You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #359072 Wysłany: 24 Kwi 2010, 15:16; 
 Temat postu: Problem z temperaturą silnika 1.3MJ 90KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
Witam

Mam problem z dogrzewaniem sie silnika.Po uruchomieniu silnika temp ładnie wzrasta liniowo aż do połowy skali( w tym czasie wąż od chłodnicy dużego obiegu jest zimny) i utrzymuje się w tym miejscu podczas jazdy,ale przy dojeżdżaniu do skrzyżowania gdy muszę stanąc i się rozglądnąć temp. spada o jedną kreskę.Gdy ruszę i zwiększe obroty temp wędruje prawie do połowy skali,tak samo jest na postoju tylko nie zawsze -zatrzymam się to temp spadnie a po dodaniu gazu wzrasta choc nie zawsze jest tak że ta anomalia występuje.Dodam że ostatnio wymieniałem płyn chłodniczy i byc moze układ się nie odpowietrzył dobrze.Według elerna powinno się nagrzać silnik aż do otwarcia termostatu oraz wentylator chłodnicy powinien wykonać 3 cykle włączenie i wyłączenia.Mi udało się tylko doprowadzić do otwarcia termostatu ale włączenia wentylatora nie było ani razu-wskazówka trzymala połowę skali na biegu jałowym a wentylator mimo zwiększonych obrotów się nie włączał.Czy mieliście podobne przypadki i czy wymieniał już ktoś płyn chłodzący w 1.3 MJ?Jaką macie temp w czasie jazdy lub włączania wentylatora ogrzewania,czy zawsze trzyma połowę skali po nagrzaniu,oraz czy zdarza się wam ze wentylator od chłodnicy sie załącza(tylko nie podczas działania klimy)Mile widziana wypowiedź uzytkowników z tą jednostką silnika ale także i pozostałych:) :D

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 

 
 Post #359104 Wysłany: 24 Kwi 2010, 17:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
masz zapowietrzony uklad,
jak wskazowka osiagnie polowe skali, temperatura nie powinna spadac

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #359160 Wysłany: 24 Kwi 2010, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
poczytaj już dużo osób z tymi silnikami miało taki problem.. na forum jest kilka takich tematów. Wychodzi z tego co pamiętam to TTTM bzn. silnik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #359644 Wysłany: 26 Kwi 2010, 07:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Pisaliśmy już o tym wcześniej. Wychodzi na to, że jest to wysoko sprawny silnik, palący mało paliwka.
Wiem po swoim byłym, że przy niskich temperaturach długo się nagrzewa i potrafi "gubić" temperaturę pracując na wolnych obrotach.
Za to latem chyba nie sposób go przegrzać.
Jeśli płyn chłodniczy nie ubywa i spaliny są w porządku to bym sobie tym głowy nie zawracał.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #359682 Wysłany: 26 Kwi 2010, 11:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oława_Puławy
Rejestracja: 18 Gru 2009,
Posty: 37
Dokładnie takie same objawy miałem ale w zimie, teraz jest ok. Tzn jak już się nagrzeje(trochę to trwa) to trzyma temperaturę.

_________________
GP 1.3 MJ 90 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #359927 Wysłany: 26 Kwi 2010, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
Problem z temp. mam nadzieję rozwiązany.Nagrzałem kilka razy kropka aż do otwarcia termostatu i delikatnie popuściłem odpowietrznik na chłodnicy-powietrze uciekło (cos jak odpowietrzanie kaloryferów w domu)i zakręciłem. Po około 4 próbach powietrza juz nie bylo,zrobiona trasa 130km i temp. ładnie rosnie do połowy skali i utrzymuje tę pozycję.Problem właczenia wentylatora chłodnicy tez znalazłem-styki rezystora od 1 i 2 biegu były zaśniedziałe i działał tylko bieg 3 maksymalny.Przeczyściłem styki i teraz mam wszystkie 3 prędkości :D .Jest jeszcze jeden problem odnośnie konektora czujnika płynu chłodzącego-poprzedni właściciel prawdopodobnie odpinając czujnik zniszczył konektor (lub jakiś mechanik)i przylutował kabelki do pinów czujnika i nałożył na nie koszulkę termokurczliwą.Dla mnie to trochu prowizorka więc planuje kupić konektor wraz z kawałkiem kabla z rozbitka i zrobic to tak jak trzeba.A ciekawi mnie jedna rzecz- czy na gorącym silniku gdy otworzycie korek zbiorniczka wyrównawczego powoli to wzrasta wam gwałtownie poziom płynu w nim?

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO