You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 19:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 67 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #278870 Wysłany: 11 Sie 2009, 14:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 30 Gru 2008,
Posty: 194
Brajt napisał(a):
a ja mam pytanie odnośnie owego szarpania. Mam Punto II 1,2 16V r 2000 od tygodnia. chwile (~4msc) stał w "miejscu", nie odpalany. W czasie jazdy co jakiś czas odczuwam szarpanie, jakbym dociskał i popuszczał gazu. Podczas postoju w miejscu, np. parking, przy właczonym silniku też czasami trzęsie a wskazówka obrotomierza wacha się między ~700 a 1000 obrotów. Czy to co dzieje się może też być przyczyną sprzęgła? czy to może coś innego?

czekam na odpowiedz,
pozdrawiam



okazalo się, że to lekko przypalone świece i wyeksploatowane kable wysokiego napięcia. wymiana i wszystko chula jak ta lala :)

_________________
Punto II 5d, 1,2 v16 80 KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #286679 Wysłany: 09 Wrz 2009, 13:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
czy rurka odpowietrzajaca butelke jest wymagana?

nie mozna po prostu podlaczyc jednej rurki i przez nia zlewac plyn do butelki?

pytam bo chce pozniej uzupelnic poziom w zbiorniczku tym co wyplynelo podczas odpowietrzania ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286727 Wysłany: 09 Wrz 2009, 16:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
greg505 napisał(a):
czy rurka odpowietrzajaca butelke jest wymagana?

nie mozna po prostu podlaczyc jednej rurki i przez nia zlewac plyn do butelki?

pytam bo chce pozniej uzupelnic poziom w zbiorniczku tym co wyplynelo podczas odpowietrzania ;)


Mam nadzieje, że nie masz na myśli mieszaniny wody i płynu :E
Ja bym syfiatego płynu nie dolewał do zbiorniczka :idea:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286756 Wysłany: 09 Wrz 2009, 18:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
wlasnie dlatego pytam czy ta druga rurka jest potrzebna, bo nie uzywal bym wody ;)

dlaczego syfiasty? przeciez to ten sam co w calym obiegu

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286758 Wysłany: 09 Wrz 2009, 18:27; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
greg505 napisał(a):
dlaczego syfiasty? przeciez to ten sam co w calym obiegu

Czyli syfiasty :E
W zbiorniczku masz czysty, bo można powiedzieć, że płyn się nie wymienia, nie ma cyrkulacji. W zbiorniczku zawsze będzie dziewiczy, a w przewodach nie ;)
Co do samego odpowietrzania i wężyka...
Ostatnio się pytałem kogoś z forum o to i powiedziano mi, że można się pozbyć tego drugiego wężyka oraz wody. Po prostu należy obserwować kiedy przestanie być wypompowywany płyn z bąblami powietrza z układu hydraulicznego :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286777 Wysłany: 09 Wrz 2009, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
no to skoro tak mowisz to zakupie nowy plyn
tylko po co mi cala buteleczka na odpowietrzanie :lol:

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286778 Wysłany: 09 Wrz 2009, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: I-sza stolica
Rejestracja: 24 Lip 2009,
Posty: 207
a może wymiana całego płynu w układzie pomoże?? po jakim przebiegu płyn traci swoje właściwości? nie mogę znaleźć ile producent podaje km do wymiany :?:

_________________
moja kropa -->> http://fiatpunto.com.pl/topic17100.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286784 Wysłany: 09 Wrz 2009, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
greg505 napisał(a):
no to skoro tak mowisz to zakupie nowy plyn
tylko po co mi cala buteleczka na odpowietrzanie :lol:


Zawsze się przyda na dolewki w razie czego. Dobrze mieć w zapasie trochę płynu ;)

P.S. Uważaj żebyś przypadkiem nie polał po lakierze, czy innym wrażliwym miejscu, bo ten płyn jest ponoć bardzo żrący.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #286785 Wysłany: 09 Wrz 2009, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
na dolewki to kupilem plyn jakies 7lat temu....
i ostatio wyrzucilem cale opakowanie, nawet bez otwierania :hahaha:

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288611 Wysłany: 15 Wrz 2009, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 11
Mam podobny problem, 35 kkm na budziku, zgłaszałem na gwarancji, lecz stwierdzili, iż wyczyścili przepustnicę. Niestety 9 /100 pali dalej, brak mocy.
Jutro zobaczę czy pomoże...

_________________
Fiat Punto 1,2 16v Dynamic (2007)
VW Golf II 1,6 Kat. (1991)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304365 Wysłany: 02 Lis 2009, 21:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: łodzkie
Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 28
Witam

Czytam ten temat i się zastanawiam czy mój problem nie jest spowodowany zapowietrzonym sprzęgłem, otóż u mnie leciutkie szarpanie chociaż dokładniejszym określeniem będzie drżenie samochodu albo silnika występujące nie systematycznie pod czas jazdy odczuwalne przy jeździe ze stałą prędkością około 60km\h. Czy to też może być objaw zapowietrzonego sprzęgła??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313239 Wysłany: 01 Gru 2009, 01:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Lis 2007,
Posty: 37
rafales83 napisał(a):
Witam

Czytam ten temat i się zastanawiam czy mój problem nie jest spowodowany zapowietrzonym sprzęgłem, otóż u mnie leciutkie szarpanie chociaż dokładniejszym określeniem będzie drżenie samochodu albo silnika występujące nie systematycznie pod czas jazdy odczuwalne przy jeździe ze stałą prędkością około 60km/h. Czy to też może być objaw zapowietrzonego sprzęgła??


Mam dokładnie ten sam problem. Na 4 biegu pomiędzy 60-65km/h podczas przyśpieszania samochód szarpie niemożliwie, aż muszę odpuścić gaz. Jedyne wyjście to wkręcić go na wysokie obroty na 3 biegu, przyśpieszyć ponad 65km/h i dalej kontynuować jazdę na 4 i 5 biegu. Czy to może być zapowietrzony układ wspomagania sprzęgła w PII 1.9D? Sprzęgło mam nowe.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336634 Wysłany: 18 Lut 2010, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Lut 2010,
Posty: 48
Zapowietrzone sprzęgło daje objawy tylko i wyłącznie w czasie wysprzęglania. W czasie jazdy jedynie może się ono ślizgać jak jest zjechane. Ślizga się jednostajnie (obroty rosną prędkość nie bardzo) albo może się ,,poślizgiwać" czyli przeskakiwać dając objawy szarpania. Miałem tak w poprzednim aucie, zjechane tarcze powodowały szarpanie przy ruszaniu.

A co do odpowietrzania:
Ja u siebie miałem takie objawy: lekkie szarpanie na zimno przy ruszaniu, szczególnie przy wolnych manewrach i mocniejsze jak się silnik dobrze rozgrzał, wtedy już nawet szarpał przy ruszaniu, nie mocno ale szarpało.

Odpowietrzenie zajęło mi 15 minut, płyn który spuściłem przypominał gazowany napój z malutkimi bąbelkami, typowych bąbli powietrza nie było.

_________________
Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie

Punto II 2001
1,2 8V - golas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358836 Wysłany: 23 Kwi 2010, 17:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
A ja mam taki problem - wymieniłem sprzęgło jakieś 5 tyś. km. temu i pedał sprzęgła stwardniał bo tych 5 tyś.km. - odpowietrzony był układ 2 razy i dalej pedał chodzi ciężko a wycieków nigdzie nie ma. Co może być przyczyną?

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #400103 Wysłany: 29 Wrz 2010, 13:21; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 29 Wrz 2010,
Posty: 4
widze, że macie podobne problemy, zapraszam do mojego wątku

http://fiatpunto.com.pl/post400101.html#400101


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598985 Wysłany: 18 Lip 2012, 19:17; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 27 Lip 2011,
Posty: 53
Witam. Posiadam punto 1.2 16v. Odpowietrzyłem sprzęgło, wyjechałem na sprawdzenie, kilka razy jedynka, dwójka, trójka stop i było wszystko o.k. ale po tych kilku razem problem pojawia sie znowu. Znowu odpowietrzam itd. Kilka razy zmiana niskich biegów i jest o.k. a potem dalej zaczyna szarpać. Co może być przyczyną? Niesprawny wysprzęglik? A czy to normalne, że przy odpowietrzaniu gdy sie wciśnie sprzegło, wciśnie się rurke do wysprzęglika (lub zakreci zaworek zależy jak kto ma) to pedał sprzęgła trzeba recznie cofać bo nie chce wstać?

_________________
Były:
Fiat Cinquecento 700 Young - dobry do lasu i na wertepy
Fiat Seicento 1.1 Sporting - całkiem nieźle się zbierał
Fiat Punto II 1.2 8v Sx - trochę muł ale dawał radę (skończył pomiędzy pajero a passatem)
Jest:
Fiat Punto II 1.2 16v Sporting
Alfa Romeo 147 fl 1.6 Distinctive


Góra
 Profil  
 
 
 Post #599103 Wysłany: 19 Lip 2012, 10:17; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
Na początek UKŁAD SPRZĘGŁA:
Załącznik:



szarpanie - występuje w przypadku:
- uszkodzonych sprężyn tłumiących na tarczy sprzęgłowej (2 sprzężny rożnych średnic aby nie wpadły w rezonans, RZADKO

- nieosiowego ucisku łożyska oporowego na docisk tarczy
Załącznik:



na skutek "skrzywienia" jej przy zakładaniu skrzyni na silnik (wtedy cała 40kg skrzynia opiera się na krótkim wałku w środku tulei do czego nie wolno dopuścić). Przy nowym sprzęgle efekt nie występuje gdyż docisk jest nowy i szczelina pomiędzy tarczą a dociskiem jest duża. Potem na skutek wyciskania sprzęgła sprężyna słoneczna docisku się wygniata.

- uszkodzenia tarczy sprzęgłowej
kiedy jej okładziny są uszkodzone (np przypalone i popękane)

- nieodpowietrzenia dostatecznego sprzęgła
Bąbel powietrza powoduje że przełożenie hydrauliczne nie jest sztywne (ciecz jest nieściśliwa, powietrze tak).
Skutkuje to zmniejszeniem siły docisku i "odskakiwaniem" łożyska oporowego od docisku a w efekcie tarczy od koła zamachowego kiedy obciążenie jest największe (ruszanie).

Zatem na początek odpowietrzamy, jak nie pomaga - rozbieramy.

_________________
Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601616 Wysłany: 01 Sie 2012, 19:32; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Ełk
Rejestracja: 06 Mar 2010,
Posty: 144
nie bardzo ogarniam co robimy z tym drugim "krótszym" wężykiem, czy go gdzieś podłączyć?

Jeśli nie, to czy jest potrzebny?

_________________
Paweł


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601621 Wysłany: 01 Sie 2012, 19:41; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Swoop

HIPER napisał(a):
drugi wsuwamy tylko kilka centymetrów (bedzie to odpowietrzenie butelki :))


Krótszego nigdzie nie podłączasz, on tylko służy jako odpowietrzenie butelki ;)

[ Dodano: 01 Sie 2012 19:41 ]

Możesz też zrobić tylko dziurę w nakrętce by powietrze miało gdzie ujść jak będziesz pompował sprzęgłem.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #728869 Wysłany: 06 Maj 2014, 16:00; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009,
Posty: 84
W GP 1.4 2006 odpowietrza się tak samo?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #750840 Wysłany: 16 Lis 2014, 14:08; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Forumowicz

Imię: Adi
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Lis 2014,
Posty: 1
Witam, robię odpowietrzenie zgodnie z instrukcją , tylko mam jeden problem, po podłączeniu wężyka zawora i luzując śrubkę imbusową , druga osoba siedzie za sterami i delikatnie po woli naciska pedał sprzęgła, do tego momentu jest ok, lecz gdy pedał jest w dolnej pozycji ( zakręcam imbusem zaworek ) --- pedał nie odbija do góry??? :( ręcznie podnosi się go do góry i za chwile jest już ok, ponowna powtórka to samo, odpowietrzałem pięć razy wciskając i odciągając ręcznie pedał do góry? czy to normalne?
Pzdr.... :cry:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #750904 Wysłany: 16 Lis 2014, 21:35; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Również mam pytanie odnośnie odpowietrzania sprzęgła. Mianowicie chciałem spróbować odpowietrzyć, wyjąłem zawleczkę, a przewód ani drgnie. Próbowałem na siłę i nic. Nie dało rady go wyciągnąć. Dlaczego :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765383 Wysłany: 28 Lut 2015, 22:42; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Lis 2014,
Posty: 16
A nie dało, by się tego powietrza wyssać strzykawką podłączoną do rurki ? :roll:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #782439 Wysłany: 12 Sie 2015, 18:22; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 04 Sty 2014,
Posty: 13
HIPER, czy przed rozpoczęciem odpowietrzania sprzęgła zbiornik płynu hamulcowego powinien być odkręcony? :?: Wtedy sprzęgło cofałoby się samo, a nie trzeba by było ręcznie cofać, tak jak to pisali czech22 i gann. :cyclopsani:
czech22 napisał(a):
Również mam pytanie odnośnie odpowietrzania sprzęgła. Mianowicie chciałem spróbować odpowietrzyć, wyjąłem zawleczkę, a przewód ani drgnie. Próbowałem na siłę i nic. Nie dało rady go wyciągnąć. Dlaczego :?:
gann napisał(a):
Witam, robię odpowietrzenie zgodnie z instrukcją , tylko mam jeden problem, po podłączeniu wężyka zawora i luzując śrubkę imbusową , druga osoba siedzie za sterami i delikatnie po woli naciska pedał sprzęgła, do tego momentu jest ok, lecz gdy pedał jest w dolnej pozycji ( zakręcam imbusem zaworek ) --- pedał nie odbija do góry??? :( ręcznie podnosi się go do góry i za chwile jest już ok, ponowna powtórka to samo, odpowietrzałem pięć razy wciskając i odciągając ręcznie pedał do góry? czy to normalne?
Pzdr.... :cry:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #782444 Wysłany: 12 Sie 2015, 18:51; 
 Temat postu: Re: Likwidacja szarpania - ODPOWIETRZANIE SPRZĘGŁA
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
A nie lepiej podjechać do ASO dać 30zł i po problemie? Ja tak zrobiłem. Samemu to ciężko zrobić bo nie zawsze się udaje

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 67 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO