You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Lis 2018, 19:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #385849 Wysłany: 07 Sie 2010, 12:41; 
 Temat postu: Diagnostyka cewek
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 491
Pomógł: 10
Doradźcie mi czy przy sprawdzaniu cewek omomierzem silnik (i cewki przy okazji) ma być ciepły czy zimny? Pytam bo na zimnym na obu cewkach jest 7,5 Oma a na ciepłym 8,4 i 8,99 czyli trochę poza zakresem właściwym. I nie wiem czy wymieniać cewki czy nie.

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #386172 Wysłany: 08 Sie 2010, 23:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1439
Pomógł: 118
Witam. Temp. Ma wpływ na wynik pomiarów. Dlatego uzyskałeś dwa różniące się wyniki. W cewce zapłonowej występują dwa uzwojenia. W przypadku temp. ok 20st C przy pomiarze uzwojenia pierwotnego ( niskiego napięcia 12V) rezystancja powinna wynosić od 05 do 0, 8 Ohma. Jeśli jest mniej jak 0, 5 Ohma to powinna zostać wymieniona. W przypadku uzwojenia wtórnego (wysokiego napięcia, końcówki biegnące do świec zapłonowych) powinno być około 12 do 15 k Ohma. Jeśli wskaźnik pokazuje nieskończoność ( w multimetrach „1”) cewka również kwalifikuje się do wymiany. Proponuje zawsze przed pomiarem zewrzeć ze sobą końcówki (sondy) pomiarowe, by sprawdzić czy kable miernika są sprawne. Jeśli wtedy zaświeci się symbol baterii, wtedy pomiar nie będzie dokładny. Na mierniku po zwarciu końcówek nie powinno być więcej niż 0, 3 Ohma na zakresie do pomiarów Ohmów. Jeśli jest np. 1.5 Ohma czy więcej, wtedy zaburza to wynik pomiarów i najlepiej wymienić końcówki pomiarowe. Jeśli dysponujesz starym przyrządem pomiarowym np. kilku letnim to i w nim spada dokładność wskazywania pomiarów. W skrócie oczyść dokładnie wyjścia cewek uzwojenia pierwotnego i wtórnego ( z olejów i nalotu) i później wykonaj pomiary. Jeśli mieścisz się we wskazaniach jak wyżej, to trzeba szukać awarii np. w przewodach wysokiego napięcia itd. Pozdrawiam.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386179 Wysłany: 08 Sie 2010, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 491
Pomógł: 10
AndyPol napisał(a):
W przypadku uzwojenia wtórnego (wysokiego napięcia, końcówki biegnące do świec zapłonowych) powinno być około 12 do 15 k Ohma

To jakąś strasznie dużą wartość podałeś bo wg Sam naprawiam to max 8,14 K omha tam może być. No a dzisiaj przykładowo po przejechaniu 20km i sprawdzeniu oporności było już 9,04K Omha

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386325 Wysłany: 09 Sie 2010, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1439
Pomógł: 118
Książka podaje warośći dla uzwojenia wtórnego w zakresie 6, 66 do 8,14 k Ohma. Co ciekawe mierzone nawet nowe cewki mają tu wartości większe i działają prawidłowo. Przy Twoich 9,04 k Ohma wszystko powinno być ok. Czasem troszkę dodaje błąd miernika. Miałem czasem przypadki, gdy cewka na ciepłym silniku przerywała pracę a na zimnym wszystko było ok. Nieraz trudno to wyłapać. Podobnie lubią zachowywać się kiepskie jakościowo ( tanie) czy stare przewody WN.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386328 Wysłany: 09 Sie 2010, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 491
Pomógł: 10
d*** to nie cewki jednak. Założyłem nowe MagnetiMerelli i jest tak samo jak wcześniej idą od Olka do zwrotu a moim problemem będzie pewnie dogorywający parownik i coś jeszcze o czym nie wiem. Ehhh... trzeba się będzie zacząć rozglądać za nowym kropkiem chyba

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386577 Wysłany: 10 Sie 2010, 13:17; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
AndyPol: napisz jeszcze gdzie się wpiąć do pomiaru, to będzie dobry temat dla wszystkich, którzy chcą sprawdzać cewki.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386592 Wysłany: 10 Sie 2010, 14:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
STax napisał(a):
AndyPol: napisz jeszcze gdzie się wpiąć do pomiaru, to będzie dobry temat dla wszystkich, którzy chcą sprawdzać cewki.

dokładnie :)

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386667 Wysłany: 10 Sie 2010, 18:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 491
Pomógł: 10
Końcówki miernika trzeba przyłożyć w następujący sposób

Dla uzwojenia pierwotnegodo pinów z lewej strony cewki pod tą małą kostką.

Image

Dla uzwojenia wtórnego(kolor zielony) trzeba zdjąć z cewki kable WN i dotknąć styków w środku.Jedna końcówka do jednej "dziury" druga do drugiej.

Image

Wartości jakie powinna mieć poprawnie działająca cewka prze 20*C to:
- rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,5...0,8 omha
- rezystancja uzwojenia wtórnego 6,66...8,14 K omha
Przy mierzeniu uzwojenia pierwotnego ustawić pokrętło na mierniku na na zakres(chyba tak się to nazywa)200 Ohm, a przy uzwojeniu wtórnym na 20k i powinno być.

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas

Czy masz już darmowe Assistance?


Ostatnio edytowany przez Crazydrake, 11 Sie 2010, 10:14, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #386819 Wysłany: 10 Sie 2010, 23:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1439
Pomógł: 118
Przy pomiarze uzwojenia pierwotnego na mierniku uniwersalnym wybieramy dla większej dokładności zakres 200 Ohm. Jeśli taki mamy ( ogromna większość nawet bardzo prostych przyrządów taki posiada). I pamiętajmy o sprawdzeniu przewodów pomiarowych jak pisałem wyżej( uszkodzone będą powodem pomyłek).

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387181 Wysłany: 12 Sie 2010, 15:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 491
Pomógł: 10
Manual już jest może by któryś z modów go podkleił w tym czy innym dziale żeby nie trzeba było szukać.

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389399 Wysłany: 29 Sie 2010, 22:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Trzeba cewki wyciągać z silnika tak jak jest to pokazane na zdjęciu wyżej? Jeżeli nie to czy trzeba odłączać akumulator? Z góry dziękuję za odpowiedź :D

Świetny manual :)

[ Dodano: 29 Sie 2010 21:17 ]
Sprawdziłem dwie cewki nie wyciągając ich z silnika i nie odłączając akumulatora. Pomiary robiłem rano czyli temperatura była 15-20 stopni.
Wyniki:
Rezystancja uzwojenia pierwotnego 01,2
Rezystancja uzwojenia wtórnego 7.36

Nie wiem jak mam odczytać to uzwojenie pierwotne czy jest wszystko ok czy za małe czy za duże :E Jakiś dziwny wynik pokazuje miernik zakres ustawiłem na 200 ohm tak jak napisaliście.

Później robiłem pomiar samego uzwojenia pierwotnego na rozgrzanym silniku to było takie samo... :?

Cewki do wymiany czy nie?? :(

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391998 Wysłany: 30 Sie 2010, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 491
Pomógł: 10
Wydaje mi się że uzwojenie pierwotne ma za dużą oporność jak widać jak mam 0,8. Ale lepiej do AndyPola napisz niech się wypowie dokładniej

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392054 Wysłany: 30 Sie 2010, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Crazydrake Aha ok, dzięki :)

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392284 Wysłany: 31 Sie 2010, 16:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1439
Pomógł: 118
W mierniku cyfrowym często pojawiają się takie wyniki 01,2 Ohma. Co należy interpretować, jako 1,2 Ohma. Zawsze zwracajmy uwagę na umiejscowienie przecinka na wyświetlaczu. Cóż, taka jego budowa. Cewka powinna być wymieniona, gdy ma mniej niż 0,5 Ohma. Książki podają wartości 0,5 …0,6 Ohma na zdjęciu jest więcej 0,8 Ohma w przypadku nowej. U Ciebie 1,2Ohma. Teraz kwestia jak wykonywałeś pomiar? Czy dokładnie przystawiłeś końcówki pomiarowe i czy wyjścia cewki były czyste? Co wyświetla się, jak zewrzesz ze sobą końcówki miernika ( by sprawdzić jego kable)? 0,3 Ohma czy więcej? Czasem końcówki miernika wizualnie wyglądają dobrze a w środku wiszą na przysłowiowym włosie i jak zmieniasz położenie kabli zaczyna się problem z odczytaniem wyniku. Wydaje mi się, więc, że rezystancja w twojej cewce będzie oscylowała w granicy 0,8… 0,9 Ohma. I wszystko powinno być ok. Dla pewności pomiar możesz powtórzyć przy temp 20 st. C np. innym miernikiem. Na zdjęciu Kolega Crazydrake, dla lepszej czytelności demonstrował pomiar na cewce wymontowanej z Kropka. Jak sprawdzasz, nie musisz ich demontować (ściągasz tylko kable WN i wtykę zasilającą uzwojenie pierwotne cewki). Klemy aku powinno się odłączyć, by nie było później jakiś niespodzianek…

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392287 Wysłany: 31 Sie 2010, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
AndyPol Aha. Rozumiem. Dzięki bardzo!! :D Wszystko kumam :)

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474341 Wysłany: 16 Maj 2011, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
Witam. Odświerze ten temat poniewaz moja cewka odmówiła posłuszenstwa.
na Uzwojeniu pierwotnym co prawda ma 0.9 ohm.
ale na wtórnym wogole za chiny nie zmierzy nic a nic. tzn ze jest przerwa? mam juz inną ze szrotu. wszystkie wyniki w normie.
a tamta poprostu zepsuta?

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474356 Wysłany: 16 Maj 2011, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
najwidoczniej. Ale podmień i zobaczysz co się będzie działo.

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474370 Wysłany: 16 Maj 2011, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
podmieniłem. i zobaczymy. na zimnym chodzi równiutko. a jak znow bedzie to samo to nie mam pomysłu.napewno lpg jest do naprawy. a na pb? :E

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #483652 Wysłany: 21 Cze 2011, 21:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Podłącze się pod temat- wymieniłem w punciaku właśnie czujnik położenia/obrotów koła ponieważ przy starym samochód wogole przestał odpalać (gdy przy odpalaniu poruszałem kablem przy czujniku zaczynał coś lapać.) Niestety po zamontowaniu samochód raz tylko poszarpało raz silnikiem i wogole nie odpala. Przeglądnełem kable, przetarłem gniazda cewek (zmierzyłem rezystancje i: uzwojenie pierwotne - wynioslo 1,4 (silnik był zimny nie odpalany) uzwojenie wtórne 7,3-4 (i tu wartość nie była stała tylko dziwnie skakała 7.36 ; 7.43 itd). Czy te wartości mogą tak skakać?Czy po prostu mam problem z dobrym złapaniem styku? Proszę o pilną pomoc bo juz kompletnie nie wie o co w tym samochodzie chodzi :evil:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #515016 Wysłany: 27 Paź 2011, 07:49; 
 Temat postu: Re: Diagnostyka cewek
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
Mi pomiar na kostce zasilającej dał wynik w okolicach 90 i 60 przy drugim pomiarze (miernik ustawiony na 200k ohm).
Na wyjściu na kable WN uzyskałem wynik 5.96.
Może ktoś powiedzieć co mam z tym fantem zrobić :?:
Dlaczego jest tak duży wynik na kostce :?:
Dodam że mam silnik 1.6 mpi... czy w zależności od wersji silnika wyniki będą się różniły czy nie ma to znaczenia :?:

_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525662 Wysłany: 01 Gru 2011, 22:14; 
 Temat postu: Re: Diagnostyka cewek
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Pawel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: 6-Speed
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 18 Lis 2011,
Posty: 11
Witam,
Podepne sie pod temat, mam problemy z dławieniem zimnego silnika lub po wjedzie w kaluze. Odłączyłem cewke i wyszły takie wymiary:
- Przy mierzeniu uzwojenia pierwotnego wychodzi ok 0,8
- Przy mierzeniu uzwojenia wtórnego miedzy 13-14, wiec duzo za duzo. Czyli znaczy do wymiany?

Dodatkowo chyba stare są także kable WN bo po odłączeniu są jakby ukruszone w środku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550984 Wysłany: 21 Lut 2012, 11:26; 
 Temat postu: Re: Diagnostyka cewek
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Kochani mam pytanie jak zmierzyć, gdzie odnaleźć uzwojenie pierwotne i wtórne dla cewki BOSCH 0 221 503 407 dla FIAT PUNTO 1.2 16V?

Jest to cewka "dwa w jednym" a nie jak powyżej przedstawione na zdjęciu dla 1.2 8V dwie cewki po 2 wtyczki? Załączam zdjęcie i będę wdzięczny za pomoc!

Image

Znalazłem również opis do cewki z FIAT ALBEA http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=131859 podobna z wyglądu, czy jest ta sama zasada jak ta BOSCH dla 1.2 16V?

Już wiem, nadaje się do wymiany:

- uzwojenie pierwotne U1 - 0,6 ohm
- uzwojenie wtórne U2 - 13,7 K ohm (poza zakresem)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #621438 Wysłany: 23 Paź 2012, 09:23; 
 Temat postu: Re: Diagnostyka cewek
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :)
Rejestracja: 06 Sie 2011,
Posty: 1757
Pomógł: 7
Witam zmierzylem cewki i na pierwotnym mam 1,3 a na wtornym 7,77 na zimnym ? Cewki dobre ?

_________________
Mój punciak :) ===> topic32422.html

Image

http://carsteamosw.phorum.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #621440 Wysłany: 23 Paź 2012, 09:26; 
 Temat postu: Re: Diagnostyka cewek
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24056
Pomógł: 128
Zyguś napisał(a):
Witam zmierzylem cewki i na pierwotnym mam 1,3 a na wtornym 7,77 na zimnym ? Cewki dobre ?


Cytuj:
Wartości jakie powinna mieć poprawnie działająca cewka prze 20*C to:
- rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,5...0,8 omha
- rezystancja uzwojenia wtórnego 6,66...8,14 K omha

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #621441 Wysłany: 23 Paź 2012, 09:28; 
 Temat postu: Re: Diagnostyka cewek
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :)
Rejestracja: 06 Sie 2011,
Posty: 1757
Pomógł: 7
No ale zimny jest i na polu zimno.. Wiec nie wiem moze to blad miernika. Ale tak samo jest na obu cewkach..

_________________
Mój punciak :) ===> topic32422.html

Image

http://carsteamosw.phorum.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO