|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 12:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
dawid781 |
#409368 Wysłany:
03 Lis 2010, 20:52; Temat postu: Potrzebna pomoc (migająca dioda) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#409375 Wysłany:
03 Lis 2010, 20:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
Wydaje mi się, że nie ma czegoś takiego w Punto. Zastosuj po prostu przekaźnik, po to one są
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
dawid781 |
#409378 Wysłany:
03 Lis 2010, 21:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#409384 Wysłany:
03 Lis 2010, 21:08; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
Tu masz co nieco o przekaźnikach: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka%C5%BAnik (poczytaj - ciekawe).
Jaki konkretnie oraz jak wygląda sprawa z cenami, to już działka innych osób, których u nas na forum nie brak
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
dawid781 |
#409391 Wysłany:
03 Lis 2010, 21:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
domin45670 napisał(a): Tu masz co nieco o przekaźnikach: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka%C5%BAnik (poczytaj - ciekawe).
He he nie wiele mi to mówi nie jestem elektronikiem ani elektrykiem, zamiast twardej definicji chodziło mi bardziej o "łopatologiczne" przedstawienie sprawy
_________________ FIAT PUNTO 1.1 S + LPG Niestety już go nie ma http://fiatpunto.com.pl/topic18386-50.html BYŁ: Opel Vectra 2.0 DTI JEST Renault Laguna II 1.9dCi 120KM
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#409404 Wysłany:
03 Lis 2010, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
idziesz do sklepu elektronicznego i mówisz że chcesz tani dwustanowy pojedynczy przekaźnik 12V 1A ( może być 2A lub 5A - kwestia ceny) do montażu na PCB i diodę migającą 12V tudzież jeżeli nie będą mieć na 12V tylko zwykłe poproś jeszcze o rezystor 470 albo 510 Ohm i po sprawie ( całość kilka zł Cie wyniesie ) jak już będziesz to wszystko miał rozrysujemy Ci to "łopatologicznie"
Ostatnio edytowany przez masterracuch, 03 Lis 2010, 21:55, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#409405 Wysłany:
03 Lis 2010, 21:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
AndyPol |
#409413 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Pomysł z przekaźnikiem wydaje się bardzo ciekawy. Posiada on, zależnie od modelu styki, które zwierają się lub rozwierają po podaniu zasilania 12 V na jego cewkę i wtedy Możesz mieć prąd na układzie sterującym diodą, kiedy tylko Ci pasuje, to tylko kwestia połączeń. Przekaźniki zależnie od typu styków i przenoszonych przez nie mocy, zaczynają się od kilku zł. Za solidny trzeba dać coś koło 15-20 zł.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#409419 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
AndyPol napisał(a): Za solidny trzeba dać coś koło 15-20 zł.
Owszem ale tu wystarczy taki za ok 5 - 7 zł ( Rzeszowski Unitrel)
|
|
Góra |
|
|
dawid781 |
#409420 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
Hmm a zastanawiam się czy nie dało by się to podłączyć pod centralny zamek...
Pod tą centralkę http://fiatpunto.com.pl/topic22990.html podpiąć masę tu gdzie zamyka drzwi...
Efekt będzie taki że jak drzwi będą otworzone dioda będzie wyłączona a jak ich zamknę będzie świecić
Ma to sens jak myślicie???
_________________ FIAT PUNTO 1.1 S + LPG Niestety już go nie ma http://fiatpunto.com.pl/topic18386-50.html BYŁ: Opel Vectra 2.0 DTI JEST Renault Laguna II 1.9dCi 120KM
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#409425 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
Mówisz pod Lock/ Unlock ? Tu pojawia się impuls a nie na stałe dołączana masa. Chyba, że myślisz o innym miejscu to mnie popraw.
|
|
Góra |
|
|
dawid781 |
#409426 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#409429 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
jak nic ciekawego nie przyjdzie Ci do głowy to czeka Cie wycieczka do elektronicznego po przekaźnik
_________________ Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG
73 dla wszystkich !
|
|
Góra |
|
|
dawid781 |
#409431 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#409434 Wysłany:
03 Lis 2010, 22:33; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
dawid781 napisał(a): domin45670 napisał(a): Tu masz co nieco o przekaźnikach: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka%C5%BAnik (poczytaj - ciekawe). He he nie wiele mi to mówi nie jestem elektronikiem ani elektrykiem, zamiast twardej definicji chodziło mi bardziej o "łopatologiczne" przedstawienie sprawy
W skrócie: prąd w jednym obwodzie zamyka drugi obwód. Lub odwrotnie: prąd w jednym przerywa obwód drugiego.
W skrócie dla Twojego przypadku: brak włączonej stacyjki (brak prądu w jednym obwodzie) będzie powodował przepływ prądu w drugim (dla diody). Gdy przekręcisz kluczyk i popłynie prąd, wówczas obwód z diodą się przerwie. Tak w skrócie.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
AF |
#409451 Wysłany:
03 Lis 2010, 23:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Nie potrzeba przekaźnika.
+ na stałe do diody.
- diody do czujnika ciśn. oleju.
Czujnik podaje "masę" przy zgaszonym silniku = dioda miga.
Oczywiście nie trzeba ciągnąć kabla z komory silnika, wystarczy od kontrolki ciśnienia
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#409542 Wysłany:
04 Lis 2010, 13:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#409616 Wysłany:
04 Lis 2010, 19:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
a jakbyś zrobił ukryty włącznik??
w końcu dioda i tak ściama to po co się bawić w coś skomplikowanego...
najtaniej i najprościej...
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
dawid781 |
#409667 Wysłany:
04 Lis 2010, 21:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#409714 Wysłany:
04 Lis 2010, 23:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
dawid781 |
#409715 Wysłany:
04 Lis 2010, 23:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
mati.91 |
#409720 Wysłany:
04 Lis 2010, 23:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
jak połączysz plusy bezpośrednio to pewnie zwarcie będzie. Ale wpięta dioda pomiędzy dwa plusy nie będzie działać. Kiedy wyłączysz zapłon i stamtąd zniknie prąd czyli tak jakby była masa więc dioda będzie działać. LEDy mają to do siebie, że nie działają zaporowo. Więc plus z drugiej strony jej nie zaszkodzi. Tylko pamiętaj, że diodę trzeba ograniczyć rezystorem, coby się nie spaliła.
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#409743 Wysłany:
05 Lis 2010, 01:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
Pietro czasami warto się nieco wysilić by mieć radość z jazdy swoim kropkiem, jak miał bym za każdym razem bawić się z przełącznikiem wolał bym wcale tego nie robić [/quote]
no chyba że nie chce ci się bawić
ja poprostu raczej tylko trasy trzaskam i jak zostawiam w poznaniu bym włączał bo u siebie na wioskach bez sensu...
no ale jeśli krótkie po mieście no to może być uciążliwe
chociaż sądzę że to byłby nawyk i byś nie zwracał uwagi coś jak z odpinaniem i zapinaniem pasów...
zawsze to robisz i uciążliwe nie jest
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#409762 Wysłany:
05 Lis 2010, 12:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
mati.91 napisał(a): jak połączysz plusy bezpośrednio to pewnie zwarcie będzie. Ale wpięta dioda pomiędzy dwa plusy nie będzie działać. Kiedy wyłączysz zapłon i stamtąd zniknie prąd czyli tak jakby była masa więc dioda będzie działać. LEDy mają to do siebie, że nie działają zaporowo. Więc plus z drugiej strony jej nie zaszkodzi. Tylko pamiętaj, że diodę trzeba ograniczyć rezystorem, coby się nie spaliła.
Dokładnie o tym pisałem ,tylko mała korekta zwarcia nie ma
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty topic20164.html
było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
|
masterracuch |
#409786 Wysłany:
05 Lis 2010, 15:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 15 Kwi 2010, Posty: 227 Pomógł: 5
|
dawid781 napisał(a): Ja dziś poszedłem za radą kolegów piszących wyżej i kupiłem przekaźnik (3zł) sprawa prosta i nieskomplikowana-ale jak twój sposób jest prostrzy zapewne skorzystam
Oba rozwiązania są bardzo proste i nie ma tu filozofii w podłączaniu
A dioda działa na zasadzie różnicy potencjałów. +12 V na katodzie i na anodzie -> różnica potencjałów=0V -> prąd przez diodę nie płynie.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|