You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 22:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #38296 Wysłany: 11 Sie 2007, 23:17; 
 Temat postu: SZARPANIE - uporządkowane INFO
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
witam...

Jestem tu nowy i trafiłem tu szukając rozwiązania problemu szarpania przy ruszaniu który to problem także i ja mam.

Dane samochodu:

PUNTO MK2 2000r 1,2 8V, ELX, klima, przebieg 126 tyś.

Wymiana całego sprzęgła - ASO (Viamot Kraków) poprzedni właściciel - przebieg 89 tyś km. Do tej pory bezawaryjnie.

Szarpanie występuje na ZIMNYM silniku, i odziwo po myciu silnika myjką ciśnieniową, lub gdy stoi na dworze przez wilgotną noc (mgła, deszcz itp.). Po rozgrzaniu silnika lub na biegu wyższym niż 1 (rzadko 2) problem znika. Zjawisko jest teraz rzadkie - idzie jesnień bedzie częściej - trzeba zrobić.

Proponowane rozwiązanie:

1. Wymiana sprzęgła
- przez otwór (nazwijmy serwisowy- małe okienko od góry w koszu sprzęgłowym) widzę dobry stan tarczy, są nawet widoczne wcięcia, co oznacza, że raczej jest OK. Brak poślizgów i smrodu podczas eksploatacji, prawidłowe wysprzęglanie i ustwienie sprzęgła (poziomów "brania") świadczy o dobrym stanie tarczy i docisku. Brak stuków i pisków, itp z tego miejsca. Styl mojej jazdy nie nasuwa w żaden sposób tezy przypalenia sprzęgła. Wg. mnie TEZA mało trafna.

2. Może kiepska tarcza? Ale dlaczego to sie pojawiło niedawno a na tarczy zrobione 35 tyś km?

3. Odpowietrzenie sprzęgła.
- własnie co do tej TEZY byłbym bliższy ale nie jestem tu ekspertem i prosze o pomoc. "Robi się to jak odpowietrzanie hamulców" przeczytałem gdzieś. I git .. ale jakieś szcegóły - bo chcę naprawić a nie zepsuć.

Moje pytania:

a) czy w mojej wersji samochodu (patrz początek) płyn w regulatorze to ten sam płyn co hamulcowy?
b) gdzie znajduje się zaworek do odpowietrzania?
c) jak najlepiej to zrobić? (odkręcić i: spuścić tylko powietrze czy pompować pedałem? A może trzeba powoli to robić? Silnik zapalony czy zgaszony?)
d) czy trzeba jakieś inne czynności jeszcze wykonać? (oprócz browara po skończeniu?:))


Proszę o konkretne odpowiedzi tak aby ten post komuś pomógł - bo temat jest poruszony kilka razy na forum i poza paroma hasłami nie ma żadnej metody lub instrukcji rozwiązania. Jeśli ktoś dyponuje Fotkami - lub może je pstryknać - to byłaby już naprawdę klasa fachowca.

Pozdrawiam Wszytkich Punciakomaniaków - tych fachowców i ekploatatorów !!!

[ Dodano: 11 Sie 2007 23:17 ]
Problem rozwiązany. Polecam zajrzeć tu:

http://fiatpunto.com.pl/post38483.html#38483

gdzie problem i jego rozwiązanie opisałem i zilustrowałem.


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO