You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 08:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #391492 Wysłany: 28 Sie 2010, 22:35; 
 Temat postu: Temperatura silnika - za niska?? Wolne obroty za wysokie.
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
Przy normalnej jeździe wskazówka wskaźnika temperatury jest 1-2 kreski poniżej położenia środkowego (środek to 95 st?). Na postoju dochodzi do środka i włącza się wentylator (98 st?).
Byłoby to zrozumiałe gdyby były dwa czujniki temperatury ale zdaje się że w 16V jest jeden czujnik włączony do kompa, który steruje także wentylatorem.
Jednocześnie wolne obroty nie schodzą poniżej 900.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 

 
 Post #391496 Wysłany: 28 Sie 2010, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
pawelll napisał(a):
Przy normalnej jeździe wskazówka wskaźnika temperatury jest 1-2 kreski poniżej położenia środkowego (środek to 95 st?). Na postoju dochodzi do środka i włącza się wentylator (98 st?).

objaw otwartego termostatu non stop :>
pawelll napisał(a):
Jednocześnie wolne obroty nie schodzą poniżej 900.

tak ma być... wolne obroty zagrzanego silnika to niecałe 900rpm

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391497 Wysłany: 28 Sie 2010, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
przy 87 stopniach otwiera się termostat
przy 98 stopniach włącza się pierwsza prędkość wentylatora
przy 101 druga prędkość wentylatora


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391499 Wysłany: 28 Sie 2010, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
wojtass18 napisał(a):
przy 98 stopniach włącza się pierwsza prędkość wentylatora
przy 101 druga prędkość wentylatora

w wersji bez klimy wiatrak włącza sie przy 97 i wyłącza jak zejdzie do 93 :P

Taka mała pętla histerezy :E

[ Dodano: 28 Sie 2010 23:01 ]
II prędkości ni ma

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391500 Wysłany: 28 Sie 2010, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
według sam naprawiam jest :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391501 Wysłany: 28 Sie 2010, 23:07; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
wojtass18 napisał(a):
według sam naprawiam jest

według sam naprawiam korkiem spustowym jest śrubka przez którą schodzi 200ml oleju przekładniowego ze skrzyni ;) a w skrzyni jest 1,7l :E

[ Dodano: 28 Sie 2010 23:07 ]
nawet odpalając lapkiem wentylator II bieg nie działa, tylko w wersji z klimą jest :E A ten 2 bieg to taka wichura ze wsysa przez zderzak wszystko co się znajdzie w promieniu metra :E ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391503 Wysłany: 28 Sie 2010, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
ipIV napisał(a):
nawet odpalając lapkiem wentylator II bieg nie działa

racja, fakt nie włącza się w tych testach


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391505 Wysłany: 28 Sie 2010, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
Co do obrotów.
http://fiatpunto.com.pl/topic17157.html
"Prędkość obrotowa biegu jałowego 700 ± 50 obr/min"

Sprawdzę jutro temat termostatu, ale nie tłumaczy to dlaczego wentylator włącza się w położeniu środkowym (na postoju).

Mam wersję z klimą.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391507 Wysłany: 28 Sie 2010, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
przy 700rpm to już szarpać by silnikiem zaczynało :>

Image

:>


pawelll napisał(a):
ale nie tłumaczy to dlaczego wentylator włącza się w położeniu środkowym (na postoju).

a czemu ma się nie włączać położenie srodkowe to normalna temp pracy w tej grubej kresce mieści się zakres temp 93-97 na wskazówce praktycznie różnicy nie ma. Czy wentylator chodzi czy jedziesz 150km/h jest skwar czy zima i -20 to zagrzany silnik trzyma temp w obrębie tej grubej środkowej kreski jak termostat jest sprawny i jest płyn :E

A jak jest klima włączona to włączenie wentylatora jest uzależnione od klimatyzacji jak np czynnik za chłodnicą czynnika bedzie za ciepły. Nawet może być taki numer, że silnik bedzie niedogrzany a wentylator przy włączonej klimie się włączy ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391510 Wysłany: 28 Sie 2010, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
umnie (16v) 600 +-50 tak w instrukcji pisze i tak jest :) dziwne że prawie 900 ma 8v

[ Dodano: 28 Sie 2010 23:43 ]
sorki chyba w instrukcji tak jak pisze pawelll jest 700 i tyle mam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391513 Wysłany: 28 Sie 2010, 23:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
Czyli obroty są OK. Albo i nie :shock: (dopisek po wpisie lukikwap).

Tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1604928.html
analizowano podobny problem jeśli chodzi o temperaturę.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391518 Wysłany: 29 Sie 2010, 00:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 113
ipIV napisał(a):
przy 700rpm to już szarpać by silnikiem zaczynało :>


ja mam ~700 i nic nie szarpie :>
Zresztą tak jest w instrukcji

--> http://www.youtube.com/watch?v=6ZnnWh687Bg 0:44


Ostatnio edytowany przez Cartman 29 Sie 2010, 00:06, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #391519 Wysłany: 29 Sie 2010, 00:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
Mowa jest o silniku 1.2 16V. Czy ktoś definitywnie potwierdzi jakie powinny być obroty? 900 czy 700??

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391523 Wysłany: 29 Sie 2010, 00:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
pawelll jestem pewien że umnie w instrukcji jest napisane jakiś 600-700, teraz niemam możliwości sprawdzenia, ale jestem pewien bo też sie zastanawiałem czy nie mam zamało ale wyczytałem że jest ok.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391526 Wysłany: 29 Sie 2010, 00:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 113
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391528 Wysłany: 29 Sie 2010, 00:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
OK, jutro sprawdzę czy przypadkiem to 900 nie pojawia się przy włączonej klimie, choć jestem prawie pewny, że bez klimy tak jest.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391529 Wysłany: 29 Sie 2010, 00:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
no i odp. jest :)
8v: 700-800 obr/min
16v: 650-750 obr/min

[ Dodano: 29 Sie 2010 00:29 ]
pawelll może ci gdzieś łapać lewe powietrze przez jakąś nieszczelność i przez to obroty troche za duże

[ Dodano: 29 Sie 2010 00:31 ]
albo czujnik temp. coś walnięty i trzyma wyższe obroty, może to też powodować dziwne wskazania temp.
alboo odwrotnie problemy z temp. sprawiają że czujnik temp. wariuje i daje wyższe obroty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391534 Wysłany: 29 Sie 2010, 00:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
"Lewe powietrze" za przepustnicą jak rozumiem?

Co do temperatury to stawiam na czujnik.

PS. Obroty mam 900 bez względu na stan klimatyzacji.

PS2. Słuchajcie. A może to jest tak, że serwisantom fiata wydaje się, że powinno być 900 i przy przeglądach tak ustawiają na kompie??

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391554 Wysłany: 29 Sie 2010, 09:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
tego na kompie sie chyba nieda ustawić..
jeszcze jedno, jak ty masz klime to może powinneś mieć większe obroty? w instr. tego nie zawarli bo większość p2 niema klimy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391557 Wysłany: 29 Sie 2010, 10:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
Gdzieś musi się ustawiać, a w 16V nie ma regulacji "ręcznej". Co do klimy to większe obroty mogą być gdy jest włączona klima (tak jest w Focusie) ale przy wyłączonej powinny być standardowe.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #391560 Wysłany: 29 Sie 2010, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
kurcze no niewiem jak z ustawieniami tych obrotów alee 1 raz jak byłem czyścić przepustnice to powiedzieli w warsztacie że trzeba wgrać koniecznie nowe oprogramowanie, i tak też zrobili i pytałem sie wtedy czy oni ustawiają obory a oni powiedzieli że niema takiej opcji ona sie sama ustawia. 2 sprawa to że to jest bzdura że trzeba wgrywać obroty po odłączaniu przepustnicy, bo ostatnio znów czyściłem i włożyłem ją z powrotem i oborty same sie ustawiły na te 600-700.
Wiesz no nie powiem na 100% ale wydaje mi sie że tych obotów sie nie ustawia. hej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394927 Wysłany: 11 Wrz 2010, 12:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
Zrobiłem "emulator" czujnika temperatury. Wygląda na to że komp poprawnie czyta wartości temperatury, wentylator włącza się przy właściwych wartościach rezystancji. Na czujniku w silniku jest podobnie. Natomiast wskaźnik pokazuje o 1-2 kreski za mało. Położenie środkowe przekracza dopiero dla rezystancji odpowiadającej ok 100 st. Czy ten wskaźnik jakoś się skaluje ("osiowanie liczników" które gdzieś padało)?

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #670227 Wysłany: 26 Maj 2013, 22:40; 
 Temat postu: Re: Temperatura silnika - za niska?? Wolne obroty za wysokie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 14 Maj 2013,
Posty: 12
Dopnę sie do tematu: Gdzie powinna znajdowac sie wskazówka temperatury silnika przy rozgrzanym silniku? U mnie znajduje sie na pierwszej grubej kresce czyli chyba 1/4 wskaznika. Nie jest na srodku! Czy to normalne. W sumie nie jezdze tym autkiem dłuzej niz 30 minut ale to powinno byc wystarczające aby go rozgrzac do 90 stopni. Wydaje mi sie ze 90 powinno byc w polowie. U mnie stoi idealnie w połowie połowy :) Co moze byc powodem? A moze tak ma byc?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #670239 Wysłany: 26 Maj 2013, 23:09; 
 Temat postu: Re: Temperatura silnika - za niska?? Wolne obroty za wysokie
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
w połowie skali


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO