witam...
Jestem tu nowy i trafiłem tu szukając rozwiązania problemu szarpania przy ruszaniu który to problem także i ja mam.
Dane samochodu:
PUNTO MK2 2000r 1,2 8V, ELX, klima, przebieg 126 tyś.
Wymiana całego sprzęgła - ASO (Viamot Kraków) poprzedni właściciel - przebieg 89 tyś km. Do tej pory bezawaryjnie.
Szarpanie występuje na ZIMNYM silniku, i odziwo po myciu silnika myjką ciśnieniową, lub gdy stoi na dworze przez wilgotną noc (mgła, deszcz itp.). Po rozgrzaniu silnika lub na biegu wyższym niż 1 (rzadko 2) problem znika. Zjawisko jest teraz rzadkie - idzie jesnień bedzie częściej - trzeba zrobić.
Proponowane rozwiązanie:
1. Wymiana sprzęgła
- przez otwór (nazwijmy serwisowy- małe okienko od góry w koszu sprzęgłowym) widzę dobry stan tarczy, są nawet widoczne wcięcia, co oznacza, że raczej jest OK. Brak poślizgów i smrodu podczas eksploatacji, prawidłowe wysprzęglanie i ustwienie sprzęgła (poziomów "brania") świadczy o dobrym stanie tarczy i docisku. Brak stuków i pisków, itp z tego miejsca. Styl mojej jazdy nie nasuwa w żaden sposób tezy przypalenia sprzęgła. Wg. mnie TEZA mało trafna.
2. Może kiepska tarcza? Ale dlaczego to sie pojawiło niedawno a na tarczy zrobione 35 tyś km?
3. Odpowietrzenie sprzęgła.
- własnie co do tej TEZY byłbym bliższy ale nie jestem tu ekspertem i prosze o pomoc. "Robi się to jak odpowietrzanie hamulców" przeczytałem gdzieś. I git .. ale jakieś szcegóły - bo chcę naprawić a nie zepsuć.
Moje pytania:
a) czy w mojej wersji samochodu (patrz początek) płyn w regulatorze to ten sam płyn co hamulcowy?
b) gdzie znajduje się zaworek do odpowietrzania?
c) jak najlepiej to zrobić? (odkręcić i: spuścić tylko powietrze czy pompować pedałem? A może trzeba powoli to robić? Silnik zapalony czy zgaszony?)
d) czy trzeba jakieś inne czynności jeszcze wykonać? (oprócz browara po skończeniu?:))
Proszę o konkretne odpowiedzi tak aby ten post komuś pomógł - bo temat jest poruszony kilka razy na forum i poza paroma hasłami nie ma żadnej metody lub instrukcji rozwiązania. Jeśli ktoś dyponuje Fotkami - lub może je pstryknać - to byłaby już naprawdę klasa fachowca.
Pozdrawiam Wszytkich Punciakomaniaków - tych fachowców i ekploatatorów !!!
[ Dodano: 11 Sie 2007 23:17 ]Problem rozwiązany. Polecam zajrzeć tu:
http://fiatpunto.com.pl/post38483.html#38483
gdzie problem i jego rozwiązanie opisałem i zilustrowałem.