|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 07:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
RafaelSaures |
#409346 Wysłany:
03 Lis 2010, 20:14; Temat postu: Wskaźnik analogowy do LPG |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
 |
|
|
masterracuch |
#409379 Wysłany:
03 Lis 2010, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Pewnie że się da ... na Allegro są takie gotowe moduły ( sam takowy posiadam) gdzie wskazania z hallotronu umieszczonego nad wskazówką butli LPG są przenoszone na linijkę 10 diod LED. Ponadto bardzo łatwo można te wskazanie przenieść na wskaźnik od benzyny ( testowałem u siebie ,jednak z braku czasu nie podłączyłem jeszcze choć instalacja już "podciągnięta" pod zegary) .
Tutaj masz link bezpośrednio do sklepu http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k3,wskazniki-lpg
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#409400 Wysłany:
03 Lis 2010, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
masterracuch
Mógłbyś coś więcej napisać na ten temat? Mnie trochę irytuje wskaźnik diodowy, ponieważ jak miga mi ostatnia dioda czyli rezerwa to na tym przejadę około 90km, ale różnie bywa. Ja miałem na myśli analogowy czyli ze wskazówką... taki sam jak jest przy butli by się przydał na desce rozdzielczej albo przy innych licznikach).
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#409418 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Z analogowym wskaźnikiem to może być mały problem bo nie znalazłem takowego rozwiązania ,gdy szukałem pod siebie. Ale tak jak pisałem wyżej, można zamiast linijki LED przenieść wskazanie z tego modułu na wskaźnik od benzyny. W momencie przełączania na gaz dodatkowy przekaźnik odcina wskazania benzyny i przełącza na wskazania gazu z tego modułu. W MKI działa , w MKII też powinno. Ewentualnie jeżeli nie chcesz nic zmieniać w swoich zegarach to jedynie co przychodzi mi do głowy zakup małego woltomierza ( tudzież wskaźnika wychyłowego np z magnetofonu UNITRY i przerobienie mu skali) i dołączenie go zamiast linijki LED albo pogodzić się z linijką ( 10 LED to w sumie duża rozdzielczość ) .
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#409422 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#409428 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
a no niczym konkretnym, unitrowskie wskaźniki są zwykłymi woltomierzami o zakresie od 0 do około 1V co wystarcza do tego zastosowania. Ja tylko tak na szybko rzuciłem hasło z tymi "wycieraczkami" od Unitry. Wskaźnik benzyny to też analogowy woltomierz tyle że wyskalowany w litrach a nie woltach 
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#409437 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#409787 Wysłany:
05 Lis 2010, 15:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
dokładnie,,,,albo na woltomierz którym jest wskaźnik benzyny 
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#409937 Wysłany:
06 Lis 2010, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#409950 Wysłany:
06 Lis 2010, 12:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#409952 Wysłany:
06 Lis 2010, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#409981 Wysłany:
06 Lis 2010, 14:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Dziś zobaczyłem sobie dokładnie ten wielozawór i pomyślałem sobie czy właśnie dałoby radę zrobić to tak jak zaproponował kolegabuladag
U mnie wygląda to tak samo tyle, że bez wtyczki tylko bezpośrednio kable idą.
Wskaźnik analogowy przy wielozaworze podaję po prostu napięcie skoro idą dwa kabelki tak?
Więc jakby się podłączyło równolegle taki sam wskaźnik analogowy pod te dwa kabelki to by działało?
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#409984 Wysłany:
06 Lis 2010, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
RafaelSaures napisał(a): U mnie wygląda to tak samo tyle, że bez wtyczki tylko bezpośrednio kable idą.Wskaźnik analogowy przy wielozaworze podaję po prostu napięcie skoro idą dwa kabelki tak?
Nie. to jest tylko wyjście rezystancyjne. Można by go wykorzystać, ale trzeba puścić przez niego zasilanie i w zależności od jego rezystancji mierzyć napięcie. Druga sprawa to jaki typ dokładnie tego wskaźnika w wielozaworze ? Z wyjściem liniowym, logarytmicznym, malejącym czy rosnącym w miarę opróżniania butli?
P.S. Widziałem nie tak dawno na elektrodzie jaki ktoś rozbierał ten wskaźnik w butli i podmieniał rezystory smd , w celu skopiowania ch-ki rezytancyjnej z pływaka baku z benzyną (i przekaźnikiem podmieniał tylko wkazania albo z butli albo z baku) . Jak znajdę link to wrzucę
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#409994 Wysłany:
06 Lis 2010, 15:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
masterracuch napisał(a): Nie. to jest tylko wyjście rezystancyjne. Szkoda. bo sprawa byłaby rozwiązana. masterracuch napisał(a): Druga sprawa to jaki typ dokładnie tego wskaźnika w wielozaworze ? Z wyjściem liniowym, logarytmicznym, malejącym czy rosnącym w miarę opróżniania butli? Naprawdę nie mam pojęcia... W elektronice znam się na najprostrzych podstawach. masterracuch napisał(a): Jak znajdę link to wrzucę
Super  czekam 
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
Gorol |
#410575 Wysłany:
08 Lis 2010, 00:10; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: [SRB] / [SK] Rejestracja: 03 Paź 2009, Posty: 801 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#410745 Wysłany:
08 Lis 2010, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
RafaelSaures kurcze... nie znalazłem tego linku.. ale jeszcze poszukam
Gorol Nie musi być  Ten "moduł" na wyjściu do linijki LED ma +5V, GND, oraz 3 przewód z napięciem zależnym od ilości LPG w butli( nazwijmy go kabel "nr 3"). Linijkę możesz w ogóle nie podpinać  Podłączasz zasilanie dodatkowego przekaźnika dwustanowego równolegle do elektrozaworu przy parowniku ( albo gdziekolwiek indziej, gdzie pojawia się +12V po przełączaniu na gaz) , a ten przekaźnik odcina kabelek idący do wskaźnika benzyny z oryginalnej wiązki i zamiast niego załącza ten kabelek "nr 3".
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#410984 Wysłany:
09 Lis 2010, 00:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Ja podpiałem się równolegle do licznika ilości gazu przy wielozaworze, zatankowałem do pełna gaz i badam miernikiem opór co 10km. Wyniki napiszę później bo chcę do końca baku to zrobić, ale narazie dziwne są te wyniki bo raz opór wzrasta to innym razem jest mniejszy. Ale jak jadę po nierównościach to widać jak szaleje 
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#411011 Wysłany:
09 Lis 2010, 09:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Rezystancję mierz ale na odłączonym wskaźniku od sterownika LPG
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#411135 Wysłany:
09 Lis 2010, 18:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#411171 Wysłany:
09 Lis 2010, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
odpiąć i mierzyć na zaciskach wskaźnika w wielozaworze nie na kablach które idą do sterownika LPG
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#411458 Wysłany:
11 Lis 2010, 11:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
masterracuch napisał(a): mierzyć na zaciskach wskaźnika w wielozaworze
No tak mam  Od bagażnika pociągnięte kable aż do przodu i jeżdżę sobie z miernikiem. Choć ja nie odpinałem tylko musiałem przeciąć kable bo nie mam zacisku tam.
Jak wyjeżdżę bak to podam co mi wyszło.
Ale z tego co zauważyłem to im mniej w baku tym rezystancja wyższa.
Ostatnio myślałem o tym wszystkim i rozwiązanie, że na wskaźniku od benzyny pokazuje też gaz po przełączeniu. Dobre by to było! masterracuch Ty tak masz? [ Dodano: 11 Lis 2010 11:23 ]Zatankowałem do pełna wczoraj i pojechałem do Katowic do Ikei.
LPG wchodzi mi około 28l.
Robię na tym od 350km do 400km
Oto pomiary rezystancji (miernik ustawiony na 20k):
0km - 8,49
10km - 8,49
20km - 8,51
30km - 8,53
40km - 8,55
50km - 8,57
Przerwa = Ikea
60km - 8,18
70km - 8,36
80km - 8,39
90km - 8,51
Tu na wskaźniku diodowym zgasła 1 z 4 diód (nie wiem czy to coś ma do rzeczy jeśli chodzi o ten spadek rezystancji)
100km - 7,57
110km - 8,06
120km - 7,09
130km - 6,81
136km - 7,04 = przerwa u dziewczyny :]
140km - 6,8
150km - 6,37
160km - 6,36
165km - 6,36 = w domciu
masterracuch co o tym myślisz? [ Dodano: 11 Lis 2010 11:32 ]Aaaa i znalazłem takie coś na elektrodzie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic658410.html
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#411762 Wysłany:
11 Lis 2010, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Teraz by się przydało zrobić tak jak napisał chomika z elektrody, zbadać jaką ma ch-kę rezystancyjną pływak benzyny i dostosować wskaźnik w wielozaworze LPG. Ale że cena PB95 duża to zamiast pływaka wepnij się zwykłym potencjometrem (obstawiam ~1 kOhm LINIOWY ) w wtyczce od pompki paliwa ( 2 piny to będzie zasilanie pompki paliwa, pozostałe od pływaka i rezerwy) i zasymuluj pływak, sprawdź rezystancję dla pełnego zbiornika, 3/4 , 1/2 , 1/4 itp. Podejrzewam liniowy wzrost jak u mnie ( albo spadek) w miarę symulowania pustego baku. Na koniec zabawa z lutownicą pozostaje przy podmienianiu rezystorów SMD. Wskaźnik do wielozaworu ~40 zł jak coś pójdzie nie tak z przeróbką Twojego. Sam musisz zdecydować co Ci się bardziej opłaca.
Ja z racji, iż nie posiadam stary typ wskaźnika tylko z wskazówką bez wyjścia elektrycznego kupiłem ten moduł co wcześniej podałem w linku i mam podpięte do wskaźnika od benzyny ( muszę się w końcu zmotywować i przykleić hallotron nad wskazówką w butli i dolutować kabel od zasilania po stacyjce ) 
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#411767 Wysłany:
11 Lis 2010, 12:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
 |
masterracuch |
#411782 Wysłany:
11 Lis 2010, 13:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
W samym wskaźniku LPG w wielozaworze powinna być taka miniaturowa wtyczka do odpięcia kabla, choć ręki nie dam sobie uciąć że jej tam nie ma. Podejrzewam, że fluktuacje rezystancji u Ciebie są spowodowane tym, że miałeś cały czas podpięty wskaźnik do centralki od LPG. Odepnij go całkiem od centralki jeżeli chcesz by wyniki nie były zafałszowane.
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#411787 Wysłany:
11 Lis 2010, 13:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
masterracuch napisał(a): że miałeś cały czas podpięty wskaźnik do centralki od LPG
Jeśli masz na myśli diodowy wskaźnik który mam w kabinie to przecież jak go odepnę to nie będę mógł jechać na gazie, bo na nim mam przełącznik wyboru PB - LPG
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|