|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 10:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
PrzemekN |
#38174 Wysłany:
10 Sie 2007, 16:32; Temat postu: Jaki olej wlać po 30tyś km? |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Jak już pisałem w jednym z postów, kupiłem Fiata Punto 2 FL (2003r) z silnikiem 1.2 8v.
Auto ma obecnie przebieg 30tyś km (wygląda na rzeczywisty), olej był wymieniany ostatnio z Seleni na BP 10W40 rok temu przy przebiegu 23tyś km. Obecnie jest już trochę czarny więc chciałbym go wymienić.
Co polecacie wlać? zostać przy 10W40 (czy inwestować w drogi olej czy kupić np. Lotosa?) czy może przejść na pełny syntetyk?
Ew. jakie rzeczy sprawdzić/wymienić przed dalszą eksploatacją?
Wczoraj robiłem przegląd tech. i był tylko problem z tym, że ręczny na jedno koło działa 2x słabiej niż na drugie - czy w Punto reguluje się osobno linkę prawego i lewego koła? gdzie jest ta regulacja?
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
|
|
david |
#38181 Wysłany:
10 Sie 2007, 16:48; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 01 Mar 2007, Posty: 89
|
Mysle ze najlepiej silnikowy )) i dobry.
_________________ Pozdrawiam Dawid Fiat Grande Punto 1.4 77KM 06'; Ford Mondeo 1.6 Ecoboost 160KM 2015'
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38184 Wysłany:
10 Sie 2007, 16:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
david napisał(a): Mysle ze najlepiej silnikowy )) i dobry.
Po pierwsze nie wiem czy jest sens lać pełen syntetyk - np. 5W40. Po drugie, jeśli 10W40 to jaki? osobiście zawsze jeżdżąc Tico wlewałem Lotosa 10W40 i nie było żadnych problemów - dlatego proszę o poradę.
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#38205 Wysłany:
10 Sie 2007, 19:16; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38206 Wysłany:
10 Sie 2007, 19:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
EDi napisał(a): ja bym tam pozostał przy Seleni 20K, olej stosowany przez fiata, bardzo dobry jakościowo (niestety też i drogi), generalnie olej z wyższej półki
Tak jak napisałem, Selenia była lana wcześniej, ostatnio zalano BP 10W40 (Visco 3000).
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#38209 Wysłany:
10 Sie 2007, 19:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
PrzemekN napisał(a): Po pierwsze nie wiem czy jest sens lać pełen syntetyk - np. 5W40. Po drugie, jeśli 10W40 to jaki? osobiście zawsze jeżdżąc Tico wlewałem Lotosa 10W40 i nie było żadnych problemów - dlatego proszę o poradę.
Ja bym chyba polal 5W/40, nawet chociazby Lotosa - zawsze to rzadsze i w zimie latwiej sie odpali. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz syntetyk (moze nie z tych reklamowanych w TV, ale np. jakis Sunoco czy Fuchs) w cenie prawie lub nawet w takiej samej jak polsyntetyczny 10W/40 z markowa naklejka. Jak jestes ze Slaska to jakbys jechal na wakacje DK-1 mozesz zrobic wymiane w Czestochowie, na bodajze ul. Piotrkowskiej maja tam taka firme specjalizujaca sie wlasnie w olejach i ich wymianie i maja naprawde baaardzo dobre ceny. Oczywiscie najpierw dopytaj sie jakiegos fachmana z takiego warsztatu co lepsze czy wlac 5W/40 czy 10W/40 coby nie narobic sobie problemu bo sie przedobrzylo...
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38213 Wysłany:
10 Sie 2007, 19:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
ka-8 napisał(a): Oczywiscie najpierw dopytaj sie jakiegos fachmana z takiego warsztatu co lepsze czy wlac 5W/40 czy 10W/40 coby nie narobic sobie problemu bo sie przedobrzylo...
A może ktoś z Was zamieniał kiedyś gęstszty olej na rzadszy i może się wypowiedzieć czy się nie działo coś złego?
O ile kojarzę, to fiat zalecał chyba 10W40?
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#38215 Wysłany:
10 Sie 2007, 19:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
PrzemekN napisał(a): A może ktoś z Was zamieniał kiedyś gęstszty olej na rzadszy i może się wypowiedzieć czy się nie działo coś złego? O ile kojarzę, to fiat zalecał chyba 10W40?
Jezeli Punto II 1.2/8v bylo fabrycznie zalewane 10W/40 to znajomy wlasnie tak zmienial (na syntetyczny Quaker State 5W/40 ), i nie wiem czy zrobil blad w sztuce czy nie, ale nie zauwazyl (jak i zreszta ja nie zauwazylem) zadnych negatywnych objawow.
No, ale jak pisalem - zapytaj jakiegos fachury w warsztacie zeby nie bylo klopotu.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38219 Wysłany:
10 Sie 2007, 20:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
ka-8 napisał(a): Jezeli Punto II 1.2/8v bylo fabrycznie zalewane 10W/40 to znajomy wlasnie tak zmienial (na syntetyczny Quaker State 5W/40 ), i nie wiem czy zrobil blad w sztuce czy nie, ale nie zauwazyl (jak i zreszta ja nie zauwazylem) zadnych negatywnych objawow. No, ale jak pisalem - zapytaj jakiegos fachury w warsztacie zeby nie bylo klopotu.
Są w ogóle tacy jeszcze? Po opinie to każdy ma swoją ale czy ona będzie mądra to nie wiem
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#38224 Wysłany:
10 Sie 2007, 20:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
PrzemekN napisał(a): Są w ogóle tacy jeszcze? Po opinie to każdy ma swoją ale czy ona będzie mądra to nie wiem
To zapytaj w serwisie Fiata czy tak mozna, albo pojedz na wymiane do warsztatu specjalizujacego sie wlasnie w wymianach oleju. Powinni wiedziec co i jak. Przynajmniej tak mi sie wydaje...
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#38233 Wysłany:
10 Sie 2007, 20:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Jest TAk:
Producenci sami mówią by lać od początku do końca Pełen Syntetyk i nie przejmować się silnikiem.
Problem przy zadkim syntetyku jest taki, że jak np. Silnik Poci się na 10/40, to na 5W/40, jeszcze mocniej będzie się pocił.
Sprawdzałem
Ja jeźdzę na MOBIL 1.
Zastanawiałem się nad Shellem, ale był droższy i już by mi kasy na zakupki nie starczyło hehe
Mobil Lub Shell, żadne Lotosy:)
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38240 Wysłany:
10 Sie 2007, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Adas napisał(a): Mobil Lub Shell, żadne Lotosy:)
Pytanie - dlaczego? Czy to aby nie wrażenie, że jak płacisz 2x więcej to olej lepszy?
Tico kupiłem jak miało 50tyś km. Od tego czasu lałem Lotos 10W40. Teraz ma 111tyś km i nigdy nie dolewałem oleju między wymianami.
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#38248 Wysłany:
10 Sie 2007, 21:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
U mnie Tico było od nowego wersja DLX z wrzesia 1998, przejechałem, na nim 100tys i sprzedane zostało. Też jeździłem na 10w/40. Tylko, że Tico był bezawaryjny o czym zapewne wiesz. Miał stary silnik, zwykły gaźnik...itp..
Do Punto wolę lać lepszy. MOżna to nazwać Strachem
Ps. ale w zimie zaplanie na 10w/40 i lotosie było bardzo ciezkie dla rozrusznika:/
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38260 Wysłany:
10 Sie 2007, 22:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Adas napisał(a): U mnie Tico było od nowego wersja DLX z wrzesia 1998, przejechałem, na nim 100tys i sprzedane zostało. Też jeździłem na 10w/40. Tylko, że Tico był bezawaryjny o czym zapewne wiesz. Miał stary silnik, zwykły gaźnik...itp.. Do Punto wolę lać lepszy. MOżna to nazwać Strachem Ps. ale w zimie zaplanie na 10w/40 i lotosie było bardzo ciezkie dla rozrusznika:/
Myślisz, że na "lepszym" 10W40 będzie lepiej?
W sumie mogę zainwestować w 5W40 tylko się boję, żeby się jakieś wycieki nie zaczęły robić z rzadszego oleju
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#38371 Wysłany:
11 Sie 2007, 15:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Cytuj: Myślisz, że na "lepszym" 10W40 będzie lepiej?
Jakos mi sie nie chce w to wierzyc. A te wielkie roznice o ktorych mowia w reklamach to jak dla mnie nic wiecej jak marketing. Lanosem jezdzilem na Lotosie Synthetic 5W/40 i jakos nie zauwazylem niczego co wskazywaloby na to ze auto gorzej pracuje niz na Mobilu 1 5W/50 ktory przez jakis czas wlewalem do silnika a w kieszeni troche zlotowek zostaje.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#38379 Wysłany:
11 Sie 2007, 15:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#38381 Wysłany:
11 Sie 2007, 15:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Adas napisał(a): Tylko Shell, gaz tak samo.
Niom... spora szansa na to ze ten LPG ze Shella tak naprawde przyjechal koleja pare dni wczesniej zza wschodniej granicy. Ja bardziej patrze na to czy stacja ma sporo klientow, bo jakby sprzedawali jakies badziewne paliwo to by ich raczej nie bylo. Patrze tez jakie auta podjezdzaja - jakby sprzedawali chrzczonego diesla, albo z dolewka opalowego to by raczej nowoczesne TDi i im podobne raczej tam nie tankowaly bo dla nich takie zanieczyszczenia to kaplica... I tak wiekszosc paliw pochodzi przeciez z Plocka lub Gdanska, w pasie przygranicznym pewnie troche jest importu np. ze Schwedt ale to tylko jak sadze w tamtych rejonach.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
Maciey |
#38440 Wysłany:
11 Sie 2007, 21:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Panowie sami wpadliście na pomysł żeby z półsyntetyka przejśc na pełen???!!! a któryś z Was pytał o to mechanika? Bo mi wydaje sie że nie powinno się zmieniać oleju na rzadszy, no chyba że chce sie bardzo szybko dobić silnik ale o tym możecie się dowiedzieć w stacji obsługi... Co do oleju to jeżdżąć na Lotosie 10W/40 silnik będzie pracował tak samo jak na tej śmiesznej Selenii
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38606 Wysłany:
12 Sie 2007, 19:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Maciey napisał(a): Panowie sami wpadliście na pomysł żeby z półsyntetyka przejśc na pełen???!!! a któryś z Was pytał o to mechanika? Bo mi wydaje sie że nie powinno się zmieniać oleju na rzadszy, no chyba że chce sie bardzo szybko dobić silnik ale o tym możecie się dowiedzieć w stacji obsługi... Co do oleju to jeżdżąć na Lotosie 10W/40 silnik będzie pracował tak samo jak na tej śmiesznej Selenii
Jak pisałem, poprzedni właściciel ostatnio wlał BP Visco 3000 (10W40) - widziałem w Internecie, że cena jest zbliżona do Lotosu... czy ktoś jeździ może na Visco 3000? Czy wg Was w ramach danej klasy oleju (tu 10W40) są spore różnice w jakości olejów?
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
CzułyMateusz |
#38799 Wysłany:
13 Sie 2007, 15:58; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 13 Sie 2007, Posty: 1
|
Witam, to mój pierwszy post na forum Ja swojego punciaka 1.2 8v zalewam castrolem magnatec. Wedlug mnie bardzo dobry olej, jezdze na nim od wymiany do wymiany, nie musze nic dolewac. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38840 Wysłany:
13 Sie 2007, 20:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
CzułyMateusz napisał(a): Witam, to mój pierwszy post na forum Ja swojego punciaka 1.2 8v zalewam castrolem magnatec. Wedlug mnie bardzo dobry olej, jezdze na nim od wymiany do wymiany, nie musze nic dolewac. Pozdrawiam
Na dobrą sprawę na każdym oleju tak powinno być - tak więc to raczej nie zaleta tylko Castrola
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
Maciey |
#38953 Wysłany:
14 Sie 2007, 11:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Jeśli chodzi o BP i Lotosa nie wiem czy można zauważyc różnice jeśli ona istnieje... Ja nie widziałem takiej, gdy w benzynowym Mk1 zmieniłem Selenie na Lotos potem na gazie chodził też na Lotosie i było ok... Moim zdaniem ważne żeby olej miał odpowiednie parametry i był świeży, ja zmieniałem co 8 tysięcy.
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#38979 Wysłany:
14 Sie 2007, 14:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Maciey napisał(a): Jeśli chodzi o BP i Lotosa nie wiem czy można zauważyc różnice jeśli ona istnieje... Ja nie widziałem takiej, gdy w benzynowym Mk1 zmieniłem Selenie na Lotos potem na gazie chodził też na Lotosie i było ok... Moim zdaniem ważne żeby olej miał odpowiednie parametry i był świeży, ja zmieniałem co 8 tysięcy.
Dziś facet w sklepie motoryzacyjnym bardzo psioczył na oleje BP, mówił, że mają bardzo niską jakąś klasę - SF, a powinna być znacznie wyższa (SJ do SM) - wiecie może o co tu chodzi?
Myślałem, że lepkość (5W40 czy 10W40) to główny wyróznik...
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#38985 Wysłany:
14 Sie 2007, 15:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
Maciey napisał(a): Panowie sami wpadliście na pomysł żeby z półsyntetyka przejśc na pełen???!!! a któryś z Was pytał o to mechanika? Bo mi wydaje sie że nie powinno się zmieniać oleju na rzadszy, no chyba że chce sie bardzo szybko dobić silnik ale o tym możecie się dowiedzieć w stacji obsługi...
Przy takim przebiegu (3000km) to nie powinno mieć najmniejszego znaczenia. Ten silnik jeszcze pachnie nowością Co innego gdybyś taką zmianę przeprowadził na silniku o dużym przebiegu - wtedy mogą pojawić się problemy. Ja osobiście mam zaufanie do dwóch marek: castrol i mobil (nie wiem dlaczego tylko do tych, bo shell też może być niezły). Na Castrolu przejeździłem 250tys.km Sejem i z pewnością mogę go polecić. Od nowości na RS 10W60, po przebiegu 140tys.km zmieniłem na półsyntetyk Magnatec a ostatnią zmianę oleju na mineralny też Castrol (taki biały do silników z dużym przebiegiem). Przy normalnej eksploatacji (czytaj jazda nie-rajdowa) między wymianami co 15tys.km nie muszę robić dolewek. Przy pierwszej zmianie oleju w GP (już niebawem) też przejdę na Castrola (lub mobila1)
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#39017 Wysłany:
14 Sie 2007, 20:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Tomo napisał(a): Przy takim przebiegu (3000km) to nie powinno mieć najmniejszego znaczenia. Ten silnik jeszcze pachnie nowością
Niemniej jednak zostanę raczej przy 10W40 bo nie wiem nawet czy on w chwili obecnej pali olej czy nie. Myślę, że skoro ostatnio nalano BP Visco 3000 to przy takim chyba zostanę bo jest stosunkowo tani.
PS: Widział ktoś Visco 3000 w okolicach Śląska taniej niż za 24zł/l?
Po tyle widziałem w Carrefourze.
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|