You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 18:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #39584 Wysłany: 17 Sie 2007, 20:16; 
 Temat postu: problem z akumulatorem
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 26
Założyłem nowy akumulator do punta II SX.Po ok 2 miesiącach, po kilkudniowym postoju akumulator odmówił posłszeństwa.Nie mogłem odpalic samochodu, nie działał alarm.Po sprawdzeniu stężenia elektrolitu okazało sie, że mial 1,15 g/cm3 , był praktycznie rozładowany.Kontrolka ładowania akumulatora pokazuje że wszystko jest w porządku z ładowaniem. Po naładowaniu akumulatora sytuacja zaczęła się powtarzać. Stężenie spadało. Jak sprawdzić co jest przyczyną? Poprzedni akumulator był oryginalny więc miał ok. 6 lat. Po powrocie z dłuższej trasy i kilkudniowej jeździe po mieście (krótkie odcinki) rozładował się.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #39587 Wysłany: 17 Sie 2007, 20:30; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Ja miałem taki numer :> Po prostu rozładowywał mi się akumulator, ale podczas jazdy. alternator ćwierkał, na kontrolkach wszystko OK, ale aku siadał po czym auto było niemal martwe. Po odpaleniu na pych silnik działał ale wystarczyło coś włączyć np światła, żeby przygasało podświetlenie tablicy, tak naprawdę mijania ledwo świeciły, a po wrzuceniu migacza gasło i zapalało sie podświetlenie zegarów. Skończyło się totalną dyskoteką lampek check, brak ładowania, wspomaganie, wszystko co sie da. Przyczyna? Pęknięty alternator, poszedł w nim też regulator napięcia i było zwarcie na kilku zwojach.
BTW: Z altka dym leciał :>

Kupiłem nowy aku (stary miał 5 lat), przeciąłem pasek klinowy - co by mi sie auto nie zajarało i do aso na wymianę altka :>

[ Dodano: 17 Sie 2007 20:30 ]
Ogólnie cała imprezka wyszła:

140 - aku
440 - altek z robocizną i paskiem.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39593 Wysłany: 17 Sie 2007, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 26 Lip 2007,
Posty: 23
Przeciez punta podobno nie powinno się odpalać na pych :>

_________________
Przygarnij Kropka ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39597 Wysłany: 17 Sie 2007, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Vaya napisał(a):
Przeciez punta podobno nie powinno się odpalać na pych :>

wiedziałem o tym i ryzyk fizyk :P
6x na pych, 1x z holu przy 30km/h i nic się nie stało, pasek nie przeskoczył ani o 1 ząbek :> Ale sprzęgło puszczałem delikatnie ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 17 Sie 2007, 21:26, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #39600 Wysłany: 17 Sie 2007, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 26 Lip 2007,
Posty: 23
Ja wam marki mojego akumulatora nie podam. Jest tak stary, ze napisow z naklejki nie widac, jednak na tyle wytrzymały by przezyc 6 lat, wielkie zwarcie (moja robota) kupe dymu, ładowanie i nadal działa jak nalezy (do zimy) :P

_________________
Przygarnij Kropka ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39716 Wysłany: 18 Sie 2007, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
na pych nie powinno się odpalać, ale jak jest ciepły to mało ryzykowne

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39720 Wysłany: 18 Sie 2007, 13:02; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
z tego wszystkiego ze 3x był odpalany na zimno :P

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39910 Wysłany: 19 Sie 2007, 14:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Rejestracja: 18 Kwi 2007,
Posty: 105
Ja mam nowy alternator i mam to samo. Niestety dużo jeżdżę i bylem już kilkakrotnie zmuszony odpalać na puch. Na szczęście wszystko działa. Najgorsze jest to że przejeżdżam 350km trasę, zatrzymuję się pod hotelem, wstaje rano a aku nawet nie zagada. Wymieniłem już alternator bo padł ale ma nadal to samo :? Nerwy już tracę

_________________
Punto 2, 1.2 8 V, rocznik
http://fiatpunto.com.pl/topic1424.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39915 Wysłany: 19 Sie 2007, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Może aku jest wadliwy.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39917 Wysłany: 19 Sie 2007, 15:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Rejestracja: 18 Kwi 2007,
Posty: 105
To ostatnie co mi przychodzi do głowy...

_________________
Punto 2, 1.2 8 V, rocznik
http://fiatpunto.com.pl/topic1424.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39930 Wysłany: 19 Sie 2007, 17:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
Ja mam dobrego ziomka w serwisie z akku. Mówił że w punto ze względu na małą ilość miejsca zaleca kupować jak najlepszy akku bo te słabsze i gorsze jakościowo zazwyczaj często do niego niestety wracają bo nie dają sobie rady.

Ja do dieselka kupiłem akku Varta high performance 12v 62ah 600a P+ i jak na razie dziala super a nie raz auto stało z godzinkę czy dwie odpalonym radiem i działa super także polecam takowy ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39951 Wysłany: 19 Sie 2007, 19:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
PANOWIE!!!!

Po pierwsze:
Upływ prądu z akumulatora moża zmierzyć najprostrzym amperomierzem na prąd stały (np Multimetrem za 10 zł z marketu). Należy zdjąć jedną z klem z akumulatora (skasują sie ustawienia - ale to nic zegar sobie ustawimy) i podłączyć szeregowo amperomierz np tak:

bez mzian (-)***AKU***(+) --> (-) amperomierz (+) --> klema odpięta

i zobaczyć wskazanie na WYŁĄCZONYM SAMOCHODZIE I WSZYTSKICH ODBIORNIKACH (upewnić się czy światełka oświetlenia wew. są wygaszone itp.). Jeśli wskazanie będzie różne od zera lub prądu rzędu kilkudziesięciu mA (zasilanie alarmu, komputera itp..) to należy poszukać usterki w instalacji. Przyczyn może być wiele, rozpocząć należy sprawdzenie czy któryś kabel nie jest obtarty, lub przegrzana izolacja powodując dotknięcia do części metalowych czyli zwarcia i rozładowywująć AKU.

Po drugie:
Żadnego samochodu który ma pasek rozrządu nie wolno zapalać na "PYCH". Chodzi bowiem o to, iż podczas takiej formu rozruchu silnika występuje wiele szarpnięć i mikroudarów na układ rozrządu, co w efekcie może doprowadzić do przeskoku paska rozrządu na kołach zębatych!! Takie szarpnięcia powodują obrót wału raz w prawo raz w lewo - a napinacz może nie zdążyć napiąć z odpowiednią siłą paska, powodująć zmianę położenia wału względem wałka rozrządu. A to już jest niewesołe!

Podkreślam:

Taka zamiana nawet o kila stopni, może doprowadzić do sytuacji w której idące do góry tłoki uderzą w otwarte zawory - w silnikach kolizyjnych czyli wszystkich 16 V, i mamy gotowy remont silnika lub głowicy. Jest to równoznaczne z pęknięciem paska rorządu podczas jazdy, tyle tylko że będą małe zniszczenia bo silnik jest w fazie rozruchu, a nie pracuje na jakiś tam obrotach.
Lepiej to wygląda w silnikach 8V które nie są kolizyjne (czy max górne położenie tłoka nie spowoduje uderzenia w otwarty zawór), jednak wtedy będzie utrudniony zapłon, lub zła praca silnika bo jest złe położenie wałka rozrządu względem odczytu czujnika kątowego wału korbowego silnika.

_________________
Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39970 Wysłany: 19 Sie 2007, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
HIPER napisał(a):
Żadnego samochodu który ma pasek rozrządu nie wolno zapalać na "PYCH". Chodzi bowiem o to, iż podczas takiej formu rozruchu silnika występuje wiele szarpnięć i mikroudarów na układ rozrządu, co w efekcie może doprowadzić do przeskoku paska rozrządu na kołach zębatych!! Takie szarpnięcia powodują obrót wału raz w prawo raz w lewo - a napinacz może nie zdążyć napiąć z odpowiednią siłą paska, powodująć zmianę położenia wału względem wałka rozrządu. A to już jest niewesołe!

Dobrze o tym wiem :>
HIPER napisał(a):
Taka zamiana nawet o kila stopni, może doprowadzić do sytuacji w której idące do góry tłoki uderzą w otwarte zawory

Po1: w 1.2 8V rozrząd jest bezkolizyjny co najwyzej wcale nie odpali, albo jak przesunie się faza to auto straci duzo mocy, skłąd spalin bedzie nieodpowiedni - wtedy teoretycznie powinien się zaświecić check.

Po tych moich odpalaniach w warsztacie ściągnął mechanik osłonę paska, przekręcił silnik - podniósł przednie koło, wrzucił '5' i kręcił kołem do przodu, tak aż wskaźnik na kole pasowym wału zrównał się ze wskaźnikiem na bloku silnika i wskaźnik koła wałka rozrządu porkył się idealnie z wskaźnikiem na głowicy. :> Wniosek - nie przeskoczył.

[ Dodano: 19 Sie 2007 20:58 ]
Co nie zmienia faktu, że należy unikać odpalania na pych ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39978 Wysłany: 19 Sie 2007, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
widać że mechanik wie co robi..

IpV4, masz racje.. sam użytkuje silnik 8V gdzie 2 zawory na cylinder nie generują takiego obciążenia jak zaworów 16. Wtedy to już jest 100% więcej obciążenia na dokładnie takim samym pasku..:) Ale jak sam mówisz .. sytuacje różne są i czasem tak też trzeba.. widać duże doświadczenie że znałeś szkodliwość i skontrolowałeś stan paska..:)

pozdrawiam:)

_________________
Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43973 Wysłany: 09 Wrz 2007, 14:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 26
po pomiarach amperomierzem w stanie spoczynku samochód pobiera 50 mA. Czy to jest dopuszczalne?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43974 Wysłany: 09 Wrz 2007, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
mario407 napisał(a):
po pomiarach amperomierzem w stanie spoczynku samochód pobiera 50 mA. Czy to jest dopuszczalne?

Teoretycznie naładowany aku 40Ah w tym przypadku powinien się rozładować po 800 godzinach postoju :> Więc chyba nie ma źle ;)
1M-c w garażu.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43975 Wysłany: 09 Wrz 2007, 14:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 26
50 mA w stanie spoczynku a ile moze pobierac alarm?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43998 Wysłany: 09 Wrz 2007, 17:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
zostawić naładowany akumulator na 2 dni odpięty od klem - jak się rozładuje - na gwarancje z nim...

_________________
Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113617 Wysłany: 09 Kwi 2008, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 26
Akumulator jest w 100 % sprawny. Nadal nie moge znalezc usterki. Sprawdziłem tez hipoteze ze przyczyna mogloby byc radio ale to po sprawdzeniu ta mozliwosc wykluczylem. Kto moze mi pomoc??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #113643 Wysłany: 09 Kwi 2008, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
Pomiędzy klemę akumulatora a kabel wpiąć amperomierz niech zacznie wskazywać 50mA.
Następnie wypinamy przekaźniki po kolei (skrzynka pod maską) potem to samo przy kierownicy - obserwujemy amperomierz po każdym wyciągniętym.
Możliwe że któryś nie rozłącza. Może lampka w bagażniku ??


Jeżeli to nie przyniesie efektu - sprawdzić stan izolacji na przewodzie wysoko prądowym - może przetarty.

Ostatnią rzeczą może być mostek na alternatorze - właśnie nie pamiętam czy on jest odcinany czy nie...

_________________
Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #114174 Wysłany: 11 Kwi 2008, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
50 mA to za duży pobór prądu w stanie spoczynku , przyjmuje sie że górna granica to 35mA.
coś ci pobiera prąd myślę że to radio podtrzymuje nie tylko pamięć ustawień
wyciągnij bezpiecznik od niego i wtedy sprawdź ile mniej prądu bierze auto.
możesz mieć jeszcze słabe połączenie na trasie alternator --> rozrusznik -->akumulator (wyczyść styki , dokręć przewody ) sprawdź stan klem połączenie miedzy masą a klemą - .dlatego ci nie doładowuje akumulatora (14V to niskie napięcie więc słaby styk i prąd może już nie płynąć)
dla mnie to lampka w bagażniku ale nr 1 jest radio


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO