You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 23:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #369166 Wysłany: 28 Maj 2010, 19:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Lis 2008,
Posty: 458
Przywolany do tablicy, melduje sie ;)

Po zalozeniu brembo do Punto pierwsze co zrobilem to bym wysadzil moja narzeczona oknem, na podworku dojezdzalismy do bramy ja przyzwyczajony ze trzeba mocniej depnac hebel mocno depnalem, zapomnialem o tym ze hamulec jest juz inny ;) Majka akurat zdejmowala sweter wiec nie zapiela pasow skonczylo sie tym ze usiadla miedzy fotelem a deska :] Reakcja na dotkniecie hamulca jest o niebo lepsza.
Co do samego dzialania hamulca. Na starytm heblu nie rozpedzalem sie wielokrotnie do 170-200 bo balem sie ze nie wyhamuje, jedno hamowanie konczylo sie tym ze heble juz grzechotaly, po 3 hamowania z okolic 200 hebla juz nie bylo, moze to tez wina starego plynu, cholera to wie. Po wymianie hebla na nowy efekt byl taki ze na testach na race logicu w ciagu 2min zrobilem ok 4 hamowania z okolic 200kmh. Za 4 razem dopiero cos tam bylo czuc ze hamuje inaczej, ale moglem spokojnie jechac jeszcze piaty a i tak bym wyhamowal. Jedyny minus tych hebli to to ze klocki pyla jak 150 ;)

_________________
www.g-force.pl

Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice


Góra
 Profil  
 

 
 Post #369169 Wysłany: 28 Maj 2010, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
dzikidaniel napisał(a):
tylko ja zwracam uwagę na to że np. dla Brembo ta kreska na wykresie dojdzie wyżej niż w przypadku seryjnych hamulców.

... "Kreska" :| Dojdzie tak wysoko na ile pozwoli zawiecha, opona i nawierzchnia drogi.
dzikidaniel napisał(a):
liczę na to że teraz użyjesz swojego inżynierskiego myślenia i to poprawnie skompilujesz. Opona (właściwie guma) nie musi się topić by się paliła.

Ciągle występuje jedna i ta sama rzecz potężne tarcie gererujące ogromne ilości ciepła, które powodują topienie, ścieranie i palenie. W przypadku hamowania co gorsza punktowe.

dzikidaniel napisał(a):
Przeczytaj co pisałeś wcześniej a potem odpowiadaj bo zgubiłeś kontekst tej wymiany zdań. Jak chcesz wyrywać zdania z kontekstu to szkoda mojego czasu...

Ja kontekstu nigdzie nie zgubiłem ;) Mówię od kilku postów o wpływie temperatury na skuteczność hamowania a Ty gadasz, ze równie dobrze można dać lepsze serwo malutkie tarcze, które nie są w stanie dobrze oddawać ciepła, szybciej się nagrzewają i efekt bedzie taki sam... no genialnie :roll:



dzikidaniel napisał(a):
Jak dla Ciebie nie ma różnicy to nie ma o czym gadać.


Układ chłodzenia silnika chłodzi silnik, układ chłodzenia nie pozwoli się przegrzać silnikowi.

Jak widzisz różnicę w sensie 1 i drugiej części zdania to faktycznie nie ma o czym rozmawiać, bo nie rozumiesz kompletnie fizyki.

[ Dodano: 28 Maj 2010 19:56 ]
Kamilbike napisał(a):
. Na starytm heblu nie rozpedzalem sie wielokrotnie do 170-200 bo balem sie ze nie wyhamuje, jedno hamowanie konczylo sie tym ze heble juz grzechotaly, po 3 hamowania z okolic 200 hebla juz nie bylo

Prawidłowo, bo od kiedy przegrzany hamulec hamuje :)

ipIV napisał(a):
stwierdzenie że nie hamuje coś co bez problemu blokuje koła jest bzdurą, no chyba, ze sie wszystko przegrzeje...



-------------------------------


Kamilbike napisał(a):
Majka akurat zdejmowala sweter wiec nie zapiela pasow skonczylo sie tym ze usiadla miedzy fotelem a deska :] Reakcja na dotkniecie hamulca jest o niebo lepsza.


ipIV napisał(a):
A ze przy okazji jest większy tłoczek, klocek, tarcza większa przez co przy takim samym nacisku klocka powstaje większy moment hamujący, to z mniejszą siłą trzeba pedał naciskać.


vs.

dzikidaniel napisał(a):
ipIV napisał(a):
A ze przy okazji jest większy tłoczek, klocek, tarcza większa przez co przy takim samym nacisku klocka powstaje większy moment hamujący, to z mniejszą siłą trzeba pedał naciskać.

Wstaw sobie większą pompę lub lepsze serwo i efekt identyczny a koszta o niebo mniejsze.


tu nie czytasz ze zrozumieniem... bo mi chodzi nie o to z jaką siłą pedał naciskam tylko o to kiedy hamulec się sfajczy.

-------------------------------

kamilbike napisał(a):
Po wymianie hebla na nowy efekt byl taki ze na testach na race logicu w ciagu 2min zrobilem ok 4 hamowania z okolic 200kmh. Za 4 razem dopiero cos tam bylo czuc ze hamuje inaczej


ipIV napisał(a):
A samochody wyczynowe dodatkowo mają większe dlatego, zeby szybciej oddać ją do otoczenia, dzięki czemu nie jarają się po pierwszych 3 hamowaniach, oraz same w sobie dłużej się nagrzewają przez większą pojemność cieplną.
I tylko dlatego mam większe hamulce, wentylowane bo czasami mam zajawkę sportowej jazdy a po 2 hamowaniach ze 150 do 30 240-tka lita nie daje rady już.



ipIV napisał(a):
Każdy hamulec zdolny do zabokowania koła dochodzi do tej granicy - img niżej. Później na to wpływ ma na to zdolność hamulca do przyjmowania, oddawania energii i odpornosci na temperaturę.


Nic dodać nic ująć.



---------------------
---------------------

Kompilując wszystko do kupy co mam do przekazania:

Prawda jest, że większy hebel:
- Nie przegrzewa sie tak szybko, przez co można zachować dłużej maksymalną sprawnosć hamulców
- Zwiększa moment hamujacy przy takim samym nacisku na pedał

Nie prawdą jest, że wiekszy hebel zwieksza jakimś cudem hmm jak to nazwać... zacytuję:

dzikidaniel napisał(a):
tylko ja zwracam uwagę na to że np. dla Brembo ta kreska na wykresie dojdzie wyżej niż w przypadku seryjnych hamulców.


zwiększa współczynnik tarcia opona - asfalt. :?:

bo od tego akurat jest zawiecha, opona, nawierzchnia a nie hebel.


Hebel który hamuje to taki który jest w stanie zablokować koło/włączyć abs, jednocześnie taki który szybko się w tej sytuacji nie przegrzeje.

ABS:

Sucho: lepiej
mokro: podobnie
szuter/lód/śnieg: gorzej

Przewaga absu jest to, że kierowca nie musi umieć hamować, tylko wbije pedał w podłogę a problem sterowności z głowy.


tyle ode mnie w tym temacie :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV 28 Maj 2010, 20:49, edytowano w sumie 6 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #369181 Wysłany: 28 Maj 2010, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
STax napisał(a):
Konkretne dane nt długości drogi hamowania z abs i bez w różnych warunkach http://www.technikajazdy.info/nauka-jaz ... wanie-abs/

wszystko sie zgadza,
tylko na lodzie auto z ABSem, ma jedna, niezaprzeczalna zaleta:
nie doprowadzi do zgaszenia silnika

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369187 Wysłany: 28 Maj 2010, 20:40; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
greg505 napisał(a):
nie doprowadzi do zgaszenia silnika

jak nie wcisniesz sprzęgła,no to nieźle wytarga tarczą sprzęgła (tłumikami drgań) i rozrządem... (chociaż sprzęgło chyba zacznie się delikatnie ślizgać wiec to co napiszę może dotyczyc jakiegos idealnego sprzęgła :lol: )
Abs blokuje koła odpuszcza i tak w koło macieju, bez wysprzęglenia to samo będzie sie dziać z silnikiem (jedynie ciut zneutralizują ten efekt tłumiki drgań skrętnych). Choć przy awaryjnym priorytetem jest hamowanie :) Należy w drugiej kolejności wcisnąć sprzęgło lub jednocześnie wdepnąć obydwa pedały.
Nie wykluczone, że jeszcze pogorszy to skuteczność absu, bo abs zaczyna hamować po odzyskaniu jako takiej przyczepności a tu przy wprawieniu koła w ruch będzie jeszcze przeszkadzać prawie stojący silnik. Różnica imo bedzie minimalna ale jednak.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369210 Wysłany: 28 Maj 2010, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
tylko bedziesz mial czas wcisnac to sprzeglo.

prosta sytuacja, jedziesz po sniegu, naciskajac lekko hamulec, aby zwolnic,
nawierzchnia zmienia sie w lod, wciaz z tak samo, lekko wcisnietym hamulcem blokujesz calkowicie kola i gasisz silnik.
nawet nie zdazysz dotknac sprzegla, czy odpuscic ;)

podobna sytuacja na asfalcie czy mokrym, nie powoduje zadnych problemow, bo po odpuszczniu hamulca silnik ponownie bedzie pracowal

a na lodzie tylko nerwowe szukanie stacyjki :lol:

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369221 Wysłany: 28 Maj 2010, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
greg505 napisał(a):
nawierzchnia zmienia sie w lod, wciaz z tak samo, lekko wcisnietym hamulcem blokujesz calkowicie kola i gasisz silnik.

niby tak ale nie zdarzyło mi się tak... jak jest kiepsko z nawierzchnią to hamuję silnikiem a hamulcem po to, żeby dochamować z tych 10-20km/h do 0 :)

No chyba ze jestem niepewny standu drogi czy to woda czy lód to sprzęgło + hamulec ciut mocniej jak zaczynają się blokować to znaczy że jest źle :E I trzeba zwolnić hamujac silnikiem, dostosowując do warunków.

ale w sumie jak sie zgasi silnik (nie wiedząc o tym że zgasł) i odpusci hamulec bez dotykania sprzęgła to silnik zaskoczy na nowo. Nie zdrowe dla silnika ale cóż jak się nie skumało bo hałas, bo radio i jeszcze ogień sytuacja :E

Na b. śliskiej drodze jest niezłe kuku. ABS nic nie jest warty 2x wydłuża drogę hamowania, bez absu zacznie sie bączki kręcić... hamowanie silnikiem wchodzi w gre tylko. "+" no abs jest tylko taki że jak będzie bardzo źle to się przydzwoni z mniejszą prędkością.

[ Dodano: 28 Maj 2010 21:35 ]
2x zdarzyło mi się wjechać na taką szklankę że położenie nogi na hamulcu blokowało koła.... dosłowne lodowisko... sytuację jedynie dało się opanować operując gazem... bo puszczenie gazu powodowało poślizg :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369248 Wysłany: 28 Maj 2010, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
mi sie tak zdarzylo tylko raz, przy 80km/h
jechalem sobie po w miare przyczepnym sniegu i na odcinku jakis 20-30m totalne oblodzenie, silnik nie zalapal, hamulec po 3 'pompowaniach' zrobil sie twardy i zonk ;)
na szczesie szybko zlokalizowalem kluczyk w stacyjce 8)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO