|
Obecny czas: 24 Kwi 2024, 10:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Tomek040982 |
#371466 Wysłany:
06 Cze 2010, 12:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki Rejestracja: 06 Mar 2008, Posty: 696 Pomógł: 6
|
Jakos nie zwrocilem uwagi juz nie sprzeczajac sie i piszac na temat jezeli kolega nie jezdzi szybko a delikatnie i wiecej na miescie to ten 1.3 75KM mu wystarczy daje sobie rade. Jezeli chodzi o spalanie 75 i 90 w dieslu podejrzewam ze jest nie znaczna roznica jezeli w ogole jest.
_________________ Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r. Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r. Zielone MK1 1.6 88KM 1995r. Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.
PuntoMazowszeTeam
|
|
Góra |
|
|
|
|
daras |
#371471 Wysłany:
06 Cze 2010, 12:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
zoon napisał(a): W bardzo dokładnym i wszechstronnym teście gazetowym wersja 90 KM osiągała setkę w 12,9 sek.
W innym teście zmierzono 11,5 s.
Moje wrażenia subiektywne potwierdzają, że raczej jest to bliżej 11 niż 12 sekund.
Inna sprawa: 1.3 90 KM (6 biegowy) bez specjalnego zmęczenia osiąga licznikowe 180-190 km/h, mając przy tym około 4000 obrotów i chęć jechać więcej.
Wiem, że trudno w to uwierzyć ale tak jest.
Silnik diesla 1.3 uważam za najbardziej optymalną jednostkę w Grande Punto. To taki mały - wielki silnik.
Jak ktoś chce mieć bezproblemowy, niewibrujący, oszczędny i całkiem żywy silnik to tylko go brać.
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#371499 Wysłany:
06 Cze 2010, 13:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
daras napisał(a): zoon napisał(a): W bardzo dokładnym i wszechstronnym teście gazetowym wersja 90 KM osiągała setkę w 12,9 sek. W innym teście zmierzono 11,5 s. Moje wrażenia subiektywne potwierdzają, że raczej jest to bliżej 11 niż 12 sekund. Inna sprawa: 1.3 90 KM (6 biegowy) bez specjalnego zmęczenia osiąga licznikowe 180-190 km/h, mając przy tym około 4000 obrotów i chęć jechać więcej. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale tak jest. Silnik diesla 1.3 uważam za najbardziej optymalną jednostkę w Grande Punto. To taki mały - wielki silnik. Jak ktoś chce mieć bezproblemowy, niewibrujący, oszczędny i całkiem żywy silnik to tylko go brać.
jak ja bym mial oceniać subiektywnie przyspieszenie czując moment obrotowy mojego diesla to bym powiedział ,że przyspiesza w 6 sekund do 100 , a jezeli chodzi o v-max to powtarzam ze na warunkach normalnych drog jest to inaczej, tez moge z dlugiej gorki z wiatrem rozpedzic sie do 240km/h ,ale czy to bedzie obiektywne ? pomijam ,ze licznik jest srednio dokladny przy takich predkosciach ...
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
jack005 |
#371515 Wysłany:
06 Cze 2010, 14:58; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Andrychow Rejestracja: 08 Lis 2008, Posty: 57
|
witam! Jestm uzytkownikiem gp!1.3 75km od poltorej roku,silnik b udany ,oszczedny i dosc zwawy.Jednak faktycznie grande nie wyglada na swoja wage na oko dalbym mu ok1000kg ,faktycznie 1105 kg + paliwo.Porownujac do mojej starej skody 1.6 75km to nawet na benzynie skoda wymieka totalnie [moment obrotowy skoda 136 nm] fiacik 190 nm].Sprawdzone praktycznie bo gubilem mego syna na trasie zostawal cigle za mna.Barzdo dobrze przyspiesza w zakresie 80 -120 km na godzine, czyli przy wyprzedzaniu.Polecam![/list]
|
|
Góra |
|
|
Raff |
#371524 Wysłany:
06 Cze 2010, 15:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory Rejestracja: 11 Sie 2009, Posty: 245 Pomógł: 1
|
jack005 napisał(a): Barzdo dobrze przyspiesza w zakresie 80 -120 km na godzine, czyli przy wyprzedzaniu
wyprzedzasz auta jadące w okolicach 80-tki w zwykłym ruchu? No to serio musi to być żwawa maszyna A co z ~60-80?
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html
|
|
Góra |
|
|
radencin |
#371563 Wysłany:
06 Cze 2010, 17:41; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Cze 2010, Posty: 54
|
Tak czy inaczej uzywanego multishita 1,3 bym nie kupil... Dlaczego? Ten silnik nie jest wybitnie trwaly, a do tego ma wysokie koszty naprawy.
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#371646 Wysłany:
06 Cze 2010, 20:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
radencin napisał(a): Tak czy inaczej uzywanego multishita 1,3 bym nie kupil... Dlaczego? Ten silnik nie jest wybitnie trwaly, a do tego ma wysokie koszty naprawy. Mógłbyś rozwinąć tą myśl o trwałości MultiJet'ów bo ja jakoś słyszę odmienne opinie wśród mechaników z ASO. Co w tym silniku wg Ciebie jest niby awaryjne?
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#371701 Wysłany:
06 Cze 2010, 21:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
radencin napisał(a): Tak czy inaczej uzywanego multishita 1,3 bym nie kupil... Dlaczego? Ten silnik nie jest wybitnie trwaly, a do tego ma wysokie koszty naprawy.
bzdura ,multijet jest trwalszy niż JTD ,należy tylko o niego dbać i 500 tys km bez awaryjnie można przejechać .
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#371707 Wysłany:
06 Cze 2010, 22:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
Hubik napisał(a): Mógłbyś rozwinąć tą myśl o trwałości MultiJet'ów bo ja jakoś słyszę odmienne opinie wśród mechaników z ASO. Co w tym silniku wg Ciebie jest niby awaryjne? haha mechaników z ASO , dobre ! Ogladales turbo kamere z fiatem linea ? Sprzedawca tez mowil ,ze sie nie psuje , a 14 razy byla przez 14ms w serwisie ASO ... 1,3mj ma problem z trwaloscia turbo , czesto po 100kkm pada , doswiadczone w wytrzeszczu , a koszty eksploatacji wiadomo jak to w klekocie , nie sa tanie , zobacz ceny sprzegla , 2masu , wtryskiwaczy cr , wszystko mozesz oblukac na stronie inter carsu [ Dodano: 06 Cze 2010 22:12 ]slon11 napisał(a): bzdura ,multijet jest trwalszy niż JTD ,należy tylko o niego dbać i 500 tys km bez awaryjnie można przejechać .
oczywiscie ze nie ,bo mniejsze turbo , bardziej wysilona jednostka , jak przejedziesz bezawaryjnie 500 kkm to klekne .... jtd sluzyly dzielnie w sluzbowkach , ducata i doblo mogly ladnie przejechac, niestety im nowsze tym gorsze... narazie gp maja male przebiegi , czesto i gesto <100kkm takze ciezko cos oceniac , jednak po przykladzie mk2fl widac ze 1.3 mj nie jest tak fajny jak stary poczciwy 1.9 jtd ktory z takiej pojemnosci mial tylko 80PS
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#371754 Wysłany:
06 Cze 2010, 23:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
kazaa napisał(a): haha mechaników z ASO , dobre ! Ogladales turbo kamere z fiatem linea ? Sprzedawca tez mowil ,ze sie nie psuje , a 14 razy byla przez 14ms w serwisie ASO ... to akurat o niczym nie świadczy, te 14 usterek nie musiało dotyczyć akurat tego silnika. Zresztą wydaje mi się, że zdanie 2 znajomych mechaników z ASO jest więcej warte niż zdanie sprzedawcy czy programu w TV kazaa napisał(a): 1,3mj ma problem z trwaloscia turbo , czesto po 100kkm pada , doswiadczone w wytrzeszczu , a koszty eksploatacji wiadomo jak to w klekocie , nie sa tanie , zobacz ceny sprzegla , 2masu , wtryskiwaczy cr , wszystko mozesz oblukac na stronie inter carsu hmm, pokaż mi z którym klekotem nie ma tego typu problemów? Piszesz jakby tylko w 1.3 MJ one występowały a to bzdura. Turbina potrafi się wysypać i po 60 kkm, wszystko zależy od tego jak silnik jest eksploatowany. Mam w firmie 2 Laguny 1.9 dCi, jedną jeździ kobieta, drugą facet. W tej pierwszej turbina siadła po 70 kkm, w drugiej działa bez zarzutu przy obecnym przebiegu 145 kkm. I co ty na to? Pierwszą używa kobieta której nie da się wytłumaczyć, że np. jak robi trasę Warszawa-Katowice to po dojechaniu na miejsce wypada zostawić silnik na wolnych obrotach chociaż na minutę aby turbina się wystudziła. Nie wspomnę o katowaniu zimnego silnika, szczególnie w ostatnią mroźną zimę... kazaa napisał(a): oczywiscie ze nie ,bo mniejsze turbo , bardziej wysilona jednostka , jak przejedziesz bezawaryjnie 500 kkm to klekne .... Tutaj się zgodzę, przy takim przebiegu żaden nowoczesny silnik nie obejdzie się bezawaryjnie niestety... kazaa napisał(a): narazie gp maja male przebiegi , czesto i gesto <100kkm takze ciezko cos oceniac hmm, auto jest na rynku europejskim od 5 lat więc chyba nie problem znaleźć egzemplarze z dużym przebiegiem, szczególnie wśród wersji z klekotami. Sam szukając auta pół roku temu trafiałem w większości na takie z przelotem ponad 150 kkm
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#371772 Wysłany:
07 Cze 2010, 00:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
Hubik napisał(a): to akurat o niczym nie świadczy, te 14 usterek nie musiało dotyczyć akurat tego silnika. Zresztą wydaje mi się, że zdanie 2 znajomych mechaników z ASO jest więcej warte niż zdanie sprzedawcy czy programu w TV Akurat przykład z tk był na zasadzie koligacji z ASO , oczywiscie ze te 14 usterek nie dotyczyly tylko silnika w tym przypadku , tak czy siak popytaj mechaników z poza ASO Hubik napisał(a): hmm, pokaż mi z którym klekotem nie ma tego typu problemów? Piszesz jakby tylko w 1.3 MJ one występowały a to bzdura. Turbina potrafi się wysypać i po 60 kkm, wszystko zależy od tego jak silnik jest eksploatowany. Mam w firmie 2 Laguny 1.9 dCi, jedną jeździ kobieta, drugą facet. W tej pierwszej turbina siadła po 70 kkm, w drugiej działa bez zarzutu przy obecnym przebiegu 145 kkm. I co ty na to? Pierwszą używa kobieta której nie da się wytłumaczyć, że np. jak robi trasę Warszawa-Katowice to po dojechaniu na miejsce wypada zostawić silnik na wolnych obrotach chociaż na minutę aby turbina się wystudziła. Nie wspomnę o katowaniu zimnego silnika, szczególnie w ostatnią mroźną zimę...
oczywiscie ze zalezy od eksploatacji ,ale można to przecież uśrednić ? Wiadomo ,że po 20kkm można T rozwalić ... to nie sztuka dla chcącego ,ale tu mówimy o sporadycznych przykładach , mowisz o autach służbowych i tępej babie także wiadomo ,że skróci ona życie T.
Możesz mysleć co chcesz ,ale nie zmienisz tego ,że współczesne silniki są wysilone ,a T w 1.3 jest mikroskopijnej wielkości , nie wiem kiedy spojrzycie trzeźwo do tematu ...
Jeżeli ktoś szuka oszczędności to niestety eksploatacja diesla będzie droższa wliczając ceny napraw i nie przegadasz bo tak jest. Sinik 1.3 mj powtarzam - jest dość wysilony przy 90ps , nie mow ,że nie mam racji skoro do nie dawna 1.9 jtd miał 80ps ,a zasada działania jego się nie zmieniła . Oczywiście , test w AŚ pokazał ,że gp 1.3 zniosło w miare dobrze przebieg 100kkm ,ale dalej niestety będzie ciężko z kosztami ... Nie mówie ,że to dotyczy 1.3 tylko , mój 1.9 tez nie jest bezawaryjny ,a koszty napraw nie sa tanie , jedynie pocieszenie mi daja osiagi
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|