|
Obecny czas: 24 Kwi 2024, 21:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
GemBoy |
#386000 Wysłany:
08 Sie 2010, 03:10; Temat postu: Mega MultiJet |
|
|
Puntomaniak |
Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze Rejestracja: 27 Maj 2010, Posty: 86
|
Nie żeby mi w Sporcie brakowało mocy, bo jest jej aż za dużo, ale czytałem sobie z nudów o MultiJetach zastanawiając się, czemu mam tylko 130KM, a nie 140-150 (bo 8V , a nie 16V...) no i trafiłem na tego potworka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Multijet#1.9_Twin_Turbo
190KM, no po prostu pocisk, a montują go tylko w mega paskudnej i mega drogiej Lancii Delta. Ktoś to widział może z bliska?
Ciekawe jakby taki silnik sprawował się w Kropku? :D
Jak tylko trafię szóstkę w totka, to kupię Deltę, żeby wypruć z niej silnik i zrobić swapa w Kropku :P ech marzenia, bo jedyna Twin Turbo na alleDrogo kosztuje ponad 90k pln...
A może już ktoś to zrobił? :O
|
|
Góra |
|
|
|
|
Wicher |
#386007 Wysłany:
08 Sie 2010, 08:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2216 Pomógł: 5
|
GemBoy-nie pisz tak o Lancii Delta,bo Cię G360 zlinczuje publicznie na forum A po drugie Delta jest piękna w czarnym kolorze
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#386027 Wysłany:
08 Sie 2010, 11:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Ładne to to co się komu podoba, na pewno są ładniejsze samochody:)
a silniczek fajny
nie musisz w totka wygrać aby swapa zrobić bo taki silnik pewnie można z osprzętem do ok 10 tys zł znaleźć
tylko diesle podobno się ciężko swapuje
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#386029 Wysłany:
08 Sie 2010, 11:35; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
GemBoy napisz do Cinka, on jest fachowiec od tuningu diesla
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#386124 Wysłany:
08 Sie 2010, 21:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Wicher nikogo nie będę linczował bo mam to w assie. Ważne ze autko nadal mnie zachwyca i z każdym dniem coraz bardziej. Co do silnika 1,9 TT to mój znajomy na czas przeglądu swojej AR 159 2,4 JTD dostał jako auto zastępcze właśnie tą megapaskudą deltę 1,9 Twinturbo. Powiedział że ten silnik to rewelacja.
A ja jako kolejne auto na dzień dzisiejszy widziałbym tylko ... megadrogą i megapaskudną deltę 1,8 TB Platino. A krytykującym deltkę życzę... zadowolenia w użytkowaniu B-klasowego GP z doklejanym silnikiem
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#386215 Wysłany:
09 Sie 2010, 11:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Niby G360 ma to przy ch..., ale swoje 2 grosze sarkazmu musiał dodać
Ja to bym się chętnie przejechał jakimś autkiem z tym silnikiem , bo ładnie to musi ciągnąć
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#386243 Wysłany:
09 Sie 2010, 13:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
sadoo napisał(a): ale swoje 2 grosze sarkazmu musiał dodać
No nie byłbym sobą. Ale na tym koniec. Delta ma dość odważną stylistykę i może zachwycać ale też może się nie podobać. Przeciez np. nudny Golf ma całą rzeszę zwolenników przez to właśnie że jest nudny (czyt. klasyczny)
Ale tu nie o tym tylko o przekładaniu silnika. Myślę że wszystko jest możliwe tylko czy takie przedsięwzięcie żeby miało sens nie przekroczy wartości nowego auta nawet duzo wyższej klasy?
|
|
Góra |
|
|
Wicher |
#386307 Wysłany:
09 Sie 2010, 18:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Jerzy
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Hajnówka Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 2216 Pomógł: 5
|
G360-to była przenośnia tylko
|
|
Góra |
|
|
Borat |
#389370 Wysłany:
19 Sie 2010, 22:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW Rejestracja: 12 Gru 2009, Posty: 430
|
|
Góra |
|
|
Bahu |
#389384 Wysłany:
19 Sie 2010, 23:05; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 25 Lip 2009, Posty: 45
|
Nie żebym się czepiał ale wtedy nie było WRC
|
|
Góra |
|
|
STax |
#389388 Wysłany:
19 Sie 2010, 23:09; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Borat napisał(a): nie moge wybaczyć Lancii tego jak nazwali to auto "Lancia Delta" przykro mi ale delta zawsze mi sie bedzie kojarzyć ze starą dobrą Delta Integrale
Chciałbym zaznaczyć, ze po integrale była druga generacja delty, a obecna jest już 3
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#389390 Wysłany:
19 Sie 2010, 23:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
A ja chciałbym zaznaczyć że integrale to był drobny mikroskopijny wycinek wszystkich cywilnych delt. To tak jakby chcieć ściągać znaczki ze wszystkich grande punto dlatego, że nie idą drogą punto I GT . No i wogóle jak zauważyłeś po wycofaniu się ze sportu lancia zaniechała sportowej linii aut na rzecz klasycznej i eleganckiej. I ja jako nowy fan lancii składam im za to pokłon. Nie wszyscy na prawdę chcą mieć supersportowy bolid kojarzący się z rajdami i wiecznym zap...aniem. Czasami chce się poczuc elegancję, lekką linię retro, chromy i to wszystko dlaczego delta III jest inna niż fiat bravo/alfa Julka. I chwała im za to
|
|
Góra |
|
|
STax |
#389398 Wysłany:
19 Sie 2010, 23:33; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
G360 napisał(a): ie wszyscy na prawdę chcą mieć supersportowy bolid kojarzący się z rajdami i wiecznym zap...aniem. Czasami chce się poczuc elegancję, lekką linię retro, chromy i to wszystko dlaczego delta III jest inna niż fiat bravo/alfa Julka
I dlatego bierze się T-jet zamiast zwykłego 1.4 16v
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
bajek |
#389435 Wysłany:
20 Sie 2010, 09:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
A jaka jest żywotność tak wyżyłowanych silników?
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#389446 Wysłany:
20 Sie 2010, 10:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Benzynowe projektowane są tak aby bezawaryjnie przejechały 300 tyś, natomiast diesle 800 tyś (znaczy się bez remontu samego silnika, co innego osprzęt) - tak to wygląda w VW.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
STax |
#389449 Wysłany:
20 Sie 2010, 10:15; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
kropekGP napisał(a): Benzynowe projektowane są tak aby bezawaryjnie przejechały 300 tyś, natomiast diesle 800 tyś
Jaaasne i pewnie stąd pękające głowice w 2.0 TDI swego czasu
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#389454 Wysłany:
20 Sie 2010, 10:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Stare VW tak miały ale te 1,6D i 1,6TD
stare 1,9TDI to juz 600 tys
a teraz nowe jednostki ok 300 tys.
nie ciężko trafić Passata B5, który ma nalatane 480 tys a i nie ciężko trafić auto 3 letnie co przebieg ma pod 300 tys wtedy cofamy szafę do 120 tys i klient zadowolony ze ma dobre młode auto z logicznym przebiegiem robionym tylko po autostradach:D [ Dodano: 20 Sie 2010 09:42 ]STax napisał(a): Jaaasne i pewnie stąd pękające głowice w 2.0 TDI swego czasu
po 2007 roku to juz nieaktualne
|
|
Góra |
|
|
STax |
#389457 Wysłany:
20 Sie 2010, 10:58; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
sadoo napisał(a): po 2007 roku to juz nieaktualne
Ale fakt faktem było takie coś.
Chyba żadne współcześnie produkowane auto nie przejedzie nawet tych 300tys km bez awarii, może jedynie mega drogie limuzyny, bo tam naprawdę dba sie o klienta.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
kornat85 |
#389565 Wysłany:
20 Sie 2010, 19:11; Temat postu: Mega MultiJet |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
Na przykład Fiat zaprojektował swój silnik 1.3 Multijet tak aby układ korbowo - tłokowy wytrzymał 250tyś kilometrów. Potem należy się spodziewać generalnego remontu silnika. Trzeba też pamiętać, że osprzęt silnika jest projektowany na całe życie silnika
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#389573 Wysłany:
20 Sie 2010, 19:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
kornat85 a skąd takie szczegółowe informacje?
|
|
Góra |
|
|
kornat85 |
#389574 Wysłany:
20 Sie 2010, 19:28; Temat postu: Mega MultiJet |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
Piszę pracę magisterską o filtrze cząstek stałych zamontowanym przy tym silniku. Zbierając informację do niej rozmawiałem z ludźmi z Fiata i Opla, i oni tak twierdzili.
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#389589 Wysłany:
20 Sie 2010, 20:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
130ps właśnie to mało w aucie co ma 1200kg , polecam kurację u Cinka to za dużo mniejsze pieniądze będziesz miał wydajne auto
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#390436 Wysłany:
24 Sie 2010, 17:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
sadoo niezgodzę się z tym co piszesz. Jak zobaczysz w aucie koncernu VW silnik 3 cylindrowy benzynowy z którego głowica ma zintegrowany kolektor wydechowy (czyli wychodzi z niego jedna rura) to on właśnie jest zaprojektowany na 300 tyś.km.
Racja głowice pękały i to w 1.9 TDI z PD oraz w 2.0 TDI PD oraz w miarę nowych 2.0 TDI CR - tak to jest jak w masowej produkcji gdzie liczy się każdy gram aluminium, który później przekłada się na tony. Niestety głowica ma "doczynienia" z 4 mediami (paliwo, olej, płyn chłodniczy, spaliny) gdzie gradient temperatur dochodzi do kilkuset stopni celcjusza. Każda dziesiąta grubości ścianki ma ogromne znaczenie i podczas testów jest ok, ale dochodzi masowa produkcja w której mały błąd może spowodować destrukcje takiej części czasami w kilka miesięcy, a czasami nawet się o tym nie dowiemy że mieliśmy część z wadą.
kornat85 napisał(a): Na przykład Fiat zaprojektował swój silnik 1.3 Multijet tak aby układ korbowo - tłokowy wytrzymał 250tyś kilometrów - wtedy to wymieniasz łańcuch rozrządu i jeździsz dalej i dalej ...
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#390448 Wysłany:
24 Sie 2010, 18:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
kropekGP pojedzmy zobaczymy ale nie sadze aby GP dolatało do 300 tys km.
Fiata trzeba wymieniać przy 100 tys km
stara dobra zasada
|
|
Góra |
|
|
kornat85 |
#390515 Wysłany:
24 Sie 2010, 20:42; Temat postu: Mega MultiJet |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 15 Sie 2010, Posty: 103
|
kropekGP napisał(a): - wtedy to wymieniasz łańcuch rozrządu i jeździsz dalej i dalej ...
chodziło mi o pierścienie, tłoki, korbowody, panewki
_________________ Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|