You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 12:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 80 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #2696 Wysłany: 05 Sty 2007, 20:52; 
 Temat postu: Huczenie i pisk hamulców - jaka przyczyna!?
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Gru 2006,
Posty: 170
Panowie mam problem z hamulcami, nie wiem czy to wszystko ma związek ze sobą ale:
-piszczą czasem podczas hamowania z małej prędkości
-nie rozgrzane szorują chyba tylne - ale nie wiem dokładnie lewe czy prawe
-w czasie jazdy najgorzej jest przy 70-80 kmh, jest takie huczenie i jakby bicie raczej od tyłu bo nie czuć nic na kierownicy
W letnich oponach jak jeździłem po odbiorze przez tydzień ponad to też to było, myślałem, że jestem przewrażliwiony, ale hmmm... co Wy na to???


Góra
 Profil  
 

 
 Post #2706 Wysłany: 05 Sty 2007, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Tzn. co do piszczenia to od czasu do czasu na tarczach pojawia się szkliwo, które puki się nie zetrze daje taki pisk. Jest to normalne zjawisko, powtarza się co jakiś czas i nie jest szkodliwe... Ale huczenia to żadnego nie mam i raczej być nie powinno :)

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #2707 Wysłany: 05 Sty 2007, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
no właśnie j.w.

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #2754 Wysłany: 06 Sty 2007, 09:36; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Mi zaczęły piszczeć przy ~50 000km.... w serwisie powiedzieli, że klocki są już zużyte :) a grubość tarcz ledwo mieści się w normie :) Wymieniłem same klocki, na lukas -y a tarcze przy następnej wymianie klocków wymienię :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #2759 Wysłany: 06 Sty 2007, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Tzn. pisk oczywiście może być oznaką zużycia klocków, jednak tutaj napewno tak nie jest :) Tylko te huczenie zastanawia...

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #2861 Wysłany: 06 Sty 2007, 17:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Gru 2006,
Posty: 170
czeka mnie chyba pierwsza wizyta w serwisie ;) będzie ubaw po pachy :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #2867 Wysłany: 06 Sty 2007, 18:29; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
LOL :D Ja narazie byłem raz w serwisie :fiat: i nawet mi sie spodobało bo kulturka była no i nie wykręcali sie od nieczego :) Aczkolwiek jedna klamka dalej mi słabo otwiera...

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #2881 Wysłany: 06 Sty 2007, 21:29; 
 Temat postu: Re: hamulce-huczenie
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 520
Kubi napisał(a):
Panowie mam problem z hamulcami, nie wiem czy to wszystko ma związek ze sobą ale:
-piszczą czasem podczas hamowania z małej prędkości
-nie rozgrzane szorują chyba tylne - ale nie wiem dokładnie lewe czy prawe
-w czasie jazdy najgorzej jest przy 70-80 kmh, jest takie huczenie i jakby bicie raczej od tyłu bo nie czuć nic na kierownicy
W letnich oponach jak jeździłem po odbiorze przez tydzień ponad to też to było, myślałem, że jestem przewrażliwiony, ale hmmm... co Wy na to???


Sprawdź po kilkuminutowej jeździe i kilku hamowaniach czy nie masz przypadkiem ciepłych felg.
To może oznaczać że gdzieś Ci się coś obluzowało i nie trzyma dobrze klocków lub szczęk jeżeli chodzi o tylne albo zapiekło i nie odbija.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #2902 Wysłany: 06 Sty 2007, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Słuszna rada... kiedyś miałem tak w poprzednim aucie, zapiekły sie cylinderki z tyłu i było gorąco :D

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #2904 Wysłany: 06 Sty 2007, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 520
Dokładnie miałem taką sytuację w poprzednim.
Auto się zamuliło i nie chciało jechać nie wiedziałem co było powodem, a tu cylinderek się zapiekł i ostro hamował, kiedyś mnie naszło i sprawdziłem felgi gorące że hej i zaraz do mechaniora.

no ale u kolegi może to być i 10 innych przyczyn :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #2916 Wysłany: 07 Sty 2007, 00:00; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
No mój tak samo nie chciał jechać, a jak dotknąłem ręką to sie spażyłem :lol2:

Z kolei ojczulek mój kiedyś w zime postawił samochód w śniegu z zaciągniętym ręcznym 8) Przyszło mu jechać po zakupy a tu okazuje się że przymarzły hamulce z tyłu i koła sie nie kręcą :D Ale to tam nic... ojczulek stwierdził że jest tak ślisko iż nie ma co się przejmować zablokowanymi kołami i pojechał do sklepu, przyjechał, a one dalej sie nie kręciły :lol2: Jak wrócił to śmiał sie że da sie spoko jeździć tylko lekko tył nosi... :lol:

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3274 Wysłany: 09 Sty 2007, 16:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Gru 2006,
Posty: 170
:) ja ręcznego na mrozie nie zostawiam, chyba, że na skrzyżowaniu, pod górkę na chwilkę stoję... a faktycznie to jakoś jest taki zmulony ten kropek, nie wiem czy też tak macie ale np. 3800 obr silnika i 120 kmh prędkości to już dużo troszkę tych obrotów??? - na prostej A4.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3277 Wysłany: 09 Sty 2007, 16:46; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 520
Kubi napisał(a):
:) ja ręcznego na mrozie nie zostawiam, chyba, że na skrzyżowaniu, pod górkę na chwilkę stoję... a faktycznie to jakoś jest taki zmulony ten kropek, nie wiem czy też tak macie ale np. 3800 obr silnika i 120 kmh prędkości to już dużo troszkę tych obrotów??? - na prostej A4.


Sprawdź najpierw to o co Ci zasugerowałem :) (jak sprawa wygląda z tymi felgami zimne czy ciepłe/gorące ?)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3282 Wysłany: 09 Sty 2007, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
Kubi napisał(a):
:) ja ręcznego na mrozie nie zostawiam, chyba, że na skrzyżowaniu, pod górkę na chwilkę stoję... a faktycznie to jakoś jest taki zmulony ten kropek, nie wiem czy też tak macie ale np. 3800 obr silnika i 120 kmh prędkości to już dużo troszkę tych obrotów??? - na prostej A4.


kubi wiesz....ja tez poniekąd to zauwazyłem...ale u mnie w obrotach jest znikoma...
wiesz jak odzyskam autko to zobaczę jak mają sie prędkości do obrotów silnika...

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3295 Wysłany: 09 Sty 2007, 20:05; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Wysokie obroty to normalka. Tak sie robi skrzynie w nowych autkach z mniejszymi silnikami... po to aby samochód mógł sprawniej przyspieszać trzeba wykorzystać cały zakres obrotów, dlatego nawet na najwyższym biegu także stosuje się stosunkowo krótkie przełożenie, co przekłada się na wysokie obroty. Każdy kto przesiądzie się do nowości segmentu B z tej samej klasy starszego auta zauważy, że obroty przy określonych prędkościach są wyższe...

To samo zauważył użytkownik nowego Clio z silnikiem 1.4
"Skrzynia biegow bardzo poprawna tylko niestety przelozenia nieco krotkie, na piatym biegu przy predkosci 130 km/h prawie 4000 obrotow na minute"

...czyli jak u nas w Grande :)
Aby poprawić dynamikę trzeba było skrócić przełożenia, co przy wyższych prędkościach skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa, ale coś za coś! 8)
Dzięki temu żeden problem jest sprawnie (jak na taki motor) przyspieszyć Grande z silnikiem 1.4 8V do prędkości 150 km/h...

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3299 Wysłany: 09 Sty 2007, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
golab napisał(a):
Wysokie obroty to normalka. Tak sie robi skrzynie w nowych autkach z mniejszymi silnikami... po to aby samochód mógł sprawniej przyspieszać trzeba wykorzystać cały zakres obrotów, dlatego nawet na najwyższym biegu także stosuje się stosunkowo krótkie przełożenie, co przekłada się na wysokie obroty. Każdy kto przesiądzie się do nowości segmentu B z tej samej klasy starszego auta zauważy, że obroty przy określonych prędkościach są wyższe...

To samo zauważył użytkownik nowego Clio z silnikiem 1.4
"Skrzynia biegow bardzo poprawna tylko niestety przelozenia nieco krotkie, na piatym biegu przy predkosci 130 km/h prawie 4000 obrotow na minute"

...czyli jak u nas w Grande :)
Aby poprawić dynamikę trzeba było skrócić przełożenia, co przy wyższych prędkościach skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa, ale coś za coś! 8)
Dzięki temu żeden problem jest sprawnie (jak na taki motor) przyspieszyć Grande z silnikiem 1.4 8V do prędkości 150 km/h...



no właśnie...nie ma problemu bujnac sie np. do moze nie do 150 ale do 130 u mnie no problem :)

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3302 Wysłany: 09 Sty 2007, 20:31; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Nono, do 130 jest optymalnie, ale jadąc samemu, po płaskim i bez większego wiatru to nawet do 140-150 dosyć sprawnie sie buja... :panda:

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3303 Wysłany: 09 Sty 2007, 20:32; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
golab napisał(a):
Nono, do 130 jest optymalnie, ale jadąc samemu, po płaskim i bez większego wiatru to nawet do 140-150 dosyć sprawnie sie buja... :panda:

no pandziocha jest niezła, dokładnie no problem sie bujnąc,fajnei jak by była Grandzia zamiast Pandy :)

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3307 Wysłany: 09 Sty 2007, 20:41; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Dziobel napisał(a):
no pandziocha jest niezła, dokładnie no problem sie bujnąc,fajnei jak by była Grandzia zamiast Pandy :)


Hehe, dobre są wogóle emoty z tą Pandą... mam ich cały zestaw na dysku :)

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3518 Wysłany: 12 Sty 2007, 15:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm
Rejestracja: 17 Lip 2006,
Posty: 365
Dotyczy:
1.2 8v – 1.4 8v – 1.3Multijet 75CV

ZGŁASZANA USTERKA:Pisk hamulców przednich.

PRZYCZYNA TECHNICZNA:W niektórych przypadkach mogą występować zjawiska rezonansu wprowadzające zgłaszanie usterki.

INTERWENCJE W PRODUKCJI:Zastosowanie okładzin ciernych z płytką eliminującą głośność posiadające rowki o formie bananowej.

INTERWENCJE W ASO:
Standardowe zachowanie się ASO wobec Klienta
- Po reklamacji i zaakceptowaniu anomalii zapewnić Klienta, że usterka zostanie wyeliminowana poprzez wymianę okładzin ciernych na inne zoptymalizowane.
- Po interwencji przedstawić wykonaną pracę i upewnić się czy Klient jest usatysfakcjonowany.
Rozwiązanie Serwisowe:
Po reklamacji i zaakceptowaniu anomalii wymienić klocki hamulcowe przednie na klocki specyficzne kit podany w tabeli Dostępne Części zamienne.
CYKL OPERACYJNY:
Wymienić klocki hamulcowe przednie na klocki specyficzne kit podany w tabeli Dostępne Części zamienne.
Procedura wymiany podana jest w Instrukcji napraw (Op. 3310A60 klocki hamulcowe przednie).
Zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe ustawienie okładzin w stosunku do tarczy i tłoczków - jak pokazano to na rys. 1 i 2.

Image
A - Montować zawsze na wejściu tarczy i od strony sworznia prowadzacego.
B - Wejście tarczy
C - Wskazanie sworznia prowadzącego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3520 Wysłany: 12 Sty 2007, 15:27; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 520
Widze emil że masz całkiem konkretne materiały.

Nie słyszałem o tych specjalnych klockach.

i chcesz powiedzieć że piszczące klocki też Ci zrobią w serwisie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3521 Wysłany: 12 Sty 2007, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm
Rejestracja: 17 Lip 2006,
Posty: 365
garys napisał(a):
i chcesz powiedzieć że piszczące klocki też Ci zrobią w serwisie...

przyczyn 'piszczenia' może być wiele. Były chyba wyżej wymieniane.
Ja tam mam seicento 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3528 Wysłany: 12 Sty 2007, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
emil napisał(a):
Dotyczy:
1.2 8v – 1.4 8v – 1.3Multijet 75CV

ZGŁASZANA USTERKA:Pisk hamulców przednich.

PRZYCZYNA TECHNICZNA:W niektórych przypadkach mogą występować zjawiska rezonansu wprowadzające zgłaszanie usterki.

INTERWENCJE W PRODUKCJI:Zastosowanie okładzin ciernych z płytką eliminującą głośność posiadające rowki o formie bananowej.

INTERWENCJE W ASO:
Standardowe zachowanie się ASO wobec Klienta
- Po reklamacji i zaakceptowaniu anomalii zapewnić Klienta, że usterka zostanie wyeliminowana poprzez wymianę okładzin ciernych na inne zoptymalizowane.
- Po interwencji przedstawić wykonaną pracę i upewnić się czy Klient jest usatysfakcjonowany.
Rozwiązanie Serwisowe:
Po reklamacji i zaakceptowaniu anomalii wymienić klocki hamulcowe przednie na klocki specyficzne kit podany w tabeli Dostępne Części zamienne.
CYKL OPERACYJNY:
Wymienić klocki hamulcowe przednie na klocki specyficzne kit podany w tabeli Dostępne Części zamienne.
Procedura wymiany podana jest w Instrukcji napraw (Op. 3310A60 klocki hamulcowe przednie).
Zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe ustawienie okładzin w stosunku do tarczy i tłoczków - jak pokazano to na rys. 1 i 2.

Image
A - Montować zawsze na wejściu tarczy i od strony sworznia prowadzacego.
B - Wejście tarczy
C - Wskazanie sworznia prowadzącego


Takie informacje są dostępne gdzieś w necie :> ? Czy to jest może z tej płyty eLEARN?

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3529 Wysłany: 12 Sty 2007, 16:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm
Rejestracja: 17 Lip 2006,
Posty: 365
Jestem sprzedawca. Dane pochodzą z materiałów serwisowych. Nic nie wiem o istnieniu płyty CD eLearn z tego typu informacjami, a chętnie bym zobaczył. Musiałbym zapytać w sklepie.
emil


Góra
 Profil  
 
 
 Post #3539 Wysłany: 12 Sty 2007, 17:15; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Aha... :) a te eLEARN to jakaś dokumentacja techniczna :)
http://moto.allegro.pl/item155552955_dokumentacja_tech_grande_punto_na_cd_bez_ceny_min.html

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 80 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO