|
Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
michal_ |
#351213 Wysłany:
01 Kwi 2010, 23:17; Temat postu: Szybki / krótki skręt |
|
 |
Forumowicz |
 |
Rejestracja: 27 Lut 2010, Posty: 4
|
Witam. W moim Punto do maksymalnego skrętu kołami potrzeba ponad 2 razy obrócić kierownicę. Wie ktoś może jak to zmienić? Nie mam wspomy, może ktoś zna jakiś w miarę tani sposób aby zwiększyć czułość kół na ruch kierownicy? Dla porównania jeździłem ostatnio Alfą 156, tam wystarczy niecałe 1,5 obrotu  Jeździ się świetnie.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#351217 Wysłany:
01 Kwi 2010, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
W wersjach ze wspomaganiem wg książki zakres ruchu to 2,9 obrotu (czyli niecałe 1,5 w jedną stronę, bez wspomagania 4,4). czyli musiałbyś na taki sobie przerobić. IMO nie ma to większego sensu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#351226 Wysłany:
01 Kwi 2010, 23:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Z tym że wersja z wspomaganiem strasznie skręca (jesli chodzi np. o promień skrętu).
Wsadź maglownice od alfy i masz po problemie.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#351227 Wysłany:
02 Kwi 2010, 00:00; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): Z tym że wersja z wspomaganiem strasznie skręca (jesli chodzi np. o promień skrętu). W sumie nie sprawdzałem, ale wg książki średnica zawracania jak i katy skrętu są te same, natomiast w wersjach z klimą jest niby gorzej. dzikidaniel napisał(a): Wsadź maglownice od alfy
Spasuje?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#351228 Wysłany:
02 Kwi 2010, 00:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Spasuje jak się dużo napracuje. Nie bez powodu jest taka przekładnia. Bez wspomagania się kręci strasznie ciężko.
Co do książki to powiem Ci że nie patrzałem na to ale skręt jest słabszy w wersji ze wspomaganiem. Co do klimy to nie mam pojęcia jaka miała by być różnica.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Rafalinek |
#351232 Wysłany:
02 Kwi 2010, 00:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
u mnie ze wspomaganiem 1 1/4 w lewo, 1 1/2 w prawo - w poprzednim GTku też tak miałem. Natomiast średnica zawracania to horror  Nie wiem czy w każdym Mk1 ze wspom. tak jest czy tylko w GT. Podobno mocniejsze auta mają ograniczony promień skrętu, nie wiem czy w tym wypadku też tak mam  Ale plus, że się lekko kręci, no i że od środkowego położenia do oporu masz niewiele więcej, jak jeden obrót
A co do przekładki, to oprócz maglownicy potrzebna jest jeszcze pompa wspomagania i dodatkowo chyba na głowicy (już nie pamiętam dokładnie) jest mocowanie do niej, także albo też przełożyć od wersji ze wspom. albo jakoś dorobić. Sporo roboty i nieopłacalne 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#351233 Wysłany:
02 Kwi 2010, 00:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Rafalinek, a jechałeś czymś jak np Coupe albo Bravo HGT? To dopiero ma masakryczny skręt. Na moje wspomaganie narzekam ale tamtym się gorzej skręca niz starym "ogórkiem" 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Rafalinek |
#351235 Wysłany:
02 Kwi 2010, 00:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
oj, szczerze wątpię, aby miało gorszy skręt od mojego  jak kiedyś mi się uda, to nakręcę jakiś filmik
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#351266 Wysłany:
02 Kwi 2010, 10:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Wsiadnij to się przekonasz 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#351273 Wysłany:
02 Kwi 2010, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Rafalinek napisał(a): oj, szczerze wątpię, aby miało gorszy skręt od mojego  jak kiedyś mi się uda, to nakręcę jakiś filmik
GT ma większy promień skrętu bo silnik i skrzynia są większe a komora silnika mała więc koło nie ma miejsca na większy wychył.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#351276 Wysłany:
02 Kwi 2010, 10:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Bzdura. GT3 bez klimy ma taką samą maglownice jak 1.2 16V więc wielkość silnika nie ma związku z tym fakrem, wersja z klimą ma inną. GT1/GT2 ma identyczną maglownicę jak wszystkie pozostałe, wersja z klimą ma inne oznaczenie.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Rafalinek |
#351286 Wysłany:
02 Kwi 2010, 11:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
Ja mam maglownicę od wersji z klimą - może faktycznie ma to znaczenie. Drugą też mam w garażu, ale wymaga regeneracji.
|
|
Góra |
|
 |
kriss022 |
#351423 Wysłany:
02 Kwi 2010, 18:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 31 Maj 2009, Posty: 100
|
Mam MkI 1.7TD wspomaganie i klime skret jest masakryczny(średnica zawracania 10,5m) według ksiazki jak nie wiekszy
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.
|
|
Góra |
|
 |
michal_ |
#351487 Wysłany:
02 Kwi 2010, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Rejestracja: 27 Lut 2010, Posty: 4
|
dzikidaniel napisał(a): Z tym że wersja z wspomaganiem strasznie skręca (jesli chodzi np. o promień skrętu). Czyli zmniejsza się promień skrętu, i dlatego ruch kierownicą od oporu do oporu jest mniejszy? dzikidaniel napisał(a): Wsadź maglownice od alfy i masz po problemie.
Ale wtedy mogę zapomnieć o parkowaniu? Nie ruszę kierownicą w miejscu?
Szkoda, myślałem żeby trochę poganiać między pachołkami, ale tak przygotowanym samochodem zamęczę się po pierwszych stu metrach
Reasumując, po założeniu wspomy - zmniejszę promień skrętu, a po zmianie maglownicy nie będę miał siły kręcić?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#351493 Wysłany:
02 Kwi 2010, 21:02; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
michal_ napisał(a): Czyli zmniejsza się promień skrętu, i dlatego ruch kierownicą od oporu do oporu jest mniejszy? Zmniejsza się KĄT skrętu kół wobec czego PROMIEŃ skrętu się zwiększa [ Dodano: 02 Kwi 2010 20:02 ]michal_ napisał(a): Szkoda, myślałem żeby trochę poganiać między pachołkami, ale tak przygotowanym samochodem zamęczę się po pierwszych stu metrach
Gadanie. Punciakiem z seryjnym układem spokojnie można w KJS i podobnych imprezach zręcznościowych startować i nie męczy to bardziej niż w innych autach.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
michal_ |
#351693 Wysłany:
03 Kwi 2010, 07:27; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Rejestracja: 27 Lut 2010, Posty: 4
|
STax napisał(a): michal_ napisał: Czyli zmniejsza się promień skrętu, i dlatego ruch kierownicą od oporu do oporu jest mniejszy?
Zmniejsza się KĄT skrętu kół wobec czego PROMIEŃ skrętu się zwiększa O to mi chodziło, zamieszałem STax napisał(a): michal_ napisał: Szkoda, myślałem żeby trochę poganiać między pachołkami, ale tak przygotowanym samochodem zamęczę się po pierwszych stu metrach
Gadanie. Punciakiem z seryjnym układem spokojnie można w KJS i podobnych imprezach zręcznościowych startować i nie męczy to bardziej niż w innych autach.
No właśnie troszkę się obawiam, że jednak nie będzie tak jak piszesz. Oczywiście nie liczę na wynik, ale gdyby było mniej kręcenia czasy na pewno były by lepsze.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#351892 Wysłany:
03 Kwi 2010, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
michal_ napisał(a): Oczywiście nie liczę na wynik, ale gdyby było mniej kręcenia czasy na pewno były by lepsze.
http://www.youtube.com/watch?v=SfpivRSuIKQ
To naprawdę nie ma znaczenia (lub minimalne) jeśli się dobrze potrafi tą kierą kręcić
BTW kolega Góral tu z forum nawet jakiegoś sponsoringu się dorobił jeżdżąc punciakiem w KJS więc jak są umiejętności, to układ kierowniczy nie jest przeszkodą 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|