|
Obecny czas: 06 Maj 2024, 03:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Zaq |
#423425 Wysłany:
19 Gru 2010, 22:54; Temat postu: Wyciszanie terkotania elektrozawou - 1,2 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Witam.
Udało mi się w znacznym stopniu przyciszyć terkotanie elektrozaworu w Punto Classic. Po pierwsze usunąłem uchwyt przewodu podciśnienia, który podtrzymuje rurkę biegnącą z kolektora ssącego do wspomagania hamulców.
Rurka ta (przewód) zrobiona jest z twardego materiału (plastiku) i poprzez ten uchwyt przenosi stuki elektrozaworu na blachę karoserii.
Uchwyt ten moim zdaniem jest niepotrzebny.
Po drugie - dla pewności, rurkę biegnącą z elektrozaworu do pochłaniacza oparów paliwa, zamortyzowałem w uchwycie poprzez wyciętą gumę z grubszej dętki, żeby ewentualnie i ona nie przenosiła tych stuków.
Efekt jest spory - terkotanie na mrozie zmniejszyło się w znacznym stopniu. Coś słychać, ale o wiele ciszej!
|
|
Góra |
|
|
|
|
639 |
#423430 Wysłany:
19 Gru 2010, 23:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
wow
jutro obadam sprawe u siebie
byłem nawet w ASO z tym terkotaniem ale albo udawali ze nic nie słysza albo im sie poprostu nie chciało. to terkotanie spedza ( ło ) mi prawie sen z powiek bo nie byłem do końca pewnien co to. bo słyszalne to jest jednynie w kabinie. po otworzeniu maski nie byłem w stanie wyłapać dokładnie skad dochodzi bo terkotanie zagłuszał dzwiek pracującego motoru.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
|
Zaq |
#423516 Wysłany:
20 Gru 2010, 11:54; Temat postu: Wyciszanie terkotania elektrozawou - 1,2 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Na postoju terkotania nie słychać, silnik musi być chociaż trochę obciążony - spokojna jazda prawie na każdym biegu - zwłaszcza na niższych najlepiej słychać, obroty między 1000 a 2000 , wyżej zagłusza silnik, częstotliwość nie zmienia się. No i wiadomo - niska temperatura. W lato nie było problemu, jesienią cicho zaczęło dawać znać, a jak przyszedł mróz to już...
Po tym zabiegu jest wyraźna poprawa - przynajmniej w classicu (nie wiem czy tak samo wyglądają mocowania tych przewodów w poprzednich modelach).
Co do ASO to szkoda gadać - dobrzy fachowcy w tych stacjach to dzisiaj rzadkość.
|
|
Góra |
|
|
akelmo |
#423533 Wysłany:
20 Gru 2010, 14:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Piaseczno Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 23
|
jak będę miał troszkę czasu, to wyprubuję patent . też ten terkot mnie wkurzał . Może uda się podłożyć jakąś uszczelkę pod sam elektrozawór i pochłaniacz oparów, żeby odseparować od blachy karoseri.
_________________ Punto Classic 2009 1.2 8v
|
|
Góra |
|
|
Zaq |
#423538 Wysłany:
20 Gru 2010, 14:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Wyjmowałem elektrozawór - jest on wkładany (uszczelniany) na oring, i ciężko byłoby cokolwiek tam podłożyć.
Tak sobie myślę, że gdyby jeszcze ten twardy przewód podciśnienia zamienić na gumowy, bo może on jeszcze przekazywać stuki na urz. wspomagania hamulców, które jest mocowane do karoserii.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#442645 Wysłany:
19 Lut 2011, 20:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#486111 Wysłany:
29 Cze 2011, 14:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Witajcie
Ja u siebie ''zemulowałem'' zawór evap rezystore 27ohm 1W. I problem tyrkania mam z głowy. Jak narazie nie widzę żadnych efektów ubocznych tego patentu. Nic nie śmierdzi itp.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
karasek38 |
#762839 Wysłany:
11 Lut 2015, 19:53; Temat postu: Re: Wyciszanie terkotania elektrozawou - 1,2 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostroróg Rejestracja: 29 Wrz 2012, Posty: 1004 Pomógł: 4
|
U mnie była podobna sytuacja. Terkotanie przy temperaturach bliskich zera. Postanowiłem coś z tym zrobić. Okazało się, że źródłem terkotania było miejsce zaznaczone czerwonym kółkiem. Plastikowa rurka wspomniana w pierwszym poście leży i dotyka przewodu od klimatyzacji. Podczas jazdy pod wpływem wibracji ocierała się o niego. W niedługim czasie plastikowy wężyk w miejscu styku przetarłby się, bo jest już na nim wyczuwalny ubytek. Sprawę załatwiłem poprzez owinięcie w tym miejscu rurki kawałkiem filcu i ściśnięciem tego opaską kablową. Póki co terkotanie już nie wystąpiło Załącznik:
img,IMG_4d0e63fb592685136.jpg [ 76.82 KiB | Obejrzany 7666 razy ]
_________________
"Idę swoją własną drogą, możliwe jednak, że wasza droga przez jakiś czas będzie równoległa do mojej." Było wiśniowe Punto I 1.1 8v 55KM w wersji S [Rozbite 17.11.2014]
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|