|
Obecny czas: 11 Maj 2024, 17:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wszwedd |
#382603 Wysłany:
22 Lip 2010, 23:38; Temat postu: GP 1.3Mulitjet /90KM dziwny świst po delikatnym dodaniu gazu |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 27
|
Witam!
Koledzy mam taki problem zresztą niestety niejedyny w ostatnim czasie zauważyłem w swoim GP a auto mam przejechane dopiero 42tys km
otóż po zapaleniu silnika wszystko pracuje jak należy- żadnych niepokojących dźwięków ale po delikatnym dodaniu gazu (gdy obroty wzrosną ok 1400obr/min) spod maski dochodzą dziwne świsty- coś jakby turbina ale ona chyba nie włącza się przy takich obrotach???? a poza tym mam wrażenie że dźwięk dociera z lewego górnego kwadrantu komory silnika a tam turbina chyba się nie znajduje??
Na biegu jałowym obr 800 dźwięk jest normalny
Podczas jazdy mam wrażenie, że ten świst pojawia sie przy każdym "nowym" dodaniu gazu i gaśnie przy ok 3000obr/min
Ktoś ma pomysły co może być przyczyną??
|
|
Góra |
|
|
|
|
rajtek |
#382655 Wysłany:
23 Lip 2010, 14:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 246
|
lewy kwadrat to okolice aku i przepływki?tędy też idzie do intercoolera,turbo jest prawie centralnie za chłodnica wody,ale przy tak zabudowanym silniku może być mylące miejsce odgłosu
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#382746 Wysłany:
04 Sie 2010, 21:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Stawiam na dwie rzeczy:
1. Nieszczelność w układzie podciśnienia (pompa "vacum" - okrągło puszka z blachy lekko przetłaczanej znajduje się koło pompy paliwa), przewody idą pomiędzy silnikiem, a ścianą grodziową, koło łapy silnika, przy chłodnicy u góry jest zawór i do turbiny (kombinacja czarnych, niebieskich (sztywnych) i metalowych rurek).
2. Problemy ze szczelnością układu dolotowego (pomiędzy turbiną, intercoolerem, a filtrem powietrza), czasami wystarczy dociągnąć lub wymienić opaski.
[ Dodano: 04 Sie 2010 20:17 ] wszwedd masz jakąś diagnozę twojego auta - świstów w silniku ??
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|