|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 01:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Autor |
Wiadomość |
vegeta |
#33135 Wysłany:
14 Lip 2007, 00:26; Temat postu: zapocona szpilka kolektora wydechowego/diagnoza serwisu |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 13 Lip 2007, Posty: 3
|
Witam,
mam Zaszczyt być posiadaczem FIATA PUNTO 1,2 16V od 1,5tyg. i już coś się popie....suło, choć na szczęście nie do końca. Objawem bardzo mnie niepokojącym są wydobywające się krople oleju (jakby z cudownego źródełka) z lewej górnej szpilki kolektora wydechowego (tej najbliżej paska rozrządu), a zauważyłem to przez przypadek bo olej wydobywa się na tyle powoli, że nie widać plamek na betonie pod autkiem...jeszcze nie widać. Mój spec-mechanik-blacharz-lakiernik mówi, że to nie możliwe, chyba że szpilka od kolektora przebiła ściankę głowicy (może wada fabryczna przy montażu. może ktoś grzebał przy kolektorze, może 1wł-babka przytarła ostro rurą o coś, bo samo z siebie to się nie zrobiło), dostając się do kanału olejowego. Mimo tego silnik pracuje bez zarzutu-w porównaniu do mojego poprzedniego lanosa- nic nie klekocze (może ciutciut rano przy rozruchu) i nie gaśnie. Wymieniliśmy płyn chłodniczy (nie widać w nim korozji ani oleju, jest czysty), olej też wymieniliśmy z Mobil 1 5W40 na 5W50 (prócz tego, że był trochę zjarany) to bez oznak przedostania się do niego płynu chłodniczego. Mechanik poradził mi, a ja go posłuchałem i uszczelnił mi tę szpilkę (jej gwint) jak to on ujął cyt. „ciekłym aluminium na zimno” i ma być dobrze…na razie, mnie przy tym nie było i nie wiem nawet czy to jest prawda, a moje pytania:
1. Co to jest ciekłe aluminium i czy wytrzyma ono tę temp. i warunki bliskości kolektora…w kanale olejowym powinno być przecież jakieś ciśnienie?
2. Czy za tą szpilką jest tak naprawdę jakiś kanał olejowy MOŻE KTOŚ Z CZYTAJĄCYCH ma jakieś pojęcie o budowie głowicy albo najlepiej jakiś szkic/rysunek techniczny głowicy dla 1,2 16V?
3. Jaki może być koszt, oczywiści mniej więcej wymiany głowicy?
4. Jak można stwierdzić, że zapchany jest kanał olejowy, o ile on tam jest?
Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale jestem przerażony perspektywą wymiany głowicy, Punciak ma dopiero 65000tyś przebiegu 100% oryginalnego. Wzmiankę o opisanej dolegliwości znalazłem na odwrocie jednego z badań diagnostycznych przy 40000tyś przebiegu i serwis się tym nie zajął….PROSZĘ O POMOC bo już sam też próbowałem szukać…bez rezultatu.
[/quote][/b]
|
|
Góra |
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|