You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 02:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #545388 Wysłany: 06 Lut 2012, 20:02; 
 Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Mam właśnie przed sobą w pełni naładowanego Fiama, wyposażonego w „magiczne oczko”. Od trzech lat nie wskazuje już prawidłowo stanu akumulatora – oczko jest czarne. Poziom elektrolitu i stan naładowania jest ok. Akumulator w pełni sprawny mimo daty produkcji 2005r. przy obecnych temperaturach uruchamiał silnik do -17 st. C. później dostawał czkawki ( badany pod obciążeniem utrzymuje napięcie na poziomie 10,2V ) Tej kontrolki nie należy brać pod uwagę, podczas badania akumulatora, to tylko bajer. Do sprawdzenia aku polecam tani areometr i odczyt ciężaru właściwego elektrolitu ze wszystkich cel.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #545897 Wysłany: 07 Lut 2012, 21:51; 
 Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Pojemność akumulatora ze spadkiem temp. maleje, a gęstość elektrolitu rośnie. Jeżeli oczko w akumulatorze świeci na czarno, to [ o ile dobrze wskazuje] określa nam spadek gęstości elektrolitu. Jeżeli potwierdzimy to areometrem, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby akumulator podładować prostownikiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #546024 Wysłany: 08 Lut 2012, 01:02; 
 Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 25 Lis 2008,
Posty: 160
czech22 napisał(a):
Pojemność akumulatora ze spadkiem temp. maleje, a gęstość elektrolitu rośnie. Jeżeli oczko w akumulatorze świeci na czarno, to [ o ile dobrze wskazuje] określa nam spadek gęstości elektrolitu. Jeżeli potwierdzimy to areometrem, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby akumulator podładować prostownikiem.

Tak masz racje ,tylko jak sprawdzę poziom elektrolitu areometrem to strace automatycznie gwarancje ponieważ korki są pod płytką która jest zabezpieczona naklejka bo jest to akumulator bezobsługowy...

_________________
Fiat Punto MK I '97 SX 75KM :)
http://fiatpunto.com.pl/topic12309.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #546174 Wysłany: 08 Lut 2012, 14:50; 
 Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
szydel7, przy zakupie pytałem, czy można na gwarancji wyjąć korki w celu dolania wody i sprzedawca wyraził zgodę. Nie traci się gwarancji. Możesz więc zapytać o to samo sprzedawcę. Poza tym wydaje mi się, że oczko w przypadku nowego akumulatora jest raczej wiarygodne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #546498 Wysłany: 09 Lut 2012, 01:04; 
 Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 25 Lis 2008,
Posty: 160
To będę musiał zadzwonić i się zapytać,albo może zadzwonię do Centra Assinstance,może tam powiedzą co i jak...

_________________
Fiat Punto MK I '97 SX 75KM :)
http://fiatpunto.com.pl/topic12309.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #550387 Wysłany: 19 Lut 2012, 17:34; 
 Temat postu: Oj pseudo "spece"...
Kilka faktów o akumulatorach (zamiast szukać, każdy zakłada nowy temat jak ma problem, a nie taka jest idea forum)...
http://fiatpunto.com.pl/post474612.html#p474612

Co do napięć, które akumulatorowi szkodzą, a które nie, to nikt nie wspomniał o tym, że są dwa tryby pracy (a raczej metody korzystania z akumulatora): korzystanie cykliczne (ładowanie-rozładowanie) oraz praca buforowa (jak w zasilaczu UPS).
W samochodzie jest to pierwsze (i gorsze), dlatego założono, że górną granicą jest przedział gazowania (14,2-14,5 V) i tak są nastawiane alternatory (regulatory w nich).
Długotrwałe utrzymywanie akumulatora w takich warunkach wcale mu nie służy (do pracy buforowej napięcie powinno być niższe, typowo 13,6-13,8, wtedy można go dłużej podtrzymywać przy takim poziomie).


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO