You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 129 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #381212 Wysłany: 17 Lip 2010, 17:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 113
jeżeli można coś jeszcze dodać to brać tylko i wyłącznie olej pewny, tzn. nie z beczki, a w oryginalnym opakowaniu kilku litrowym (plomby, charakterystyczne kształty i wyżłobienia opakowań w porównaniu do podróbek), produkowany za granicą (kody kreskowe) tylko wtedy masz 99% pewności ze lejesz olej zgodny z etykietą. Ja sam sie przekonałem że castrol a CASTROL to spora różnica i teraz wiem dlaczego ludzie tak chłapią na niektóre marki, bo leją podróbki nawet o tym nie wiedząc..

Aha, btw ktoś kilka postów wstecz rzucił hasło ze i tak w temp. pracy silnika nie ma różnicy pomiedzy 5w-10w-15w - 40, ludzie brak słów na takie brednie....
Zalej sobie prosze jeden z drugim auto które jezdzi na syntetyku minerałem albo jeszcze lepiej po minerale syntetyk i przygotuj pełny portfel na remont silnika. Nie wspominając faktu ze różnice we właściwościach są spore nawet pomiedzy olejami tej samej lepkości ale różnych firm...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #381255 Wysłany: 17 Lip 2010, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Nero84 czy ja wiem czy znów tak podrabia się oleje :?
Telefony, ubrania .. ale oleje :?
Castrol to ogólnie szit, czy podróba czy oryginał podobnie jak Elf.
A co do zalewania syntem po mineralie to znam dziwczynę której tak włanie wlali w serwisie aby naciągnąc ją na większe koszty i ... nie dało się odczuć różnicy :D Ani na plus ani na minus a silniczkowi nic się nie stało :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381281 Wysłany: 18 Lip 2010, 09:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
ogólnie to zostałbym przy pełnym syntetyku tylko sie zastanawiam bo sprawdzałem to na przejechane 6000km wziął mi 1,2l oleju...duzo???

_________________
Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest
Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był
Fiat Punto II - był
Fiat Punto I 1.1 SX - był
Fiat Seicento 0.9 - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381402 Wysłany: 18 Lip 2010, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
No trochę :?

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381407 Wysłany: 18 Lip 2010, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Mam 1.2 8V
Wymieniam co 15000 km Mobil 1 półsyntetyk 10W40

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381427 Wysłany: 18 Lip 2010, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
rafał79 napisał(a):
na przejechane 6000km wziął mi 1,2l oleju...duzo???

IMO bardzo dużo. Poszukaj czy gdzieś nie cieknie, a jak nie to możliwe że spala olej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381449 Wysłany: 18 Lip 2010, 22:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
niby tak ale w instrukcji fiat przewiduje spalanie max 400ml/1000km czyli na moje przejechane 6000km mógłby spalić nawet 2,4l :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381491 Wysłany: 18 Lip 2010, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
W instrukcjach, to nawet 1l/1000km podają. Tylko że to nie znaczy, że wszystko jest w porządku. Silnik nie powininen spalać wogóle oleju, a jeśli już to naprawdę minimalne ilości.
Mój stareńki 1.1 od wymiany do wymiany (rok/ok. 15000km) zjada góra 100ml, bo nie widze zmiany poziomu ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381493 Wysłany: 18 Lip 2010, 23:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
U mnie również od wymiany do wymiany nie ubywa oleju.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381526 Wysłany: 19 Lip 2010, 07:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
rafał79 napisał(a):
niby tak ale w instrukcji fiat przewiduje spalanie max 400ml/1000km czyli na moje przejechane 6000km mógłby spalić nawet 2,4l :)


1,2l na 6000km to dużo a Fiat przewiduje takie zużycie dlatego żeby określić próg powyżej którego silnik to trup, u mnie 5000km od wymiany oleju na Selenię 20k jak na razie żadnej zmiany poziomu oleju nawet koloru jeszcze nie zmienił więc u ciebie chyba coś nie tak ze zużyciem oleju. Jaki przebieg?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381568 Wysłany: 19 Lip 2010, 11:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
umnie też troche znikało, myślałem że spala, alee po wymianie miski olejowej nie bierze nic a nic. Miska sie poprostu troche pociła przy połączeniu z silnikiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381588 Wysłany: 19 Lip 2010, 12:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
przebieg 130tyś....może zmiana oleju pomoże...teraz mam Castrol Magnatec 5W40 zmiana na Valvoline Maxlife 5W40..co wy na to??czy na półsyntetyk?...zauważyłem mały wyciek z uszczelniacza koła pasowego...może tam ucieka?...koledzy droga taka wymiana uszczelniacza? dzięki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381595 Wysłany: 19 Lip 2010, 12:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Przebieg jeżeli prawdziwy to nie wskazuje na zużycie silnika, ale nie wiem czy zmiana marki oleju coś przyniesie. Spróbuj zalać jakimś półsyntetykiem we Fiacie mówili że na pierwszy montaż jest 10W40 więc może się poprawi na półsyntetyku. Z uszczelniacza jak cieknie to będą ubytki ale żeby 1,2 litra wyciekło tamtędy to silnik byłby cały w oleju. A piszesz o małym wycieku. Ile taka wymiana nie wiem nie robiłem ale trochę przy tym zabawy będzie...

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381649 Wysłany: 19 Lip 2010, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
myślałem o Valvoline Maxlife 5W40, firma dobra - podobno jest do silników powyżej 100.000 km przebiegu ma zmniejszyć zużycie oleju itp.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381665 Wysłany: 19 Lip 2010, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
_marcin00_ napisał(a):
we Fiacie mówili że na pierwszy montaż jest 10W40 więc może się poprawi na półsyntetyku

od nowości zalecany był olej 10W40
a 5W40 z czego wiem to do nowych aut się leje, choć na stronce faktycznie pisze że powyżej 100000 km, ale to samo pisze przy oleju o specyfikacji 10W40, myślę że to bardziej olej do silników nowszego typu przy Twoim przebiegu jak _marcin00_ pisze zalałbym 10W40


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381677 Wysłany: 19 Lip 2010, 19:43; 
 Temat postu:
witam

a do 1.9JTD można zalać coś takiego??

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-13.html


w chwili obecnej używam Mobil S 10w40 Turbodiesel


Góra
  
 
 
 Post #381681 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
możesz spokojnie lać. API jest na wysokim poziomie, tylko czy przebieg Twojego auta jest taki, by zalewać go 10W??? patrząc na to, że przyjdzie zima, to łatwiejszy rozruch miałbyś przy 5W.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381687 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:29; 
 Temat postu:
ponad 100k km - od początku zalewam go 10w40 bo nie wiedzialem co lał poprzedni właściciel a nie chcialem ryzykowac rozsczelnienia silnika

wlasnie zastanawiam sie czy ten motul da rade w niskich temperaturach - przy ostatnich mrozach ponizej -20st mobil dal jakos rade chociaz silnik na zimno klekotal jak cholera - a boje sie tego troche tego motula bo wlasnie na youtube znalazlem taki test:

http://www.youtube.com/watch?v=W_uYT73UJ8g


Góra
  
 
 
 Post #381689 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
no to widzę, że miałeś problem jak i ja w poprzednim autku - tez nie wiedziałem co poprzednik lał i wlałem 10W/40... i rzeczywiście tej zimy bywało ciężko. gęstawy ten Motul się wydawał. Zalej go Shelem 10W/40. dopasujesz coś do nowoczesnego JTD, a Shell to Shell. jak tylko mi się w Bravo gwarancja skończy przechodzę z Selenii na Shell Helix 5W/40:)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381696 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:46; 
 Temat postu:
no wlasnie myslalem o shell helix diesel hx7 10w40

tylko czy on sie bedzie lepiej sprawował w niskiej temperaturze niz mobil s 10w40 ktorego obecnie uzywam lub ten motul 6100

rozumiem że lepiej nie ryzykować przejścia na syntetyk 5w40?


Góra
  
 
 
 Post #381701 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
wiesz, ja się bałem, jak kupiłem 2 lata telu Kropka olej był czarny jak piekło, trochę ponad 90 tys na liczniku, zero informacji o tym co wlane.... trochę bym się bał, ale... jeśli między wymianami oleju nic nie tracisz, silnik się nie poci, to możesz zaryzykować (mój się pocił na uszczeniaczu więc lałem 10W)

[ Dodano: 19 Lip 2010 20:54 ]
ale Shell to chyba najlepszy olej:) przynajmiej mój Kropek cudownie na nim chodził, o wiele lepiej niż na Casrtolu Magnatecu

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381703 Wysłany: 19 Lip 2010, 20:58; 
 Temat postu:
no z tymi uszczelnieniami to moze byc problem po syntetyku, mimo iz w chwili obecnej miedzy wymianami oleju nie dolewam.. ale licho nie spi

dzieki Kamillo za pomoc


Góra
  
 
 
 Post #381709 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
nie ma sprawy jackyl. po to jest ansze kochane forum:)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381716 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
u mnie powszedni właściciel lał selenie 10W40
ja zmieniłem na shella 10W40 i jestem zadowolony :) i teraz już tylko shell


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381720 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:22; 
 Temat postu:
wojtass18

a czemu niby ten shell taki dobry? i jak sie sprawuje przy dużych mrozach?


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 129 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO