You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 18:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #33135 Wysłany: 14 Lip 2007, 00:26; 
 Temat postu: zapocona szpilka kolektora wydechowego/diagnoza serwisu
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 13 Lip 2007,
Posty: 3
Witam,
mam Zaszczyt być posiadaczem FIATA PUNTO 1,2 16V od 1,5tyg. i już coś się popie....suło, choć na szczęście nie do końca. Objawem bardzo mnie niepokojącym są wydobywające się krople oleju (jakby z cudownego źródełka) z lewej górnej szpilki kolektora wydechowego (tej najbliżej paska rozrządu), a zauważyłem to przez przypadek bo olej wydobywa się na tyle powoli, że nie widać plamek na betonie pod autkiem...jeszcze nie widać. Mój spec-mechanik-blacharz-lakiernik mówi, że to nie możliwe, chyba że szpilka od kolektora przebiła ściankę głowicy (może wada fabryczna przy montażu. może ktoś grzebał przy kolektorze, może 1wł-babka przytarła ostro rurą o coś, bo samo z siebie to się nie zrobiło), dostając się do kanału olejowego. Mimo tego silnik pracuje bez zarzutu-w porównaniu do mojego poprzedniego lanosa- nic nie klekocze (może ciutciut rano przy rozruchu) i nie gaśnie. Wymieniliśmy płyn chłodniczy (nie widać w nim korozji ani oleju, jest czysty), olej też wymieniliśmy z Mobil 1 5W40 na 5W50 (prócz tego, że był trochę zjarany) to bez oznak przedostania się do niego płynu chłodniczego. Mechanik poradził mi, a ja go posłuchałem i uszczelnił mi tę szpilkę (jej gwint) jak to on ujął cyt. „ciekłym aluminium na zimno” i ma być dobrze…na razie, mnie przy tym nie było i nie wiem nawet czy to jest prawda, a moje pytania:
1. Co to jest ciekłe aluminium i czy wytrzyma ono tę temp. i warunki bliskości kolektora…w kanale olejowym powinno być przecież jakieś ciśnienie?
2. Czy za tą szpilką jest tak naprawdę jakiś kanał olejowy MOŻE KTOŚ Z CZYTAJĄCYCH ma jakieś pojęcie o budowie głowicy albo najlepiej jakiś szkic/rysunek techniczny głowicy dla 1,2 16V?
3. Jaki może być koszt, oczywiści mniej więcej wymiany głowicy?
4. Jak można stwierdzić, że zapchany jest kanał olejowy, o ile on tam jest?
Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale jestem przerażony perspektywą wymiany głowicy, Punciak ma dopiero 65000tyś przebiegu 100% oryginalnego. Wzmiankę o opisanej dolegliwości znalazłem na odwrocie jednego z badań diagnostycznych przy 40000tyś przebiegu i serwis się tym nie zajął….PROSZĘ O POMOC bo już sam też próbowałem szukać…bez rezultatu.
[/quote][/b]


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO