|
Obecny czas: 05 Maj 2024, 04:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
slon11 |
#376340 Wysłany:
24 Cze 2010, 13:51; Temat postu: Bravo 1,9 120 HP opinie o silniku |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
Prosze o opinię na temat tego silnika ,nie koniecznie w Bravo wiem że w innych samochodach tez jest montowany ,jak się ma w porównaniu z 1,6 105 HP ,jak ze spalaniem ,kultura pracy ,usterkowość itd itp. Jest do kupienia w fajnej cenie i tylko własnie potrzebuje info o tym silniku.
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
|
|
Barrtek96 |
#376344 Wysłany:
24 Cze 2010, 14:07; Temat postu: |
|
|
Dobre przyspieszenie, moc wtedy, gdy jest potrzebna, niewielka turbodziura poniżej 1500 obr/min, spalanie na trasie przy spokojnej jeździe - 4.9 l.100km. Bezawaryjny, oleju nie bierze, głośny zimny, potem wycisza się i pracuje gładko. Na razie 200 km/h według GPS, ale nie było to wszystko, co potrafi. Ogólnie, polecam.
Od 1.6 105 HP będzie trochę szybszy, ale ma 5 biegową skrzynię biegów.
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#376364 Wysłany:
24 Cze 2010, 15:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
Barrtek96 dzięki ,potwierdzasz opinie posłyszane gdzie indziej ,czy ta pięcio biegowa skrzynia to jakoś bardzo przeszkadza ?? wyraźnie czuję się brak szóstki ??
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#376387 Wysłany:
24 Cze 2010, 17:34; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
To najbardziej udana jednostka wysokoprężna Fiata rozsławiła Common Rail dodatkowo udowadniając że włoski silnik potrafi być bezawaryjny. Oszczędny, dynamiczny, trwały i nowoczesny motor.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#376399 Wysłany:
24 Cze 2010, 18:07; Temat postu: |
|
|
Nie czuje się braku szóstego biegu, oczywiście tygodniki typu Motor i AŚ na to narzekają, ale biegi są dobrze zestopniowane.
|
|
Góra |
|
|
Paweł A. |
#376412 Wysłany:
24 Cze 2010, 19:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 14 Kwi 2009, Posty: 745
|
Dobry pod warunkiem, że bez DPF. Lepszy od 1.6 MJTD, jeśli chodzi o dynamikę, ale o wbijaniu w fotel zapomnij. Raczej nieawaryjny.
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#376416 Wysłany:
24 Cze 2010, 19:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
jednak większe drgania są przenoszone na nadwozie - w Bravo denerwują na kierownicy - i brak "6" jest denerwujący... no chyba, że nie jeździsz z prędkościami wyższymi niż 120-130 km/h
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
daras |
#376549 Wysłany:
25 Cze 2010, 07:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Jeździłem kiedyś przez chwilę Alfą i Bravo z tym silnikiem.
W Bravo po uruchomieniu był taki dziwny efekt uderzenia. Sprzedawca twierdził TTTM.
Poza tym bardzo przyjemny, dynamiczny i oszczędny silnik. Seryjnie nie ma DPF, więc spokojnie można go katować po mieście.
Na innych forach ludzie skarżą się na pocenie rury łączącej turbinę z IC.
Ale obstawiałbym, że to też TTTM (miałem podobnie w Grande i nic się nie działo). Inna sprawa: regulacja zaworów co 60 tys. km. (ma popychacze mechaniczne).
W trasie, przy wyższych prędkościach autostradowych, może brakować 6 biegu (większe spalanie) ale z drugiej strony: skrzynia jest odpowiednio dobrze zestopniowana, autko wg papierów idzie niecałe 200 km/h.
Pamiętam ten silnik jako: żywy, dynamiczny i oszczędny. Przy podobnym stylu jazdy, miał podobne spalanie jak moje byłe Grande 1.3 JTDm.
Ma solidną turbinę Garett (i brak DPF), więc podniesienie mocy nie powinno być problemem.
Myślę, że jedynym powodem wycofania tego motorku, jest wprowadzenie silników 1.6 16V (tzw. "nowoczesność").
Fiat na pożegnanie tego silnika, miał niedawno w ofercie fajną wersję Bravo Dynamic - Estiva Blue&Me.
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#376567 Wysłany:
25 Cze 2010, 11:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
daras napisał(a): Bravo Dynamic - Estiva Blue&Me.
dokładnie taka jest zarezerwowana tyle że climatronikiem do tego chce jeszcze blokade skrzyni i alufelgi 17".
Co ewentualnie radzicie dobrać z dodatków? Niestety nie da się doposażyć w ESP albo ASR
W przyszłym tygodniu sprawa się wyjaśni. Dzięki za info i prosze o jeszcze
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
daras |
#376573 Wysłany:
25 Cze 2010, 12:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Właśnie zakup Bravo Estivy rozważałem
Niestety po doposażeniu w ESP, kurtyny, elektr. tylne szyby, pakiet Sport (i inne drobiazgi), cena Estivy poszybowała w okolice wersji 2.0 Sport/Emotion, która wszystko to (i ciut więcej) ma w serii.
Ponadto lakieru Blu Maserati nie można było do Estivy zamówić bo był zarezerwowany tylko dla wersji Sport.
Więc wybór stał się prosty.
W ogłoszeniach dilerów można znaleźć jeszcze fabrycznie nową Estivę, rocznik 2009, za naprawdę świetne pieniądze.
Jak zamawiasz autko stojące już u dilera, to nie za bardzo masz możliwość doposażenia.
Tylko kosmetyka typu: alufelgi, dywaniki do środka i bagażnika, czujniki cofania, alarm/blokada, listwy na drzwi/progi.
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#376580 Wysłany:
25 Cze 2010, 13:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
daras napisał(a): Właśnie zakup Bravo Estivy rozważałem Niestety po doposażeniu w ESP, kurtyny, elektr. tylne szyby, pakiet Sport (i inne drobiazgi), cena Estivy poszybowała w okolice wersji 2.0 Sport/Emotion, która wszystko to (i ciut więcej) ma w serii. Ponadto lakieru Blu Maserati nie można było do Estivy zamówić bo był zarezerwowany tylko dla wersji Sport. Więc wybór stał się prosty. W ogłoszeniach dilerów można znaleźć jeszcze fabrycznie nową Estivę, rocznik 2009, za naprawdę świetne pieniądze. Jak zamawiasz autko stojące już u dilera, to nie za bardzo masz możliwość doposażenia. Tylko kosmetyka typu: alufelgi, dywaniki do środka i bagażnika, czujniki cofania, alarm/blokada, listwy na drzwi/progi.
Troche off topic, ale zauwazylem ze zdziwieniem ze w wersji rocznikowej 2010 bravo benzyna wystepuje jedynie w wersji 1.4 90 kucy. 120 turbo zniknelo z oferty. Wiec jak ktos chce cos mocniejszego to tylko multijety zostaja
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
Gasiu |
#376605 Wysłany:
25 Cze 2010, 17:38; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#376683 Wysłany:
25 Cze 2010, 23:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
i będzie droższy... po cichu we Fiacie mówią, że ok. 3 tys zł.
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#377427 Wysłany:
29 Cze 2010, 09:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
daras napisał(a): Na innych forach ludzie skarżą się na pocenie rury łączącej turbinę z IC. Miałem to samo w marei 1,9 TD (rocznik 1996), mam teraz w grande i nic się nie dzieje... Lukis napisał(a): już gdzieś o tym pisałem - będą T-Jety 120 Euro 5
Już gdzieś to pisałem - na włoskiej stronie są już silniki benzynowe z systemem multiair dla fiata bravo... mają 140 KM mocy:
Nowa paleta silników benzynowych
Oczywiście 1,4 TJ jest nadal dostępny, z tym że zgodny z normą ełro 5, jak pisze Lukis. Ciekawostka: różnica w cenie pomiędzy wersją dynamic z obu silnikami wynosi 1000 €
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#377972 Wysłany:
17 Sie 2010, 13:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
1000 euro to w sumie być może warto zapłacić za silnik w technologii MultiAir... tylko najpierw trzeba by samemu nim pojeździć i to jakieś chociaż ze 100-150 km. Czytałem dwa artykuły w amis i ten silnik w wersji 170 KM w Alfie Giulietcie ozłocono, a wersje 120 KM MultiAir'a w Punto Evo obsmarowano błotem... Ciekawe więc co myśleć o nim tak na serio. i to o tej trzeciej wersji 140 KM... [ Dodano: 17 Sie 2010 13:47 ]http://www.fiat.pl/index.php?pid=25&id_model=23
no i T-JET powrócił... droższy o 4 tys (cena wyjściowa). do tego pojawił sie MultiAir w wersji 140 KM z systemem Start&Stop. z jednej strony dość drogo... z drugiej kompakty innych producentów i tak o wiele droższe...
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
Gasiu |
#388959 Wysłany:
18 Sie 2010, 20:29; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#389029 Wysłany:
19 Sie 2010, 01:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
nie, nie... zamiast 149 g/km teraz wydziela tylko 146 g/km i jest teraz EKO = droższy czy to nie jest posr...ne???
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#389159 Wysłany:
19 Sie 2010, 14:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Cytuj: nie, nie... zamiast 149 g/km teraz wydziela tylko 146 g/km i jest teraz EKO = droższy Szczerbol czy to nie jest posr...ne???
Ale czy to ważne dla kolesia z dredami przypiętego łańcuchem do drzewa? Nie dla niego ważne są liczby i "papierowe" wartości, realne tak samo jak papierowe wartości spalania. Ciekawe kiedy CO2 przestanie być trendy i wymyślą sobie nowego eko-demona?
|
|
Góra |
|
|
Barrtek96 |
#389317 Wysłany:
19 Sie 2010, 21:57; Temat postu: |
|
|
Kamillo W Twojej wypowiedzi z 24 czerwca napisałeś, że brak biegu 6 jest denerwujący. Jednak według mnie, skrzynia 5 biegowa jest do tej mocy wystarczająca. I można spokojnie jeździć powyżej 130 km/h, 5 bieg jest długi, przy 160 km/h silnik osiąga 3000 obr/min. W porównaniu do Chryslera Sebringa 2.0 CRD, naszego 2. samochodu, Bravo 1.9 JTD ma dłuższe przełożenie ostatniego biegu, a Sebring ma 6 biegów, poza tym trzeba często je zmieniać, ponieważ są krótsze, co wg. mnie nie jest wygodne.
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#389326 Wysłany:
19 Sie 2010, 22:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
Barrtek96 tak jak napisałeś... to zależy jaka ta skrzynia jest zestrojona... a w Bravo skrzynki "6" są właśnie bardzo fajnie zestrojone. dlatego obstaję za "6"
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#394747 Wysłany:
10 Wrz 2010, 14:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
Po ponad 5000 km moje odczucia są następujące (po grande z 77 HP muszą byc lepsze ) ,a więc dynamika bardzo fajna (zobaczymy jak dalej będzie) spalanie miasto 7 autostrada 6 (przy szybkościach średnich 140-150) ,skrzynia pomimo 5 biegów daje rady ,bez problemu 180 poszedł i jeszcze było pod gazem miejsce.
Generalnie jestem very happy ,mogłem już dawno zrobic taką zamianę
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
rajtek |
#395944 Wysłany:
15 Wrz 2010, 11:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
w najnowszym aś bedzie testowane bravo 2.0 M-jet wzgl opinii kierowców ,w nr 39
|
|
Góra |
|
|
639 |
#398910 Wysłany:
25 Wrz 2010, 20:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
Podepne sie pod temat.
zastanawiam się nad zmina auta.
moja uwage przykuło aukto z aukcji ponizej.
http://moto.allegro.pl/fiat-bravo-1-9-j ... 62943.html
co sądzicie o tym egzemplarzu? (wiem ze nie mozna okreslic patrząc na monitor, ale czy mielibyscie jakies zastrzezenia?)
przy okazji prosba do kogos z lublina czy nie mógł by podjechac do kolesia i obejrzac auto na zywo i przejrzec papiery?
jestem ze slaska ale obecnie na emigracji ( w kraju bede po 4 października - stad moja prośba)
pozdrawiam
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#399190 Wysłany:
26 Wrz 2010, 21:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
639 auto na fotkach wygląda dobrze, nawet bardzo dobrze. na drugiej fotce zaniepokoił mnie odcień lakieru na tylnym zderzaku, ale to tylko tak światło poadało - na kolejnej fotce już odcień wygląda na ten sam. tylko.... u mojego Ojca w Bravo M-JET 1.6 (105 KM), końcówka wydechu jest dużo, dużo jaśniejsza niż w tym z allego... a Ojciec nabił już 53 tys km.... ten z allegro ma 41 tys km... może ta końcówka rury wydechowej nic nie znaczy, ale... no i auto miało już dwóch właścicieli. hm, jak na 3-letnie auto... i to też może nic nie znaczy, ale... no właśnie - zadawać sobie pytania można
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#399194 Wysłany:
26 Wrz 2010, 21:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
bez wglądu na żywo nic nie można powiedzieć ,ze zdjęć można sobie widoki pooglądać a nie samochód kupować
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|