You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 22:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 116 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 
 Post #843170 Wysłany: 02 Lis 2018, 12:00; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Ale on wyraźnie pytał o długość (4x ile).
Na oko będzie coś typu 40-50 mm, zawsze można kupić za długi i dociąć powoli (nie przegrzać, nie rozhartować).


Góra
  
 

 
 Post #843171 Wysłany: 11 Lis 2018, 23:59; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 01 Lis 2018,
Posty: 9
Dzieki

[ Dodano: 11 Lis 2018, 19:52 ]

Jednak ten kołek to nie 4x50. Tylko około 4x 22
Mozna wbic kolek 4x50 lecz przy nastepnej wymianie nie uda sie go wybić... No czyba ze po kawałku bedziemy odcinać go z tyłu.
Do wybicia mi posłużyło wiertło
Wczesniej wspominany oring 2x12 też sie nie zgadza no chyba ze duży młotek pojdzie w ruch. Tam jest raczej 2x11 lub 10.
Ktoś pisał ze nie mial sylikonu... U mnie wybierak po dokreceniu wycisnal caly sylikon( skad wiem? Bo oczywiscie odwrotnie włożyłem wałek i caly zabieg musiałem robic od nowa.)
Na wystający wałek założyłem starą dętka tylko taką wąską i idealnie się sprawdziła.


Załączniki:








Ostatnio edytowany przez adamcior 11 Lis 2018, 23:59, edytowano w sumie 3 razy
Mateuszu ! Polecam korzystanie z forumowego serwera jeśli dodajesz zdjęcia, dodane zdjęcia przez Ciebie raz że za jakiś czas znikną, a dwa - niebyły w ogóle widoczne to raczej nikomu w przyszłości ten post nie pomoże :) poprawiłem post, pozdrawiam ;)
Góra
 Profil  
 
 
 Post #843499 Wysłany: 12 Lis 2018, 22:12; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017,
Posty: 695
Pomógł: 2
No i gratulacje, niech Włosi się od nas uczą :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #847443 Wysłany: 27 Kwi 2019, 19:55; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Forumowicz

Imię: romek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 08 Wrz 2014,
Posty: 3
Jestem po drugiej wymianie uszczelniacza po korzystaniu z powyższego schematu wymiany , wymiana dość prosta lecz w opisie brakuje informacji iż jest jeszcze zawleczka do ściągnięcia po odciągnięciu sprężyny inaczej seger nie zejdzie. Jest to informacja z mojego punktu istotna gdyż dla nie zorientowanych może stworzyć problem , brakuje tej informacji w opisie o istnieniu tej zawleczki dowiedziałem się ze schematu.
Pozdrawiam wszystkich .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851966 Wysłany: 23 Lut 2020, 12:48; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 01 Lis 2018,
Posty: 9
Osłona przedkładni od fiata 126 pasuje idealnie jeśli ja skrócimy trochę. Od strony szerokiego kołnierza dwa żeberka. A od strony wąskiego skracamy na maxa kołnierz.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851967 Wysłany: 23 Lut 2020, 18:20; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Lis 2016,
Posty: 60
Nie blokuje nic? Nie stawia oporu?
Ja jak wymieniłem to od tego czasu mam spokój.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #851973 Wysłany: 24 Lut 2020, 11:07; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 01 Lis 2018,
Posty: 9
Nic nie blokuje. Wsteczny wchodzi elegancko .
Tylko trzeba właśnie odpowiednio przycinać tą osłonę. Najtrudniejsze jest przyciąć tą wąską stronę tak żeby zachować szczelność ale powoli ostrym nożykiem i jest super. Zobaczę ile teraz wytrzyma uszczelniacz
.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852409 Wysłany: 18 Maj 2020, 15:24; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Potwierdzam rozmiar kołeczka, 4x22 mm, też taki mam.
Demontaż odpowiednim wybijakiem ("4 w minusie", czyli 3,9x mm), punktakiem itp., zapewnia, że go nie uszkodzimy (jak ktoś tłucze byle czym, śrubokrętem itp., to rozwali, pretensje mieć do siebie).
Prawdopodobnie nieco dłuższy (25-30) można by wbić (tylko później byłoby trudniej z demontażem, więc lepiej nie).
Uwaga jest taka, że to musi być element sprężysty (kołek rozcięty lub zwijany), nie zastępować go zwykłymi sztywnymi, czy śrubami, itp.
Ciekawy dokument o kołkach zwijanych (po co one są): https://www.spirol.com/library/main_catalogs/cldp_pl.pdf
Załącznik:
Komentarz do pliku: Kołek sprężysty rozcięty 4 x 22 mm.


O-ringa można olać, jak nie cieknie, jest elastyczny i jeszcze odstaje z rowka. Czyścić, smarować, złożyć. Prawdopodobny rozmiar to będzie 11x2, olejowy (np. materiał NBR). Ciężko się mierzy stare o-ringi (mój miał 11,5x1,9 - istnieją nietypowe wymiary, ale raczej nie tutaj). Na logikę to będzie to (średnica otworu 15, rowka 12 i szerokość 2,5 mm, różnica średnic 3, czyli 2x1,5 ale on ma uszczelniać, więc musi być nieco grubszy, więc weźmy 2, a powinien się trzymać ciasno na rowku, więc ma mieć mniej niż 12, czyli np. 11). Główny wyciek i tak jest zawsze z uszczelniacza (20x30x7, podwójna warga), a nie z tego o-ringa, więc nie przejmować się.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Zgadywanka daje w wyniku rozmiar 11x2 mm.


Teraz najważniejszy punkt programu. Montaż oryginalnej osłonki ze starszych modeli (z czasów Uno, Punto 1, itp.). Prawie pasuje, tylko przeszkadzają 3 żeberka na obudowie.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Oryginał z P1/Uno da się włożyć do Grande.


Pilnik w dłoń i jazda. Osłonka wchodzi, nieco luźno, więc można złapać opaską zaciskową z tworzywa ("trytytka"). Koniec tematu.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Mała modyfikacja pilnikiem.


Działa, biegi zmienia się normalnie. Drugi koniec mieszka (mniejsza średnica) przesuwa się luźno po wałku, nic nie szkodzi (starsze Fiaty miały tam rowek albo talerzyk). Działa to jak dodatkowy zgarniacz brudu (który i tak okresowo trzeba czyścić - uszczelniacze padają, bo prawie nikt tego rejonu nie czyści).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Jest OK, polecam!
Guma_Uno-P1_w_Grande.gif
Guma_Uno-P1_w_Grande.gif [ 422.64 KiB | Obejrzany 11845 razy ]

Osłonkę dorwałem z Allegro, ktoś wrzucił 9 sztuk (leżaki magazynowe), wziąłem jedną, macie jeszcze 8 na cały kraj (tylko kulturalnie, brać po jednej). Część chyba już dawno nie jest produkowana, ale po magazynach jeszcze się walają. Trzeba okresowo sprawdzać, portale nasze i zagraniczne (np. na włoskim eBay były niedawno 2 sztuki).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Oryginał, leżak magazynowy.


[ Dodano: 18 May 2020, 15:18 ]

Jakby co, to odpowietrzniki są dostępne (jak połamiecie). Mogą występować w handlu jako "korek".
Załącznik:
Komentarz do pliku: Odpowietrznik skrzyni (wybieraka). Numery.



Góra
  
 
 
 Post #855892 Wysłany: 20 Kwi 2021, 12:56; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Forumowicz

Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 20 Kwi 2021,
Posty: 1
Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie odnośnie elementu numer 8 z ostatniego zdjęcia pierwszego postu. Przy rozbieraniu wybieraka wystrzeliły mi wszystkie elementy w przestworza. Znalazłem w sieci, że jest to "sprężynujący pierścień ustalający". Jest on umieszczony w plastikowej tulei, która dociska seger zabezpieczający. Czy jest mi ktoś w stanie wysłać zdjęcie jak ten pierścień wygląda? Ewentualnie czy jestem w stanie go czymś zastąpić?

Przeglądając schematy części zamiennych widzę, że ten element występuje jako SEAL GASKET i jest oznaczony numerem 14453080. Zdaje się, że jest to zwykły oring.
https://2407.pl/fiat-alfa-lancia-brand/ ... -16051661/

Czy ktoś mógłby potwierdzić, że jest to ten element?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859598 Wysłany: 09 Lis 2022, 16:40; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 04 Maj 2017,
Posty: 20
W moim Punto Evo 2011 (dokładniejsze informacje po lewej stronie w profilu) również cieknie z tego wybieraka. Może nie jakoś bardzo dużo, ale jednak. Czy da się to jakoś uszczelnić czy trzeba coś wymieniać? Co w przypadku olania tej sprawy? Jakie mogą to być koszty zrobienia tego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859599 Wysłany: 09 Lis 2022, 21:52; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
uszczelniacz trzeba wymienić tak jak tu wyżej opisane, koszty zależy kto robi, jak samodzielnie to w 10 zł się zamknie, jeżeli mechanik to trzeba doliczyć jego robotę i tu może być różnie w zależności od regionu, jak nie zrobisz to na badaniach tech. diagnosta się przyczepi gdy będzie tam mokro i zacznie kapać


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859670 Wysłany: 06 Gru 2022, 19:01; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 04 Maj 2017,
Posty: 20
Czy uszczelniacz CORTECO 12011114B się nada?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859671 Wysłany: 06 Gru 2022, 21:56; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
wg danych katalogowych ten simmer ma wymiary 20x30x7 więc powinien pasować https://www.iparts.pl/czesc/pierscien-u ... 22262.html
kup jeszcze ten kołek rozprężny o którym mowa wyżej, prawdopodobnie pęknie przy demontażu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859672 Wysłany: 06 Gru 2022, 22:35; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 04 Maj 2017,
Posty: 20
rafisz napisał(a):
wg danych katalogowych ten simmer ma wymiary 20x30x7 więc powinien pasować https://www.iparts.pl/czesc/pierscien-u ... 22262.html
kup jeszcze ten kołek rozprężny o którym mowa wyżej, prawdopodobnie pęknie przy demontażu


Mam kupione:
- corteco 12011114b
- kołek sprężysty ale niestety dłuższy niż trzeba (więc nie wiem czy próbować kupić drugi, czy uda się dociąć?)
- o-ring 2x11 olejowy (bo ktoś wyżej pisał, że może ale nie musi się przydać)

A czy ten "pierścień zabezpieczający ("seger E-clip")" - trzeba kupić? Jeśli tak, to nie znam rozmiaru.

Dodatkowe pytanie post840782.html#p840782 ktoś tu zabezpieczył dętką i opaską zaciskową. Czy jest jakiś sens to robić?
Edit: Silikon wysokotemperaturowy też będzie potrzebny?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859673 Wysłany: 07 Gru 2022, 10:28; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
z dłuższego kołka krótszy da się zrobić, szlifierka kątowa w rękę i gotowe, silikon się przyda żeby uszczelnić połączenie całego tego wybieraka z obudową skrzyni, tam nie ma innej uszczelki, więc trzeba dać silikon żeby się nie pociło, nie kupuj może czerwonego żeby się nie świeciło :mrgreen: , szary albo czarny, no i kup najmniejszy jaki tylko możesz dorwać
nowy seger raczej nie będzie potrzebny, a co do tej dętki czy harmonijki, jeżeli zastosujesz to może simmer dłużej pożyje, ja nic tam nie dawałem bo nic pod ręką nie było, jeżdżę już chyba 3 lata (około 40kkm) póki co nic nie cieknie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859925 Wysłany: 10 Lut 2024, 20:44; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 511
Pomógł: 8
Uwaga, ciekawostka (ważna, tylko po to wracam na forum na chwilę).

Wszyscy montujecie (ja też, kiedyś) ten kołek 4x22 mm źle!
On jest fabrycznie za krótki.
Element wybieraka w który się go wbija ma przecież szerokość 30 mm.
Jak wbijesz kołek 22 na równo, to wałek jest trzymany tylko za jedną krawędź.
Stąd te kołki się męczą i nawet pękają, łamią się dokładnie w tym miejscu.
Dlatego niektórym te kołki się rozpadają przy demontażu (znaczy już są zmęczone lub pęknięte, to nie wina demontażu).
W dodatku potrafią wypełzać z otworu (u mnie się wysunął po 2-3 latach od wymiany simeringu). Jak poleci w skrzynię, to masakra.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Kołek się męczy, łamie i wyłazi z otworu.



Prawidłowo należy wbić kołek na głębokość 4 mm (nie na płasko/równo), bo (30-22)/2=4, wtedy kołek trzyma wałek równo, symetrycznie (do jego ścięcia potrzeba teraz ściąć go w 2 miejscach, a nie jednym).
Rozważyć też użycie kleju do gwintów (gdyby kołeczek chciał "pełzać").
Można też (większa powierzchnia styku) dać dłuższy kołeczek, np. 26 mm (wtedy wbijamy na 2 mm wgłąb).

A dodawanie osłonek niewiele daje. Po latach i tak się zaczyna pocić wałek (znowu niedługo uszczelniacz do wymiany).

-----------[ Dodano: 12 Mar 2023, 19:15 ]-----------------

Fotka wyjaśnia w czym rzecz. Miejsce łamania się kołka nie jest przypadkowe raczej...
Załącznik:
Komentarz do pliku: Kołek wypada wbić wgłąb, a nie na równo.


Zawsze jest też opcja wbicia mocniejszego kołka, zwijanego (tyle, że siły wymagane do montażu/demontażu będą większe).

Osłony. Jak się komuś nudzi, to na chama można naciągnąć np. osłonkę do wysprzęglika (zestawy naprawcze). Zależnie od rozmiarów, wymagane może być wykonanie rowka (tu jest toczony na tokarce, ale ręcznie też można wyciosać pilnikiem).

Druga rzecz to odpowietrznik. Niektórzy mają wielki problem z normalnym dolaniem oleju przez korek na imbusa 12. Wyrywają odpowietrzniki i tędy leją (tyle, że plastik się łamie i można wrzucić zatrzask do skrzyni). Dla takich gagatków jest propozycja modyfikacji. Otwór 14 trzeba nieco powiększyć (+ 0,5-1 mm) i nagwintować w zależności od rozmiaru odpowietrznika standardowego (najbliższe dostępne to drobnozwojny M16x1,5 lub calowy, rurowy 3/8"). Od teraz wymiana oleju, czy dolewanie placebo (ceramizery) będzie łatwiejsze. Jakby co, to nadal można wsadzić oryginał, plastik.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Kolejna opcja modyfikacji. Osłona + odpowietrznik standardowy "maszynowy".



Nawet jako-tako to wygląda (a czy coś daje przy dłuższym dystansie, kwestia dyskusyjna).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Szkiełkowanie + lakier bezbarwny.



[ Dodano: 21 Cze 2023, 11:16 ]

Wymiana simeringu, video jako uzupełnienie forum (nie odwrotnie): https://www.youtube.com/watch?v=lSGcGi9d8AQ

================================== Sensacja, rewelacja! =======================================

Pisałem wiele razy, że takie niepozorne forum może być lepsze od nowoczesnych wymysłów typu Facebook, YouTube itd.
No i macie dowód. :) Zawodowcy nie ogarniają wymiany sprzęgła, że trzeba obowiązkowo wymieniać łapę i tulejki.
Niewielu zwraca na to uwagę: https://www.youtube.com/watch?v=fOl5LhY_rhI TRZY sprzęgła w ciągu roku zdechły!
Temat uszczelniacza wybieraka i łamania się kołeczka też jest znany, ale przeważnie dopiero fachowcom od skrzyń.
Tyle, że ów zawodowiec nie wnika dlaczego kołeczki się łamią i czy można by coś zrobić (próbować chociaż).
Forum wygrywa z YouTubem! 8) Grupki na Facebooku też są słabe (minimum raz w tygodniu jakiś gamoń pyta o rzeczy, które leżą na forum od lat).

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 116 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO