|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 03:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wetwert |
#37400 Wysłany:
07 Sie 2007, 14:23; Temat postu: Problem z skrzynią biegów |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 3
|
Witam serdecznie
Mam następujący problem - gdy samochód jest zimny biegi wchodzą jednym palcem - ale w miarę ja samochód się nagrzewa - a w domyśle olej w skrzyni biegów - zmiana biegów staje się co raz bardziej utrudniona.
jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt mało oleju lub zużyty olej.
Może macie inne pomysły?? Znajomy powiedział, żeby olej nie wymieniac najwyżej uzupełnic poziom?? Czy to dobry pomysł??
Mój puniciak to Punto II, rocznik 2000, przebieg 99,7 tyś. km, 1.2 8v
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Animus |
#37441 Wysłany:
07 Sie 2007, 17:55; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: lodz Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 7
|
powinienes wymienic olej natychmiast jesli tak sie dzieje sprawdz szczelnosc skrzyni czy nie masz wyciekow jesli problem bedzie sie powtazal napisz
|
|
Góra |
|
|
arecki |
#39266 Wysłany:
16 Sie 2007, 14:44; Temat postu: Re: Problem z skrzynią biegów |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 4
|
wetwert napisał(a): Witam serdecznie Mam następujący problem - gdy samochód jest zimny biegi wchodzą jednym palcem - ale w miarę ja samochód się nagrzewa - a w domyśle olej w skrzyni biegów - zmiana biegów staje się co raz bardziej utrudniona. jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt mało oleju lub zużyty olej. Może macie inne pomysły?? Znajomy powiedział, żeby olej nie wymieniac najwyżej uzupełnic poziom?? Czy to dobry pomysł?? Mój puniciak to Punto II, rocznik 2000, przebieg 99,7 tyś. km, 1.2 8v Pozdrawiam.
kolego mam ten sam problem. lapalem sie roznych desperackich sposobow, tez myslalem ze cos ze skrzynia jest z olejem itp.
az wkoncu jednego razu wybralem sie do jednego z mechanikow ktory odrazu domyslil sie co to moze byc.
sprawa wyglada nastepujaco :
otworz maske nad silnikiem.
niech jedna osoba przelacza biegi a ty zagladaj pod maske... zoabczysz tam dwie takie linki ktore sie ruszaja i dochodza do sprzegla....
polecam Ci je czyms nasmarowac tzn wziasc w strzykawke jakiegos plynnego smaru i zoabczysz odrazu efekt....
mi osobiscie zrobilo sie to samo.... na tych linkach jest taka guma ochronna ale uz sprarciala i co jakis czas tam sie widocznie kurzy i znowu ciezko wchodza...
dzis pytalem sie jaki jest koszt wymiany takich linek to koszt jednej to 250 zl ( w sklepie) i koszt drugiej tej (250 zl) ale narazie polecam je nasmarowac i zoabczysz odrazu efekt.
pozdrawiam
Arecki
|
|
Góra |
|
|
wetwert |
#39345 Wysłany:
16 Sie 2007, 20:50; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 3
|
Wielkie dzięki tak też zrobię!!! - nawiasem mówiąc już olej w skrzyni wymieniłem i nic - znaczy się żadnej poprawy, a tylko to mi przychodziło do głowy. Spróbuję "tego sposobu" . Pozdrawiam i z góry dziękuję.
|
|
Góra |
|
|
jak |
#39350 Wysłany:
16 Sie 2007, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
wetwert napisał(a): Wielkie dzięki tak też zrobię!!! - nawiasem mówiąc już olej w skrzyni wymieniłem i nic - znaczy się żadnej poprawy, a tylko to mi przychodziło do głowy. Spróbuję "tego sposobu" . Pozdrawiam i z góry dziękuję.
napisz czy coś pomogło?
|
|
Góra |
|
|
FireAngel |
#39423 Wysłany:
17 Sie 2007, 08:46; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
U mnie jest to samo. Ale mam wrażenie, że opory pojawiają się na łączeniu linki zmiany biegów ze skrzynią (coś w rodzaju przegubu kulowego). Chcę odłączyć te linki, przeczyścić i przesmarować.
Czy końcówki linek linki należy po prosu "z wyczuciem" odczepić od skrzyni? Czy jest jakieś zabezpieczenie aby końcówki linek samoczynnie nie odczepiły się od skrzynie i należy to zabezpieczenie zdemontować przed odczepieniem linek?
Nie chcę czegoś zepsuć.
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
|
jesse |
#39741 Wysłany:
18 Sie 2007, 15:43; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: podkarpacie Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 2
|
witam,panowie linki na allegro[oryginał komplet za 260pln ,a wymiana jest bardzo prosta ,mi zajeła 30 min [z kanału!!!]smarowanie pomaga niestety na krótko,zalecam wymianę.pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
FireAngel |
#40150 Wysłany:
20 Sie 2007, 12:44; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Na początek sam sobie odpowiem. Może się to komuś przyda:
[quote=]
Czy końcówki linek linki należy po prostu "z wyczuciem" odczepić od skrzyni? Czy jest jakieś zabezpieczenie aby końcówki linek samoczynnie nie odczepiły się od skrzynie i należy to zabezpieczenie zdemontować przed odczepieniem linek?[/quote]
Linki są mocowane "na wcisk". Wystarczy włożyć klucz płaski pod "główkę" linki i podważyć.
jesse
Jak się dobrać do puszki pod drążkiem zmiany biegów? Otwiera się ją od strony kabiny czy od strony podwozia?
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
|
arecki |
#40237 Wysłany:
27 Sie 2007, 13:37; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 4
|
FireAngel napisał(a): Na początek sam sobie odpowiem. Może się to komuś przyda:
Czy końcówki linek linki należy po prostu "z wyczuciem" odczepić od skrzyni? Czy jest jakieś zabezpieczenie aby końcówki linek samoczynnie nie odczepiły się od skrzynie i należy to zabezpieczenie zdemontować przed odczepieniem linek? Linki są mocowane "na wcisk". Wystarczy włożyć klucz płaski pod "główkę" linki i podważyć. Cytuj: jesse Jak się dobrać do puszki pod drążkiem zmiany biegów? Otwiera się ją od strony kabiny czy od strony podwozia?
do puszki dobierasz sie od podwozia (kanal) tylko najpierw trzeba zdjac oslone pod tlumikiem ta co jest taka wzdluz.... wystarczy odgiac 2 zamocowania z jednej storny i sie wysunie ta osloa.
potem potrzebujesz takia ala ampulowy (pieciokatny) srubokrecik do odkrecenia srub i tam sie dostaniesz do puszki a tam wyjmujesz najpierw takie kliny "blaszki" a potem "na sile" podwazasz kluczemi i wyskoczy z "glowki"
ja odczepilem nasmarowalem narazie ladnie chodzi ale do czasu kiedy sie znowu nie zakurzy. tez chyba bede musial wymienic. [ Dodano: 27 Sie 2007 13:37 ]niestety ja tez bede zmuszony do wymiany linek na nowe. mam do Was pytanie.
jak kupowaliscie linki mialy one taka gume ochronna taka harmonijkowa ?
]
tutaj na obrazku widzicie ze na jednej stronie linki i na drugiej stornie linki jest ta guma ochronna. czy przy kupowaniu linki mielsicie ja w standardzie czy trzeba ja dokupic oddzielnie ?
bo ja zakupilem takie linki i tej gumy nie ma ;/
http://i14.tinypic.com/5xqnbc2.jpg
|
|
Góra |
|
|
wetwert |
#41560 Wysłany:
27 Sie 2007, 15:41; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: KATOWICE Rejestracja: 07 Sie 2007, Posty: 3
|
Witam
Narazie przesmarowałem tak "powierzchownie" tzn ile się dało tyle nawciskałe strzykawką ale niewiele to pomogło (choćróżnica jest wyczuwalna). tak wię c przyczyna znaleziona. Wyjscie jest jedno: rozebrać, wyczyścic od środka, narmarować, zabezpieczyc na połączeniu z skrzynia tam gdzie powinna być harmonijkowa osłona. No lub wersja b kupic nowe linki ale to wg mnie zbyt drogi interes (nie ma wpływu na trwałość innych elemantów - więc można oszczędzać). Pozdrawiam i dziękuję
|
|
Góra |
|
|
ghost2255 |
#41585 Wysłany:
27 Sie 2007, 19:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 9
|
Zanim kupicie nowe linki zróbcie tak: odłączcie linki od strony skrzyni i spróbujcie poruszać tym elementem z kulką, który jest poruszany przez linkę. U mnie był zupełnie zapieczony i suchy. Po nasmarowaniu chodzi jak marzenie. Przy okazji przesmarowałem linkę i uszczelniłem tą "harmonijkę". Mam nadzieję, że na długo wystarczy.
|
|
Góra |
|
|
arecki |
#41808 Wysłany:
28 Sie 2007, 19:49; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 4
|
zakupilem dwie linki:
jedna taka : http://i14.tinypic.com/5xqnbc2.jpg
i druga taka : http://i14.tinypic.com/6hfq25w.jpg
ta pierwsza mi dziala bez problemu a druga okazala sie nie taka, tzn ma tam jakis wlaczyk wmiany blokujacy.
Oryginalna ma taka sprezyne zamiast tego plasikowego urzadzenia.
po wymianie drugiej linki jest problem jak w przelaczniku jest wlaczony taki przycisk to jest bieg wsteczny a nie mozna wlaczyc 5 biegu a jak sie wylaczy ten przycisk to jest na odwrot ze jest bieg 5 a nie mozna wlaczyc wstecznego ....
powiedzcie mi czy to jest linka do jakis nowszych modeli punto 2 ? czy co ?
co nie wiem co zrobic... jutro bede musial zalozyc stara ;/
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|