|
Obecny czas: 13 Maj 2024, 17:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
skovi |
#410666 Wysłany:
08 Lis 2010, 13:45; Temat postu: Kielichy przegubów wewnętrznych. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 209 Pomógł: 1
|
Witam.
Nie wiecie, czy kielichy przegubów wewnętrznych (te od strony skrzyni) do grande 1.4 benz. pasują od punto II 1.2 benzyna? Można to jakoś sprawdzić? Mam do wymiany kielichy a mam te z 1.2 i nie wiem czy podejdą.
_________________ Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT kiedyś było: Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic
|
|
Góra |
|
|
|
|
nissanek_3 |
#410762 Wysłany:
08 Lis 2010, 19:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 251 Pomógł: 3
|
Raczej nie będą ,a z jakiego powodu wymieniasz??
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
|
skovi |
#410795 Wysłany:
08 Lis 2010, 20:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 209 Pomógł: 1
|
kołysze na boki autem
_________________ Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT kiedyś było: Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#410915 Wysłany:
08 Lis 2010, 22:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
skovi a wiesz co, są podobno warsztaty gdzie jakoś regenerują te przeguby.
|
|
Góra |
|
|
skovi |
#418418 Wysłany:
02 Gru 2010, 23:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 209 Pomógł: 1
|
A wiesz gdzie? Ja kupiłem 2 kielichy za 280zł używki, podobno 1000km mają najechane. Gość w sklepie gwarancję rozruchową daje. Podobno brak smaru spowodował że się wybiły w środku. Zobaczymy jak wymienię, bo na razie strasznie buja tak przy 30km/h a przy 120km/h to już całą budą trzęsie.
_________________ Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT kiedyś było: Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Petrus12 |
#426289 Wysłany:
30 Gru 2010, 17:27; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Zielona Góra Rejestracja: 20 Gru 2008, Posty: 13
|
Przy okazji tematu mam pytanie, czy koś już rozbieral układ i wymieniał półosie. Pytam, ponieważ dzisiaj musiałem zajrzeć z kanału na spód GP i zauważyłem, że kielich przegubu trójramiennego po stronie lewej jest suchy a po stronie prawej mokry. Gumowa osłona jest na swoim miejscu. Dlatego zastanawiam się, czy "puścił" uszczelniacz w obudowie mechanizmu różnicowego. Jeżeli tak, to może czekać mnie trochę pracy. Proszę o uwagi na ten temat.
_________________ Długoletni użytkownik Fiatów.
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#426293 Wysłany:
30 Gru 2010, 17:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Jeśli potrzebujesz jakieś rysunki serwisowe itp. to mogę tu wstawić.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
Petrus12 |
#426312 Wysłany:
30 Gru 2010, 19:11; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Zielona Góra Rejestracja: 20 Gru 2008, Posty: 13
|
Byłbym wdzięczny.
_________________ Długoletni użytkownik Fiatów.
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#426323 Wysłany:
30 Gru 2010, 19:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
Petrus12 a nie trzeba tam poprostu wymienić simeringu pół ośki ? 15zł kosztuje, tylko troche zabawy z wymianą. Ja ostatnio wymieniłem przy okazji wymiany sprzęgła.
|
|
Góra |
|
|
nissanek_3 |
#436093 Wysłany:
31 Sty 2011, 21:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 251 Pomógł: 3
|
skovi napisał(a): kołysze na boki autem
skovi a mógłbyś to jakoś rozwinąć??
Moje przeguby wewnętrzne mają luz na krzyżaku jak ruszam ręką choć nie wiem jak to możliwe przy przebiegu poniżej 50 tys.Z tego co zauważyłem to przy puszczaniu sprzęgła i zmianie biegów występują stuki i wydaje mi się że to przeguby wewnętrzne się tłuką
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
|
skovi |
#436241 Wysłany:
01 Lut 2011, 11:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 209 Pomógł: 1
|
Jak masz stuki przy puszczaniu sprzęgła to masz koło dwumasowe do wymiany. Mnie kołysało przy przyspieszaniu.
_________________ Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT kiedyś było: Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic
|
|
Góra |
|
|
adach |
#436274 Wysłany:
01 Lut 2011, 13:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Oława_Puławy Rejestracja: 18 Gru 2009, Posty: 37
|
nissanek_3 napisał(a): Z tego co zauważyłem to przy puszczaniu sprzęgła i zmianie biegów występują stuki i wydaje mi się że to przeguby wewnętrzne się tłuką
ja mam dokładnie to samo od nowości więc tak chyba musi być
_________________ GP 1.3 MJ 90 KM
|
|
Góra |
|
|
nissanek_3 |
#438679 Wysłany:
08 Lut 2011, 23:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 251 Pomógł: 3
|
skovi napisał(a): Jak masz stuki przy puszczaniu sprzęgła to masz koło dwumasowe do wymiany. Mnie kołysało przy przyspieszaniu.
skovi u mnie nie ma koła dwumasowego z tego co wiem.
adach mówisz że od nowości masz takie stuki?(kropek salonowy z którego roku?). A jak przyspieszasz gwałtownie na małych biegach to słychać takie jakby tłuczenie się (typu tuk tuk tuk) nasilające się wraz ze wzrostem obrotów??
A czy przy zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła jest takie jakby przyhamowanie silnikiem tak jakby wbić za mały bieg przy dużej prędkości auta-(zjawisko to często w lecie występuje przy jeździe na klimie) czy biegi płynie się przełączają?
Prosiłbym o wypowiedź także innych forumowiczów posiadających ten silnik(1.3 75/90 km w GP) głownie chodzi o stuki i przyhamowanie przy zmianie biegów czy każdy lub większość to ma bo nie wiem czy to jest normalne zjawisko przy tym silniku czy szukać przyczyny lub jakiejś usterki
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#438696 Wysłany:
08 Lut 2011, 23:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
nissanek_3 napisał(a): u mnie nie ma koła dwumasowego z tego co wiem.
Jeśli masz skrzynię 5-biegową to nie, jeśli 6-biegową to niestety tak.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
nissanek_3 |
#439101 Wysłany:
09 Lut 2011, 22:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 251 Pomógł: 3
|
Hubik mam skrzynię 5 biegową , a u ciebie występują też takie przyhamowania i stuk po zmianie biegów??
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#439171 Wysłany:
10 Lut 2011, 01:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
nissanek_3 napisał(a): Hubik mam skrzynię 5 biegową , a u ciebie występują też takie przyhamowania i stuk po zmianie biegów??
Ja mam 6-biegową i żadnych stuków nie mam. Co do przyhamowań - jakieś tam są ale tylko przy redukcji i raczej nie różni się to zbytnio od innych samochodów jakimi jeżdżę.
Za to do jednej z linek musiała wdać się woda bo jak temperatura jest na minusie to lewarek ciężko chodzi na boki póki się skrzynia nie rozgrzeje.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
nissanek_3 |
#439661 Wysłany:
11 Lut 2011, 20:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 251 Pomógł: 3
|
Hubik może u ciebie sprawę przyhamowań załatwia koło dwumasowe,a w lecie podczas jazdy na klimie nie zaobserwowałeś tego zjawiska??
A jeszcze mam pytanie jeśli chodzi o gaszenie silnika-czy gdy gasisz silnik to czuc takie zakołysanie się auta czy raczej silnik miękko gaśnie i nawet tego nie czuć??
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#439667 Wysłany:
11 Lut 2011, 21:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Hmm, jak włączę klimę to jest to minimalnie bardziej odczuwalne. W ogóle ten silnik mocno odczuwa jej włączenie, szczególnie w zakresie niskich obrotów...
Przy gaszeniu nic specjalnego się nie dzieje. Nic nie buja, silnik gaśnie miękko jak benzyniak.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
nissanek_3 |
#439680 Wysłany:
11 Lut 2011, 21:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 251 Pomógł: 3
|
a u mnie własnie tak szarnie silnikiem przy gaszeniu a poduszki sprawdzałem i są dobre pod silnikiem i skrzynią.Sprężarka od klimy tak buczy w lecie przy wysokiej temperaturze- u ciebie jest tak samo??
_________________ GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC , ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie P II 1.2 8V
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#439696 Wysłany:
11 Lut 2011, 22:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Sprężarki od klimy w GP raczej do cichych nie należą
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|