You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 05 Maj 2024, 23:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #414760 Wysłany: 22 Lis 2010, 21:01; 
 Temat postu: Wskaźnik temperatury - dziwne zachowanie, falowanie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 45
Witam ;)

Ostatnio wskaźnik temperatury cieczy w moim kropku zachowuje się dziwnie. A mianowicie: kiedy silnik jest niedogrzany (pierwsze 2-3km), wskazówka po jakimś czasie zaczyna się podnosić w trakcie jazdy, tym szybciej im wyższe są obroty silnika (czyli niższy bieg). Natomiast kiedy się zatrzymuję (światła, korek), temperatura potrafi w ciągu 5s spaść z połowy skali niemal do minimum. Kolejny przejechany odcinek (lub mocne przegazowanie silnika) - wskazówka znów leci do pozycji optymalnej. Kolejne zatrzymanie - znowu opada. I tak kilka razy, aż w końcu ustabilizuje się w połowie skali.

Co to może być? Padnięty-zamknięty termostat powinien dawać chyba odwrotne objawy. A wiecznie otwarty raczej nie dałby takiej rozpiętości wskazań tylko po prostu byłoby bardzo długo minimum? Może czujnik temperatury?
Z góry dzięki za sugestie :)

_________________
Mk2 HLX 2000 r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #414780 Wysłany: 22 Lis 2010, 21:11; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
tomee ja mam podobnie, wymieniłem termostat i jest to samo. Myślę że po prostu po zatrzymaniu i powtórnym ruszeniu i przygazowaniu niedogrzany płyn dochodzi do czujnika i obniża temperaturę. I co za tym idzie wskazówka szaleje, mniejsze obroty to pompa się wolniej kręci i podaję mniej płynu. Taką mam teorię nie wie czy prawdziwą ale tak to sobie tłumaczę :E

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414813 Wysłany: 22 Lis 2010, 21:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
chlopaki zacznijcie od odpowietrzenia, a pozniej termostat (znowu :P )

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414816 Wysłany: 22 Lis 2010, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
greg505 jest odpowietrzony na 100% nic nie bulgocze itp.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414824 Wysłany: 22 Lis 2010, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
a po nagrzaniu trzyma temperature?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414825 Wysłany: 22 Lis 2010, 21:52; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
greg505 napisał(a):
a po nagrzaniu trzyma temperature?


Po nagrzaniu wskazówka nie ruszy się ani o milimetr. Te objawy są jak auto się nagrzewa.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414828 Wysłany: 22 Lis 2010, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
no to nie ma sie czym przejmowac ;)
a czasem nie wlaczacie ogrzewania na max, zanim temp nie osiagnie polowe skali?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414859 Wysłany: 22 Lis 2010, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 45
marcin186 napisał(a):
tomee ja mam podobnie, wymieniłem termostat i jest to samo. Myślę że po prostu po zatrzymaniu i powtórnym ruszeniu i przygazowaniu niedogrzany płyn dochodzi do czujnika i obniża temperaturę. I co za tym idzie wskazówka szaleje, mniejsze obroty to pompa się wolniej kręci i podaję mniej płynu. Taką mam teorię nie wie czy prawdziwą ale tak to sobie tłumaczę :E


Ale u mnie po przegazowaniu temperatura sie podnosi, a nie opada, wiec zalozenie, ze to niedogrzany plyn doplywa do czujnika sie nie zgadza. Chyba, ze "niedochlodzony" plyn z chlodnicy do niego doplywa. W ktorym miejscu obiegu jest ten czujnik?

greg505 napisał(a):
no to nie ma sie czym przejmowac Wink
a czasem nie wlaczacie ogrzewania na max, zanim temp nie osiagnie polowe skali?


Owszem, odkrecenie grzania poglebia ten efekt. Ale wystepuje on tez na zupelnie wylaczonym ogrzewaniu. No i najwazniejsze - kiedys tego problemu nie bylo ;)

_________________
Mk2 HLX 2000 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414862 Wysłany: 22 Lis 2010, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
tomee wymień termostat.
marcin186 ja też tak mam ale jak włącze odrazu bardzo mocno ogrzewanie, to faluje troche zanim dojedzie do poły, później stoi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415036 Wysłany: 23 Lis 2010, 17:40; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
tomee napisał(a):
Ale u mnie po przegazowaniu temperatura sie podnosi, a nie opada, wiec zalozenie, ze to niedogrzany plyn doplywa do czujnika sie nie zgadza. Chyba, ze "niedochlodzony" plyn z chlodnicy do niego doplywa. W ktorym miejscu obiegu jest ten czujnik?


Kurdę chyba miałem mroczki przed oczami jak czytałem hehe


greg505 napisał(a):
a czasem nie wlaczacie ogrzewania na max, zanim temp nie osiagnie polowe skali?


U mnie zawsze na drugim biegu chodzi wiatrak :E Ale tak jak napisałem po nagrzaniu jest ok więc olałem sprawę ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415038 Wysłany: 23 Lis 2010, 17:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 45
No nic, to pewnie przy okazji wymienie termostat, bo ten który jakiś czas temu zamontowałem był podejrzanie tani.

_________________
Mk2 HLX 2000 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428603 Wysłany: 07 Sty 2011, 21:38; 
 Temat postu: Falująca wskazowka temp.
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Sty 2010,
Posty: 15
Pozwolę sobie się podpiąć pod ten wątek z moimi wątpliwościami;) Ostatnio zauważyłam w moim kropku coś dziwnego. Wskazówka temp. cieczy chłodzącej normalnie się podnosi do połowy, jak zawsze. Potem sobie zaczyna opadać o jedną kreskę w dół, po czym się podnosi do połowy skali i tak w kółko. Wcześniej tak się nie działo, wskazówka po nagrzaniu zatrzymywała się w połowie skali i odchylała się minimalnie, może o 1mm.
Panowie, czy mam się tym przejmować? Czy nie ma sensu, bo to się mieści w granicach normy? :P Gdzieś tam w pamięci mam słowa mechanika, że falująca wskazówka oznacza przepaloną upg, ale nie mam pojęcia, czy coś takiego się zalicza pod falowanie (bo niby tylko 1 kreseczka tego falowania), ale wolałabym wcześniej się przygotować finansowo na ew. naprawę:/
A jeśli to nie upg, to co to może być?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428642 Wysłany: 07 Sty 2011, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
sa mrozy teraz jest zimniej a to ma wplyw na silnik jedziesz skazowka minimalnie opadnie bo powietrze chlodzi silnik staniesz gdzies albo jedziesz wolniej to sie nagrzeje poczekaj na cieplejsze dni i potem to zweryfikuj ale mysle ze chyba to nic dziwnego

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428686 Wysłany: 08 Sty 2011, 01:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
puntolek upg to jak faluje.. ale prędzej za połowe a nie w dół :)
a co tego lekkiego falowania, to może być tak że temp. spada (wskaźnik w dół) termostat sie zamyka i znów temp sie podnosi.
Albo jest zwalony poprostu termostat :)
A to jest rozumiem bez włączonego ogrzewania?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428734 Wysłany: 08 Sty 2011, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Sty 2010,
Posty: 15
Dzięki za odpowiedzi:) Też sobie to tak tłumaczyłam - wskazówka opada, bo zimne powietrze się dostaje itd.
Lakikwap, ogrzewanie mam włączone, zazwyczaj na 1, więc mocno nie ciągnie. Sprawdzę jeszcze co się dzieje przy wyłączonym ogrzewaniu [oprócz tego, że zamarzam:P]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428800 Wysłany: 08 Sty 2011, 17:16; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13055
Pomógł: 54
Ja nie mam zadnych jaj z tym :>

Różnica pomiędzy ogrzewaniem max on a max off jest taka, ze silnik nie nagrzewa sie 2km tylko 5km.

I niezależnie od tego nagrzewa się non stop w górę, opada 2 kreseczki jakieś 2 min po uzyskaniu temp roboczej i termostat się otworzy i zimny płyn przepusci na silnik, potem już non stop jest 1/2 skali :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #428816 Wysłany: 08 Sty 2011, 18:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 113
falowanie temp. silnika moze mieć 3 przyczyny:

1.dobrze odpowietrzyć
2. walniety/padający termostat
3. upg - nie zycze nikomu (mnie sie niestety trafiło,a bylo to lekkie falowanie i bym nie powiedzial)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602778 Wysłany: 07 Sie 2012, 14:43; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik temperatury - dziwne zachowanie, falowanie
Offline
Puntomaniak

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Maj 2009,
Posty: 53
rozwiązał ktoś z was ten problem? od mechanika słyszałem ze nasze punta tak maja. i jest bardzo dużo tego typu usterek. a problemem jest podobno sam licznik. Jakiś elemencik mały na płytce zawodzi. Potwierdzicie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #603139 Wysłany: 08 Sie 2012, 21:05; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik temperatury - dziwne zachowanie, falowanie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 45
lionen napisał(a):
rozwiązał ktoś z was ten problem? od mechanika słyszałem ze nasze punta tak maja. i jest bardzo dużo tego typu usterek. a problemem jest podobno sam licznik. Jakiś elemencik mały na płytce zawodzi. Potwierdzicie?


Mnie objaw zaczal pojawiac sie kilka miesiecy przed awaria UPG. Tzn. objawami awarii UPG bylo szybkie zapowietrzanie ukladu, szybki wzrost cisnienia w zbiorniku, ubytki plynu i przegrzewanie silnika, a objawy ze skakaniem wskazowki od "0" do polowy skali zaczely sie wczesniej i nie przeszly po wymianie uszczelki. Byc moze przedmuchy w ukladzie chlodzenia przyczynily sie do padniecia czujnika, nie wiem.
Dwa tygodnie temu wskazania zaczely skakac tak bardzo, ze zaczela sie tez swiecic kontrolka ECU. Kupilem czujke za 25zl (vernet VEWS2633) i po wymianie jak reka odjal.

_________________
Mk2 HLX 2000 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #603328 Wysłany: 09 Sie 2012, 15:09; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik temperatury - dziwne zachowanie, falowanie
Offline
Puntomaniak

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Maj 2009,
Posty: 53
jaki masz silnik?> bo czujnik jest do dizla tak?>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #603536 Wysłany: 10 Sie 2012, 16:56; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik temperatury - dziwne zachowanie, falowanie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 45
lionen napisał(a):
jaki masz silnik?> bo czujnik jest do dizla tak?>


benzyna 1.2 16V. Nie wiem jak to dokladnie z tymi czujnikami jest, ale mam wrazenie, ze jeden model pasuje do stu samochodow dwudziestu marek.

_________________
Mk2 HLX 2000 r.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO