You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 04:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #394123 Wysłany: 07 Wrz 2010, 20:27; 
 Temat postu: Sondy lambda
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 5
Witam wszystkich :)
Mam Punto 1.2 8v z dwoma sondami lambda przed i za katalizatorem. Moje pytanie brzmi: czy one są takie same i czy można je zamienić miejscami w celu sprawdzenia działania. Drugie pytanie to: czy jest duży problem z odkręceniem ich, dokładnie o to czy są mocno zapieczone jak to bywa ze śrubami przy wydechu.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #394124 Wysłany: 07 Wrz 2010, 20:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
Zapieczone to one będą zdrowo ;/

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394125 Wysłany: 07 Wrz 2010, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
tomelek są takie same. A co do zapieczenia to już zobaczysz podczas odkręcania, ale biorąc pod uwagę że to wydech to będzie ciężko-choć niekoniecznie :wink:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394140 Wysłany: 07 Wrz 2010, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
gdzieś czytałem że niby nie powinno ich się zamieniać :mysli:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394146 Wysłany: 07 Wrz 2010, 21:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 5
wojtass18 napisał(a):
gdzieś czytałem że niby nie powinno ich się zamieniać :mysli:


A pamiętasz może dlaczego nie wolno zamieniać?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394151 Wysłany: 07 Wrz 2010, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
no własnie nie pamiętam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394179 Wysłany: 07 Wrz 2010, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
mozna zamieniac do woli, sa to dokladnie takie same urzadzenia

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394487 Wysłany: 10 Wrz 2010, 15:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 5
Dzięki za odpowiedzi :D
Dzisiaj przyjechał do mnie kabelek do Fiatecuscana i będę chyba jutro sprawdzał. Kiedyś wymieniałem sondę tą przed katalizatorem (chodził jak rozklekotany) gdzieś po roku znowu mi się zapaliłą lamka check engine. Przy okazji jakiegoś przeglądu technicznego podłączyli do kompa i powiedzieli, że katalizator do wymiany. Nie uśmiecha mi się tyle kasy wywalać więc postanowiłem pokombinować i tak sobie myślałem, że może to sonda za katem coś szwankuje.

[ Dodano: 10 Wrz 2010 15:42 ]
No i dzisiaj podłączyłem kabelek do auta, włączyłem Fiatecuscan'a, sprawdziłem silnik i oto błedy:
P0302- Cylinder 2 misfire - wysoki sygnał
P0300- Misfire detected - niski sygnał
P0420- Catalic converter - nieprawidłowy sygnał
Ogólnie pierwsze dwa to wypadanie zapłonu, pierwszy to na drugim cylindrze, drugi to na różnych cylindrach.
Trzeci to zdolność kata do usuwania szkodliwych substancji (poniżej wymaganej wartości)
Moje pytanie to czy pierwsze dwa błędy mogą powodować ten trzeci co jest bardzo kosztowny (wymiana kata) i drugie co najczęściej powoduje wypadanie zapłonu (świece, kable cewki itd)
Błędy wykasowałem i teraz będę obserwować co się pokazuje :)

Pzdr
Tomek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394762 Wysłany: 10 Wrz 2010, 15:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
misfire - kable, swiece, cewki
catalizator - byc moze sonda za katem jest uszkodzona i daje zle odczyty, a jak jest sprawna to wywal kata ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394769 Wysłany: 23 Wrz 2010, 15:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Wrz 2009,
Posty: 5
Myślałem nad wywaleniem kata ale wtedy kontrolka będzie świecić zawsze a nic mnie tak nie denerwuje jak świecące kontrolki a parę już mi świeciło (wspomaganie, poduszka) ale najbardziej mnie wkurza ta od rezerwy :evil:
Chciałem zamienić miejscami sondy ale na razie sobie odpuszczę (może kupię używaną na allegro za cztery dychy i pokombinuję)

Pzdr
Tomek

[ Dodano: 23 Wrz 2010 15:00 ]
Po dwóch tygodniach jazdy lampka nie zapaliła się tylko raz z pół minuty pomrugała. Dzisiaj znowu podłączyłem pod Fiatacuscana i oto co zobaczyłem:
P0300 - wysoki sygnał
P0300 - niski sygnał
P0420 - nieprawidłowy sygnał
Pierwsze dwa to wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, drugi to to zdolność kata do usuwania szkodliwych substancji (poniżej wymaganej wartości)
Postanowienia to:
1. wymiana kabli wn (są one od nowości czyli 6.5 roku i 100k km
2. wymiana świec (choć nie wiem czy to ma sens, mają 20k przebiegu i przedtem też engin świecił)
3. Znowu pojeździć przez dwa tygodnie i oblukać błędy.
Mam nadzieję, że to coś pomoże i nie będę musiał kupować nowego kata.

Jeszcze jedno pytanko: we Fiatecuscanie jest zakładka parametry, znajdę gdzieś opisy jakie powinny być parametry dla porównania z moimi?

Pzdr
Tomek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #398293 Wysłany: 23 Wrz 2010, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
tomelek napisał(a):
Myślałem nad wywaleniem kata ale wtedy kontrolka będzie świecić zawsze a nic mnie tak nie denerwuje jak świecące kontrolki a parę już mi świeciło (wspomaganie, poduszka) ale najbardziej mnie wkurza ta od rezerwy :evil:
Chciałem zamienić miejscami sondy ale na razie sobie odpuszczę (może kupię używaną na allegro za cztery dychy i pokombinuję)

Pzdr
Tomek

[ Dodano: 23 Wrz 2010 15:00 ]
Po dwóch tygodniach jazdy lampka nie zapaliła się tylko raz z pół minuty pomrugała. Dzisiaj znowu podłączyłem pod Fiatacuscana i oto co zobaczyłem:
P0300 - wysoki sygnał
P0300 - niski sygnał
P0420 - nieprawidłowy sygnał
Pierwsze dwa to wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, drugi to to zdolność kata do usuwania szkodliwych substancji (poniżej wymaganej wartości)
Postanowienia to:
1. wymiana kabli wn (są one od nowości czyli 6.5 roku i 100k km
2. wymiana świec (choć nie wiem czy to ma sens, mają 20k przebiegu i przedtem też engin świecił)
3. Znowu pojeździć przez dwa tygodnie i oblukać błędy.
Mam nadzieję, że to coś pomoże i nie będę musiał kupować nowego kata.

Jeszcze jedno pytanko: we Fiatecuscanie jest zakładka parametry, znajdę gdzieś opisy jakie powinny być parametry dla porównania z moimi?

Pzdr
Tomek

kup uniwerslany, bedzie znaczaco tnszy niz oryginal w ASO albo wywal kata zupelnie

[ Dodano: 23 Wrz 2010 15:12 ]
pierwszy lepszy z brzegu, tylko trzeba bedzie troche pospawac :E

http://www.e-tlumiki.pl/product.php?id=4954

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO