You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #351213 Wysłany: 01 Kwi 2010, 23:17; 
 Temat postu: Szybki / krótki skręt
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lut 2010,
Posty: 4
Witam. W moim Punto do maksymalnego skrętu kołami potrzeba ponad 2 razy obrócić kierownicę. Wie ktoś może jak to zmienić? Nie mam wspomy, może ktoś zna jakiś w miarę tani sposób aby zwiększyć czułość kół na ruch kierownicy? Dla porównania jeździłem ostatnio Alfą 156, tam wystarczy niecałe 1,5 obrotu :shock: Jeździ się świetnie.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #351217 Wysłany: 01 Kwi 2010, 23:34; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
W wersjach ze wspomaganiem wg książki zakres ruchu to 2,9 obrotu (czyli niecałe 1,5 w jedną stronę, bez wspomagania 4,4). czyli musiałbyś na taki sobie przerobić. IMO nie ma to większego sensu.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351226 Wysłany: 01 Kwi 2010, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Z tym że wersja z wspomaganiem strasznie skręca (jesli chodzi np. o promień skrętu).
Wsadź maglownice od alfy i masz po problemie.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351227 Wysłany: 02 Kwi 2010, 00:00; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
dzikidaniel napisał(a):
Z tym że wersja z wspomaganiem strasznie skręca (jesli chodzi np. o promień skrętu).

W sumie nie sprawdzałem, ale wg książki średnica zawracania jak i katy skrętu są te same, natomiast w wersjach z klimą jest niby gorzej.

dzikidaniel napisał(a):
Wsadź maglownice od alfy

Spasuje?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351228 Wysłany: 02 Kwi 2010, 00:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Spasuje jak się dużo napracuje. Nie bez powodu jest taka przekładnia. Bez wspomagania się kręci strasznie ciężko.
Co do książki to powiem Ci że nie patrzałem na to ale skręt jest słabszy w wersji ze wspomaganiem. Co do klimy to nie mam pojęcia jaka miała by być różnica.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351232 Wysłany: 02 Kwi 2010, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Mar 2007,
Posty: 626
u mnie ze wspomaganiem 1 1/4 w lewo, 1 1/2 w prawo - w poprzednim GTku też tak miałem. Natomiast średnica zawracania to horror :twisted: Nie wiem czy w każdym Mk1 ze wspom. tak jest czy tylko w GT. Podobno mocniejsze auta mają ograniczony promień skrętu, nie wiem czy w tym wypadku też tak mam :D Ale plus, że się lekko kręci, no i że od środkowego położenia do oporu masz niewiele więcej, jak jeden obrót :)
A co do przekładki, to oprócz maglownicy potrzebna jest jeszcze pompa wspomagania i dodatkowo chyba na głowicy (już nie pamiętam dokładnie) jest mocowanie do niej, także albo też przełożyć od wersji ze wspom. albo jakoś dorobić. Sporo roboty i nieopłacalne :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351233 Wysłany: 02 Kwi 2010, 00:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Rafalinek, a jechałeś czymś jak np Coupe albo Bravo HGT? To dopiero ma masakryczny skręt. Na moje wspomaganie narzekam ale tamtym się gorzej skręca niz starym "ogórkiem" :shock:

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351235 Wysłany: 02 Kwi 2010, 00:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Mar 2007,
Posty: 626
oj, szczerze wątpię, aby miało gorszy skręt od mojego :D jak kiedyś mi się uda, to nakręcę jakiś filmik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351266 Wysłany: 02 Kwi 2010, 10:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Wsiadnij to się przekonasz ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351273 Wysłany: 02 Kwi 2010, 10:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Rafalinek napisał(a):
oj, szczerze wątpię, aby miało gorszy skręt od mojego :D jak kiedyś mi się uda, to nakręcę jakiś filmik


GT ma większy promień skrętu bo silnik i skrzynia są większe a komora silnika mała więc koło nie ma miejsca na większy wychył.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351276 Wysłany: 02 Kwi 2010, 10:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Bzdura. GT3 bez klimy ma taką samą maglownice jak 1.2 16V więc wielkość silnika nie ma związku z tym fakrem, wersja z klimą ma inną. GT1/GT2 ma identyczną maglownicę jak wszystkie pozostałe, wersja z klimą ma inne oznaczenie.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351286 Wysłany: 02 Kwi 2010, 11:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Mar 2007,
Posty: 626
Ja mam maglownicę od wersji z klimą - może faktycznie ma to znaczenie. Drugą też mam w garażu, ale wymaga regeneracji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351423 Wysłany: 02 Kwi 2010, 18:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 31 Maj 2009,
Posty: 100
Mam MkI 1.7TD wspomaganie i klime skret jest masakryczny(średnica zawracania 10,5m) według ksiazki jak nie wiekszy

_________________
Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351487 Wysłany: 02 Kwi 2010, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lut 2010,
Posty: 4
dzikidaniel napisał(a):
Z tym że wersja z wspomaganiem strasznie skręca (jesli chodzi np. o promień skrętu).

Czyli zmniejsza się promień skrętu, i dlatego ruch kierownicą od oporu do oporu jest mniejszy?

dzikidaniel napisał(a):
Wsadź maglownice od alfy i masz po problemie.

Ale wtedy mogę zapomnieć o parkowaniu? Nie ruszę kierownicą w miejscu?


Szkoda, myślałem żeby trochę poganiać między pachołkami, ale tak przygotowanym samochodem zamęczę się po pierwszych stu metrach :?

Reasumując, po założeniu wspomy - zmniejszę promień skrętu, a po zmianie maglownicy nie będę miał siły kręcić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351493 Wysłany: 02 Kwi 2010, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
michal_ napisał(a):
Czyli zmniejsza się promień skrętu, i dlatego ruch kierownicą od oporu do oporu jest mniejszy?

Zmniejsza się KĄT skrętu kół wobec czego PROMIEŃ skrętu się zwiększa ;)

[ Dodano: 02 Kwi 2010 20:02 ]
michal_ napisał(a):
Szkoda, myślałem żeby trochę poganiać między pachołkami, ale tak przygotowanym samochodem zamęczę się po pierwszych stu metrach

Gadanie. Punciakiem z seryjnym układem spokojnie można w KJS i podobnych imprezach zręcznościowych startować i nie męczy to bardziej niż w innych autach.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351693 Wysłany: 03 Kwi 2010, 07:27; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lut 2010,
Posty: 4
STax napisał(a):
michal_ napisał:
Czyli zmniejsza się promień skrętu, i dlatego ruch kierownicą od oporu do oporu jest mniejszy?


Zmniejsza się KĄT skrętu kół wobec czego PROMIEŃ skrętu się zwiększa

O to mi chodziło, zamieszałem :mrgreen:

STax napisał(a):
michal_ napisał:
Szkoda, myślałem żeby trochę poganiać między pachołkami, ale tak przygotowanym samochodem zamęczę się po pierwszych stu metrach


Gadanie. Punciakiem z seryjnym układem spokojnie można w KJS i podobnych imprezach zręcznościowych startować i nie męczy to bardziej niż w innych autach.

No właśnie troszkę się obawiam, że jednak nie będzie tak jak piszesz. Oczywiście nie liczę na wynik, ale gdyby było mniej kręcenia czasy na pewno były by lepsze.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351892 Wysłany: 03 Kwi 2010, 15:39; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
michal_ napisał(a):
Oczywiście nie liczę na wynik, ale gdyby było mniej kręcenia czasy na pewno były by lepsze.

http://www.youtube.com/watch?v=SfpivRSuIKQ ;)
To naprawdę nie ma znaczenia (lub minimalne) jeśli się dobrze potrafi tą kierą kręcić ;)
BTW kolega Góral tu z forum nawet jakiegoś sponsoringu się dorobił jeżdżąc punciakiem w KJS więc jak są umiejętności, to układ kierowniczy nie jest przeszkodą ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO