You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 11:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #425383 Wysłany: 27 Gru 2010, 21:27; 
 Temat postu: Błąd sondy lambda p0136
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 30 Sie 2010,
Posty: 117
Witam. Podłączając się do komputera zaalarmowany kontrolką check engine za pomocą opisywanego na tym forum programu FiatEcuScan zostało zarejestrowanych kilka błędów p0136. Błąd ten wskazuje na przyczynę tkwiącą w sondzie lambda ( http://www.obd-codes.com/p0136 ). Dodatkowo zamieszczam poniżej wykres z napięć sond lambda

Image

Jak widać pomiar na sondzie nazwanej post-cat (odszyfrowuje to jako za katalizatorem) umie pokazywać nawet napięcia około 4 V ( a powinny się mieścić w zakresie 0 do 1 V ).

Dodatkowe objawy zauważone przeze mnie to szarpanie przy gwałtownym puszczaniu pedału gazu (wygląda na małą dziurę w obrotach pomiędzy biegiem jałowym a jazdą na gazie). Mechanik samochodowy twierdził że jest to spowodowane niesprawną pierwszą sondą lambda która odpowiada za odpowiednie dawkowanie paliwa (przy podpięci u niego komputera i na innym programie widać była że sonda dośc długo stała na pozycji - mieszanka bogata). U mnie w programie FiatEcuScan nie zauważyłem takiego odczytu (chodź sprawdzałem to tylko raz).

Proszę więc o pomoc - jak interpretować wykres który sugeruje że padnięta jest druga sonda (post cat) - bliżej tłumika a wspomnianymi objawami i opinią mechanika sugerującymi pierwszą sondę.

Dodam że auto posiada LPG.

_________________
Punto II FL 1.2 60


Góra
 Profil  
 

 
 Post #425388 Wysłany: 27 Gru 2010, 21:54; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
znalazłem coś takiego:

Cytuj:
P0136 - 02 za wysokie napiecie obwodu sensora 2 (sonda lambda)

Możliwe że masz sondę do wymiany, albo że gdzieś kable się zagięły lub uszkodziły, ewentualnie katalizator Ci padł. Jaki masz przebieg :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425411 Wysłany: 27 Gru 2010, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 30 Sie 2010,
Posty: 117
60000 km. Zakupiłem go jakieś 3 miesiące temu przy przebiegu 54000. Auto jest z 2004 roku. Wiem że przebieg wygląda podejrzanie ale auto kupione było z salonu Opla - było zostawione w rozliczeniu od 1 właściciela, dotarłem do niego a on chyba nie miał nic do stracenia skoro już go sprzedał Oplowi i chyba był szczery co do historii. Poza tym sprawdziłem czujnikiem lakieru i był ok. Komputer przy FiatEcuScan też podaje taki przebieg.

To tak trochę gwoli wyjaśnienia ;) Także przebieg nie jest on duży, ale pierwszy właściciel nie dopieszczał auta za bardzo - lał i jeździł także myślę że sondy są od nowości.

A ktoś może wie za co odpowiadają obie sondy lambda (z podziałem na role).

_________________
Punto II FL 1.2 60


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425423 Wysłany: 27 Gru 2010, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
krótko mówiąc jest odpowiedzialna za skład mieszanki jaka ma być dostarczona do silnika

[ Dodano: 27 Gru 2010 21:52 ]
jak dobrze pamiętam do 2000r. w Puntach była jedna sonda po 2000r. już 2 sondy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425435 Wysłany: 27 Gru 2010, 23:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 30 Sie 2010,
Posty: 117
wojtass18 napisał(a):
krótko mówiąc jest odpowiedzialna za skład mieszanki jaka ma być dostarczona do silnika

[ Dodano: 27 Gru 2010 21:52 ]
jak dobrze pamiętam do 2000r. w Puntach była jedna sonda po 2000r. już 2 sondy


Tak są dwie (widać na wykresie). Pytanie jest która odpowiada za skład mieszanki - obie ??

_________________
Punto II FL 1.2 60


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425440 Wysłany: 27 Gru 2010, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
james błąd i to co znalazłem wskazuje na drugą sondę (tą za katem). Spróbuj zamienić sondy miejscami i sprawdź wyniki podmiany. Nie wiem ile kosztują nowe sondy lambda, ale przygotuj się na kupno dwóch. Wymiana jednej możliwe że pomoże, a ta druga będzie na wszelki wypadek.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425445 Wysłany: 27 Gru 2010, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 30 Sie 2010,
Posty: 117
Tak xONx podejrzewałem że to druga sonda (bliżej tłumika). Z tego co mi mówił mechanik to pierwsza sonda odpowiada za dawkowanie paliwa, a druga to tylko sprawdzenie katalizatora. Dlatego chciałbym się dowiedzieć czy ktoś może wie za co każda z nich odpowiada bo coś nie do końca mu ufam.
A jedną sondę już mam ;) pytanie tylko którą wymienić :)

_________________
Punto II FL 1.2 60


Ostatnio edytowany przez james, 27 Gru 2010, 23:50, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #425450 Wysłany: 27 Gru 2010, 23:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
james wydaje mi się że obie odpowiadają za to samo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425470 Wysłany: 28 Gru 2010, 00:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 30 Sie 2010,
Posty: 117
wojtass18 napisał(a):
james wydaje mi się że obie odpowiadają za to samo


Ktoś ma podobne zdanie ?? :)

_________________
Punto II FL 1.2 60


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425474 Wysłany: 28 Gru 2010, 00:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
to są identyczne sondy możesz je nawet sobie zamienić


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425480 Wysłany: 28 Gru 2010, 00:28; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
james napisał(a):
wie za co każda z nich odpowiada bo coś nie do końca mu ufam.
A jedną sondę już mam ;) pytanie tylko którą wymienić :)


Wymień drugą, skoro błąd na nią wskazuje.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425481 Wysłany: 28 Gru 2010, 00:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 30 Sie 2010,
Posty: 117
wojtass18 napisał(a):
to są identyczne sondy możesz je nawet sobie zamienić


Tak wiem. Tylko czy sygnał z nich idzie do kontroli tego samego parametru ?? Pisałem bowiem o szarpaniu przy puszczaniu gazu pomiędzy lekkim gazem a biegiem jałowym i zastanawiam się czy to właśnie druga sonda też jest odpowiedzialna za podawanie dawki paliwa ( jak wspomniałem mechanik twierdził że tylko pierwsza za to odpowiada i to ona jest walnięta).

Uprzedzając ewentualne pytania - silniczek krokowy z przepustnicą jest czysty.

_________________
Punto II FL 1.2 60


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425483 Wysłany: 28 Gru 2010, 00:38; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
wojtass18 napisał(a):
james wydaje mi się że obie odpowiadają za to samo

Pierwsza sonda odpowiada za skład mieszanki paliwowo - powietrznej (AFR)

Druga odpowiada za sprawdzanie katalizatora, czy czasami nie chce zdechnąć. Ta sonda to skutek tego że samochód ma system OBD2. I to znalazłem:
Cytuj:
Druga sonda służy do sprawdzania poprawności działania katalizatora. Na podstawie jej wskazań dobiera się mieszankę np. w przypadku jazdy "bez gazu" tak aby nie wystudzić katalizatora.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #425490 Wysłany: 09 Lut 2011, 19:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 30 Sie 2010,
Posty: 117
Cytuj:
Druga sonda służy do sprawdzania poprawności działania katalizatora. Na podstawie jej wskazań dobiera się mieszankę np. w przypadku jazdy "bez gazu" tak aby nie wystudzić katalizatora.



Dzięki xONx
Z tego cytatu wynikałoby więc, że przy biegu jałowym druga sonda ma wpływ na skład mieszanki - wielkie dzięki o taką informację mi chodziło - tłumaczyłaby bowiem ona objawy jakie zaobserwowałem.

No nic to chyba została mi tylko wymiana tej sondy za katalizatorem. Odezwę się jak będę miał trochę czasu i tego dokonam.

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie - proszę pisać.

[ Dodano: 09 Lut 2011 19:35 ]
Wymiana drugiej sondy lambda jak na razie załatwiła sprawę błędu ,,check engine". Do tej pory od miesiąca jest spokój

_________________
Punto II FL 1.2 60


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645257 Wysłany: 14 Lut 2013, 01:19; 
 Temat postu: Re: Błąd sondy lambda p0136
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Wrz 2012,
Posty: 29
Żeby nie zakładać nowego tematu... od czasu do czasu zapala mi się kontrolka silnika ... Udało mi się dojechać do znajomego pod kompa gdy się ona zaświeciła ... wyskoczyły 2 błędy mianowicie za małe napięcie na sondzie i wypadający zapłon (kable mają z 2 tys km) po usunięciu błędów kontrolka zgasła i nie zapaliła się przez 40km potem znów się zapaliła i po ok. 20km zgasła... Teraz przejechałem ok. 100km kontrolka się nie pali ... podejrzewam tą sonde lambda ... tylko dlaczego nie pali się ta kontrolka ciągle?? Dodam że pierwszy raz kontrolka zapaliła się jak zatankowałem na stacji Bliska... Dzisiaj się zatankowałem na LUKOILU i po dosłownie przejechaniu z 5km kontrolka zgasła ... i od tamtej pory się nie zaświeciła... Gdzieś coś nie łączy czy jednak sonda zdycha?? Myślałem przeczyścić jeszcze wtyczkę tylko gdzie ta sonda/sondy się znajdują dokładnie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645291 Wysłany: 14 Lut 2013, 09:40; 
 Temat postu: Re: Błąd sondy lambda p0136
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Na temat wypadania zapłonów dużo tutaj na forum jest napisane, szeroko piszę co z tym problem zrobić tutaj - post643842.html#p643842. To problem związany z elektryką, w skrócie - brak iskry na świecy. Nie ma to związku z paliwem, to czysty przypadek. Problem zniknie kiedy będzie cieplej, wskazane jest jeżeli ma się problemy z wypadaniem zapłonów, aby samochód po odpaleniu na mrozie 1-2 minuty przetrzymać na luzie, potem dopiero w drogę. Po to aby silnik trochę zagrzać. Z sondą lambda oczywiście ma związek, bo dzięki odczytom z sondy lambda, mniej lub bardziej bogata jest mieszanka. A to może w pierwszych chwilach po odpaleniu samochodu, powodować bogatą mieszankę i wypadanie zapłonów. Wymień sondę lambda, jeżeli zbyt małe napięcie to nie jest to kwestia wtyczki, wtedy moim zdaniem wogóle by nie była widoczna. Tylko nie zamiennik ale oryginał. Dlaczego? Zapraszam tutaj a dowiesz się - post643121.html#p643121, cytuję
marqq napisał(a):
mario1978 napisał(a):
Dlatego jestem przeciwnikiem kupowania zamiennych sond lambda, oszczędności są do czasu dopóki działają, potem zaczynają się różne historie i koszty
W tej chwili moge to samo stwierdzić, nie warto 2x płacić
Jak poczytasz od początku temat, dowiesz się, że problem leżał m.in. po stronie zamiennych sond lambda.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645292 Wysłany: 14 Lut 2013, 09:45; 
 Temat postu: Re: Błąd sondy lambda p0136
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Wrz 2012,
Posty: 29
Ogólnie to autko chce sprzedać... Ale nie w tym rzecz po zapaleniu się tej kontrolki zero reakcji... Samochód jedzie nie szarpie i ma się dobrze... spalania większego jakiegoś też nie zauważyłem ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645295 Wysłany: 14 Lut 2013, 10:09; 
 Temat postu: Re: Błąd sondy lambda p0136
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Luke16 napisał(a):
po zapaleniu się tej kontrolki zero reakcji... Samochód jedzie nie szarpie i ma się dobrze... spalania większego jakiegoś też nie zauważyłem ...
Bo to trwa dosłownie chwilę, zanim silnik się nie zagrzeje, stąd nie odczuwasz tego "namacalnie". Jeżeli od razu po odpaleniu samochodu, ruszysz w drogę, z powodu wypadania zapłonów może Ci silnik zgasnąć, problemy z odpaleniem itd., bo silnik może być "zarzynany". Raz to przerobiłem przy -15st. i drugi raz tego nie zrobię, kiedy nie mogłem przejechać 2 metrów (silnik zgasł, strasznie szarpał, nie mogłem odpalić silnika, tragedia i wstyd na osiedlu że robię "żabki"....), 10 sekund po odpaleniu silnika, jak doradzają w drogę aby nie grzać silnika na postoju w zimie ;) W drodze będzie migać żółta kontrolka silnika, w przypadku długiego "męczenia silnika" zaświeci ona na stałe. Dlatego wskazane jest w przypadku problemów z wypadaniem zapłonów, aby poczekać 1-2 minuty zanim się ruszy. Problemy te występują najczęściej w zimie. Może szarpać, jeżeli wypadanie zapłonów jest na kilku lub wszystkich świecach zapłonowych - http://www.abs.org.pl/?aid=38

Po drugie jak pisałem to problem z elektryką. Nie od dzisiaj wiadomo, że w zimie (wilgotne dni) prąd "ucieka", nie ma odpowiedniego napięcia na świecy zapłonowej, brak iskry. Po trzecie to co piszę, aby przeczekać pierwsze chwile. Przykład: wstajemy zmęczeni z łóżka rano, nie mamy siły aby przebiec/ciężki wysiłek. Tak samo silnik odpalony rano w zimie, nie ma siły aby go "męczyć" zaraz po starcie. Dlatego uważam, że powinno się tak robić nawet wtedy, kiedy nie ma się problemów z wypadaniem zapłonów, po to aby szanować silnik samochodu, aby długo był sprawny. Tak robili kierowcy za komuny, a mrozy wtedy były porządne, nie takie przymrozki które mamy obecnie, stare sprawdzone sposoby są najlepsze.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645330 Wysłany: 14 Lut 2013, 12:57; 
 Temat postu: Re: Błąd sondy lambda p0136
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Wrz 2012,
Posty: 29
ja na zimnym silniku staram się nigdy jeździć z reguły niech sobie chwilkę popyrkoli żeby ten olej chociaż w minimalnym stopniu się rozgrzał ... Kontrolka ni razu nie mignęła tylko od razu się zapaliła i sam zgasła ... Teraz nawet go odpalałem jak stał w garażu i cisza spokój ... później mam rejs ok 50km więc zobaczę co i jak ... Ale masz rację zaczęło dziać się to wtedy kiedy temperatura oscylowała w granicy 0 stopni ... jak było powyżej o kontrolce nie wiedziałem nawet :P Jeszcze z diagnozą poczekam posprawdzam przewody zarówno od sond jak i od świec ... Zobaczymy :) Pierwszy raz kiedy kontrolka się pojawiła było to jak punciak stał nie użytkowany dobry tydzień ... I akurat nie w garażu tylko na dworze... dodatkowo musiałem go odpalić za pomocą kabli bo niestety aku też zdechł ja podejrzewam że tak jak piszesz problemy z wilgocią mogą wystąpić ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645336 Wysłany: 14 Lut 2013, 13:26; 
 Temat postu: Re: Błąd sondy lambda p0136
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
mario1978 napisał(a):
Dlatego wskazane jest w przypadku problemów z wypadaniem zapłonów, aby poczekać 1-2 minuty zanim się ruszy.

:D dobry tekst, jak dla mnie to w przypadku wypadania zapłonów wskazane jest usunięcie przyczyny wypadania zapłonu. A co do rozgrzewania silnika na postoju, ludzie to nie czasy syrenki i malucha żeby stać na parkingu i pyrkać, wsiadam, odpalam i jadę. Podczas jazdy silnik szybciej się rozgrzeje niż przy staniu na parkingu. Nie mówię tu o jeździe na każdym biegu do odcięcia, tylko spokojnej jeździe do 2,5 -3 tyś. obrotów, silnikowi to nie zaszkodzi.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO