You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 10:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #371466 Wysłany: 06 Cze 2010, 12:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki
Rejestracja: 06 Mar 2008,
Posty: 696
Pomógł: 6
Jakos nie zwrocilem uwagi juz nie sprzeczajac sie i piszac na temat jezeli kolega nie jezdzi szybko a delikatnie i wiecej na miescie to ten 1.3 75KM mu wystarczy daje sobie rade. Jezeli chodzi o spalanie 75 i 90 w dieslu podejrzewam ze jest nie znaczna roznica jezeli w ogole jest.

_________________
Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r.
Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r.
Zielone MK1 1.6 88KM 1995r.
Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

Image

PuntoMazowszeTeam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #371471 Wysłany: 06 Cze 2010, 12:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
zoon napisał(a):
W bardzo dokładnym i wszechstronnym teście gazetowym wersja 90 KM osiągała setkę w 12,9 sek.

W innym teście zmierzono 11,5 s.
Moje wrażenia subiektywne potwierdzają, że raczej jest to bliżej 11 niż 12 sekund.
Inna sprawa: 1.3 90 KM (6 biegowy) bez specjalnego zmęczenia osiąga licznikowe 180-190 km/h, mając przy tym około 4000 obrotów i chęć jechać więcej.
Wiem, że trudno w to uwierzyć ale tak jest.

Silnik diesla 1.3 uważam za najbardziej optymalną jednostkę w Grande Punto. To taki mały - wielki silnik.
Jak ktoś chce mieć bezproblemowy, niewibrujący, oszczędny i całkiem żywy silnik to tylko go brać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371499 Wysłany: 06 Cze 2010, 13:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
daras napisał(a):
zoon napisał(a):
W bardzo dokładnym i wszechstronnym teście gazetowym wersja 90 KM osiągała setkę w 12,9 sek.

W innym teście zmierzono 11,5 s.
Moje wrażenia subiektywne potwierdzają, że raczej jest to bliżej 11 niż 12 sekund.
Inna sprawa: 1.3 90 KM (6 biegowy) bez specjalnego zmęczenia osiąga licznikowe 180-190 km/h, mając przy tym około 4000 obrotów i chęć jechać więcej.
Wiem, że trudno w to uwierzyć ale tak jest.

Silnik diesla 1.3 uważam za najbardziej optymalną jednostkę w Grande Punto. To taki mały - wielki silnik.
Jak ktoś chce mieć bezproblemowy, niewibrujący, oszczędny i całkiem żywy silnik to tylko go brać.


jak ja bym mial oceniać subiektywnie przyspieszenie czując moment obrotowy mojego diesla to bym powiedział ,że przyspiesza w 6 sekund do 100 , a jezeli chodzi o v-max to powtarzam ze na warunkach normalnych drog jest to inaczej, tez moge z dlugiej gorki z wiatrem rozpedzic sie do 240km/h ,ale czy to bedzie obiektywne ? pomijam ,ze licznik jest srednio dokladny przy takich predkosciach ...

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371515 Wysłany: 06 Cze 2010, 14:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
witam! Jestm uzytkownikiem gp!1.3 75km od poltorej roku,silnik b udany ,oszczedny i dosc zwawy.Jednak faktycznie grande nie wyglada na swoja wage na oko dalbym mu ok1000kg ,faktycznie 1105 kg + paliwo.Porownujac do mojej starej skody 1.6 75km to nawet na benzynie skoda wymieka totalnie [moment obrotowy skoda 136 nm] fiacik 190 nm].Sprawdzone praktycznie bo gubilem mego syna na trasie zostawal cigle za mna.Barzdo dobrze przyspiesza w zakresie 80 -120 km na godzine, czyli przy wyprzedzaniu.Polecam![/list]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371524 Wysłany: 06 Cze 2010, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 11 Sie 2009,
Posty: 245
Pomógł: 1
jack005 napisał(a):
Barzdo dobrze przyspiesza w zakresie 80 -120 km na godzine, czyli przy wyprzedzaniu

wyprzedzasz auta jadące w okolicach 80-tki w zwykłym ruchu? No to serio musi to być żwawa maszyna :wink: A co z ~60-80?

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371563 Wysłany: 06 Cze 2010, 17:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Cze 2010,
Posty: 54
Tak czy inaczej uzywanego multishita 1,3 bym nie kupil... Dlaczego? Ten silnik nie jest wybitnie trwaly, a do tego ma wysokie koszty naprawy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371646 Wysłany: 06 Cze 2010, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
radencin napisał(a):
Tak czy inaczej uzywanego multishita 1,3 bym nie kupil... Dlaczego? Ten silnik nie jest wybitnie trwaly, a do tego ma wysokie koszty naprawy.
Mógłbyś rozwinąć tą myśl o trwałości MultiJet'ów bo ja jakoś słyszę odmienne opinie wśród mechaników z ASO. Co w tym silniku wg Ciebie jest niby awaryjne?

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371701 Wysłany: 06 Cze 2010, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
radencin napisał(a):
Tak czy inaczej uzywanego multishita 1,3 bym nie kupil... Dlaczego? Ten silnik nie jest wybitnie trwaly, a do tego ma wysokie koszty naprawy.

bzdura ,multijet jest trwalszy niż JTD ,należy tylko o niego dbać i 500 tys km bez awaryjnie można przejechać .

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371707 Wysłany: 06 Cze 2010, 22:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
Hubik napisał(a):
Mógłbyś rozwinąć tą myśl o trwałości MultiJet'ów bo ja jakoś słyszę odmienne opinie wśród mechaników z ASO. Co w tym silniku wg Ciebie jest niby awaryjne?


haha mechaników z ASO , dobre ! Ogladales turbo kamere z fiatem linea ? Sprzedawca tez mowil ,ze sie nie psuje , a 14 razy byla przez 14ms w serwisie ASO ...

1,3mj ma problem z trwaloscia turbo , czesto po 100kkm pada , doswiadczone w wytrzeszczu , a koszty eksploatacji wiadomo jak to w klekocie , nie sa tanie , zobacz ceny sprzegla , 2masu , wtryskiwaczy cr , wszystko mozesz oblukac na stronie inter carsu

[ Dodano: 06 Cze 2010 22:12 ]
slon11 napisał(a):
bzdura ,multijet jest trwalszy niż JTD ,należy tylko o niego dbać i 500 tys km bez awaryjnie można przejechać .


oczywiscie ze nie ,bo mniejsze turbo , bardziej wysilona jednostka , jak przejedziesz bezawaryjnie 500 kkm to klekne .... jtd sluzyly dzielnie w sluzbowkach , ducata i doblo mogly ladnie przejechac, niestety im nowsze tym gorsze... narazie gp maja male przebiegi , czesto i gesto <100kkm takze ciezko cos oceniac , jednak po przykladzie mk2fl widac ze 1.3 mj nie jest tak fajny jak stary poczciwy 1.9 jtd ktory z takiej pojemnosci mial tylko 80PS

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371754 Wysłany: 06 Cze 2010, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
kazaa napisał(a):
haha mechaników z ASO , dobre ! Ogladales turbo kamere z fiatem linea ? Sprzedawca tez mowil ,ze sie nie psuje , a 14 razy byla przez 14ms w serwisie ASO ...
to akurat o niczym nie świadczy, te 14 usterek nie musiało dotyczyć akurat tego silnika. Zresztą wydaje mi się, że zdanie 2 znajomych mechaników z ASO jest więcej warte niż zdanie sprzedawcy czy programu w TV

kazaa napisał(a):
1,3mj ma problem z trwaloscia turbo , czesto po 100kkm pada , doswiadczone w wytrzeszczu , a koszty eksploatacji wiadomo jak to w klekocie , nie sa tanie , zobacz ceny sprzegla , 2masu , wtryskiwaczy cr , wszystko mozesz oblukac na stronie inter carsu
hmm, pokaż mi z którym klekotem nie ma tego typu problemów? Piszesz jakby tylko w 1.3 MJ one występowały a to bzdura. Turbina potrafi się wysypać i po 60 kkm, wszystko zależy od tego jak silnik jest eksploatowany. Mam w firmie 2 Laguny 1.9 dCi, jedną jeździ kobieta, drugą facet. W tej pierwszej turbina siadła po 70 kkm, w drugiej działa bez zarzutu przy obecnym przebiegu 145 kkm. I co ty na to? Pierwszą używa kobieta której nie da się wytłumaczyć, że np. jak robi trasę Warszawa-Katowice to po dojechaniu na miejsce wypada zostawić silnik na wolnych obrotach chociaż na minutę aby turbina się wystudziła. Nie wspomnę o katowaniu zimnego silnika, szczególnie w ostatnią mroźną zimę...


kazaa napisał(a):
oczywiscie ze nie ,bo mniejsze turbo , bardziej wysilona jednostka , jak przejedziesz bezawaryjnie 500 kkm to klekne ....
Tutaj się zgodzę, przy takim przebiegu żaden nowoczesny silnik nie obejdzie się bezawaryjnie niestety...

kazaa napisał(a):
narazie gp maja male przebiegi , czesto i gesto <100kkm takze ciezko cos oceniac
hmm, auto jest na rynku europejskim od 5 lat więc chyba nie problem znaleźć egzemplarze z dużym przebiegiem, szczególnie wśród wersji z klekotami. Sam szukając auta pół roku temu trafiałem w większości na takie z przelotem ponad 150 kkm

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371772 Wysłany: 07 Cze 2010, 00:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
Hubik napisał(a):
to akurat o niczym nie świadczy, te 14 usterek nie musiało dotyczyć akurat tego silnika. Zresztą wydaje mi się, że zdanie 2 znajomych mechaników z ASO jest więcej warte niż zdanie sprzedawcy czy programu w TV


Akurat przykład z tk był na zasadzie koligacji z ASO , oczywiscie ze te 14 usterek nie dotyczyly tylko silnika w tym przypadku , tak czy siak popytaj mechaników z poza ASO


Hubik napisał(a):
hmm, pokaż mi z którym klekotem nie ma tego typu problemów? Piszesz jakby tylko w 1.3 MJ one występowały a to bzdura. Turbina potrafi się wysypać i po 60 kkm, wszystko zależy od tego jak silnik jest eksploatowany. Mam w firmie 2 Laguny 1.9 dCi, jedną jeździ kobieta, drugą facet. W tej pierwszej turbina siadła po 70 kkm, w drugiej działa bez zarzutu przy obecnym przebiegu 145 kkm. I co ty na to? Pierwszą używa kobieta której nie da się wytłumaczyć, że np. jak robi trasę Warszawa-Katowice to po dojechaniu na miejsce wypada zostawić silnik na wolnych obrotach chociaż na minutę aby turbina się wystudziła. Nie wspomnę o katowaniu zimnego silnika, szczególnie w ostatnią mroźną zimę...


oczywiscie ze zalezy od eksploatacji ,ale można to przecież uśrednić ? Wiadomo ,że po 20kkm można T rozwalić ... to nie sztuka dla chcącego ,ale tu mówimy o sporadycznych przykładach , mowisz o autach służbowych i tępej babie także wiadomo ,że skróci ona życie T.

Możesz mysleć co chcesz ,ale nie zmienisz tego ,że współczesne silniki są wysilone ,a T w 1.3 jest mikroskopijnej wielkości , nie wiem kiedy spojrzycie trzeźwo do tematu ...

Jeżeli ktoś szuka oszczędności to niestety eksploatacja diesla będzie droższa wliczając ceny napraw i nie przegadasz bo tak jest. Sinik 1.3 mj powtarzam - jest dość wysilony przy 90ps , nie mow ,że nie mam racji skoro do nie dawna 1.9 jtd miał 80ps ,a zasada działania jego się nie zmieniła . Oczywiście , test w AŚ pokazał ,że gp 1.3 zniosło w miare dobrze przebieg 100kkm ,ale dalej niestety będzie ciężko z kosztami ... Nie mówie ,że to dotyczy 1.3 tylko , mój 1.9 tez nie jest bezawaryjny ,a koszty napraw nie sa tanie , jedynie pocieszenie mi daja osiagi

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO