You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 22:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #362754 Wysłany: 07 Maj 2010, 17:50; 
 Temat postu: Odcina dopływ paliwa
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 36
Od początku miałam ten problem ale występuje w miarę rzadko więc nie przejmowałam sie tym zbytnio. W trakcie jazdy odcina mi dopływa paliwa i auto gaśnie przy próbie odpalenia słychać że akumulator kręci ale nie odpali wtedy siegam po klucz odkręcam klemy od aku podłączam z powrotem i autko normalnie odpala. Ostatnio gdy jechałam na trójce przy 40 na godzinę wyskoczyła kontrolka wspomagania (to u mnie norma) wiec sie nie przejelam i jadę dalej, wyskakuje kontrolka akumulatora (naładowany) myślę sobie może urwal sie pasek alternatora bo wiem że mam do wymiany no ale auto w końcu gaśnie wiec przechodze do procedury z odkręceniem klem i pojechałam dalej. Obejrzał to mój znajmy elektryk nie wykrył żadnej usterki :( Jak myslicie co może byc przyczyną ?

_________________
Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V


Góra
 Profil  
 

 
 Post #362766 Wysłany: 07 Maj 2010, 18:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
kontrolka akumulatora pokazuje że akumulator nie ma ładowania lub jest kiepskie, co Ci dokładnie sprawdził elektryk ? winny może być alternator, więc należy sprawdzić ładowanie chyba że Ci to sprawdził. Jak altek słabo ładuje to do wspomagania płynie słabszy prąd i może się wyłączyć. Co do odcinania paliwa może pompa już nie domaga i za słabe Ciśnienie jest. A jesteś pewna że odcina paliwo ? a nie że gaśnie z innych powodów?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #362777 Wysłany: 07 Maj 2010, 19:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 36
No elektryk sprawdzil aku i alternator i stwierdzil że sa ok. powiedział że wyskauje błąd silnika i komp odicna dopływ paliwa :[

_________________
Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #362783 Wysłany: 07 Maj 2010, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jeśli wyskakuje błąd silnika to najlepiej będzie go zdiagnozować na kompie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366698 Wysłany: 20 Maj 2010, 17:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 36
Po ostatnich przejazdach okazało sie że nie wyskakuje błąd silnika tylko kontrolka akum. i kontrolka wspomagania. Jutro dopiero będzie podpięty pod komp. ale watpie żeby coś znaleźli. Dzis znowu mnie to spotkało dzieje się tak przeważnie gdy auto lekko poddusze np gdy za wcześnie wbije wyższy bieg..słychac wtedy jagby kliknięcie i auto gaśnie. Alternator jest wporzadku akum też nowy. A jeżeli to wina pompy to nie powinno wariować z obrotami ??? i dziac sie tak cały czas ? prosze o radę

_________________
Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366741 Wysłany: 20 Maj 2010, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Hmm, alternator ma ładować, wtryski maja psikać paliwem, to może być wina i czujników w kolektorze co do mieszanki, gdy wbijasz za wcześnie wyższy bieg, bo wtedy wciszkasz gaz silnik nie łapie od razu obrotów, a paliwa daje więcej, może to być wina ogólnie naszej centralki zpałonowo wtryskowej, ona też zajmuje się też tym ładowaniem, jak i praktycznie wszystkim w tych naszych Mk2 FL classic, taka to hybryda. Podłącz pod kompa i zobacz co wyniknie, najlepiej niech weźmie tego sprzęta przenośnego i niech z tobą podjedzie, wrzuć wyższy bieg dodaj gazu, wyskoczy błąd a w kompie wtedy wywali błąd. Bo dopóki tak sie nie stanie komp może nic nie wykazać. Ja tak miałem jak miałem wlanięte lambdy, dopiero jak silnik popracował dłuższy czas to wyskoczył błąd sondy lambdy.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366784 Wysłany: 20 Maj 2010, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010,
Posty: 166
Czy to występuje cały czas? Ile jest paliwa w zbiorniku? Czy tak samo często występuje w zimie jak latem i przy pełnym i wpółpustym zbiorniku paliwa?

Miałem coś podobnego jak mi zatkało filtr w pompie benzynowej... jak mniej benzyny i sie nagrzeje to mu ciężej pompować. Ale na nieco innym samochodzie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366786 Wysłany: 20 Maj 2010, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Jako takiego filtru to nie ma, jest kawałek siatki, filtra nie ma punto2. W pompie to może wężyk jak coś być nie szczelny, ale ciśnienie pompy sparwdzali mi w ASO jak podłączlai pod kompa.. tak za raz kompleksowo.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366790 Wysłany: 20 Maj 2010, 20:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010,
Posty: 166
Ta siatka i jest filtrem :) No ciśnienie może być OK, lecz w wyżejopisanych umowach może zawieść, miałem to tak - jedziesz sobie spokojnie - jak zbiornik pełny to ok, jak nie - gaz do dechy i zdycha... czasem to bywało nieprzyjemne jak zdechnie na trasie pod czas wyprzedzania.

Ale u fiata także jest taka funkcja jak odcinanie paliwa w razie niebezpieczeństwa - jakieś tam awarii, etc, nie wiem jak to działa, może gdzieś sobie figluje.

Właśnie to i może być to kliknięcie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375654 Wysłany: 21 Cze 2010, 16:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 36
ManowaR napisał(a):
Czy to występuje cały czas? Ile jest paliwa w zbiorniku? Czy tak samo często występuje w zimie jak latem i przy pełnym i wpółpustym zbiorniku paliwa?

Miałem coś podobnego jak mi zatkało filtr w pompie benzynowej... jak mniej benzyny i sie nagrzeje to mu ciężej pompować. Ale na nieco innym samochodzie :)


Witam odgrzewam temat bo problem powrócił po półrocznej przerwie :). jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się to w zimie. Zawsze w lecie i teraz przeważnie jak deszcz pada lub wjadę w dużą kałuże. Zwykle na zimnym jeszcze silniku. Paliwa przewaźnie jest dużo 3/4 baku. Przewaźnie gdy jeźdże na rezerwie. :(

_________________
Fiat Punto II FL 2003 1,2 - 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375686 Wysłany: 21 Cze 2010, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010,
Posty: 166
To można sprawdzić siatkę, to jest proste - odkręcić kilka śrub, czy czego tam - taka czarna blamba pod tylnim siedzeniem, i wyjąć pompę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375712 Wysłany: 21 Cze 2010, 20:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Nakatomi napisał(a):
Witam odgrzewam temat bo problem powrócił po półrocznej przerwie Smile. jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się to w zimie. Zawsze w lecie i teraz przeważnie jak deszcz pada lub wjadę w dużą kałuże. Zwykle na zimnym jeszcze silniku.


Wykryłaś jakąś przyczynę pół roku temu?


Ja mam taką teorię, jedziesz, walisz w kałużę, woda leci na jeszcze chłodny alternator więc nie wysycha od razu, uzwojenie puchnie blokując alternator (stąd kontrolka braku ładowania i braku wspomagania), wrzucasz niższy bieg, silnik jest dodatkowo obciążony, więc na niskich obrotach go dławi, gaśnie.

Po chwili postoju odpalasz, woda przesycha, alternator rusza, auto jedzie.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Ostatnio edytowany przez buladag, 21 Cze 2010, 20:34, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #375713 Wysłany: 21 Cze 2010, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010,
Posty: 166
О_оооооооо ... to musi się zapatentować :)

Image

Tak wyglądała moja siateczka ... po wytarciu... :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384395 Wysłany: 31 Lip 2010, 07:58; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
aku i alternator odpada ;) Jak kręci silnikiem to aku jest ok, a nawet bez paska klinowego na samym aku można jechać aż się nie rozładuje na amen. Rozładowany aku nawet ogarnia sterownie silnika + pompę paliwa. Można jechać ale jest zgon jak np włączy się światła wszystko przygasa, silnik i silnik gaśnie :)


Ja szukałbym przyczyny w np. czujniku wału korbowego / uszkodzonej wiązce silnika i ostatecznie w samej centralce :>

Pompa paliwa też odpada raczej ona pracuje non stop i silnik nie gaśnie od zaraz tylko po 2-4sek dławi się :> Jakby bez dodawania gazu puszczać sprzęgło :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384411 Wysłany: 31 Lip 2010, 10:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
kiedyś kupel miał służbowe P1 i jak padł altek zasuwał do domu 100km bo w firmie nie mieli zamiaru naprawiać w innym warsztacie niż w tym co serwisowali :E więc w jakoś dojechał, ale pod koniec jak mówił to światła nie działały :lol: hehe to musiała być jazda

[ Dodano: 31 Lip 2010 09:28 ]
o czujniku położenia wału często się zapomina :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384414 Wysłany: 31 Lip 2010, 10:49; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
wojtass18 napisał(a):
o czujniku położenia wału często się zapomina

sam czujnik może nie ale przewód może byc uszkodzony, chlapnie wodą czy cos i kuku. Dziwna sprawa ogólnie rzecz biorąc.

Miałem takiego zonka że po przekręceniu kluczyka nic..... jakbym nie przekręcił ale rozrusznikiem kręci i nic więcej... to akurat kostka stacyjki :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385608 Wysłany: 05 Sie 2010, 22:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Jak np. na altku nie będzie masy to auto będzie kręcić ale nie odpali.

[ Dodano: 05 Sie 2010 22:18 ]
Mnie np. po tym wytwaliło błąd czujnika ale nie wiem czy to miało związek z próbą odpalenia auta z odpiętym altrnatorem, czy jedynie zbieg okoliczności.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #802898 Wysłany: 13 Kwi 2016, 08:57; 
 Temat postu: Re: Odcina dopływ paliwa
Offline
Forumowicz

Imię: rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: EL
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Kwi 2016,
Posty: 2
czy ktoś może mi pomóc?Otóz mam punto 2 jtd 2001 r Problem polega na tym że odccina paliwo przy 2000 obrotó,wymienione zostały:czujnik ciśnienia paliwa,czujnik położenia wału oraz pompka paliwa a problem dalej istnieje,dodam że ciężko odpala co wcześniej nie było problemem.Jak już odpali to pompka raz chodzi raz nie,auto jedzie a przy 2000 gaśnie nagle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #819197 Wysłany: 11 Lut 2017, 19:49; 
 Temat postu: Re: Odcina dopływ paliwa
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Lut 2017,
Posty: 2
Panowie pomóżcie proszę kupiłem ostatnio Punto II 1.2 SX i mam z nim taki problem na biegu jałowym jak dodam gazu faluje od 9 tys do 1tys i tak caly czas a podczas jazdy przy równych 2500 tys obrotow odcina mu paliwo zapala sie pomarańczowa kontrolka silnika jak puszcze gaz i opadnie troche obrotow jedzie dalej dotam gazu 2500 tys i to samo na kazdym biegu.Bylem na komputerze i nie ma zadnych błędów a co mechanik to inna koncepcj ze pompa paliwa ,że czujnik położenia rozrządu ,że czujnik ciśnienia paliwa Proszę pomóżcie


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO