|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 05:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
dzikidaniel |
#368777 Wysłany:
27 Maj 2010, 09:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
wałek napisał(a): hehehe, z tego miejsca polecam klocki trw, nic nie piszczy itd. Na tarczach nacinanych brembo max
Ale i nie hamuje...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
|
|
wałek |
#368778 Wysłany:
27 Maj 2010, 09:19; Temat postu: |
|
|
Mr Schaft |
|
Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 1691
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#368779 Wysłany:
27 Maj 2010, 09:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
wałek, mamy różny sposób odbierania słowa "hamuje"
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
wałek |
#368781 Wysłany:
27 Maj 2010, 09:41; Temat postu: |
|
|
Mr Schaft |
|
Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 1691
|
może mi wystarczy tak jak jest
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#368811 Wysłany:
27 Maj 2010, 13:34; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
Nie ma co porównywać Jak kilka razy jeździłem mk1 to pierwsze wrażenie było takie ze hamulce są zepsute.... z taką siłą z jaką trzeba naciskać na pedał, żeby hamulec zaczął łapać to w PII zęby ma się odbite już na kierownicy Po 20km w PI jak się przesiadłem do swojego taki dokładnie efekt był Ale na szczęście pas miałem zapięty Ja chciałem tylko przyhamować przy wyjeździe z parkingu szutrowego i zablokowałem przypadkiem koła mając wrażenie ze ledwo co dotknąłem pedał.
Porównałbym to do próby hamowania lewą nogą przez osobę która nigdy tego nie robiła
Seria 240x11 w PII hamuje 10x lepiej niż PI 1,2 86/75/55 Tyle na 100% Jak jest w gieteku nie wiem nie jechałem.
[ Dodano: 27 Maj 2010 13:34 ]
Serwo w PII jest dużo lepsze.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#368814 Wysłany:
27 Maj 2010, 14:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV, nie ma co porównywać bo widocznie wsiadłeś jakieś MK1 z dojechanymi hamulcami bądź uszkodzonym serwem . Co nie zmienia faktu że 240 mm tarcza wcale nie hamuje. Dwa 85tka ma już tarcze 257 mm, tak samo jak wszystkie Kropki z ABSem więc nie wierze że to gorzej hamuje niż 240 mm w P2. Trzy ja mam w moim 1.6 257x20 przód i 240x11 tył i skoro mówię że TRW nie hamuje to nie hamuje Cztery serwo ma tylko ułatwić wciskanie hamulca, nie ma nic do samego hamowania...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#368855 Wysłany:
27 Maj 2010, 18:37; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): nie hamuje to nie hamuje
Masło maślane Masz może jakiś wydruk z hamowni na tych klockach które hamują? [ Dodano: 27 Maj 2010 18:37 ]Faktem jest że wyczonowe klocki hamulcowe mają ciut większy współczynnik tarcia w granicach 0,3 a zwykłe 0,2 no ale skoro jest duża różnica rzuc konkretem np wykresem z hamowni bo gadanie na odczuciach własnych jest bardzo "plynne" Konkrety Pomiar na hamowni to będziemy mieli o czym gadać
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
adrian055 |
#368897 Wysłany:
27 Maj 2010, 20:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
jak ktos chce to mam zaciski z tarczami (cyba do wymiany) od PGT info priv
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
|
hart88 |
#368905 Wysłany:
27 Maj 2010, 20:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: wieluń Rejestracja: 10 Kwi 2009, Posty: 25
|
Tak sobie myśle jak już ktoś tutaj robił swapa to nie lepiej byłby wsadzić tarcze 284 i zaciski ze stilo i innych?w 15" chyba się jeszcze mieści?
|
|
Góra |
|
|
adrian055 |
#368911 Wysłany:
27 Maj 2010, 20:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
ale przy innych musisz dawac adaptery i koszta a z np PGT pasuja do innych punt P&P chodzi o slabsze p1
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#368945 Wysłany:
27 Maj 2010, 21:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV, nie chodzi o to że auta nie zatrzyma bo zatrzyma, tylko że droga jest za długa.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#368952 Wysłany:
27 Maj 2010, 22:02; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): tylko że droga jest za długa.
Jak wdepnę pedał do podłogi to na zablokowanych kołach sie zatrzymam i w tym momencie klocki nie mają nic do gadania, tylko zawiecha i opony. [ Dodano: 27 Maj 2010 22:02 ]nie jest problemem zablokować na 257 lacia 195, bez problemu. Na 240 też dało się zablokować 185.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#368956 Wysłany:
27 Maj 2010, 22:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Zblokowanie kół nie jest wyznacznikiem dobrego hamowania. Właśnie po to powstał ABS by temu zapobiegać.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#368958 Wysłany:
27 Maj 2010, 22:03; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): Zblokowanie kół nie jest wyznacznikiem dobrego hamowania. Właśnie po to powstał ABS by temu zapobiegać.
ABS wydłuża drogę hamowania w każdym przypadku poza suchą nawierzchnią, służy tylko po to, zeby przecietny kierowca jak wdepnie pedał w podłogę miał sterowność, a kto nie ma absu ten wie ze przy takim hamowaniu jak chce sie manewrować, to trzeba odpuscić.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#368965 Wysłany:
27 Maj 2010, 22:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Bzdury chłopie pieszesz. Nie chce mi się kłócić na ten temat. Niech będzie po twojemu...
EDIT: ORT ten błędów nie robi co nic nie robi...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
Ostatnio edytowany przez dzikidaniel, 28 Maj 2010, 00:11, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#368977 Wysłany:
27 Maj 2010, 22:25; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): Bzdury chłopie pieszesz. Nie chce mi się kłucić na ten temat. Niech będzie po twojemu...
A ty heh tez pozjadałeś wszystkie rozumy i wszystko co mówisz jest jedyne słuszne Taka gadka "bo tak" jest nic nie warta bez konkretów.
Sucha: abs lepiej a tylko przez to ze opona sie topi i współczynnik tarcia się zmiejsza, dlatego tu bez absu trzeba unikać blokowania.
mokra: abs/bez abs droga podobna
śnieg/lód/szuter abs wydłuża 2-3x drogę hamowania
dziury/wyboje/tarka: abs wydłuża
To ze na zablokowanych auto znosi to inna kwestia
Pooglądaj różne testy 2 takie same auta abs/no abs
Abs nie służy do skracania drogi hamowania tylko jest po to, żeby kierowca nie panujący nad swoimi odruchami miał szansę ominąć przeszkodę
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#368997 Wysłany:
27 Maj 2010, 23:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
ipIV zgodze sie z powyższym ale.. wydaje mi sie że zazwyczaj sie manewruje i chce ominąć przeszkodę (przynajmniej ja tak robie) a nie wali sie prosto (wtedy rzeczywiście czasem abs może wydłużyć drogę), i właśnie przy takich manewrach zdecydowanie sie zmniejsza odległość hamowania w każdej sytuacji (mówie o manewrze np. omijania z abs (cały czas wciśnięty pedał ham.) i bez abs (hamulec puszczenie manewrowanie znów hamowanie-- jesteśmy na bank dalej niż z abs).
Nie wiem czy mnie ktoś zrozumiał
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#369002 Wysłany:
27 Maj 2010, 23:19; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
w ostatniej chwili odpuscić i omijać a na lodzie to tam.... w sumie niech się dzieje wola nieba bo jak jest na prawdę slisko to nic się nie da zrobic. A jak nie ma gdzie uciekać to co za różnica czy poobraca cię i wylądujesz na barierce tyłem bokiem czy przywalisz w przeszkodę.... ale ogólnie wszystko zależy od konkretnej sytuacji i gdybanie to takie jest.... A jak hamulce są w stanie bez problemu zablokować koło to dają radę.... w momencie blokowania się koła mamy największą siłę hamowania jaka może wystąpić i tyle w temacie.... i stwierdzenie że nie hamuje coś co bez problemu blokuje koła jest bzdurą, no chyba, ze sie wszystko przegrzeje... potem jak już sie zablokuje to siła hamowania spada ze względu na zmiane współczynnika tarcia opona-asfalt a abs w tym przypadku odpuszcza hamulec i znowu hamuje i ostatecznie na suchym wychodzi lepiej.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#369021 Wysłany:
27 Maj 2010, 23:44; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#369029 Wysłany:
28 Maj 2010, 00:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV, jakby było tak jak mówisz to jaki sens był by montażu wielkich tarcz i wielotłoczkowych zacisków skoro do zblokowania koła wystarczą byle jakie?
Na forum jest może kilka osób które są w stanie lepiej zahamować autem bez ABSu. Wyjątkiem jest tak jak było wielokrotnie mówione na luźnych nawierzchniach (czyli śnieg i piasek czy podobny). ABS służy do skracania drogi hamowania.
Jakby opona się topiła to nie wiem jakbyś chciał takim autem w ogóle się zatrzymać. Widocznie za mało tych rozumów zjadłem...
ipIV napisał(a): w momencie blokowania się koła mamy największą siłę hamowania jaka może wystąpić i tyle w temacie....
Ten tekst mnie powalił i nie myślałem że taka bzdurę przeczytam... Na granicy zblokowania gdzie korzystasz z maxa oporu toczenia, w momencie zblokowania koła mówi się już o tarciu kinetycznym które przy tarciu toczonym jest z nieporównywalnie mniejszym współczynnikiem tarcia: automatycznie droga hamowania rośnie niemiłosiernie. Właśnie dlatego montuje się wielkie tarcze, zaciski wielotłoczkowe i stosuje się dobre klocki hamulcowe by dojść jak najbliżej tej granicy.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#369032 Wysłany:
28 Maj 2010, 00:39; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): łaśnie dlatego montuje się wielkie tarcze, zaciski wielotłoczkowe i stosuje się dobre klocki hamulcowe by dojść jak najbliżej tej granicy. montuje się duże tarcze i wypaśne hamulce z powodu dla którego działa hamulec. Zamienia energię kinetyczną tylko i wyłącznie w ciepło. 2x szybsze auto o takiej samej masie żeby tak samo skutecznie hamowało musi mieć hamulce zdolne do przyjęcia na siebie 4x większej energii. Jakby hamulec zamieniał energię kinetyczną w powietrze to byle hamulczyk będący w stanie zablokować koło byłby dobry. A samochody wyczynowe dodatkowo mają większe dlatego, zeby szybciej oddać ją do otoczenia, dzięki czemu nie jarają się po pierwszych 3 hamowaniach, oraz same w sobie dłużej się nagrzewają przez większą pojemność cieplną. I tylko dlatego mam większe hamulce, wentylowane bo czasami mam zajawkę sportowej jazdy a po 2 hamowaniach ze 150 do 30 240-tka lita nie daje rady już. A ze przy okazji jest większy tłoczek, klocek, tarcza większa przez co przy takim samym nacisku klocka powstaje większy moment hamujący, to z mniejszą siłą trzeba pedał naciskać. W przypadku zalanej wodą drogi abs~=no abs tylko dlatego, że woda jest w stanie lepiej schłodzić oponę i ciut zmniejsza wsp tarcia przez co mniej energii na oponie się wydziela. dzikidaniel napisał(a): Na granicy Granicą jest moment zerwania przyczepności koła.... w tym nieskończenie krótim czasie przed którym sie kręci, po którym jest zablokowane. (Jakby narysować wykres siły z jaką hamuje samochód w funkcji czasu przy stałym przyroście siły działającej na klocki, to bedzie w tym punkcie ekstremum) dlatego abs dochodzi do tej granicy blokuje odpuszcza i tak w koło macieju żeby w miarę możliwości najskuteczniej hamować. Ideą ABSu było zachowanie sterownosci podczas hamowania a i przy okazji skróciło dorogę hamowania na suchym asfalcie. Gdyby było tak jak mówisz, to montowano by abs tylko do samochodów przeznaczonych na klimat śródziemnomorski i cieplejszy. Po co mi skracać drogę hamowania na suchym skoro przez 1/4 roku mam sucho, 1/2 roku mam dorge zalaną wodą, a przez zimę będzie drastycznie wydłużać drogę hamowania. Ale co z tego, że zimą mi wydłuży skoro zwalniając wolniej mogę ominąć bez większych problemów przeszkodę hamując ciągle. To jest idea ABSu. [ Dodano: 28 Maj 2010 00:39 ]dzikidaniel napisał(a): Jakby opona się topiła to nie wiem jakbyś chciał takim autem w ogóle się zatrzymać. Widocznie za mało tych rozumów zjadłem...
A czym jest czarny ślad po takim hamowaniu? niczym innym jak stopioną gumą a dym? spaloną gumą.
Weź porządnie spal lacia to będziesz z nadkoli, progów i drzwi zeskrobywać przetopioną gumę Palenie gumy jest analogiczna dla opony jak hamowanie na zablokowanych kołach z tym, że tu ubywa opony na całym bieżniku.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#369064 Wysłany:
28 Maj 2010, 09:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): łaśnie dlatego montuje się wielkie tarcze, zaciski wielotłoczkowe i stosuje się dobre klocki hamulcowe by dojść jak najbliżej tej granicy. montuje się duże tarcze i wypaśne hamulce z powodu dla którego działa hamulec. Zamienia energię kinetyczną tylko i wyłącznie w ciepło. 2x szybsze auto o takiej samej masie żeby tak samo skutecznie hamowało musi mieć hamulce zdolne do przyjęcia na siebie 4x większej energii. Jakby hamulec zamieniał energię kinetyczną w powietrze to byle hamulczyk będący w stanie zablokować koło byłby dobry. A samochody wyczynowe dodatkowo mają większe dlatego, zeby szybciej oddać ją do otoczenia, dzięki czemu nie jarają się po pierwszych 3 hamowaniach, oraz same w sobie dłużej się nagrzewają przez większą pojemność cieplną. I tylko dlatego mam większe hamulce, wentylowane bo czasami mam zajawkę sportowej jazdy a po 2 hamowaniach ze 150 do 30 240-tka lita nie daje rady już. Owszem chodziło o ciepło, ale w obecnych czasach można sobie wstawić do litych tarcz wyczynowe klocki i masz efekt taki sam. Równie dobrze mogłeś wstawić sobie 240mm wentylowane z Palio i skierować na nie strumień powietrza. Byś miał efekt podobny. Wykład o energii sobie odpuść (no chyba że to nie było do mnie skierowane). ipIV napisał(a): A ze przy okazji jest większy tłoczek, klocek, tarcza większa przez co przy takim samym nacisku klocka powstaje większy moment hamujący, to z mniejszą siłą trzeba pedał naciskać. Wstaw sobie większą pompę lub lepsze serwo i efekt identyczny a koszta o niebo mniejsze. Nie o to chodzi w montowaniu BigBrake'ów. Większy tłoczek to poza większą siła lepsze czucie hamulca czyli bliżej do granicy zblokowania kół możemy dojść. Spytaj się Kamilbike co dała zmiana hamulców na Brembo. ipIV napisał(a): W przypadku zalanej wodą drogi abs~=no abs tylko dlatego, że woda jest w stanie lepiej schłodzić oponę i ciut zmniejsza wsp tarcia przez co mniej energii na oponie się wydziela. Jak to woda lepiej chłodzi oponę? Woda nie pozwoli oponie się nagrzać jak już. Tarcie na zalanej wodą ulicy jest nieporównywalnie mniejsze (no chyba że zalanie dla Ciebie ma inne znaczenie). ABS w takim momencie pokazuje co potrafi. ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Na granicy Granicą jest moment zerwania przyczepności koła... w tym nieskończenie krótim czasie przed którym sie kręci, po którym jest zablokowane. (Jakby narysować wykres siły z jaką hamuje samochód w funkcji czasu przy stałym przyroście siły działającej na klocki, to bedzie w tym punkcie ekstremum) dlatego abs dochodzi do tej granicy blokuje odpuszcza i tak w koło macieju żeby w miarę możliwości najskuteczniej hamować. Tylko że pomijasz fakt (bądź go do siebie nie dopuszczasz) że małe tarcze nie zbliżą się do tego granicznego punktu tak jak wielkie na wielotłoczku. ipIV napisał(a): Ideą ABSu było zachowanie sterownosci podczas hamowania a i przy okazji skróciło dorogę hamowania na suchym asfalcie. Gdyby było tak jak mówisz, to montowano by abs tylko do samochodów przeznaczonych na klimat śródziemnomorski i cieplejszy. Po co mi skracać drogę hamowania na suchym skoro przez 1/4 roku mam sucho, 1/2 roku mam dorge zalaną wodą, a przez zimę będzie drastycznie wydłużać drogę hamowania. Ale co z tego, że zimą mi wydłuży skoro zwalniając wolniej mogę ominąć bez większych problemów przeszkodę hamując ciągle. To jest idea ABSu. Piszesz jakbyś ten układ planował i konstruował. W zamyśle szły te dwie opcje w parze... ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Jakby opona się topiła to nie wiem jakbyś chciał takim autem w ogóle się zatrzymać. Widocznie za mało tych rozumów zjadłem... A czym jest czarny ślad po takim hamowaniu? niczym innym jak stopioną gumą a dym? spaloną gumą. Spalona i startą gumą a nie stopioną. Stopić to można tak jak piszesz przy "paleni laka". ipIV napisał(a): Weź porządnie spal lacia to będziesz z nadkoli, progów i drzwi zeskrobywać przetopioną gumę Palenie gumy jest analogiczna dla opony jak hamowanie na zablokowanych kołach z tym, że tu ubywa opony na całym bieżniku.
Nie jest analogiczne. Po pierwsze inne siły działają na koło, po dwa jest kompletnie inny ruch. Analogiczne jest tylko to że zostaje ślad na asfalcie.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#369071 Wysłany:
28 Maj 2010, 09:55; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#369079 Wysłany:
28 Maj 2010, 12:06; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): Wstaw sobie większą pompę lub lepsze serwo i efekt identyczny a koszta o niebo mniejsze. A tarcza po 3 hamowaniach bedzie swiecić no genialnie dzikidaniel napisał(a): Jak to woda lepiej chłodzi oponę? Woda nie pozwoli oponie się nagrzać jak już. a co to za różnica? dzikidaniel napisał(a): ABS w takim momencie pokazuje co potrafi. wydłużając drogę hamowania, jedynie pokazuje co potrafi w kwestii sterowności. dzikidaniel napisał(a): Spalona i startą gumą a nie stopioną. Stopić to można tak jak piszesz przy "paleni laka". Żeby guma zaczęła się palić musi mieć temp znacznie wyższą od temp topnienia "Ale nie topi się wcale ani trochę." 0 logicznego, inżynierskiego myślenia. dzikidaniel napisał(a): Nie jest analogiczne. Jest, przy hamowaniu asfalt się przesuwa, opona stoi w miejscu, przy paleniu asfalt stoi, opona sie kręci... w miejscu styku opony z asfaltem dzieje sie dokładnie to samo. Powstaje taka temperatura ze guma się topi, pali jednocześnie ściera. [ Dodano: 28 Maj 2010 12:06 ]dzikidaniel napisał(a): bliżej do granicy zblokowania kół możemy dojść
Każdy hamulec zdolny do zabokowania koła dochodzi do tej granicy - img niżej. Później na to wpływ ma na to zdolność hamulca do przyjmowania, oddawania energii i odpornosci na temperaturę. Tu mają do pokazania co potrafią klocki, tarcze, płyn hamulcowy. Ale z twoją radą nie omieszkam kupić klocków EBC następnym razem Ponoć te wyczonowe mają ciut większy wsp tarcia -> znowu pedał słabiej naciskać trzeba
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#369160 Wysłany:
28 Maj 2010, 19:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Mam nadzieję że rozsądnie dobrałeś wykres. Dokładnie obrazuje moje słowa.
Oczywiście, każdy hamulec ma zdolność do zblokowania kół, tylko ja zwracam uwagę na to że np. dla Brembo ta kreska na wykresie dojdzie wyżej niż w przypadku seryjnych hamulców. Teraz pogadaj z Kamilbike o wrażeniach po montażu Brembosów bo do tego czasu nie ma sensu ta polemika.
ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Spalona i startą gumą a nie stopioną. Stopić to można tak jak piszesz przy "paleni laka". Żeby guma zaczęła się palić musi mieć temp znacznie wyższą od temp topnienia "Ale nie topi się wcale ani trochę." 0 logicznego, inżynierskiego myślenia.[/img] Wiesz co nie jest analogiczne? To, że w przypadku hamowania masz sporo wyższy nacisk na koła niż podczas "palenia laka"->całkiem inne siły oddziałują na koło->całkiem inne efekty można zobrazować - liczę na to że teraz użyjesz swojego inżynierskiego myślenia i to poprawnie skompilujesz. Opona (właściwie guma) nie musi się topić by się paliła. ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Wstaw sobie większą pompę lub lepsze serwo i efekt identyczny a koszta o niebo mniejsze. A tarcza po 3 hamowaniach bedzie swiecić no genialnie Przeczytaj co pisałeś wcześniej a potem odpowiadaj bo zgubiłeś kontekst tej wymiany zdań. Jak chcesz wyrywać zdania z kontekstu to szkoda mojego czasu... ipIV napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Jak to woda lepiej chłodzi oponę? Woda nie pozwoli oponie się nagrzać jak już. a co to za różnica?
Jak dla Ciebie nie ma różnicy to nie ma o czym gadać.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|