|
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 09:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
POCIESZNY |
#364062 Wysłany:
11 Maj 2010, 20:25; Temat postu: Puntolansowóz-turbo diesel z Blow off`em - pierwszy w polsce |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
Witajcie. Myślę, że jest to odpowiednie miejsce do tego typu tematu.
Temat zrodził się całkiem spontanicznie, wszystko zasługa Przemka z naszego kochanego forum, który w swoim Pgt posiadał owy zawór.
Nabyłem go droga błyskawiczną
Pierwszy problem to brak klasycznej przepustnicy w silnikch Diesla, i potrzebny był sterownik - tzw. zawór N25, elektronika zajął się Adrian "Korek" z forum Skoda Octavia
Drugim problemem okazał się zawór Pro Perfekt z GT, zawór ten wytrzymuje ciśnienie do 2 barów i w tym zakresie osiąga maksymalne otwarcie, a moja skromna turbinka garett t2 pompuje max 0,8...Efekt był mniej niż zadowalający...
Dzisiaj nabyłem zawór z regulacja ugięcia sprężyny, który można dostosowywać do ciśnienia i jest teraz bardzo fajnie i psssssssssyczy straszliwie
Oto zdjęcia, filmik niebawem jak tylko umyję auto
|
|
Góra |
|
|
|
|
greg505 |
#364080 Wysłany:
11 Maj 2010, 20:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
pierwszy w Polsce to za duzo powiedziane
pomysl juz od dawna walkowany
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#364086 Wysłany:
11 Maj 2010, 20:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#364099 Wysłany:
11 Maj 2010, 21:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
aaaaa jezeli chodzi o kropka, to pewnie masz racje
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
mateusz x man |
#364102 Wysłany:
11 Maj 2010, 21:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Lis 2008, Posty: 273
|
POCIESZNY, wrzucaj jak najszybciej jakiś filmik.
Wie ktoś jak wygląda sprawa Blow off'a w JTD, bo strasznie mi się podoba ten dźwięk??
_________________ Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
kox |
#364103 Wysłany:
11 Maj 2010, 21:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
dodało ci to mocy czy samo syczenie ci wystarcza
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#364106 Wysłany:
11 Maj 2010, 21:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
|
Góra |
|
|
BARTEKcoupe |
#364110 Wysłany:
11 Maj 2010, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
kox napisał(a): dodało ci to mocy czy samo syczenie ci wystarcza
To nie ma dawać mocy, bo do tego nie służy
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
|
kox |
#364126 Wysłany:
11 Maj 2010, 22:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
mhm,czyli taki bajer psyt psyt jak dezodorant tylko jeszcze moc zabiera. No no wypas
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
BARTEKcoupe |
#364129 Wysłany:
11 Maj 2010, 22:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#364130 Wysłany:
11 Maj 2010, 22:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Rafalinek |
#364137 Wysłany:
11 Maj 2010, 22:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
kox napisał(a): mhm,czyli taki bajer psyt psyt jak dezodorant tylko jeszcze moc zabiera. No no wypas
Aj pierdoły piszecie
blow off nie jest po to żeby sobie syczał - to jest jego efekt oboczny (czy tam dodatkowy). Główną jego rolą jest to, że przy gwałtownym odpuszczeniu gazu nadmiar spalin ulatuje przez BOVa, zamiast obciążać łopatki turbiny...
|
|
Góra |
|
|
BARTEKcoupe |
#364139 Wysłany:
11 Maj 2010, 22:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
Rafalinek napisał(a): odpuszczeniu gazu nadmiar spalin ulatuje przez BOVa
oprócz tej pomyłki, chodzi o efekty dźwiękowe. Nikt nie zrozumie dopóki się nie przejedzie lub usłyszy na ulicy Znajomy zawsze wie kiedy koło niego przejeżdżam, a mieszka na 4 piętrze koło drogi
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#364140 Wysłany:
11 Maj 2010, 22:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#364141 Wysłany:
11 Maj 2010, 22:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
Rafalinek jest tak jak piszesz, ale tylko w benzynie.
po zdjeciu nogi z gazu, rozpedzona turbina dalej pompuje, ale zamknieta przepustnica 'wyhamowuje' ja, wlasnie po to sie stosuje bov'a
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#364149 Wysłany:
11 Maj 2010, 22:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
mateusz x man napisał(a): POCIESZNY, wrzucaj jak najszybciej jakiś filmik. Wie ktoś jak wygląda sprawa Blow off'a w JTD, bo strasznie mi się podoba ten dźwięk??
Na dniach będzie Bov są juz w tds, tdi, dti więc w jtd problemu nie powinno być
Kox blow off ma za zadanie upuszczenia nadmiaru ciśnienie z turbo, także mocy z tego na logikę nie będzie na pewno.
Co do osiągów to są takie same, nie wie jaki miałoby to mieć negatywny wpływ.
Efekt jest dla mnie w pełni zadowalający, robi robotę
_________________ PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN
NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ
ITALIAN LOVER BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042 Robi się robi...
|
|
Góra |
|
|
kox |
#364186 Wysłany:
12 Maj 2010, 08:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
dzięki za wyjaśnienie po co się to stosuje. Przyjedź na spota na śląsk to posłuchamy tego dezodorantu i może wtedy mnie przekonasz;)
A tak na poważnie to fajnie że coś robisz w aucie żeby oddalać się od nudnej serii;)
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#364302 Wysłany:
12 Maj 2010, 18:36; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Rafalinek napisał(a): azu nadmiar spalin ulatuje przez BOVa
Spalin chyba powietrza z orurowania tłoczącego. [ Dodano: 12 Maj 2010 18:36 ]no i w klekocie przepustnicy nie ma także... nie bedzie psyczeć jak powinno jak ktoś chce jakieś efekty dźwiękowe.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
nitro |
#364306 Wysłany:
12 Maj 2010, 18:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 19 Paź 2008, Posty: 48
|
BOV jest po to, żeby używanie sprężarki było w ogólnym rozumieniu płynniejsze. Zbyt duże ciśnienie po odpuszczeniu gazu spowoduje gwałtowne zatrzymanie wirnika sprężarki, czego właśnie chcemy uniknąć.
Przydaje się w sytuacji, gdy wciskamy gaz do końca, potem na chwilkę odpuszczamy i znowu do dechy - w tej sytuacji turbina szybciej wejdzie na obroty.
|
|
Góra |
|
|
grzechu18 |
#364317 Wysłany:
12 Maj 2010, 19:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzesiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Filipowska Rejestracja: 20 Lut 2009, Posty: 923 Pomógł: 1
|
noo noo....
tez chcialbym zamontowac u siebie... tylko wlasnie jak wyglada sprawa w JTD.....
_________________ Alfa Romeo 159 1,9 16v JTDm - 185 ps/ 369 Nm
post558317.html#p558317
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#364322 Wysłany:
12 Maj 2010, 19:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
nitro napisał(a): Zbyt duże ciśnienie po odpuszczeniu gazu spowoduje gwałtowne zatrzymanie wirnika sprężarki, czego właśnie chcemy uniknąć.
zgadza sie, tylko wytlumacz w jaki sposob ma wzrosnac cisnienie po odpuszczeniu pedalu w dieslu?
w benzynce to normalne, puszczasz gaz, zamyka sie przepustnica i cisnienie szyybko rosnie, a w klekocie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
POCIESZNY |
#364379 Wysłany:
12 Maj 2010, 20:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71 Rejestracja: 06 Gru 2007, Posty: 305
|
Upust działa w ten sposób że zamykasz/przymykasz przepustnice, rośnie podciśnienie i powoduje otwarcie zaworka i wywalenie nadmiaru powietrza albo do atmosfery albo przez turbo.
Problemem było to, że w dolocie nie ma podciśnienia, do wytworzenia go w silniku jest wbudowana vaccum pompa które owe podciśnienie wytwarza, jest ono potrzebne do sterowania turbiną oraz do poprawnego działania serwa hamulcowego.
W benzyniaku zawór otwiera się samoczynnie poprzez wzrastające ciśnienie po zamknięciu przepustnicy (turbina z rozpędu dalej pompuje), w dieslu trzeba taki zawór sterować, dlatego dołozyliśmy włącznik sterowany pedałem gazu. Po wciśnięciu w podłogę i puszczeniu czujnik daje sygnał i otwiera zawór a ten upuszcza ciśnienie z kolektora do atmosfery.
_________________ PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN
NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ
ITALIAN LOVER BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042 Robi się robi...
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#364383 Wysłany:
12 Maj 2010, 20:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Rafalinek napisał(a): kox napisał(a): mhm,czyli taki bajer psyt psyt jak dezodorant tylko jeszcze moc zabiera. No no wypas Aj pierdoły piszecie blow off nie jest po to żeby sobie syczał - to jest jego efekt oboczny (czy tam dodatkowy). Główną jego rolą jest to, że przy gwałtownym odpuszczeniu gazu nadmiar spalin ulatuje przez BOVa, zamiast obciążać łopatki turbiny...
Kolego również się mylisz ponieważ BOV nie upuszcza nadmiaru spalin tylko ciśnienie w układzie które wytwarza sprężarka, po zamknięciu przepustnicy owe ciśnienie musi zostać upuszczone żeby nie uszkodziło turbiny. Upuszczaniem spalin zajmuje się wastegate, ta klapka którą zapewne widziałeś po stronie gorącej turbiny.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Leble99 |
#364423 Wysłany:
12 Maj 2010, 22:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: L3BL3
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Lip 2009, Posty: 453
|
|
Góra |
|
|
Wesol |
#364424 Wysłany:
12 Maj 2010, 22:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 3002 Pomógł: 1
|
Był jeszcze klekot co miał 170ps w Skodzie Felicii
z Blow Off'em
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8v - Fake Sport
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|