You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 19:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #39258 Wysłany: 16 Sie 2007, 14:03; 
 Temat postu: [Punto mk I] Czyszczenie silniczka krokowego ( 1.1 55KM)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Cze 2007,
Posty: 127
Witam, dzis czyscilem silniczek krokowy i postanowilem ze opisze jak to robilem, niestety zdjecia robione komem ( vga ;/ ).

1. Odlaczamy kleme od akumulatora
2. Zdejmujemy filtr powietrza:
Image
a) sciagamy rure :)
b) odczepiamy przednia czesc filtra powietrza
c) odkrecamy 2 sruby 10 znajdujace sie na gorze filtra powietrza
d) bez gwaltownych ruchow zdejmujemy filtra powietrza
3. Lokalizujemy silniczek krokowy, po lewej stronie.
Image
Image
4. Zdejmujemy wtyczke ( zaczep z blokada )
5. Odkrecamy 2 srubki z gwiazdka i powoli wyciagamy silniczek
Image
6. Delikatnie czyscimy silniczek przy pomocy np. benzyny
7. Czyscimy kanal w ktorym znajduje sie silniczek przy pomocy patyczka z wata, nie wpychamy nic do kanalow.
Image
Image
8. Nalezy chwile odczekac az silniczek i kanal bedzie suchy.
9. Skrecamy i cieszymy sie czystym silniczkiem krokowym :)

Pozdrawiam

_________________
-----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl


Góra
 Profil  
 

 
 Post #39275 Wysłany: 16 Sie 2007, 15:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
spoko!
no a poprawiło się coś w autku?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39309 Wysłany: 16 Sie 2007, 18:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Cze 2007,
Posty: 127
prawie rowne obroty na jalowym biegu oraz jak przegazuje auto to obroty nie spadaja ponizej normy :) tzn. predzej jak przegazowalem to obroty mocno spadaly i dopiero pozniej wracaly do normy :)

_________________
-----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39473 Wysłany: 17 Sie 2007, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
to dobrze, czas spróbować:)

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39539 Wysłany: 17 Sie 2007, 17:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kędzierzyn
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 424
dzis krok po kroku wyczyscilem swoj silnik krokowy i musze przyznac ze okropny byl tam syf . Dzis 2 razy na wolnych obrotach malo auto mi nie zdechlo :P i obroty pulsowaly raz 900 raz 1100. Ale po czyszczeniu jest OK silnik pracuje rowno i spokojnie na biegu jalowym. Dzieku Pingu :mrgreen:

_________________
Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39628 Wysłany: 17 Sie 2007, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Cze 2007,
Posty: 127
Spoko spoko przynajmniej sie na coz przyda ten temat :wink:
Jak cos bede jeszcze zmieniac/czyscic to zrobie fotorelacje ale nie wiem czy bede miec aparat przy sobie (koma zawsze mam ale ta jakosc ;/ ).

_________________
-----------------------------
2HDD - Program do pobierania plikow z serwisow web 2.0 (m.in. youtube ) - www.2hdd.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43703 Wysłany: 07 Wrz 2007, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 06 Wrz 2007,
Posty: 4
dobrze że tu sie tak to prosto i szybko robi bo np. w eskorcie trzeba gada moczyć całego w benzynie ze 2dni by syf wypadł


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43755 Wysłany: 26 Lis 2007, 16:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WND
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 301
A ja niestety zjechałem śrubki bo małem lipny klucz :? nie wiem co teraz robić :(

[ Dodano: 26 Lis 2007 15:08 ]
Może ktoś ma jakiś pomysł jak odkręcić te śrubki...zrobiłem wszystko żeby kropek lepiej pracował na wolnych obrotach ale wciąż problemem są te zjechane śrubki :(

_________________
Disposal in progress


Góra
 Profil  
 
 
 Post #67492 Wysłany: 26 Lis 2007, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
Też mam problem z poobkręcanymi i zapieczonymi tymi śrubami. Mam klucz żeby to odkręcić, ale poprzedni właściciel zjechał te śrubki że nie idzie tego odkręcić. Przyłączam się do prośby o jakiś patent na odkręcenie tego ustrojstwa.

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70721 Wysłany: 09 Gru 2007, 13:55; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: ŁÓDŹ
Rejestracja: 11 Lis 2007,
Posty: 4
JA tez sprobuje przeczyscic a odrazu pytanie ? bo mi znajomy powiedzial i chce sie upewnic czy to moze miec wplyw na spalanie ?

_________________
Fiat PUNTO I 55 1,1 SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #73912 Wysłany: 22 Gru 2007, 18:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Mi5iek ssanie się skończyło w epoce gaźników ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100346 Wysłany: 08 Mar 2008, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 30 Wrz 2007,
Posty: 64
Wymyślił ktoś patent na zjechane śrubki od krokowca? kombinerki tam nie podejdą;/.

_________________
topic8044.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100647 Wysłany: 09 Mar 2008, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 24
Jest na to sposób - miałem identyczny problem. Trzeba (można ;) wyciągnąć silniczek krokowy razem z częścią w którą jest wkręcony. Następnie cienkim brzeszczotem nacinamy łebki śrub (tak żeby powstały solidne, głębokie rowki). Potem wystarczy już dobry śrubokręt i po problemie :)

Problemem nie jest mocne dokręcenie śrub, ale dostęp do nich i jakość użytych narzędzi. Po wyjęciu silniczka z obudową , w którą był wkręcony i nacięciu śrub bardzo łatwo dało się je odkręcić.

Może są inne sposoby, ale ten jest już przetestowany :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100678 Wysłany: 09 Mar 2008, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Ja narazie sie za to nie zabieram bo nic sie z obrotami nie dzieje ale dobey temat :) Napewno sie przyda...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #147341 Wysłany: 20 Lip 2008, 15:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 19 Cze 2008,
Posty: 26
Wątpliwa przydatność tego poradnika jak dla mnie, ponieważ brak dobrego dostępu do śrubek powoduje że próba ich odkręcenia kończy się na wyrobieniu gniazda śrubki. Odkręcałem oczywiście od razu kluczem gwiazdkowym, śruba zaczęła się nawet kręcić, ale strasznie ciężko. Trzeba jednak odkręcić cały element w którym zamocowany jest silniczek, ale jak to zrobić ?

Czy ktoś mógłby opisać procedurę odkręcenia całego elementu w którym umowcowany jest silnik krokowy ?

_________________
punto 1.1 sx 97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #147833 Wysłany: 21 Lip 2008, 15:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zawiercie
Rejestracja: 04 Sie 2007,
Posty: 69
WD-40


Góra
 Profil  
 
 
 Post #148043 Wysłany: 22 Lip 2008, 08:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 19 Cze 2008,
Posty: 26
Ha...to Ci dopiero rada........

Nigdy nie zabieram się do odkręcania śrub zanim nie zaaplikuję wd-40 albo lepsze specyfiki, bo takowe też mam oraz zanim nie ostukam młotkiem.

A tak nawiasem mówiąc to wd-40 na zapieczone śruby nic nie daje, czasem nawet coca cola jest lepsza.

_________________
punto 1.1 sx 97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #171613 Wysłany: 21 Wrz 2008, 17:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 04 Lip 2007,
Posty: 19
Też chciałem wykonać ten proces wyczyszczenia. Zatrzymałem się na odkręcaniu śrubek. Jak się ma Torxa 20 na odpowiednio długim trzonku to może się je nawet wykręci, ale nie wyobrażam sobie wkręcenia. Szczególnie kiepsko wygląda sprawa z śrubą od zasłoniętej strony.

Do autora topicu: Możesz zamieścić zdjęcia kluczy których użyłeś do wykręcenia tych śrub?

_________________
Punto SX Mk.I


Góra
 Profil  
 
 
 Post #202878 Wysłany: 29 Gru 2008, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 16 Lip 2008,
Posty: 28
ostatecznym rozwiązaniem jest wiertarka :lol: i narzędzia do wykręcania urwanych śrub, dostępne w sklepach z wyposażeniem warsztatów, a tak na marginesie jezeli juz uda się je wykręcic nie posiadając specjalnego klucza to nalezy je wyrzucic za płot i dac zwykłe na płaski śrubokręt. takie jest moje zdanie :lol:

_________________
55 SX B+LPG 1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270016 Wysłany: 05 Lip 2009, 14:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Namysłów,Kępno, Syców
Rejestracja: 15 Mar 2009,
Posty: 138
a robił ktoś to na poj. 1,6 bo ja chyba tez muszę tylko nie wiem jak

_________________
LANCIA DELTA PLATINIUM
DODGE GRAND CARAVAN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273406 Wysłany: 19 Lip 2009, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 04 Sty 2008,
Posty: 60
Słuchajcie mnie sie tez śruba obrobiła. Mozolnie i długo to robiłem ale udało sie odkręcic. No wiec zrobiłem tak na główke śruby nabiłem nasadke o nr 7. Bardzo ciezko sie ją wbija ja nabiłem ją lekko młotkiem murarskim a pózniej przyłożyłem do nasadki kawałek rurki i nabiłem spokojnie nasadke. Szło bardzo cieżko ale jakos sie odkręciły. W miejsca starych srubek wkręciłem zwykłe sruby czwórki i smiga jak tralala. Troche roboty jest ale odkręca sie fachowo. Aha i jeszcze jedno do tej czynnosci musiałem sciągnąc tą obejme na którą nachodzi filtr powietrza. W razie pytań pytac xD

_________________
FIAT PUNTO ELX 1.2 75 kucy :D:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295468 Wysłany: 05 Paź 2009, 08:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2008,
Posty: 27
decadentodkręć cały gaźnik i na spokojnie odkręcisz silniczek... ja rozpołowiłem gaźnik na 2 cz. (odczep czarne zartzaski) i polecam odkręcanie śrubokrętem imbusowym:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #296897 Wysłany: 10 Paź 2009, 18:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bochnia
Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 393
reasumując mam pytanie - jakie narzedzia są niezbedne zeby odkrecic te przeklete śrubki, zakladajac ze dadza sie odkręcic bez problemow ? ;)
imbus, torx...jaki nr?

_________________
Punto 1,2 ELX 75 KM, 1996 benzyna +Lpg
----------------------------------------------------
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305292 Wysłany: 05 Lis 2009, 00:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 30 Sie 2009,
Posty: 57
JVC_PL napisał(a):
a robił ktoś to na poj. 1,6 bo ja chyba tez muszę tylko nie wiem jak


Przyłączam się do pytania o silnik krokowy w 1.6 MPI

Pozdro

_________________
Cabrio Bertone 1.6 ELX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389518 Wysłany: 20 Sie 2010, 14:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
A ja mam takie pytanie, czy duże spalanie PB/LPG może być też m.in. przez zanieczyszczony silnik krokowy?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO