|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 05:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Adas |
#364879 Wysłany:
14 Maj 2010, 19:17; Temat postu: Wymiana Sprzęgła w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Witam  , tematem mojego kolejnego poradnika z cyklu „ Zrób to Sam” będzie „wymiana sprzęgła”. Ja wymieniłem komplet, ale jak ktoś się uprze na wymianę samego łożyska oporowego, lub tylko tarczy lub wycisku, to i tak czeka go cała przygoda opisana poniżej  .
1.Wstęp.
Sprzęgło zakupiłem dwa lata temu, kiedy to podczas zimy roku pańskiego (ehe) 2008, usłyszałem niepokojące odgłosy, pochodzące ze skrzyni biegów-sprzęgło. Z początku, były tylko w zimne dni gdy silnik był zimny, później było coraz gorzej, nawet w ciepłe dni było je słychać, sprzęgło brało już bardzo wysoko, i do tego ciężko chodziło. Z wymianą czekałem do końca, końca który wyglądał tak, że ledwo mogłem wcisnąć sprzęgło, człowiek bał się czy wróci do domu.. Udało się dojechałem, dojechałem nawet do garażu znajomego, i tam zostało wymienione sprzęgło. W moim przypadku wymieniłem też poduszkę skrzyni biegów, wiedziałem, że była rozbita
2.Potrzebne materiały/narzędzia.
kompletne sprzęgło: wycisk (tzw. słoneczko), tarcza, łożysko wyporowe. Jest kilka firm, Sachs, Valeo, Luk. Ja zakupiłem Valeo, z tego co się dowiedziałem w A SO, to to jest oryginał jaki się montuje w kropkach, ewentualnie czasem Valeo z kimś współpracuje. Gdy je kupowałem, usłyszałem, że np. na firmę LUK jest dużo narzekań-zwrotów, nie wiem czy to prawda, ale..
- klucze: komplet płaskich, oczkowych, i nasadowych, a co  . Tak naprawdę, to będzie trochę kręcenia, także różne np. „trzeszczotki” jak najbardziej się przydadzą. Ja miałem ten plus, że miałem do dyspozycji klucz pneumatyczny, czyli trochę lżej i szybciej.
- Dwa lewarki, plus podnośnik warsztatowy na kółkach - pomocne do podtrzymania silnika, żeby nie opadł. Nie zaszkodzi mieć ze dwa pieńki by podstawić pod autko.
- Odrdzewiacz, Wd-40 itp., szmatki.
- Koniecznie druga osoba do pomocy
- Garaż z kanałem
- I najważniejsze, nastawić się psychicznie na dość dużą pracę przy Kropku, minimum 3 godziny - tyle mi zajęło. Nie śpiesząc się nawet 5-6 godzin .
Nie bać się wymiany samemu, dzięki temu zaoszczędzimy: min 200 zwykły mechanik-500zł (ASO) !!:-). Praca dla średnio zaawansowanych
Na początku, ustawiamy samochód na kanale, luzujemy śruby kół, podnosimy przód, po lewarku na prawą i lewą stronę. Odkręcamy koła, zlewamy olej ze skrzyni biegów, imbus bodajże 13-14, śrubka jest na samym dole skrzyni biegów, widać ją od tyłu skrzyni/pojazdu. Odpinamy kostkę biegu wstecznego (będzie na foto). By wyjąć skrzynie musimy wyjąć półosie, by wyszły, musimy wyjąć sworznie wahaczy ze zwrotnic, pierw jednak odkręcamy 2 śruby 17/18 mocujące mcphersona do zwrotnicy. Po zrobieniu tego, skręcamy koła w lewą stronę i wyjmujemy lewą półosie z przegubem, z prawej strony robimy tak samo. Półoś z przegubem, wychodzi bez problemu wystarczy tylko szarpnąć i już wyskakuje ze skrzyni biegów. Olej musi być już spuszczony gdy to robimy!!.
Następnie, wyjmujemy akumulator, odkręcamy kosz akumulatora, 3 śrubki 13/14. Ukazuje się nam skrzynia biegów. Odkręcamy wysprzęglik 2 śrubki 12, i taśma łapiemy jego bolec bo będzie wypychany, aż w końcu poleci płyn hamulcowy i zapowietrzy się nam Sprzęgło.. Do hamulców i sprzęgła jest ten sam olej hamulcowy DOT4. Sprzęgło jak wiemy w MK2 jest hydrauliczne.
Kolejnym krokiem jest odkręcenie rozrusznika, 2 śrubki 13 tka, odkręcamy z dołu pojazdu, będąc w kanale, jest z tyłu silnika, a trzecią śrubkę odkręcamy z góry. Po odkręceniu nie odkręcamy z niego przewodów zasilających, tylko go odsuwany od skrzyni, i w spokoju będzie sobie siedział „na silniku”. Odkręcamy lizak - drążek reakcyjny.
Teraz musimy z kolei musimy zdjąć linki zmiany biegów ich główki ze skrzyni biegów, przechylamy je na prawo lub lewo i podważamy kluczem płaskim 17 itp., i do góry - dość mocno siedzą. Teraz musimy odkręcić wspornik (będzie na foto) na 3 śrubki przez który przechodzą linki, 3 śrubki kluczyk 13tka.
Jeżeli już to wszystko zrobiliśmy, zabieramy się, za odkręcanie śrub mocujących skrzynie do silnik,a klucz bodajże 18tka ( śruby te a raczej otwory będzie widać na foto wyjętej skrzyni, pomocne w ich lokalizacji)m odkręcamy śruby na górze, na dole ze dwie tylko poluzujmy, i teraz należy zacząć odkręcać śrubę poduszki skrzyni biegów.
Pod miskę olejową podjeżdżamy podnośnikiem warsztatowym koniecznie dać kawałek deski, by nie wygiąć miski oleju , na niej spocznie cały silnik.
Odkręcamy ciągle śrubę poduszki skrzyni biegów, opuszcza się, delikatnie opuszczamy podnośnik, gdy już śruba prawie że wyjdzie z poduszki, odkręcamy też dolne śruby mocujące skrzynię biegów do silnika. Dokręcamy śrubę poduszki do końca, cały czas operując podnośnikiem, tak by wyszła śruba z poduszki, gdy wyjdzie to skrzynia można pociągnąć w dół trochę w stronę kierowcy i powinna wyjść bez problemu.
Ja u siebie wymieniłem poduszkę , więc 4 śrubki 14tka , i poduszka wyjęta:).
Skrzynia wyjęta, łożysko oporowe powinno być..  ...w skrzyni biegów. Wyjmujemy je i wyrzucamy, u mnie było w częściach-foto);).
Odkręcamy kluczyk `10 tka wycisk, od koła zamachowego wyjmujemy wycisk razem z tarczą sprzęgłową. U mnie te części były także mocno zużyte, widać że przebieg 140 tyś km to takie maksimum.
Skrzynie myjemy, benzyna pędzelek, ja też użyłem karchera, tylko zabezpieczmy szmatkami, wejścia przegubów półosi, by do środka nie dostała się woda itp. Po umyciu, dajemy trochę smaru na łopatki które będą naciskać na dół łożyska oporowego, a także dajemy smar na metalowy pałąk, trochę na dole trochę na górze. Smaru też dajmy na główkę wysprzęglika gdy będziemy gp przykręcać na sam koniec naszej pracy.
Teraz dajemy łożysko oporowe, na dole łożyska mamy metal, i na ten metal, będzie działać/naciskać pałąk w skrzyni biegów.
Przykręcamy nową tarczę z wyciskiem, osiując dobrze tarcze przed dociśnięciem. By nie było problemów z wejściem wałka skrzyni, do wielowypustu w tarczy sprzęgłowej.
Gdy to już zrobiliśmy, zaczynamy montować skrzynię. Silnik jest opuszczony, podjeżdżamy ze skrzynią, trafiamy wałkiem w środek wycisku, tak by wałek wszedł w tarcze, róbmy to ostrożnie, musi wejść. Jeśli wejdzie to wpychamy na maxa skrzynie w stronę silnika, jak naskoczy, to teraz musimy przepchać śrubę wspornika skrzyni przez poduszkę skrzyni biegów. W tym czasie zaczynamy skręcać skrzynie do silnika, i skręcamy śrubę poduszki.
Najgorsze za nami, można chwilę odpocząć , reszta to już skręcanie w odwrotnej kolejności do rozkręcania. Nie zapomnijmy na koniec dolać oleju do skrzyni biegów.
Fotki z wymiany Sprzęgła/skrzyni biegów
Mniej więcej w kolejności co nas czeka.
Przeguby wyjęte
Wyjęta skrzynia
Skrzynia od strony wałka.
Łożysko oporowe, a raczej tylna jego część
A tu część łożyska utkwiona w wycisku
Wycisk
Wycisk i tarcza
Tu wycisk od strony tarczy
Widać silnik opuszczony tak by możliwe było wyjęcie skrzyni.
Po wyjęciu skrzyni
Po umyciu skrzyni
Przykęciliśmy już nowy wycisk z tarczą.
Widok zyżytej poduszki skrzyni biegów.
Skrzynia włożone, poducha wymieniona. Wymieniłem też lizak na nowy, co prawda nie był rozszarpany jak poduszka, ale zmienić nie zaszkodzi. Widać starcza na długo
Lizak
Generalnie, poszło lepiej niż myślałem, po wymianie sprzęgło działa bardzo leciutko, byłem tym bardzo pozytywnie zaskoczony.
Autor: Adas
Poradnik ma charakter czysto zapoznawczy, autor nie ponosi żadnej odpowiedzialności, gdybyś to robił i coś się nie udało  . W razie pytań, pisać poniżej  .
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rafał79 |
#366986 Wysłany:
21 Maj 2010, 16:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
Respect Adas 
_________________ Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był Fiat Punto II - był Fiat Punto I 1.1 SX - był Fiat Seicento 0.9 - był
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#366991 Wysłany:
21 Maj 2010, 16:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#377415 Wysłany:
30 Cze 2010, 01:13; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Więc tak... kilka moich uwag....
Poziom trudności: 5/10
0 ) w jednym momencie zabrakło piątej ręki
1) siłownik sprzęgła - w środku jest mocna sprężyna na prawdę bardzo mocno wybija i albo bardzo mocna taśma albo jakiś pasek. Taśma izolacyjna czy nawet do pakowania paczek nie wchodzi w grę
W ręce trudno dłuższy czas utrzymać zdemontowany siłownik.
2) na dzień przed robotą popuścić i dokręcić WSZYSTKIE śruby skrzynia - silnik. (koniecznie radzę zakupić płasko oczkową 18 oraz długa ~10cm nasadka 18 - w std zestawach ni ma)
3) zwrócić uwagę czy poducha od strony rozrządu nie jest zerwana... bo podczas opuszczania silnika na prawdę dużo musi znieść -> w pewnym momencie bałem się ze zaraz cos strzeli i będzie bum na glebę...
4) lizak odkręcamy jak mamy śruby popuszczone
4a) warto wykręcić lambdę za katem - będzie momentami b. przeszkadzać
4b) odpinanie linek biegów - kluczyk płaski 11 zaraz za główką złapać i przekręcić bez problemu i bez bólu zeskakują
5) skrzynia jest ciężka... 30kg jak nic.
6) rozłączanie półosiek - imo wygodniej zdjąć opaski i krzyżak wyjmować oczywiście w smarze grafitowym będziemy pływać ale jedynie ufajdany wydech z tego mam no i przy takim rozwiązaniu nie trzeba P koła odkręcać itp.  Uwaga Opaski "na śrubkę" nie wchodzą w grę - only te do przegubów bo śrubka uderzy przy 1 obrocie o skrzynie i opaski nie ma. Nie zapomnieć wepchać dużo tego smaru do osłonki przed pozapinaniem
7) masa skrzyni - zwrócić uwagę na przewód masowy i go wykręcic odpowiednio wcześnie.
8 ) tarczę sprzęgła centrujemy np wiertłem 10mm owiniętym taśmą izolacyjna.
9) Wkładanie skrzyni:
- na lewarku hydr. podnieść do poziomu w jakim ma być, podjeżdżamy bliżej, najwpierw wsadzamy w dziurę szpilkę która jest w skrzni pod rozrusznikiem potem w miarę możliwości równo dobijamy do silnika - poruszać jednocześnie pchając, jak wałek sprzęgłowy nie wskoczy to wrzucamy bieg i np. kręcimy przegubem jednocześnie pchając - i w tym momencie u mnie wskoczyło... zaraz 2 górne śruby wkręcamy  blachami przez które ma przechodzić (wsporniki przewodów itp przejmujemy się potem - można 1 srube wykręcic i wkręcić jak silnik już wisi na poduchach.) No i oczywiscie patrzymy też czy krzyżak półosi wchodzi w koło koronowe skrzyni
10 ) jak ktoś ma pordzewiałą miskę olejową to ... nie ryzykowałbym... bo będzie "je*! agggghhh! ale urwał!"
11) Jak ktoś nie ma kanału to 3 dni niech zarezerwuje na spokojnie
12) A jak ktoś nie ma zamiłowania to tego typu operacji oraz nie ma warunków to imo lepiej przeboleć te 300zł
Kilka fotek ode mnie może się przydadzą
jedna sruba rozrusznika jest wkręcana od strony aku na samej górze.... bo szukałem jej 20minut
Łożysko oporowe:
Nowe vs. stare:
W docisku rowek wyżłobiony na głębokość 2/3 grubości tych blaszek
łożysko zatarte...
tarcza połowę cieńsza niż w nowym, już nity łapać zaczęły, sprężynki mają delikatny luz - można je obracać, ale myślę że gdyby nie łożysko to docisk i tarcza 50kkm spokojnie jeszcze by zrobiły a tak za niedługo łożysko by się rozpadło i byłby koniec  Łożysko 90zł a kpl sprzęgła 220 także nie ma sensu wymiana samego łożyska.
139 tys km.
Niół clutch
[ Dodano: 30 Cze 2010 01:13 ]
Jeszcze jedna uwaga  W 16V bedzie analogicznie tylko od góry wiecej druciarni do wykręcania jest 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 09 Paź 2010, 19:43, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#400854 Wysłany:
02 Paź 2010, 11:09; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#400876 Wysłany:
02 Paź 2010, 12:57; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
rób fotki w wrzucaj  komuś sie moga przydać [ Dodano: 02 Paź 2010 12:57 ]a w przyszłym tyg bedzie poradnik: UPG 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#400878 Wysłany:
02 Paź 2010, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
ipIV napisał(a): rób fotki w wrzucaj Razz komuś sie moga przydać Smile Na pewno będą  Tylko pytanie czy uda się wymiana  Zresztą nie ma co tam zepsuć, a nie dowiem się dopóki nie spróbuję. [ Dodano: 02 Paź 2010 13:03 ]ipIV napisał(a): a w przyszłym tyg bedzie poradnik: UPG Rolling Eyes
Wtedy na pewno bym się sam za nią wziął jak bym miał jakiś zarys pracy [ Dodano: 02 Paź 2010 16:10 ]I jeszcze jedno pytanie hehe...jakie uszczelniacze/simeringi zakupić by za jednym razem wymienić 
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v
<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#400950 Wysłany:
02 Paź 2010, 18:35; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
marcin186 napisał(a): Zresztą nie ma co tam zepsuć, a nie dowiem się dopóki nie spróbuję. najwiecej do zepsucia jest przy demontażu... przy krytycznym momencie wyjecia skrzyni i założenia... trzeba idealnie trafić do dziury  przyjrzyj sie temu i przemyśl to dobrze i uwazaj, zeby silnik nie zrobił bum bo bedzie ale urrwał. Jak opuszczanie silnika uznasz za ryzykowne odkręć lepiej poduche nad skrzynią od podłużnicy  Na spokojnie bez pośpiechu a jak bedziesz mieć dośc to zostaw to na następny dzień. najlepiej na 3 dni - wykrecenie wszystkiego co przeszkadza, nastepny dzień wymiana sprzęgła i złożenie tego tak, żeby endżyn wisiał na poduchach, 3- skręcenie wszystkiego do kupy. marcin186 napisał(a): uszczelniacze/simeringi
wypadało by simmering wału.... i wszystkie 3 w skrzyni ale olałem bo miałem dosć  myśle, że nie puszczą tak prędko do momentu kiedy endżyna sie nie przegrzeje  czy nie padną łożyska wałka sprzęgłowego w skrzyni. a simmeringi półosi można zmienić bez zrzucania skrzyni
wału - pierniczenie bedzie żeby go zdjąć i dobrze wkleić - przez miske olejową - najlepiej kupic taki razem z obudową - nie bedziesz sie pierniczyc z wybijaniem i nabijaniem co trzeba zrobic idealnie, a simmering wałka sprzęgłowego masz tu:
http://fiatpunto.com.pl/topic22791.html
wału też jest foto 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#400951 Wysłany:
02 Paź 2010, 18:41; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#400952 Wysłany:
02 Paź 2010, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
no chyba ze sie już leje ale to zobaczysz czy sie wałek sprzęgłowy nie poci 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#400955 Wysłany:
02 Paź 2010, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#400956 Wysłany:
02 Paź 2010, 18:48; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
marcin186 napisał(a): i trzymajcie kciuki by mi silnik nie spadł hehe
ale to nie jest śmieszne 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
wałek |
#400958 Wysłany:
02 Paź 2010, 18:55; Temat postu: |
|
 |
Mr Schaft |
 |
Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 1691
|
no michal mial niezle jazdy z tym silnikiem jak wymienialismy u niego sprzeglo ze spadnie... co chwile bylo tylko 'k*** patrz jak on krzywo stoi zaraz spadnie !!' hehehe  ale dalismy rade we 2 w jakies 12 h? 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#400959 Wysłany:
02 Paź 2010, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
wałek napisał(a): w jakies 12 h?
od 10 do 18
ale to już było przygotowane do wyjazdu ze skrzynią i złożyliśmy tak zeby tylko silnik juz wisiał jak ma wisieć
w sumei 16-18h zeszło... ale pierniczyłem sie z tym
a te 9h to dlatego, że 2 sruby puscic nie chciały  tak to 4-5myśle
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 02 Paź 2010, 19:04, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#400960 Wysłany:
02 Paź 2010, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
wałek napisał(a): no michal mial niezle jazdy z tym silnikiem jak wymienialismy u niego sprzeglo ze spadnie... co chwile bylo tylko 'k*** patrz jak on krzywo stoi zaraz spadnie !!' hehehe  ale dalismy rade we 2 w jakies 12 h? 
No pewnie ja też będę klął jak chol*** Ja już załatwiłem sobie dwie osoby do pomocy na wszelki wypadek-ojciec i brachol już mają zarezerwowany weekend na moje sprzęgło 
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v
<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#400961 Wysłany:
02 Paź 2010, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
z kluczem pneumatycznym i kanałem i uwijając się da rade w 2-3h 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#410110 Wysłany:
06 Lis 2010, 21:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ipIV, Adas mam pare pytań co do pduszek skrzyni..
- tą pod akumulatorem da rade wymienić bez wyjmowania skrzyni? (chodzi oto czy kupić w ciemno i wymienić czy przy wymianie sprzęgła obczaić i za jakiś czas wymienić)
- czy to prawda że koniecznie trza kupić w ASO ory bo inne to g... warte?
- znacie ceny tych 2 poduszek, tej pod aku. i lizaka (mogą być nawet przybliżone)
dzięki jak coś jeszcze to będe pytał, pozdr.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#410121 Wysłany:
06 Lis 2010, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Cytuj: - tą pod akumulatorem da rade wymienić bez wyjmowania skrzyni? (chodzi oto czy kupić w ciemno i wymienić czy przy wymianie sprzęgła obczaić i za jakiś czas wymienić) da  tylko lewarek pod skrzynie trzeba podłożyc lakikwap napisał(a): - czy to prawda że koniecznie trza kupić w ASO ory bo inne to g... warte? nie wiem puki oc lizak no-name trzyma sie kupy od 9kkm  a oryg niewiele droższy był  lakikwap napisał(a): - znacie ceny tych 2 poduszek, tej pod aku. i lizaka (mogą być nawet przybliżone)
lizak 70-90 pod skrzynie 150-200
oryg ofc.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#410126 Wysłany:
06 Lis 2010, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ipIV napisał(a): 150-200
ten pod aku? fuck drogi bydlak
no i kurcze niewiem czy zamiennik czy ory kupić.
|
|
Góra |
|
 |
b1joooker |
#418380 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 28 Lis 2010, Posty: 96
|
Ostatnio Miałem awarię sprzęgła i dzieki tematowi ogarnołem wszystko co i jak ale po rozkręceniu wszystkeigo doznałem nie miłego zaskoczenia a mianowicie takiego że lizak i górna poduszka skrzyni i silnika są do wyrzucenia simering na wale z obudową , kompletne sprzęgło i tu chciałem zadać pytanie jak jest z zamiennikami górnej poduszki czy da sie kupić coś dobrego ponieważ oryginał w ASO to koszt rzędu 270 zł i pytanie numer dwa to chodzi o pozostałe simeringi w skrzyni czy warto za jednym zamachem wymienić czy można by je Sobie odpuścić dodam że autko ma 100 000 km przebiegu 2000r.
_________________ ... bo fikcja jest wykładnikiem prawdy ...
http://fiatpunto.com.pl/topic25828.html Odwiedzaj,komentuj,doradzaj
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#418439 Wysłany:
02 Gru 2010, 23:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#418559 Wysłany:
03 Gru 2010, 15:43; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
b1joooker napisał(a): pytanie numer dwa to chodzi o pozostałe simeringi w skrzyni czy warto za jednym zamachem wymienić czy można by je Sobie odpuścić dodam że autko ma 100 000 km przebiegu 2000r.
nie ma reguły  ale zeby wymienić simmering wałka sprzęgłowego trzeba wybebeszyć skrzynie... - mi się nie chciało [ Dodano: 03 Gru 2010 14:43 ]http://fiatpunto.com.pl/topic22791.html
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
b1joooker |
#418622 Wysłany:
03 Gru 2010, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 28 Lis 2010, Posty: 96
|
Dzięki buladag za ten link dzowniłem do sprzedawcy a ten twierdzi że to 100% procentowe oryginały odrazu zamówiłem lizak 87zł poduszka górna 123 zł czekam na odpowiedz w innym temacie na temat simeringów w skrzyni co to konkretnie za simeringi jakichś numerów katalogowych potrzebuję z epera czy cuś bo niewiem nawet oco pytać a być może da się kupić je taniej u tego samego gościa 
_________________ ... bo fikcja jest wykładnikiem prawdy ...
http://fiatpunto.com.pl/topic25828.html Odwiedzaj,komentuj,doradzaj
|
|
Góra |
|
 |
kater |
#494691 Wysłany:
01 Sie 2011, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bunschoten Rejestracja: 05 Lut 2011, Posty: 5
|
Panowie, a jak z wymianą sprzęgła w 1,9 JTD 86km? da radę samemu?
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#494880 Wysłany:
02 Sie 2011, 17:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|