You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 10:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #446826 Wysłany: 28 Lut 2011, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 108
filip76


Może i piszę bajki ale Ty za to usilnie próbujesz wierzyć w to, że jakikolwiek olej wytrzyma 30kkm zachowując choć 50% swoich parametrów bazowych.
i tak, podtrzymuję swoją teorię o gównozjadztwie, bo każdy kierowca, którego wiedza i doświadczenie w sprawach auto-moto nie zaczęły się od GP tudzież podobnych wie, że olej silnikowy od zawsze przez większosć producentów był zalecany do wymiany co 10-15kkm. Jeszcze 10 lat temu wartości 15kkm były normą. Japończyki z resztą do dziś mają interwały 15kkm i nie więcej. Boooo? Bo mają gdzieś chwyty marketingowe pt. złapmy klienta na numer z rzadszymi przeglądami. Zajrzyj do Toyoty chociażby. Fiat jest dla pozycjonowany jako auto dla ubogich, w związku z tym nie mogą zrobić ulotki, folderu, gdzie będzie napisane " przeglądy gwarancyjne co 15kkm" bo to nie przejdzie. Robią więc co 30kkm i jest git. Pierwszy własciciel z koncem gwarancji sprzedaje, a drugi potem się turla dalej, pytanie jak daleko. Nowe Ducato ma interwały 40kkm, to w samym Fiacie mówią mechanicy, ze komuś nieźle odbiło.
Dodajmy do tego, że Selenia K, którą zaleca Fiat do mojego GP nie ma żadnej kosmicznej specyfikacji. Taką samą, a nawet lepszą ma Mobil 1 5/50 , 5/40 , który jest już na rynku z 8-10lat.


Konkurencja Misiu, konkurencja.

[ Dodano: 28 Lut 2011 22:57 ]
Co do lania V-powera to akurat też jestem sceptykiem, bo w żaden sposób mnie to ani "z ulotki" nie przekonuje ani z praktyki - samochód nie jest ani żwawszy ani oszczędniejszy. A czystość silnika może zapewnić jedynie dobry i w miarę często wymieniany olej. Co do paliwa , to wystarczy, ze ma te 95okt.


Poza tym nawet lanie kosmicznego oleju nie zastąpi zdrowego rozsądku. Widuję na co dzień samochody, które robią przebiegi typu start - 800m stop - start 800m stop i koniec na dany dzień. Mróz, upał te auta nie jeżdzą więcej , niż 10km dziennie. uważasz, że też by olej wytrzymał 30kkm? Tak pięknie rozrzedzony wodą skroploną w silniku i rozrzedzony benzyną z bogatej mieszanki?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #446854 Wysłany: 28 Lut 2011, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
GrandeM napisał(a):


Może i piszę bajki ale Ty za to usilnie próbujesz wierzyć w to, że jakikolwiek olej wytrzyma 30kkm zachowując choć 50% swoich parametrów bazowych.

Ale dlaczego mam nie wierzyć? I czy to jest kwestia wiary? Producent/gwarant podaje taką wartość i ja ją uznaję za prawdziwą. Wymiana oleju co 30 000 km, trwałość silnika 250 000 km - dla 1,3 MJ.
GrandeM napisał(a):
i tak, podtrzymuję swoją teorię o gównozjadztwie, bo każdy kierowca, którego wiedza i doświadczenie w sprawach auto-moto nie zaczęły się od GP tudzież podobnych wie, że olej silnikowy od zawsze przez większosć producentów był zalecany do wymiany co 10-15kkm. Jeszcze 10 lat temu wartości 15kkm były normą.

Ale świat idzie do przodu. Uwierzyłby ktoś 10 lat temu, że da się wycisnąć z diesla o pojemności 1248 ccm 105 koni (lancia ipsilon momo dizajn)? Albo że fiat kupi krajslera? ;) A ze stacji znikła benzyna ołowiowa...

GrandeM napisał(a):
Japończyki z resztą do dziś mają interwały 15kkm i nie więcej.
A to ciekawe, bo dla accorda mam 20 000 km i 10 000 km w trudnych warunkach (nie wiem jak jest z czasem ale przy moich przebiegach zawsze patrzę na kilometry)
GrandeM napisał(a):
Boooo? Bo mają gdzieś chwyty marketingowe pt. złapmy klienta na numer z rzadszymi przeglądami. Zajrzyj do Toyoty chociażby. Fiat jest dla pozycjonowany jako auto dla ubogich, w związku z tym nie mogą zrobić ulotki, folderu, gdzie będzie napisane " przeglądy gwarancyjne co 15kkm" bo to nie przejdzie. Robią więc co 30kkm i jest git. Pierwszy własciciel z koncem gwarancji sprzedaje, a drugi potem się turla dalej, pytanie jak daleko. Nowe Ducato ma interwały 40kkm, to w samym Fiacie mówią mechanicy, ze komuś nieźle odbiło.

Wybacz, ale po moich doświadczeniach z ASO fiata tamci mechanicy nie są żadną wyrocznią. Dla mnie to kiepsy kowale. A co do producenta, to pamiętaj, że trwa walka na śmierć i życie o klienta. Kia daje 7 lat gwarancji, fiat (podobno) poprawił jakość (nie potwierdzam :) ), nawet VAG zwiększył interwał przeglądów z 10 000 :) chociaż tam teraz komputer decyduje, kiedy przegląd, w zależności od stylu jazdy.

Toyota i jej interwały... Na czymś trzeba zarabiać. Jedni zarabiają na autach, inni na serwisie i częściach zamiennych. A może legendarna jakość tojoty ma oparcie w częstszych przeglądach?

GrandeM napisał(a):
Dodajmy do tego, że Selenia K, którą zaleca Fiat do mojego GP nie ma żadnej kosmicznej specyfikacji. Taką samą, a nawet lepszą ma Mobil 1 5/50 , 5/40 , który jest już na rynku z 8-10lat.

Ja lałem szela i żyję. Zresztą, w ASO polecali mi szela, jak wspomniałem o selenii to popatrzyli jak na czubka :) Zrobiłem 118 000 km i gdyby nie kolizja jeździłbym dalej. Silnik nie wykazywał żadnych objawów zużycia.

Ponieważ robi się OT to zakończę w ten sposób: zmieniaj olej jak często chcesz. Ja uważam, że wystarczy pilnować zaleceń producenta.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446880 Wysłany: 01 Mar 2011, 00:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 12 Wrz 2007,
Posty: 990
filip ma racje
powinno wymieniać się olej tak często jak zaleca producent
z tego co pamiętam w bravo w którymś z silników wymiana jest nawet co 36 tys km.
Czy to ma wpływ na silnik - nie wiadomo. Są tacy co wymieniają po 10tys km i mówią że rzadsza wymiana to rozbój w biały dzień ,a są tacy którzy nigdy oleju nie wymieniali przejechali 100tys i śmieją się z innych. Samochody które dzisiaj się produkuje i tak po pewnym przebiegu mają się po prostu zacząć psuć.Bo dla koncernu liczy się ten pierwszy właściciel, który po gwarancji przyjdzie do salonu po kolejny samochód...

_________________
Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446893 Wysłany: 01 Mar 2011, 00:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: 126
Silnik: 1.7 60KM D
Paliwo: CNG
Wersja: MyLive
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 05 Lut 2010,
Posty: 283
Ja powiem tak na pewno wymianę oleju co 30tyś km należy włożyć między bajki no chyba że stać was na kupno nowego auta co 2 lata to wtedy faktycznie nie ma się co przejmować ale tak jak napisał ktoś wcześniej wymiana nie jest kosmicznie droga a jeśli chce się pojeździć swoim autem kilka ładnych lat to skrócenie okresu wymiany oleju zalecanego przez producenta np o połowę na pewno nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie

Co do ubywania oleju tak jak pisałem wcześniej nie wiem z kąd u was tak "wielkie" zużycie ja mam nastukanie 21tyś (tylko miasto) i zużycie choć na pewno jest bo jakieś musi być to jest nie zauważalne a co do instrukcji i zastrzeganiu producenta że auto może zużyć 1L/1000km to nic innego jak zabezpieczanie sie przed upierdliwymi klientami miałem matiza , octavie i bmw 320 (e46) teraz mam kropke i w kazdej instrukcji to samo 1L/1000km a jedyne auto które zauważalnie brało olej to matiz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446899 Wysłany: 01 Mar 2011, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
filip76 napisał(a):
Odrobina powinna Ci znikać - spalać się, parować przez odmę itp. Albo mylisz się w ocenie na oko albo masz paliwo w oleju.

Jest 3 opcja - nie mylę się, nie mam paliwa w oleju, ale mam sprawny silnik, który już dawno ma za sobą okres docierania (wtedy rzeczywiście może odrobinkę brać nawet zdrowy silnik).
Parowanie? Owszem, ale to są właśnie te niezauważalne ilości - lekki nalot w obudowie filtra i to wszystko.
Spalanie? Spalanie powodowało by zauważalne znikanie oleju.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446925 Wysłany: 01 Mar 2011, 02:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 748
Pomógł: 1
krism84 napisał(a):
Ja powiem tak na pewno wymianę oleju co 30tyś km należy włożyć między bajki no chyba że stać was na kupno nowego auta co 2 lata to wtedy faktycznie nie ma się co przejmować ale tak jak napisał ktoś wcześniej wymiana nie jest kosmicznie droga a jeśli chce się pojeździć swoim autem kilka ładnych lat to skrócenie okresu wymiany oleju zalecanego przez producenta np o połowę na pewno nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie

Co do ubywania oleju tak jak pisałem wcześniej nie wiem z kąd u was tak "wielkie" zużycie ja mam nastukanie 21tyś (tylko miasto) i zużycie choć na pewno jest bo jakieś musi być to jest nie zauważalne a co do instrukcji i zastrzeganiu producenta że auto może zużyć 1L/1000km to nic innego jak zabezpieczanie sie przed upierdliwymi klientami miałem matiza , octavie i bmw 320 (e46) teraz mam kropke i w kazdej instrukcji to samo 1L/1000km a jedyne auto które zauważalnie brało olej to matiz.


No patrz... a ja tez miałem Matiza, i skubany oleju nie brał... A lekko go nie traktowałem... Nie raz dochodziłem do odcięcia przy Vmax...
A cały czas jeździł na pełnym syntetyku M1 5W50. który generalnie jest dosyć rzadki... Owszem, dzięki temu lepiej smaruje, ale i też jest bardziej podatny na wszelkie przecieki itp itd...

I tak naprawdę to nie ma reguły. Pomijam już fakt, że cały czas mowa tu o silniku 16V, który z racji swojej budowy zawsze będzie miał wyższe zużycie oleju niż silnik 8V z którym ty wyjechałeś: "a mi nie bierze"...

[ Dodano: 01 Mar 2011 01:40 ]
GrandeM napisał(a):
filip76


Może i piszę bajki ale Ty za to usilnie próbujesz wierzyć w to, że jakikolwiek olej wytrzyma 30kkm zachowując choć 50% swoich parametrów bazowych.
i tak, podtrzymuję swoją teorię o gównozjadztwie, bo każdy kierowca, którego wiedza i doświadczenie w sprawach auto-moto nie zaczęły się od GP tudzież podobnych wie, że olej silnikowy od zawsze przez większosć producentów był zalecany do wymiany co 10-15kkm. Jeszcze 10 lat temu wartości 15kkm były normą. Japończyki z resztą do dziś mają interwały 15kkm i nie więcej. Boooo? Bo mają gdzieś chwyty marketingowe pt. złapmy klienta na numer z rzadszymi przeglądami. Zajrzyj do Toyoty chociażby. Fiat jest dla pozycjonowany jako auto dla ubogich, w związku z tym nie mogą zrobić ulotki, folderu, gdzie będzie napisane " przeglądy gwarancyjne co 15kkm" bo to nie przejdzie. Robią więc co 30kkm i jest git. Pierwszy własciciel z koncem gwarancji sprzedaje, a drugi potem się turla dalej, pytanie jak daleko. Nowe Ducato ma interwały 40kkm, to w samym Fiacie mówią mechanicy, ze komuś nieźle odbiło.
Dodajmy do tego, że Selenia K, którą zaleca Fiat do mojego GP nie ma żadnej kosmicznej specyfikacji. Taką samą, a nawet lepszą ma Mobil 1 5/50 , 5/40 , który jest już na rynku z 8-10lat.


Konkurencja Misiu, konkurencja.



Tyle, że jakbyś chciał wiedzieć to nie Fiat zaczął ten wyścig okresów miedzyprzeglądowych...jako pierwsi poszli Niemcy, bodajże VW pierwszy miał "co 30kkm". I za nim poszła reszta...

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446928 Wysłany: 01 Mar 2011, 07:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Koledzy, to może zamiast bić pianę ktoś wreszcie ruszy zadek i sprawdzi, ile ubytku oleju producent przewidział dla punto? Technika jest techiką i nie ma tu miejsca na wróżby i zabobony.

Ja nie jestem z tych, co wierzą w smoki, spiski, Roswell i takie tam. Dla mnie słowo pisane ma dużą wartość. Nie żyjemy w świecie baśni tylko norm i przepisów :)

Jak ktoś chce wierzyć, że mu koncerny motoryzacyjne sikają do mleka, to jego sprawa.

Dla mnie zwiększanie interwałów między przeglądami to nie jest czysty marketing tylko technologia. Sory ale nie można przenosić nawyków z poloneza do współczesnego auta.

PS. Moim ulubionym programem są "Pogromcy mitów" - polecam każdemu ;)

Jeszcze jedno: tu nie ma miejsce na wiarę. To, ile silnik wytrzyma jest sprawdzalne empirycznie i wiara nie ma tu nic do rzeczy. Wierzyć można sobie w coś, co jest poza rozumem :) Jak krasnoludki, mikołaj, itp.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446933 Wysłany: 01 Mar 2011, 09:01; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Dwa lub trzy razy były w gazetach opisy gamy Grande Punto jako samochodów używanych. Za każdym razem przy 1.4 16V Startet było zaznaczone, że lubi wziąć olej. Mnie ten problem nie dotyczy bo nie robię przebiegu rzędu 17 tys. pomiędzy wymianami. Ale i tak zauważam, że trochę oleju ubywa. To zupełnie normalne. Jeśli od nowości do 17 tys. ubyło do min. to mamy tu do czynienia z normalnym zjawiskiem. Tym bardziej, że pokazuje doświadczenie użytkowników - ten silnik na początku jest stosunkowo mułowaty (jak na niego) a po kilku tysiącach kilometrów jest już inaczej. Ten proces nazywa się docieraniem, mimo, że niektórzy już nie lubią już używać tego sformułowania a inni coś czytają i im wierzą. Przypadek silnika z pierwszego postu jest tak normalny, że jestem w szoku iż ktoś może mieć tu jakieś wątpliwości. Ja wymieniłem olej po 3 tys. by wyeliminować zanieczyszczenia z docierania lub jak kto woli „początkowego okresu eksploatacji”.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446938 Wysłany: 01 Mar 2011, 09:16; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
filip76 napisał(a):
Koledzy, to może zamiast bić pianę ktoś wreszcie ruszy zadek i sprawdzi, ile ubytku oleju producent przewidział dla punto?

400g (ml)/1000km
A teraz przeliczmy - okres między wymianami 30tys km, a auto zjada 0,4l/1000km i wchodzi do niego ok 4l. Czyli wychodzi, że zanim przyjdzie czas na wymianę 3 razy mimowolnie zmienimy olej.
I wg producenta będzie to normalne.
Czy naprawdę wszyscy uważają taką sytację za akceptowalną?

Swoją drogą ciekawe, niby 30tys i 2 lata ale
Cytuj:
W przypadku używania samochodu przeważnie do jazdy w mieście i pomimo wszystko z przebiegiem rocznym
mniejszym od 10.000 km konieczne jest wymienić olej silnikowy i filtr co 12 miesięcy.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446940 Wysłany: 01 Mar 2011, 09:36; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Nie panikuj. Ten 1 litr na 1000 to górna granica, którą wprowadzają producenci by się zabezpieczyc na szczególne przypaki, gdy np. ktoś jeździ ostro nowym autem albo jak im się egz. silnika nie uda. Duże zużycie oleju dotyczy zwłaszcza nowych turbodiesli.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446943 Wysłany: 01 Mar 2011, 10:04; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Nie panikuje, tylko zastanawiam się, czy jakby komuś auto żarło te 0,4l/1000km to naprawdę uznał by to za akceptowalne, czy jednak próbował by coś z tym zrobić?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446959 Wysłany: 01 Mar 2011, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 11 Mar 2010,
Posty: 748
Pomógł: 1
STax napisał(a):
filip76 napisał(a):
Koledzy, to może zamiast bić pianę ktoś wreszcie ruszy zadek i sprawdzi, ile ubytku oleju producent przewidział dla punto?

400g (ml)/1000km
A teraz przeliczmy - okres między wymianami 30tys km, a auto zjada 0,4l/1000km i wchodzi do niego ok 4l. Czyli wychodzi, że zanim przyjdzie czas na wymianę 3 razy mimowolnie zmienimy olej.
I wg producenta będzie to normalne.
Czy naprawdę wszyscy uważają taką sytację za akceptowalną?



Producent podaje zużycie 400 gramów oleju na 1000km. 400g to 454 ml.
To po pierwsze.
Po drugie do 1.4 95KM wchodzi 2,9litra oleju (2,55kg).

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446962 Wysłany: 01 Mar 2011, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
K3 napisał(a):
Producent podaje zużycie 400 gramów oleju na 1000km. 400g to 454 ml.
To po pierwsze.

OK.

K3 napisał(a):
Po drugie do 1.4 95KM wchodzi 2,9litra oleju (2,55kg).

Instrukcja podaje taki margines dla każdego silnika, jeśli dobrze doczytałem.
Poza tym - to jeszcze gorzej, w takim razie przez te 30tys km wymienisz olej nie 3 a prawie 5 razy. I fabryka stwierdzi, że przecież jest ok, bo mieści się w normie...
Naprawdę tylko mnie się wydaje, że coś tu nie tak?

No i skoro technologia jest taka dobra itd, to czemu przy małych przebiegach i jeździe po mieście każą jednak wymieniać częściej?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446971 Wysłany: 01 Mar 2011, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Ale się rozczulacie. :E Jak nie kopci, nie ma problemów to znaczy że wszystko jest OK. Mi japoniec na 7tys km zeżarł juz chyba z pół litra oleju (po części pewnie przez LPG, a po częsci że one tak mają), no ale co zrobić jak głodny to mu daje jeść. :E

1.2 8v nie zjadało wcale, raz tylko mi się zdażyło, że trochę ubyło, ale to przez to, że była jazda kilkaset kilometrów po autobahn z gazem w podłodze.

Co do wymian to osobiście olej wymieniam co rok niezaleznie od przebiegu, w PII był zmieniany co 1,5roku bo były roczne przebiegi na poziomie 8tys km więc nie było sensu. W ostatnim roku eksploatacji auto zrobiło 20tys w rok i również nic się nie działo.
W japońcu mam zamiar robić tak samo.

Olej to nie jest jakas magiczna technologia, ma byc tłusty, odpowiedniej gęstości, ma smarować i tyle. Bajki z etykiety, oznaczenia etc to mozna poczytać informacyjnie, bo pewnie i tak nie ma to pokrycia z tym co jest w baniaku, chyba, że za ~100zł faktycznie kupujemy kilka litrów hiper super technologii. :E


STax napisał(a):
Mój fiacik, rocznik 12.97, wczoraj mu 143tys przebiegu wybiły i problemów jak dotąd zero i nie zapowiada się żeby przynajmniej przez kolejne 100tys km miało się coś dziać. Ale jak się dba tak się ma.

U mnie japoniec tez ~140tys km i silnikowo jest sprawny (obym w zła godzinę nie powiedział. :E ), olej zawsze zmieniany był tez co rok, przy okazji przeglądów.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Ostatnio edytowany przez buladag, 01 Mar 2011, 11:20, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #446973 Wysłany: 01 Mar 2011, 11:15; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
buladag napisał(a):
Ale się rozczulacie. Jak nie kopci, nie ma problemów to znaczy że wszystko jest OK

Jeśli dla kogoś nie ma znaczenia, czy auto przejeździ 100tys czy 400tys km bez remontu to faktycznie ok. Jak ktoś chce żeby było w dobrym stanie jak najdłużej to zwraca uwagę nawet na takie rzeczy.
Przynajmniej takie ja mam zdanie, jak ktoś uważa inaczej to jego sprawa i ma do tego święte prawo.


A to tylko tak dla uzasadnienia moich poglądów => Mój fiacik, rocznik 12.97, wczoraj mu 143tys przebiegu wybiły i problemów jak dotąd zero i nie zapowiada się żeby przynajmniej przez kolejne 100tys km miało się coś dziać. Ale jak się dba tak się ma. ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446988 Wysłany: 01 Mar 2011, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
STax napisał(a):
Nie panikuje, tylko zastanawiam się, czy jakby komuś auto żarło te 0,4l/1000km to naprawdę uznał by to za akceptowalne, czy jednak próbował by coś z tym zrobić?


A co miałbyś robić ? Jak przesiądziesz się do nowego auto to zobaczysz ile oleju zjada , na dodatek większość szesnatek lubi sobie wypić. Teraz już coraz mniej nie wysilonych 8v. Poczytaj gazety jak ludzie płaczą z zużyciem oleju w nowych autach , ale wszystko jest w zakresie akceptowalnym przez producenta i tyle.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446990 Wysłany: 01 Mar 2011, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
kazaa napisał(a):
Jak przesiądziesz się do nowego auto to zobaczysz ile oleju zjada , na dodatek większość szesnatek lubi sobie wypić.

Auto rodziców - lancer 1.6 16v 98KM rocznik 2006, 60tys km przebiegu, zalewany castrolem, na początku 0W30 (tak wyjechał z salonu), teraz 10W60, wymiana co roku czyli ok 15tys km - brak widzialnych ubytków oleju.

Wiadomo każdy silnik jest inny i nawet ja mógłbym zaakceptować zużycie rzędu 50-100ml/1000km, ale nie prawie 0,5l czy 1l jak niektórzy producenci podają!

kazaa napisał(a):
Poczytaj gazety jak ludzie płaczą z zużyciem oleju w nowych autach , ale wszystko jest w zakresie akceptowalnym przez producenta i tyle.

Pytanie tylko, czy zużycie akceptowane przez producenta musi być akceptowane przez właściciela?

Mnie zastanawia tylko jedno - technologia idzie do przodu, mamy coraz dłuższe okresy między przeglądami, wymianami itd i fajnie.
Tylko dlaczego kiedyś były auta zdolne zrobić milion kilometrów bez remontu a dziś już praktycznie takich nie ma (wśród nowych modeli)?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446993 Wysłany: 01 Mar 2011, 12:09; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
STax napisał(a):
Pytanie tylko, czy zużycie akceptowane przez producenta musi być akceptowane przez właściciela?


Możesz ogłosić głodówkę lub prościej - kupować tylko takie auta gdzie producent daje gwarancję, że nie będzie ubytków oleju. Szczęściwych poszukiwań :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446994 Wysłany: 01 Mar 2011, 12:12; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
zoon napisał(a):
Szczęściwych poszukiwań


znalazłem:
STax napisał(a):
Auto rodziców - lancer 1.6 16v 98KM rocznik 2006, 60tys km (...) brak widzialnych ubytków oleju

A w instrukcji też pisze, że dopuszczalny jest 1l/1000km.
Ale każdy jeździ tym co lubi i tak jak lubi no nie? ;)

[ Dodano: 01 Mar 2011 11:12 ]
Swoją drogą zoon, jeśli akceptujesz zużycie oleju na poziomie 0,5l/1000km, to po co jeździć na wymianę? Przecież po 5-6tys km i tak masz już wlany całkiem nowy olej :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #446998 Wysłany: 01 Mar 2011, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
STax napisał(a):
Tylko dlaczego kiedyś były auta zdolne zrobić milion kilometrów bez remontu a dziś już praktycznie takich nie ma (wśród nowych modeli)?


Czytałem kiedyś artykuł na ten temat. Era niezniszczalnych aut z lat 80-tych i częściowo 90-tych była dla producentów bolesną lekcją. Ludzie jeździli długo i nie kupowali nowych aut. Sprzedaż spadała. Pomocą koncernom przyszła UE wprowadzająć liczne nowe przepisy, których spełnienie wymagało masy elektroniki, filtrów itd.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447000 Wysłany: 01 Mar 2011, 12:15; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Zgadza się. Nowsze auta nie są projektowane z myślą o długowieczności bo się to nie opłaca...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447032 Wysłany: 01 Mar 2011, 14:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
STax napisał(a):
Auto rodziców - lancer 1.6 16v 98KM rocznik 2006, 60tys km przebiegu, zalewany castrolem, na początku 0W30 (tak wyjechał z salonu), teraz 10W60, wymiana co roku czyli ok 15tys km - brak widzialnych ubytków oleju.
Pytanie tylko, czy zużycie akceptowane przez producenta musi być akceptowane przez właściciela?


pożycz mi auto na pół roku to zobaczysz zużycie oleju ... jak ktoś używa auta do jeżdżenia , a nie do patrzenia to musi palić , moje p2 dużo nie brało , ale czasami dolewałem

STax napisał(a):
Mnie zastanawia tylko jedno - technologia idzie do przodu, mamy coraz dłuższe okresy między przeglądami, wymianami itd i fajnie.
Tylko dlaczego kiedyś były auta zdolne zrobić milion kilometrów bez remontu a dziś już praktycznie takich nie ma (wśród nowych modeli)?


polecam poczytać artykuł jak firmy robią specjalnie auto , żeby wytrzymało gwarę , są specjalne działy odpowiedzialne za to

imho i dobrze , bo gdyby do dziś produkowali w124 to mercedesa by nie było , przynajmniej jest rotacja i ludzie kupują nowe auta , a nie same graty z zachodu ( oczywiście w Polsce idzie to bardzo powoli i szybko to nie nastąpi )

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447037 Wysłany: 01 Mar 2011, 14:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
kazaa napisał(a):
polecam poczytać artykuł jak firmy robią specjalnie auto , żeby wytrzymało gwarę , są specjalne działy odpowiedzialne za to


i to jest święta prawda, ale niektórym ludziom nie przetłumaczysz a potem kupujesz po takim 1-właścicielu auto w którym trzeba grzebać przy silniku pomimo, że przebieg niewielki... ;)pewnych rzeczy się nie przeskoczy -polecam książki z fizyki szczególnie dział dotyczący mechaniki :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447043 Wysłany: 01 Mar 2011, 14:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
kazaa napisał(a):
polecam poczytać artykuł jak firmy robią specjalnie auto , żeby wytrzymało gwarę , są specjalne działy odpowiedzialne za to

Dodaj, że gwarancję i nic ponadto, bo potem ma się psuć.
I wg mnie właśnie temu służą m.in. wydłużone okresy między przeglądami i wymianą oleju oraz wyższe dopuszczalne wartości "spożycia".

kazaa napisał(a):
imho i dobrze , bo gdyby do dziś produkowali w124 to mercedesa by nie było , przynajmniej jest rotacja i ludzie kupują nowe auta , a nie same graty z zachodu ( oczywiście w Polsce idzie to bardzo powoli i szybko to nie nastąpi )

Wg mnie raczej odwrotnie - jakby producenci robili niezniszczalne auta to też by nie było gratów z zachodu ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #447045 Wysłany: 01 Mar 2011, 14:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
żeby producenci robili niezniszczalne auta to przede wszystkim by im się to nie opłacało ;) 7 lat gwarancji Kii w dzisiejszych czasach wydaje się jakimś ewenementem a który z nas kupując nowe auto nie chciałbym nim przynajmniej te 7 lat pojeździć - nie mówię tu o osobach które stać jest kupić nowe auto raz na 3 lata :P


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 52 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO