|
Obecny czas: 29 Mar 2024, 10:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kazaa |
#458489 Wysłany:
02 Kwi 2011, 00:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
emil napisał(a): uprzejmie informuję, że egr jest już out!!!
PS w jaki sposób się kogoś odznacza, że 'pomógł'-? przeleciałem forum i nie widzę.
No to witam w klubie [;
Rozumiem , że mapy też zmienione ? Mocy też przybyło przy okazji ??
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
|
|
emil |
#458832 Wysłany:
02 Kwi 2011, 22:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 365
|
kazaa napisał(a): emil napisał(a): uprzejmie informuję, że egr jest już out!!! PS w jaki sposób się kogoś odznacza, że 'pomógł'-? przeleciałem forum i nie widzę. Rozumiem , że mapy też zmienione ? Mocy też przybyło przy okazji ??
no coś zmieniał w sterowniku.
Jeżdżę prawie rok i nadal nie wiem po co więcej koni
Uwielbiam szczególnie 3i bieg po mieście i 4 na trasie
Tak sie stęskniłem jazdą, że dzisiaj zrobiłem ze 100km bez sensu po i wokół miasta
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#458844 Wysłany:
02 Kwi 2011, 23:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
seryjny soft mułłłł , teraz też już wolny coś grandziak się stał zawsze będzie mało ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
emil |
#458852 Wysłany:
02 Kwi 2011, 23:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 365
|
Ty maniak jesteś
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
|
jasiek_23 |
#473455 Wysłany:
13 Maj 2011, 22:47; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Strzyżowice Rejestracja: 05 Mar 2008, Posty: 12
|
Witam kolegów
chciałbym sie podzielić z postrzeżeniami jak kolega na początku w temacie. GP mam niecałe 2 miesiace i tak z ciekawosci zajzałem do przepustnicy i mym oczom się ukazał taki widok jak na początku tematu. Nic tylko trzaba było wyczyścić przepustnice przy okazji egr. Po zdjęciu plaskikowej pokrywy z przepustnicy wylało sie bardzo duzo oleju czarnego . Zadałem sobie pytanie skąd ten olej?? turbina puszcza?? zdemontowałem przedni zderzak i po koleji przewody doprowadzające powietrze, IC, do tyrbiny wszystko w oleju, za turbiną dalej olej aż do węża, który wchodzi z pokrywy zaworów. Wszystko wyczyszczone i wypłukane przewody, IC, pokrywa. Ale moje pytanie dalej skad ten olej tam sie przedostał. Pokrywa zaworów spelnia role separatora, przewód łaczący komorę korbowodową drożny i też w nim był olej. W starszych modelach fiata w przewodach były osadzone tak zwane tłumiki płonieni, taka siateczka z drutu, która łapała cząski oleju w oparach wydostających się z komory korbowodowej. Kupiłem taką siateczkę i wsadziłem ja do pokrywy zaworów po stronie węża łączacego pokrywę z komora korbowodową (pasuje idealnie). Czy to dobry pomysł?? to się okarze może coś pomoże albo zaszkodzi. Przy tak zabrudzonej przepustnicy samo jej wyczyszczenie nic nie da trzeba wyczyścić cały układ. EGR czyściłem przy pomocy płynu do czyszczenia kominków spryskałem zostawiem na godzinkę, spłukałem woda i wyglądał jak nowy. Pozdrawiam
_________________ punto II 1.2 v8 GO! + LPG Landi LSI-NSI,
Grande punto 1.9 120KM emotion
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#473475 Wysłany:
14 Maj 2011, 00:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
jasiek_23 napisał(a): Witam kolegów chciałbym sie podzielić z postrzeżeniami jak kolega na początku w temacie. GP mam niecałe 2 miesiace i tak z ciekawosci zajzałem do przepustnicy i mym oczom się ukazał taki widok jak na początku tematu. Nic tylko trzaba było wyczyścić przepustnice przy okazji egr. diesel nie ma takiego czegoś jak przepustnica, podejrzewam , że mówisz o klapie gaszącej jasiek_23 napisał(a): Po zdjęciu plaskikowej pokrywy z przepustnicy wylało sie bardzo duzo oleju czarnego . Zadałem sobie pytanie skąd ten olej?? turbina puszcza?? zdemontowałem przedni zderzak i po koleji przewody doprowadzające powietrze, IC, do tyrbiny wszystko w oleju, za turbiną dalej olej aż do węża, który wchodzi z pokrywy zaworów.
Turbo puszcza, patrzyłeś czy ma luzy na wirniku ? Przed turbo olej to z odmy
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
jasiek_23 |
#473506 Wysłany:
14 Maj 2011, 10:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Strzyżowice Rejestracja: 05 Mar 2008, Posty: 12
|
Turbine sprawdzałem obraca sie bardzo lekko i brak luzów. To ojej z odmy, ale skad się tam wzioł?? przktycznie w całym układzie dolotowym, czy coś nie tak z zaworem w pokrywie?? niestety nie mozna się do niego dostać w celu skontrolowania. Dlatego zalozylem ten tzw tłumiczek moze cos pomoże albo zaszkodzi zobaczymy. jak na razie po przejachaniu 20km sucho czysto i przyjemnie
_________________ punto II 1.2 v8 GO! + LPG Landi LSI-NSI,
Grande punto 1.9 120KM emotion
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#473536 Wysłany:
14 Maj 2011, 12:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
no normalnie z odpowietrzenia silnika , też mam pełno syfu z oleju odmy , chciałem odłączyć odmę , ale jak w zimę Ci zamarznie to bieda ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
jasiek_23 |
#473662 Wysłany:
14 Maj 2011, 20:55; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Strzyżowice Rejestracja: 05 Mar 2008, Posty: 12
|
miejmy nadzieję, że nic nie zamarznie, po tym czyszczeniu mam takie wrażenie jak wyłanczam silnik to jakby tak miękko sie wylanczal, wcześniej to aż trzepało całym autem.
_________________ punto II 1.2 v8 GO! + LPG Landi LSI-NSI,
Grande punto 1.9 120KM emotion
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#473699 Wysłany:
14 Maj 2011, 22:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
to nie ma nic do rzeczy z trzepaniem , efekt placebo ... jeżeli odmę odłączyłeś na pewno zamarznie i rozwalisz silnik
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
Klimton |
#599314 Wysłany:
20 Lip 2012, 15:08; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntoświr |
Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Radzymin Rejestracja: 04 Cze 2012, Posty: 120
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#599341 Wysłany:
20 Lip 2012, 16:21; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Klimton napisał(a): Panowie a da się samemu na przykład w examinerze coś zrobić z błędem check engine po zaślepieniu egr? Nie. Pomaga tylko usunięcie EGR z softu.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
bazily |
#619726 Wysłany:
15 Paź 2012, 21:22; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Van
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 18 Kwi 2012, Posty: 2
|
Witam all. Opisze swój problem. Auto 2008 rok 220 tys przebiegu. Dzieje się to już od poprzedniej zimy ale z braku czasu i z powodu, że latem (i przy dobrze nagrzanym silniku) problem nie występuje więc trochę odstawiłem problem na bok. Jednak teraz robi się już dosyć uciążliwy i niebezpieczny (przy wyprzedzaniu) więc pytam co to może być. Wstaje rano, uruchamiam auto i w drogę. Jako, że noga ciężka to 1,2 buuuut, 3 i ......czkawka. Tak jakby nagle turbina przestała pracować, auto nie przyspiesza prawie wcale. Trzeba się zatrzymać wyłączyć, uruchomić od nowa i jechać dalej już normalnie. Jeżeli dobrze się rozgrzeje problem nie występuje, ale czasem nawet przy 2,5k obr i zmieni na piaty bieg tez potrafi się przytkać. znalazłem patent (nie wiem czy nie szkodliwy dla silnika) a raczej życie znalazło - raz przy wyprzedzaniu go zatkało a nie było gdzie uciekać więc wpadłem na szalony pomysł wyłączenia podczas jazdy, tzn kluczyk w tył i z powrotem - działa ale jak pisałem nie wiem czy nie szkodzi autu. Jako, że zadziałało raz więc "z barku czasu" już się nie zatrzymuje i za każdym razem robię to podczas jazdy. Ktoś mi wspomniał o EGR - dlatego pisze w tym temacie - czy ktoś się spotkał z tym kłopotem ?? PZDR
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#619750 Wysłany:
15 Paź 2012, 22:07; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
Klimton napisał(a): Panowie a da się samemu na przykład w examinerze coś zrobić z błędem check engine po zaślepieniu egr? Pewnie, że da , 3 odpalenia i znowu check engine ... nie oszukasz tak łatwo EDC16 [ Dodano: 15 Paź 2012 22:06 ]bazily napisał(a): Wstaje rano, uruchamiam auto i w drogę. Jako, że noga ciężka to 1,2 buuuut, 3 i ...... Bosz jak to czytam to ręce opadają, kup diesla używanego , paaanie nie bity nie katowany jeździsz jak dziwak, przepraszam za określenie, ale jak ktoś wyłącza auto podczas wyprzedzania dla mnie jest nieodpowiedzialną osobą i zabójcą drogowym. W PL kupuje się auta, ale już nie starczy kasy na naprawę,a potem wypadki. No qw... ludzie wy czytacie co piszecie na tym forum ? Przy takiej jeździe jak uruchomisz i but doładowanym dieslem to nie dziw się, że psuje się jak tak jeździ. Zabierz auto na porządne logi i nie zagrażaj innym na drodze, ja chce żyć jak inni tutaj. Może być egr, może być czujnik doładowania, ovb odpada bo masz vnt. Zloguj auto podczas jazdy i napraw, bo nikt wróżką nie jest i z fusów nie wywróży usterki.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
nissanek_3 |
#619800 Wysłany:
15 Paź 2012, 23:38; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 251 Pomógł: 3
|
[b]bazily [/b] miałem kiedyś to samo co ty podczas powrotu z zakopanego ale u mnie jak juz się coś zaczęło dziać ze nie było mocy to przez prawie 30 km trzymało, autem nie dało się przyspieszać wogóle nawet na 1 biegu ,szedł tylko na wolnych obrotach i pomału go bujałem, gaszenie nic nie dało.potem ustapiło i narazie spokój, zastanawiam się co to mogło być?
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
|
bazily |
#620501 Wysłany:
18 Paź 2012, 20:52; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Van
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 18 Kwi 2012, Posty: 2
|
Cytuj: nie katowany Katowany i to nie wiesz jak. To nie auto, żeby się nim chwalić w sygnaturze i jeździć dwa, trzy razy na rok tylko narzędzie do codziennej pracy. Nie prosiłem Cie o ocenę mojego sposobu jazdy. Cytuj: ale już nie starczy kasy na naprawę Kasy wystarczy - zarzucasz, że nie czytam co piszę - a Ty ze zrozumieniem to przeczytałeś - ja nim pracuję i nie mam czau za byle pierdnięciem jechać na warsztat bo po prostu nie mam na to czasu Cytuj: Przy takiej jeździe jak uruchomisz i but doładowanym dieslem to nie dziw się, że psuje się jak tak jeździ Nie daję buta od razu, auto musi poklekotać chwilę - zimą to i z 10-15 minut - bo stoi na dworze, ale mam inne auto, już 10-cio letnie,(marki nie wymienię bo po co) któremu taki sposób jazdy nie szkodzi Za ostatnie dwa zdania dzięki - wcześniejsze wypociny mogłeś sobie darować - ale czytając wiele wątków na forum stwierdzam,że taki masz już chyba "mamusiny" charakter - lubisz bardzo pouczać, i prawić morały nie wnosząc często nic do tematu i problemu PZDR
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#622966 Wysłany:
30 Paź 2012, 01:00; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
bazily napisał(a): Za ostatnie dwa zdania dzięki - wcześniejsze wypociny mogłeś sobie darować - ale czytając wiele wątków na forum stwierdzam,że taki masz już chyba "mamusiny" charakter - lubisz bardzo pouczać, i prawić morały nie wnosząc często nic do tematu i problemu PZDR tak jestem mamą haha piszesz jak jeździsz i piszesz o rady to musisz liczyć się z krytyką na forum, daj jakieś konkretne logi bo tak to wróżenie z fusów, też mam jedno auto do pracy, które zarabia na siebie, ale na serwis musisz zawsze znaleźć czas
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
master87 |
#689580 Wysłany:
07 Wrz 2013, 10:56; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Kuba
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Maj 2013, Posty: 90
|
Czy ktoś w Łodzi i okolicach usunie programowo EGR ?? Do Cinka trochę za daleko jedynie na taki zabieg.
|
|
Góra |
|
|
adrian1203 |
#689629 Wysłany:
07 Wrz 2013, 21:41; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Kwi 2012, Posty: 158 Pomógł: 1
|
Tylko Cinek, usunięcie EGR to nie podłączenie kompa do samochodu.
_________________ Grande Punto 1.3 90KM 2008r. - EGR OFF - Przyciemnione szyby - Nakładki progów/podstopnica - Czujniki parkowania Valeo - Skórzana kierownica/gałka zmiany biegów - Tempomat ToDo: - 110KM Mod
|
|
Góra |
|
|
master87 |
#689647 Wysłany:
08 Wrz 2013, 16:40; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Kuba
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Maj 2013, Posty: 90
|
Domyślam się,że to nie np.usunięcie inspekcji olejowej Ale nie popadajmy też w paranoje,że w całej Polsce istnieje jeden jedyny Cinsoft ( oczywiście nic im nie ujmując ) który jest w stanie ogarnąć temat EGR-a.
Ostatnio edytowany przez master87, 09 Wrz 2013, 16:14, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Liam |
#689775 Wysłany:
08 Wrz 2013, 21:03; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntoświr |
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 499 Pomógł: 2
|
master87, co się stało z Twoim postem? Ja tam widziałem szczerą prawdę.
|
|
Góra |
|
|
master87 |
#689916 Wysłany:
09 Wrz 2013, 16:22; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Kuba
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Maj 2013, Posty: 90
|
Liam Dzięki za spostrzeżenie.Musiałem podczas edycji niechcący usunąć brakującą część postu. Osobiście nic nie mam do Cinka,bo słyszałem,że zna się na rzeczy,ale jechać 220Km na sam EGR mija się z sensem. Lepiej cały program robić wybierając się na taką wycieczkę.Dlatego też niektórzy przesadzają w tym temacie.
|
|
Góra |
|
|
instinct |
#690109 Wysłany:
10 Wrz 2013, 14:26; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Wrz 2012, Posty: 83
|
Ja właśnie się zastanawiam czy robić cały program czy tylko EGR wykolegować z silnika... a czasu do namysłu zostało tylko 2,5 tyg.. Ciężka decyzja..
_________________
|
|
Góra |
|
|
master87 |
#690118 Wysłany:
10 Wrz 2013, 15:54; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Kuba
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Maj 2013, Posty: 90
|
Na pewno jak masz w planach robić remap to lepiej od razu przy tej okazji usunąć EGR. (sumując wyjdzie taniej). To za 2,5 tygodnia pewnie odwiedzasz jakiegoś tunera ?
|
|
Góra |
|
|
instinct |
#690795 Wysłany:
14 Wrz 2013, 15:48; Temat postu: Re: multijet EGR przepustnica |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Wrz 2012, Posty: 83
|
nie jakiegoś tylko Cinsoft całe szczęście do Gliwic daleko nie mam
_________________
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|