You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 15:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 81 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #402595 Wysłany: 09 Paź 2010, 12:38; 
 Temat postu: Max.moment-wrazenia subiektywne
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Mam takie wrazenie, ze maksymalny moment obr. w moim GP 1,4 77KM jest osiaganu znacznie wyzej niz przy 3 tys. obrotow. Czasem nawet wydaje mi sie, ze od 4 tys. wzwyz zaczyna najlepiej ciagnac silnik. A jak jest u was? Przy 3 tys. wciskajac gaz silnik nie rwie tak jak przy okolo 3,5-4 tys.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #402616 Wysłany: 09 Paź 2010, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Gdzie
Rejestracja: 08 Sie 2010,
Posty: 597
Pomógł: 2
Raczje tak gdzieś będzie że od 3 tys zaczyna coś tam się zrywać


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403299 Wysłany: 11 Paź 2010, 09:27; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Około 3 tysięcy.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403343 Wysłany: 11 Paź 2010, 13:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Czyli ze czujecie przy ok. 3 tys. obr najwiekszy zapas mocy? Ja mam nieco inne wrazenia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403450 Wysłany: 11 Paź 2010, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
znajdz wykres tego silnika, to bedzie ci latwiej ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403462 Wysłany: 11 Paź 2010, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Doskonale sie orientuje w suchych danych technicznych tego auta ale tu pisze o wrazeniach subiektywnych.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403537 Wysłany: 11 Paź 2010, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: 360*
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 03 Paź 2008,
Posty: 160
Pomógł: 3
kmarcin76 napisał(a):
pisze o wrazeniach subiektywnych


Ten silnik nie rwie przy żadnych obrotach ;)
Za to powyżej 3 tys. hałasuje tak, że można miec subiektywne wrażenie lotu odrzutowcem ;)

_________________
Grande Punto 360° 1.4 77KM (2007)

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403538 Wysłany: 11 Paź 2010, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
heh,szczera i prawdziwa odpowiedź :E

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403659 Wysłany: 12 Paź 2010, 10:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Rozumiem, ze tematem sie nie wstrzelilem i wiecej z tego macie zabawy. Wiem, ze silnik 1,4 to nie zadna rakieta ale kiedys porownano go do yarisa i ibizy z mocniejszymi motorami i okazalo sie, ze GP z 1,4 77km mial najlepsza elastycznosc a to na polskich drogach jest wasniejsze niz sprint do 100.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403858 Wysłany: 12 Paź 2010, 23:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: 360*
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 03 Paź 2008,
Posty: 160
Pomógł: 3
kmarcin76 napisał(a):
okazalo sie, ze GP z 1,4 77km mial najlepsza elastycznosc


No to jest akurat całkiem możliwe, tyle że jestem pewny, że chodziło o elastyczność w zakresie obrotów poniżej 3tys.

W końcu sam jeżdżę takim autem i jestem z niego zadowolony, ale poruszam się głównie po mieście i zwykle przy 3 tys. obrotów wrzucam kolejny bieg, bo dalsze pałowanie tego silnika nie ma sensu.

_________________
Grande Punto 360° 1.4 77KM (2007)

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403984 Wysłany: 13 Paź 2010, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Birdkiller
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Esseesse
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 01 Maj 2009,
Posty: 951
MarMarK napisał(a):
kmarcin76 napisał(a):
okazalo sie, ze GP z 1,4 77km mial najlepsza elastycznosc


No to jest akurat całkiem możliwe, tyle że jestem pewny, że chodziło o elastyczność w zakresie obrotów poniżej 3tys.

W końcu sam jeżdżę takim autem i jestem z niego zadowolony, ale poruszam się głównie po mieście i zwykle przy 3 tys. obrotów wrzucam kolejny bieg, bo dalsze pałowanie tego silnika nie ma sensu.


A To niby dlaczego?

_________________
GP 1.4 77KM Energy Black with red stripes
Ja na digart.pl -> click!
Moje małe motoryzacyjne marzenie: click! i click!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403994 Wysłany: 13 Paź 2010, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 15 Sie 2010,
Posty: 103
Cytuj:
A To niby dlaczego?


Dużym hałas i zwiększone spalanie. W mieście nie ma to sensu, chyba, że ktoś uprawia sprinty od świateł do świateł. Co innego po za miastem, gdzie trzeba wyprzedzać.
Według mnie użyteczny zakres obrotów jest od 2000 do 5000obr/min. W tym zakresie według mnie samochód ma najlepiej przyspieszenie i ma najniższe spalanie.

_________________
Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #403995 Wysłany: 13 Paź 2010, 17:45; 
 Temat postu:
Offline
Birdkiller
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Esseesse
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 01 Maj 2009,
Posty: 951
kornat85 napisał(a):
Cytuj:
A To niby dlaczego?


Dużym hałas i zwiększone spalanie. W mieście nie ma to sensu, chyba, że ktoś uprawia sprinty od świateł do świateł. Co innego po za miastem, gdzie trzeba wyprzedzać.
Według mnie użyteczny zakres obrotów jest od 2000 do 5000obr/min. W tym zakresie według mnie samochód ma najlepiej przyspieszenie i ma najniższe spalanie.


No tak. Tylko, że kolega nad nami napisał, że nie "pałuje" powyzej 3t. obrotów. Dlatego zapytałem "dlaczego" bo wydaje mi się to nieco absurdalne. Zgadzam się, że od 2000 do 5000 samochód ma najlepsze przyspieszenie i sam w takich zakresach się poruszam. Ale 3000 obrotów to nie jest żadne pałowanie tylko normalna praca dla silnika.

_________________
GP 1.4 77KM Energy Black with red stripes
Ja na digart.pl -> click!
Moje małe motoryzacyjne marzenie: click! i click!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404085 Wysłany: 13 Paź 2010, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: 360*
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 03 Paź 2008,
Posty: 160
Pomógł: 3
quong napisał(a):
Ale 3000 obrotów to nie jest żadne pałowanie tylko normalna praca


Do dynamicznej jazdy po mieście wystarczy zmiana biegu przy 3 tys.
Kiedy jadę autostradą utrzymuję zwykle cos pomiędzy 3 - 4,5 tys. Tyle że wtedy jest głośno i nieekonomicznie.

A i tak dalej uważam, że ten silnik w żadnym zakresie obrotów nie ma kopa pozwalającego np. na komfortowe i bezpieczne wyprzedzanie.

_________________
Grande Punto 360° 1.4 77KM (2007)

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404141 Wysłany: 14 Paź 2010, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: ze Śląska ;)
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 354
MarMarK napisał(a):
A i tak dalej uważam, że ten silnik w żadnym zakresie obrotów nie ma kopa pozwalającego np. na komfortowe i bezpieczne wyprzedzanie.


Widocznie nie przyjąłeś do wiadomości, że jego moc to niespełna 80KM.

_________________
"Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404169 Wysłany: 14 Paź 2010, 14:00; 
 Temat postu:
Offline
Birdkiller
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Esseesse
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 01 Maj 2009,
Posty: 951
MarMarK napisał(a):
np. na komfortowe i bezpieczne wyprzedzanie.


Zdefiniuj pojęcie bezpieczne wyprzedzanie? Bo wydaje mi się, że w tym momencie wnioskuję, że oczekujesz samochodu, który zdąży wyprzedzić inny pojazd przed innym nadjeżdżającym z przeciwka niezależnie jak będzie on blisko. A nie wydaje mi się, żeby taka była definicja "bezpiecznego" wyprzedzania.

_________________
GP 1.4 77KM Energy Black with red stripes
Ja na digart.pl -> click!
Moje małe motoryzacyjne marzenie: click! i click!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #404219 Wysłany: 14 Paź 2010, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: 360*
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 03 Paź 2008,
Posty: 160
Pomógł: 3
Xylometazolin! napisał(a):
Widocznie nie przyjąłeś do wiadomości, że jego moc to niespełna 80KM


A jak się włączy klimę to jeszcze mniej...
Ja nie jestem zawiedziony osiągami tego auta, miałem pełną świadomość co kupuję. Niestety najwyraźniej niektórzy forumowicze mają problem z przyjęiem do wiadomości, że GP 77KM to nie wyścigówka albo nie mają żadnego odniesienia do samochodów z mocniejszymi silnikami (bo w swojej klasie GP nie jest zły - akurat teraz jeżdżę okazyjnie 206 z silnikiem 1.4 75KM i to dopiero jest muł).

[ Dodano: 14 Paź 2010 16:27 ]
quong napisał(a):
Zdefiniuj pojęcie bezpieczne wyprzedzanie? Bo wydaje mi się, że w tym momencie wnioskuję, że oczekujesz samochodu, który zdąży wyprzedzić inny pojazd przed innym nadjeżdżającym z przeciwka niezależnie jak będzie on blisko.


Wykonanie tego manewru w jak najkrótszym czasie, nawet jeżeli z przeciwka wogóle nic nie jedzie - jadąc zbyt długo pod prąd nie czuję się komfortowo.
I najlepiej żeby cały manewr dało się wykonać na jednym biegu.

_________________
Grande Punto 360° 1.4 77KM (2007)

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408284 Wysłany: 30 Paź 2010, 11:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
MarMarK napisał(a):
No to jest akurat całkiem możliwe, tyle że jestem pewny, że chodziło o elastyczność w zakresie obrotów poniżej 3tys.

Nie bylo informacji o jaki zakres obrotow chodzilo, zrobili pomiary elastycznosci na IV i V biegu: IV bieg 60-100 kmh: GP 11,4 Ibiza 12,8 yaris 11,9 V bieg 80-120 km/h: GP 16,6 Ibiza 21,8 Yaris 20,0 (dane w sekundach oczywiscie). Zaznacze, ze ibiza posiadala motor 1,4 16v 86 KM a yaris 1,3 16v 87 KM. Dodatkowo silnik GP okazal sie byc najcichszy w calym porownaniu.

[ Dodano: 30 Paź 2010 11:32 ]
MarMarK napisał(a):
W końcu sam jeżdżę takim autem i jestem z niego zadowolony, ale poruszam się głównie po mieście i zwykle przy 3 tys. obrotów wrzucam kolejny bieg, bo dalsze pałowanie tego silnika nie ma sensu.

Jesli jezdzisz w miescie spokojnie to tak ale jakbys chcial komus odskoczyc to niezle ciagnie do 5 tys. zwlaszcza czuc ze mozna tak na dwojce.

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411097 Wysłany: 09 Lis 2010, 16:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Maj 2008,
Posty: 127
z tego co kojarze max przychodzi w 1.4 77 hp przy 3300.

_________________
GP Estiva ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411100 Wysłany: 09 Lis 2010, 16:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
Thoa82 napisał(a):
z tego co kojarze max przychodzi w 1.4 77 hp przy 3300.

dokladniej to przy 3k jest max, czyli 115NM

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #419343 Wysłany: 05 Gru 2010, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 01 Wrz 2010,
Posty: 43
mierzyłem Punto Evo na hamowni i max moment 111 niutków był osiągany między 3k a 4,5k rpm (róznica 3niutków w calym tym zakresie obrotów). o ile ciężko mówić o przyspieszaniu w tym silniku, to jednak wyraźnie czuję 'power' w tym wlasnie zakresie. poniżej i powyżej zgooooon totalny..

_________________
Punto Evo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #419509 Wysłany: 06 Gru 2010, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
a jaką miałeś moc? i przy jakich obrotach?

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #419639 Wysłany: 06 Gru 2010, 18:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 01 Wrz 2010,
Posty: 43
max moc to 75 KM przy 5700rpm.
max moment 111 Nm przy 3000 rpm.
max V 152km/h.
hamowany na pb 95.

_________________
Punto Evo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448383 Wysłany: 04 Mar 2011, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 10 Lut 2011,
Posty: 15
kmarcin76 napisał(a):
MarMarK napisał(a):
No to jest akurat całkiem możliwe, tyle że jestem pewny, że chodziło o elastyczność w zakresie obrotów poniżej 3tys.

Nie bylo informacji o jaki zakres obrotow chodzilo, zrobili pomiary elastycznosci na IV i V biegu: IV bieg 60-100 kmh: GP 11,4 Ibiza 12,8 yaris 11,9 V bieg 80-120 km/h: GP 16,6 Ibiza 21,8 Yaris 20,0 (dane w sekundach oczywiscie). Zaznacze, ze ibiza posiadala motor 1,4 16v 86 KM a yaris 1,3 16v 87 KM. Dodatkowo silnik GP okazal sie byc najcichszy w calym porownaniu.

[ Dodano: 30 Paź 2010 11:32 ]
MarMarK napisał(a):
W końcu sam jeżdżę takim autem i jestem z niego zadowolony, ale poruszam się głównie po mieście i zwykle przy 3 tys. obrotów wrzucam kolejny bieg, bo dalsze pałowanie tego silnika nie ma sensu.

Jesli jezdzisz w miescie spokojnie to tak ale jakbys chcial komus odskoczyc to niezle ciagnie do 5 tys. zwlaszcza czuc ze mozna tak na dwojce.


I własnie kolega pokazał nam skąd się biorą korki... Pałowanie powyżej 3 tys... Głośno znaczy się pałowanie i że się niszczy... Najlepiej jak ktoś wpiernicza się z podporzadkowanej pod maskę i przy 30 km/h ma 30 bieg i dopiero jak Cie wyhamuje zaczyna przyspieszać... Doprowadza mnie to do szewskiej pasji...
Co do elastyczności 60-100 na 4-5 biegu to tak ale jak jedziemy po mieście...

Tam wyżej ktoś marzył o wyprzedzaniu na jednym biegu... Ja np yarisem przy 70 wyprzedzanie zaczynałem z 2, przy 80-90 z 3, przy 130 z 4 ... Mowa o yarisie 1.33 101km 6 biegówce... Zasada jest prosta... W autach z taką mocą nie pójdziesz bez redukcji... Fakt GP 1.4 to 8v a nie 16 i wysoko zaczyna mulić ale z 60 zacząć manewr wyprzedzania z 4-5 biegu to trzeba być zdrowo ... Już nie raz taki mi wjechał pod maskę przy wyprzedzaniu, powoli się toczył i sie schował a mnie zblokował i wszyscy musieli uciekać po poboczach. Wiecej sie nie pcham za takimi (proszę wybaczcie określenie) ciotami.

Sam teraz mam wolniejsze auto GP 1.3 mjt 75 km w serii teraz nie wiem coś koło 95 ale jeszcze nie hamowane... I fakt można wyprzedzać z 5 ale to z rozpędu tira jak jest w miarę pusto. Tak ze 100 dobrze idzie na 5 ale wyprzedzanie z rolki... Z pod dupy mimo ze to diesel zalecam tira brać z 3 i wrzucić przy ok 4.300 na. 4 i jest bezpiecznie...
Teoria najlepszego przyspieszenia przy maks momencie nijak się ma do praktyki... Yaris też miał moment przy 3500 chyba a zbierał sie dopiero powyżej 5 tys.

A do tematu ... Załóżmy moment max masz przy 3000 tys i utrzymuje sie taki do około 4000 tys a pozniej spada ale powoli i np przy 6000 tys masz jego 75-80% wartości... Max moc masz od 5000 tys ale przy 3000 jego wartość to np 50% a dopiero od 4300 np masz pod noga 80% mocy a przy 5500 maxa.
Taka charakterystyka ma to na celu, zeby w miarę dynamicznie i ekonomicznie turlac sie po mieście na niskich obrotach.... A przy wyższych konczy sie ekonomia i zaczyna... Tak wiem jeździłem GP 1.4 77 km i wiele się nie dzieje ale mimo to auto lepiej bierze od 4000-6000 niż 2000-4000 bo w wyższym zakresie mamy większy zasób mocy i momentu... A z dołu tylko mOment a mocy tyle co seicento... Co do jazdy po mieście starcza.

_________________
Jest:
- Grande Punto 1.3 multijet 2011
- Palio Weekend 1.4 1998

Było:
- Yaris 1.33 2009
- Panda 1.3 multijet 2008
- Panda 1.3 multijet 2007
- Maruti 800 1992


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448388 Wysłany: 04 Mar 2011, 12:41; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
maly.glod napisał(a):
Ja np yarisem przy 70 wyprzedzanie zaczynałem z 2, przy 80-90 z 3, przy 130 z 4 ... Mowa o yarisie 1.33 101km 6 biegówce... Zasada jest prosta... W autach z taką mocą nie pójdziesz bez redukcji... Fakt GP 1.4 to 8v a nie 16 i wysoko zaczyna mulić ale z 60 zacząć manewr wyprzedzania z 4-5 biegu to trzeba być zdrowo ...

Albo twój yaris ma nie 101 tylko 2 konie albo naoglądałeś się za dużo szybkich i wściekłych...

maly.glod napisał(a):
z 60 zacząć manewr wyprzedzania z 4-5 biegu to trzeba być zdrowo ...

Wg mnie trzeba "być zdrowo..." żeby zaczynać wyprzedzanie przy 70 z 2. biegu...
Temat dotyczy GP 77km, ja mam tylko biedne mk I 55km i nigdy nie miałem problemu z wyprzedzaniem od 60km/h z 4. biegu.
Elastyczność 60-100km/h na 4. mam ok 13 sekund, 80-120km/h na 5. ok 22s i jeszcze nigdy nie okazało się to zbyt długo.
Poszukałem i GP 1.4 77 ma odpowiednio 12,8s i 20,1s - znacznie lepiej niż inne auta z porównywalnymi silnikami
klik

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 81 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO