|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
rafał79 |
#385056 Wysłany:
03 Sie 2010, 11:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
wlewał z was ktoś wcześniej Valvoline maxlife ...jakieś sugestie ???warto czy zaszkodzi...czytałem jakiś wyssane z palca opowieści że silnik zalany tym olejem zakleja go jakąś mazią podobno od tych dodatków  obecnie jeżdżę na syntetyku i chciałbym jeszcze pozostać ale tym co pisałem wyżej
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rajtek |
#385064 Wysłany:
03 Sie 2010, 12:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
spełnia wymagania producenta ?jeżeli odpowiedź jest "tak" to chyba powinno wystarczyć,a co do firmy?można dac droższy i można dać tańszy,byle nie firmy krzak
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#385069 Wysłany:
03 Sie 2010, 13:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Valvoline maxlife jest ok, przynajmniej w Kangoo
Nie zakleja wcale żadną mazią, owszem zawiera zapewne jakieś dodatki które bardziej chronią silnik a co za tym idzie film olejowy jest grubszyi lepiej wypełnia ubytki.
Niemniej polecam pozostać na syncie  Najlepiej na Mobilu 5W50 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#385091 Wysłany:
03 Sie 2010, 15:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
chcę zostać przy syntetyku tj kupić właśnie Valvoline maxlife ale 5W40...tak myśle że warto spróbować jak trochę bierze oleju a przy okazji lać dobry olej
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#385271 Wysłany:
04 Sie 2010, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
rafał79 napisał(a): chcę zostać przy syntetyku tj kupić właśnie Valvoline maxlife ale 5W40...tak myśle że warto spróbować jak trochę bierze oleju a przy okazji lać dobry olej
Już wcześniej pisałem ja i wojtass18, że lepiej przejść na półsyntetyk w Twoim przypadku, a 1,2l na 6kkm to już nie jest mało, owszem w normach się mieści, ale to nic nie znaczy. Skoro tak bardzo zależy Ci na ochronie silnika to zalej go tym co zaleca producent (przynajmniej jeżeli o lepkość chodzi) Polecam Selenię 20K - fakt droga ale dobra. Przestanie Ci brać olej po takiej zmianie i wreszcie będzie zalecany przez Fiata olej. Mój na pełnym syntetyku na 8kkm zużył 300ml, a teraz kompletnie nic (od wymiany 7kkm).
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#385280 Wysłany:
04 Sie 2010, 16:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
kumpel kiedyś opowiadał jak przyjechał do nich na warsztat koleś starą Astra z 1995r i mówi że ma wycieki  padło pytanie jaki olej, koleś że 5W50 i wszystkim kopary opadły  przebieg sporawy był jak pamietam
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#385283 Wysłany:
04 Sie 2010, 16:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
wojtass18 napisał(a): kumpel kiedyś opowiadał jak przyjechał do nich na warsztat koleś starą Astra z 1995r i mówi że ma wycieki  padło pytanie jaki olej, koleś że 5W50 i wszystkim kopary opadły  przebieg sporawy był jak pamietam
To ja miałem podobną sytuację jak ostatnio kumplowi wymieniałem linkę od sprzęgła w cieniasie 900. Po wymianie odpalam silnik a tu kontrolka od oleju nie gaśnie. Wiadomo cienias lubi olej więc zawsze miał butelkę na dolewki, tylko raz mu sprzedali syntetyka, gościu nie zauważył i wlał. Pojeździł trochę i po 1000km spalił mu cały olej, że nawet pompa już nie łąpała oleju, po dolaniu 2l minerału ma ledwo minimum i wycieki z każdego możliwego połączenia na silniku...
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#385373 Wysłany:
04 Sie 2010, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
wg instrukcji to można stosować półsyntetyk i syntetyk ja od nowości miałem zalany syntetyk....jeżeli chodzi o ochronę to wydaje mi się że syntetyk lepiej chroni  ....zastanawia mnie teoria że na półsyntetyku będzie mnie brał dlaczego- przecież półsyntetyk jest gęstszy tylko w zimie od syntetyku a po rozgrzaniu maja podobną lepkość i płynność:!:
|
|
Góra |
|
 |
Manfred |
#385456 Wysłany:
05 Sie 2010, 00:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 295
|
Ja leję Mobil 10W40 wymieniam co 12-15 tysia właśnie w przyszłym tygodniu jadę na wymianę. Co do dolewek to tylko zimą się trafiało ale minimalne.
To co zostaje z bańki 4 L po zmianie jeszcze nigdy nie zostało dolane do reszty w okresie 12-15 tysia.
_________________ Przygarnij KROPKA  topic8320.html
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#385497 Wysłany:
05 Sie 2010, 11:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Selenia jest droga i nieco przereklamowana a w sumie to co czasem zaleca producent jest nawet strzału nie warte
rafał79 owszem zużycie masz nieco dużawe ale to też zalezy jak jezdzisz, lepiej zrób rutynowy przegląd silnika żeby zdiagnozować powód tego zużycia a póki co nie przechodź na pół-synta tym bardziej że od nowości miałeś synta
Taka zmiana może sytuacje nawet pogorszyć niż polepszyć.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
rafał79 |
#385540 Wysłany:
05 Sie 2010, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia Rejestracja: 25 Lip 2008, Posty: 324
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#385736 Wysłany:
06 Sie 2010, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#386867 Wysłany:
11 Sie 2010, 10:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
W kropasie jest sens zmiany z półsyntetyka Shell Helix 10W40 na Shell Helix Ultra 5W40? Silnikowo wygląda idealnie. Nie kopci nic się nie dzieje. Więc myślę czy nie dać mu "lepszego" oleju. I pytanie czy on będzie na pewno lepszy.
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#386881 Wysłany:
11 Sie 2010, 10:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
bajek poruszane na forum sporo razy, zmienisz na 5W40 spodziewaj się wycieków
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#386888 Wysłany:
11 Sie 2010, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
wojtass18 napisał(a): poruszane na forum sporo razy
Przeleciałem ten temat i nie znalazłem. Ale to wynika z budowy tego konkretnego silnika? Że tak źle znosi syntetyk?
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#386891 Wysłany:
11 Sie 2010, 11:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
o olejach było kilka tematów, jak byś miał nowy samochód to mógłbyś zalać spokojnie ten olej ale przejście z pół syntetyka na syntetyk który wypłukuje więcej brudów z silnika i w tym przypadku mija to się z celem
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#386893 Wysłany:
11 Sie 2010, 11:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
Wiesz co w drugim aucie zmieniłem przy 150 tyś z półsyntetyka 5W30 na syntetyk 5W30 i nic się nie stało i jeżdżę tak już 3 wymiany. Wydaje mi się, że jeżeli masz auto w dobrej kondycji to nic się nie stanie. Ale dla spokojnego sumienia zostanę przy 10w40 Shell Helix HX7.
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#386895 Wysłany:
11 Sie 2010, 11:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#386897 Wysłany:
11 Sie 2010, 11:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
Nic nie zamieszałem.
Ford miał swój olej półsyntetyk Formula E 5W30, teraz ma syntetyk Formula F 5W30
Za linki dzięki. Przejrzę. [ Dodano: 11 Sie 2010 11:29 ]Już wiem czemu nie znalazłem, bo to większość PI 
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
Nero84 |
#401199 Wysłany:
03 Paź 2010, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 113
|
za chwile czeka mnie kolejna wymiana oleju, co sądzicie o Valvoline MaxLife 10w-40? ma ktoś jeździł ktoś? jak zimą sie zachowuje? zaczęło mi sie pocić przy cewce, z tego co zauwazylem ubyło od zalania ze 2-3 setki. mam magnateca i niewiem czy przechodzić na valvo, gdzieś tam czytałem ze valvo jest gęsty...
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#401241 Wysłany:
03 Paź 2010, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
leganza |
#410455 Wysłany:
07 Lis 2010, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: małopolskie Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 10
|
Kupiłem ostatnio punto 1.3 multijet 2005 , przebieg 76kkm. Zastanawiam sie ,jakim olejem go zalać i ile do niego wchodzi. Poprzedni właściciel twierdzi, że lał mobil 10w/40, ale jakoś bez przekonania to mówił. Co polecacie? Czy punto 1.3 multijet ma dwumasówkę,czy zwykłe sprzęgło-jak to sprawdzić? Dzięki.
_________________ Każdy myśli tylko o sobie, tylko ja myślę o mnie. Fiat punto 1300 multijet
|
|
Góra |
|
 |
rajtek |
#410722 Wysłany:
08 Lis 2010, 17:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
ostatnio przeglądałem oleje na allegro i często jest tam napis ,że jest dany olej syntetyczny,ale jak wejdziesz na strone producenta np Liqui Moly to już jest napisane inaczej,że dany olej nie jest syntetyczny,a wykonany w technologii syntetycznej.Co to za róznica i skąd wynika?
np:
TOP TEC 4600 5W-30
Top Tec 4600 5W-30 jest najwyższej jakości olejem silnikowym nadającym się do całorocznego użytkowania.
Doskonała baza olejowa wykonana w technologii syntetycznej oraz dodatki uszlachetniające najwyższej jakości
zapewniają doskonałe smarowanie oraz szybkie dotarcie do wszystkich punktów smarowania, a także ochronę
przed zużyciem na najwyższym poziomie.
Top Tec 4600 5W-30 doskonale nadaje się do nowoczesnych silników Diesla wyposażonych w
turbodoładowanie i w filtr cząstek stałych DPF.
|
|
Góra |
|
 |
wojtek1967 |
#410748 Wysłany:
08 Lis 2010, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
Selenia "K" Multi Air. Silniczek przez rok przeleciał 30 tys. Zgada się jest droga, ale gwarancja ma swoją cenę 
|
|
Góra |
|
 |
Transfuse |
#553964 Wysłany:
29 Lut 2012, 20:17; Temat postu: Re: jaki olej |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 17 Wrz 2011, Posty: 64
|
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana oleju. Niestety nie mam informacji o rodzaju oleju stosowanego przez poprzedniego właściciela samochodu. Pytałem w pobliskim warsztacie o koszt wymiany. Facet zalecił półsyntetyk Castrol, Mobli lub Shell. Koszt wymiany razem z filtrem wynosi około 150 zł. W związku z tym zapytałem o selenię; dostałem odpowiedz, że koszty usługi wówczas nie ulegną zmianie. Niestety nie dysponuję kanałem, a podliczając koszty oryginalnego filtra, oleju i klucza + koszt wynajmu kanału to $$ wychodzi podobnie.
_________________ Granatowe Punto II sx 1,2 8V 60 KM
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|