You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 11:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #394550 Wysłany: 09 Wrz 2010, 15:55; 
 Temat postu: Filtr powietrza - na stożek. Warto?
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biała Podlaska / Białystok
Rejestracja: 06 Wrz 2010,
Posty: 55
Witam, czytałem na kilku forach i stronach o tuningu mechanicznym Punto, który rzekomo zmniejsza spalanie i dodaje nawet do 10KM.

Dwa najprostsze i ogólnodostępne sposoby to :

1. Zdjęcie filtra powietrza z obudowy i wmontowanie na wlocie filtr stożkowy, co podobno nie ma takiego oporu przy pobieranym powietrzu i rzekomo silnik lepiej chodzi i ma większą moc.

2. Usunięcie katalizatora. Nadaje delikatnie głębszy dźwięk, jednak szybsze wydalanie spalin poprawia pracę silnika i poprawia jego pracę.

Ile w tym prawdy ?

_________________
Punto 55 MK1 1.1 KAT SX '97r. Green. - Galeria dodana !


Góra
 Profil  
 

 
 Post #394554 Wysłany: 09 Wrz 2010, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Cytuj:
Witam, czytałem na kilku forach i stronach o tuningu mechanicznym Punto, który rzekomo zmniejsza spalanie i dodaje nawet do 10KM.

Jeśli byłoby to -3 do +3 KM, to bym prędzej uwierzył :>


Cytuj:
1. Zdjęcie filtra powietrza z obudowy i wmontowanie na wlocie filtr stożkowy, co podobno nie ma takiego oporu przy pobieranym powietrzu i rzekomo silnik lepiej chodzi i ma większą moc.

j/w + coś kosztem czegoś. Więcej powietrza, kosztem gorszego filtrowania.


anaruku napisał(a):
2. Usunięcie katalizatora. Nadaje delikatnie głębszy dźwięk, jednak szybsze wydalanie spalin poprawia pracę silnika i poprawia jego pracę.

Mechanika przepływu cieczy/gazów się kłania. Niefachowa ingerencja w wydech może doprowadzić do częstego wydmuchiwania UPG (AŚ sprzed roku lub dwóch).

Jeśli zaczynać zabawę z tuningiem koniecznie na obecnym silniku, to wypada nieco rozwiercić jednostkę, wymienić wałek rozrządu, koło zamachowe, wypolerować kanały dolotowe, zmienić kolektor wydechowy, wymienić cały wydech, wystroić ECU itp. Do tego wypada jeszcze zafundować sobie kute korbowody + T + inna skrzynia, sprzęgło i kto wie czy nie półosie. Nie zapominajmy też o hamulcach ;) Ceny oczywiście są dosyć wygórowane (z jednostki 60KM można by powiedzmy wyciągnąć 80-100KM), pytanie tylko czy warto się pakować w coś, co wyjdzie drożej niż np. swap lub po prostu zakup lepszego kropka. Chyba tyle pisząc z grubsza i po łebkach. Jak ZoltaR lub 2rotor zauważą ten temat, to pewnie czeka Cię dość długi i konkretny wykład oparty na doświadczeniu.

Odpowiadając na pytanie zawarte w nazwie tematu: nie.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Ostatnio edytowany przez domin45670, 09 Wrz 2010, 16:20, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #394555 Wysłany: 09 Wrz 2010, 16:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biała Podlaska / Białystok
Rejestracja: 06 Wrz 2010,
Posty: 55
Chętnie wdrożę się głębiej w temat, miło by było, gdyby ew. zmiany popierane były jeszcze jakimiś dodatkowymi, przykładowymi cenami :)

Jeśli chodzi o mechanikę jestem ciemny w temacie " co i dlaczego akurat tak działa ". Jednak garaż nie jest mi obcy i jak już wiem co i jak mniej więcej to dłubię i wszystko śmiga ;)

Pierwszy raz w życiu mam Fiata w łapie, więc muszę go poznać " dogłębniej " na razie wygrzebane mam mercedesy i audi ;d

_________________
Punto 55 MK1 1.1 KAT SX '97r. Green. - Galeria dodana !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #394700 Wysłany: 10 Wrz 2010, 08:24; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
anaruku napisał(a):
1. Zdjęcie filtra powietrza z obudowy i wmontowanie na wlocie filtr stożkowy, co podobno nie ma takiego oporu przy pobieranym powietrzu i rzekomo silnik lepiej chodzi i ma większą moc.

2. Usunięcie katalizatora. Nadaje delikatnie głębszy dźwięk, jednak szybsze wydalanie spalin poprawia pracę silnika i poprawia jego pracę.

Ile w tym prawdy ?

Mało, przynajmniej dopóki sama jednostka nie ma większych zmian tak jak pisał domin45670

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO