You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 04:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #393625 Wysłany: 06 Wrz 2010, 09:29; 
 Temat postu: JTD - temperatura silnika
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Gru 2009,
Posty: 33
Witam

Przy obecnych temperaturach (kilkanaście stopni) silnik nie osiąga połowy skali temperatury nawet po 15 km. Zastanawiam się czy to:

- termostat
- wentylator (czy powinien on się włączać od razu po odpaleniu auta, czy dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury ?)
- coś innego

Proszę o pomoc, robi się coraz chłodniej :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #393629 Wysłany: 06 Wrz 2010, 09:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
wentylator powinien załączać się jak silnik ma roboczą temp. pracy, nie zaraz po odpalenie silnika.... w Twojej sytuacja zacząłbym od termostatu.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393691 Wysłany: 06 Wrz 2010, 13:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Gru 2009,
Posty: 33
A czy jakiś właściciel JTD mógłby się wypowiedzieć po jakim czasie osiąga połowę skali ?

_________________
1


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393716 Wysłany: 06 Wrz 2010, 14:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
napisz jeszcze czy te 15KM to w korkach czy w 'trasie'
ale i tak widac ze za dlugo

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393725 Wysłany: 06 Wrz 2010, 15:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
Panoooowie! to jest diesel on sie tak nie zagrzewa nawet po stu kilometrach sie nie zagrzeje chyba ze go bedziesz krecil to jest norma dla diesli ze sie nie zagrzewaja az do 90 stopni ja w swoim kropku nawet zimie musialem wloty chlodnicy zaslaniac bo mu za zimno bylo diesle tak maja kazdy bez reguly

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393739 Wysłany: 06 Wrz 2010, 16:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
jakos moj kopciuch nagrzewa sie do polowy skali juz po 4.5km, przy obecnie panujacych temp, rano ok 8 stopni

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393757 Wysłany: 06 Wrz 2010, 17:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
mikel greg505 klima jest??

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393768 Wysłany: 06 Wrz 2010, 17:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
jest, ale przy takich temperaturach nie wlaczam,
zreszta co ma klimatyzacja do temperatury cieczy chlodzacej silnik ?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393769 Wysłany: 06 Wrz 2010, 17:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
duzo bo masz chlodnice klimatyzacji i chlodnica klimatyzacji mus byc bardziej odslonieta a co za tym idzie chlodnica jest bardziej na wierzchu i wpada do niej wiecej zimnego powietrza to tak tyle inzynierii
zagrzewanie sie kropka jest w normie kazdy diesel sie dluzej zagrzewa i jak jest zimniej to tak musi byc

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393770 Wysłany: 06 Wrz 2010, 17:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
ale jak po kilku kilometrach w korku silnik nie lapie temperatury roboczej, to jest cos nie tak.

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393772 Wysłany: 06 Wrz 2010, 17:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
tutaj wtedy tak masz racje na postoju zagrzeje sie i to az do 90 stopni
ale na postoju
greg505
bedziesz kiedys zjezdzal z duzej gorki wrzuc na luz i jedz to zobaczysz jak temperatura bedzie spadac

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393773 Wysłany: 06 Wrz 2010, 17:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
koller napisał(a):
tutaj wtedy tak masz racje na postoju zagrzeje sie i to az do 90 stopni
ale na postoju
greg505
bedziesz kiedys zjezdzal z duzej gorki wrzuc na luz i jedz to zobaczysz jak temperatura bedzie spadac

jak bedzie spadac tzn ze termostat jest niesprawny

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393838 Wysłany: 06 Wrz 2010, 19:37; 
 Temat postu:
ja po wymianie termostatu mam tak ze mimo wszystko w zimie moj diesel i tak slabo sie grzeje, i mam klime co wyjasnialoby tak dobre chlodzenie silnika w zimie


Góra
  
 
 
 Post #393885 Wysłany: 06 Wrz 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
jackyl
mowie i powtarzam ze to jest rzecz normalna w dieslach

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393887 Wysłany: 06 Wrz 2010, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Gru 2009,
Posty: 33
Klimę mam, ale oczywiście przy tych temp. jej nie używam.

Te 15 km to we Wrocławiu, więc bliższe to toczeniu się, niż jeździe.
Zresztą na trasie nie jest lepiej.

Kojarzę że po temperaturze którychś wężyków można sprawdzić czy termostat działa ok, ktoś może mi wyjaśnić na co zerknąć ?

Pzdr

_________________
1


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393892 Wysłany: 06 Wrz 2010, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
koller napisał(a):
jackyl
mowie i powtarzam ze to jest rzecz normalna w dieslach

to ja wole miec tak 'zepsute' autko i cieszyc sie ciepelkiem w zimie ;]
z ciekawosci spytam po jakim czasie leci ci gorace powietrze z nawiewow?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393893 Wysłany: 06 Wrz 2010, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
koller napisał(a):
duzo bo masz chlodnice klimatyzacji i chlodnica klimatyzacji mus byc bardziej odslonieta a co za tym idzie chlodnica jest bardziej na wierzchu i wpada do niej wiecej zimnego powietrza to tak tyle inzynierii
zagrzewanie sie kropka jest w normie kazdy diesel sie dluzej zagrzewa i jak jest zimniej to tak musi byc
bzdury piszesz>czy jest klima czy nie chłodnica jest w tym samym miejscu a przedni zderzak jest taki sam!podjedź lepiej do mechanika i niech obada termostat

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393908 Wysłany: 06 Wrz 2010, 21:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
to napewno termostat bo jadac z gorki to nawet mi tam wskazowka drgnie mikel
odpal go i niech pochodzi chwilke i wezyk sprawdzisz ten co idzie do silnika tam jest termostat od chlodnicy rzecz jasna

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399330 Wysłany: 27 Wrz 2010, 10:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Gru 2009,
Posty: 33
Odebrałem auto od mechanika i ....

to nie termostat.

Otwiera i zamyka się przy zalecanych temperaturach. Układ odpowietrzony, jednak nadal przy 10 C nie nagrzeje się do połowy skali. Ponoć wiele Diesli ma z tym kłopot. Jedyna rada - zasłonienie chłodnicy.

Czy ktoś z forum zakłada zwykły karton czy jakąś bardziej "profesjonalną" osłonę ?


Pozdrawiam

_________________
1


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399347 Wysłany: 27 Wrz 2010, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
nic ci to nieda zasłonięcie chłodnicy w dieslu a zasłonisz przy okazji intercooler i osiągi spadną,wydaje się mi ze temperaturę masz ok. jak termostat sprawny tylko te zegary mogą lekko przekłamywać mam tak w lanci y tam 85-90 stopni jest na wskażniku na ćwierć skali ,połowa to już załącza sie wentylator ,diesle mają większą sprawność i mniej oddają ciepło ,moje grande 1.3 jak jadę powoli nagrzewa sie wyrażniej dłużej niż benzynka ale jak troszkę depnę na gaz to szybciej ,ale jak się nagrzeje to trzyma równo 90 stopni i ani drgnie zegary sa bardzo dokładnie wyskalowane


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399523 Wysłany: 27 Wrz 2010, 19:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
mikel Ja chce kupic na zime to:
http://allegro.pl/oslona-wlotu-heko-zim ... 54628.html
moj punciak ma ten sam problem i sie tym zbytnio nie przejuje chodzi normalnie nagrzewnica cieplo daje jedyne to w zimie nagrzewnica nie daje takie ciepla i chce kupic takowa oslone

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399683 Wysłany: 27 Wrz 2010, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
koller wykasowałem posta, teraz widzę że nie potrzebnie. Powtórzę więc jeszcze raz koller sorry ale pieprzysz głupoty. Po wymianie termostatu mój 1.9 JTD grzeje się do połowy skali po ok. 6km. W zimie jak było prawie -20 była zagrzany jak dojeżdżałem do pracy (około 8km) więc nie wprowadzaj ludzi w błąd tymi herezjami.

Na temat zasłaniania chłodnicy to już w ogóle nie ma sensu odpowiadać bo napisano o tym wiele, ale jak widać niektórzy mają swoje teorie i nic nie przetłumaczysz.

Gdy silnik się zagrzewa to otwarty jest tylko mały obieg i chłodnica nie ma tu nic do rzeczy.

Nie gazuje auta, jeżdżę spokojnie i nie gwałtownie a mimo to nie mam problemów z temperaturą. Podobnie z tym zjeżdżaniem z górki to brednie, wielokrotnie w różnych warunkach zjeżdżałem z górki (zawsze na biegu bez gazu) i jak silnik jest zagrzany to wskazówka naprawdę stoi w miejscu.

[ Dodano: 27 Wrz 2010 23:23 ]
mikel: dobrze sprawdzili ten termostat? Może jednak puszcza? Skoro mówią że nie to zrób samodzielnie test, jak chwile pojeździsz i silnik nadal się jeszcze nie zagrzał to otwórz maskę i sprawdź czy wąż do chłodnicy jest ciepły, jeśli tak to termostat się otwiera czyli jest uszkodzony. Nie bardzo mam pomysł co innego to może być, mój zachowywał się podobnie po zakupie, wymieniłem termostat i jest spokój.

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #399712 Wysłany: 28 Wrz 2010, 08:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
mikel napisał(a):
Klimę mam, ale oczywiście przy tych temp. jej nie używam.

Te 15 km to we Wrocławiu, więc bliższe to toczeniu się, niż jeździe.
Zresztą na trasie nie jest lepiej.

Kojarzę że po temperaturze którychś wężyków można sprawdzić czy termostat działa ok, ktoś może mi wyjaśnić na co zerknąć ?

Pzdr


Nie napisałeś czy w trasie spada temperatura czy utrzymuje poziom, jak spada no to termostat kaput.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400383 Wysłany: 30 Wrz 2010, 12:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
makkak napisał(a):
Gdy silnik się zagrzewa to otwarty jest tylko mały obieg i chłodnica nie ma tu nic do rzeczy.


kolega dobrze pisze,gdy silnik się nagrzewa ciecz chodzi tylko w silniku ew.jak jest ustawiane pokrętło na grzanie jeszcze nagrzewnica i chłodnica nic niema do tego po otwarciu termostatu ciecz krąży już w pełnym obiegu tzn.z chłodnicą i przy zasłonięciu chłodnicy może przy większym obciążeniu silnika być problem z przegrzewaniem a fiat słynie z nie najmocniejszych uszczelek pod głowicą

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400454 Wysłany: 30 Wrz 2010, 19:55; 
 Temat postu:
u mnie na postoju na biegu jałowym jest tak że jak włącze ogrzewanie na max na minimum 2 stopien nawiewu w chlodne dni to wtedy powoli wskaznik temperatury idzie w dół. czy to też wina termostatu - miałem tak przy pierwszym termostacie i po wymianie na inny jest to samo

i jaki termostat wchodzi do modelu punto II 1.9jtd 2000r 80KM?


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO