przed trafieniem pod maskę. Wtedy przed trafieniem auta do salonu przeprowadzane jest tylko podstawowe badanie drogowe (układ jezdny, hamulce, oświetlenie itp.)


Góra
  
 
 
 Post #32736 Wysłany: 11 Lip 2007, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Maj 2007,
Posty: 28
Moje pytanie związane było z wymianą uszczelki w remontowanym silniku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32757 Wysłany: 11 Lip 2007, 18:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
TAK. Dokreć odpowiednim momentem w odpowiedniej kolejności po przejechaniu około 2000km.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #32885 Wysłany: 12 Lip 2007, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: wrocław
Rejestracja: 12 Lip 2007,
Posty: 4
najlepiej po 500km podjechać do mechanika i powienien dokrecić sruby :) przerabiałem to w kadecie :)

_________________
lepszy martwy , niż drugi


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO