You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 02 Maj 2024, 09:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #448754 Wysłany: 05 Mar 2011, 13:33; 
 Temat postu: przebieg 11560km Głosna praca Turbiny!!??
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
witam!przebieg jak wyzej .zalany Castrol 5w40[ dedykowany pod diesla!].Od niedawnego czasu turbina wdaje b. glosny swist!![Przedtem tego nie!!!! bylo trzeba bylo sie dobrze wsluchaca by ja uslyszec na wyzszych obrotach]Turbina bez zmiennej geometri lopatek] MJ 1.3 75km[pierwsza wymiana oleju przy 6000km?!.] Co teraz robic??
ps samochod kupiony jako nowka z 1.5 rocznym poslizgiem od produkcji!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #448772 Wysłany: 05 Mar 2011, 14:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
Heh kuriozalne pytanie co robić ...

Jeżeli masz gwarancji to korzystaj , jeśli nie masz to to czekaj , aż się wysra olejem turbo i wymieniaj.

Co do poślizgu 1,5r. kupna to teoretycznie powinno się na dzień dobry zalać nowy olej :P

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448881 Wysłany: 05 Mar 2011, 19:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 10 Lut 2011,
Posty: 15
Rozgrzej silnik, posadz kogoś za kolkiem i niech wkręca powoli tak do 3,5-4 tys i słuchaj gdzie to wyje... Moze jakiś wezyk puszcza... W sumie to gwarancje masz... Nic nie ruszales przy turbo?

_________________
Jest:
- Grande Punto 1.3 multijet 2011
- Palio Weekend 1.4 1998

Było:
- Yaris 1.33 2009
- Panda 1.3 multijet 2008
- Panda 1.3 multijet 2007
- Maruti 800 1992


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448925 Wysłany: 05 Mar 2011, 20:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
Nic nei ruszalem!!!.Moze za malo jezdzilem w zimie dwa razy w tygodniu
po 2*4km i koniec jazdy[troche lepiej latem nie pracuje zajmuje sie chorym dzieckiem.Moc doladowania jest .brak jakich kolwiek wiekszych dumow z ukladu wydechowego.dzwiek przypomina maly szybko obrotowy silniczek elektryczy zaczyna byc słyszalny wlasnie od 1750 obrotow w zwyż!!.Dam samochod synowi niech go troche przegoni do pracy ma 15 km w jedna strone zobaczymy ale jestem zlej mysli!!

[ Dodano: 05 Mar 2011 19:47 ]
gwarancja skonczyła sie 2grudnia 2010 !!! Nie wiecie jak jest z rekojmia???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448928 Wysłany: 05 Mar 2011, 20:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Nie panikuj, może masz dziurkę w orurowaniu a sama turbina jest ok. Sprawdź najpierw szczelność rur dolotowych.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448931 Wysłany: 05 Mar 2011, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
znalazlem wypowiedz jednego goscia z podobyym problemem i tu go zacytuje[chyba sie nie obrazi



Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość/region): tomaszów maz
Posiadane auto: Grande Punto '07 1.3 multijet 75KM
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 26 Sty 2010, 09:28 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

"witam
zmartwię Cie ale na 100% masz zagięte łopatki w turbo. Łatwo to sprawdzić wystarczy zdjąć rurę dolotową powietrza wziąsc lusterko lub po prostu zrobić zdjęcie, ja tak zrobiłem i bardzo szybko sie wyjaśni i zaoszczędzi kupę pieniędzy na szamanów diagnostyków. Dlaczego tak sie stało, nie wierzę ze o tym piszę biorąc pod uwagę ile straciłem pieniędzy żeby wiedzieć jak to sie stało. Wiec
moje auto grande punto 1.3 multijet 75KM objawy przy około 1800-2000 obrotów silnika słychać dziwny gwizd jak by karetka w oddali. Juz pominę serwisy fiata i innych szamanów, jedna mądra osoba poradziła mi sprawdź wirnik, łopatki w turbo zdejmi rurę dolotowa powietrza i od razu sie wyjaśni. Było jak powiedział. Jedna łopatka zagięta jak to sie stało ...hm cos wpadło w wirnik.. ale co ? znaczy sie skąd z filtra powietrza cos puścił, jakiś paproch odmą poleciał? uszkodzone łożysko w turbinie ilu szamanów tyle pomysłów..Nowe turbo wszystko działa az miło mijają 3 tygodnie znów to samo!! Kur.. Zdejmuje rure dolotu łopatka leciutko zagięta..oglądam rurę dolotu powietrza i w miejscu gdzie łaczy sie z odmą jest LÓD!! Skraplała sie tam woda a ze mróz to zamarzała a potem kawałki lodu wpadały w wirniczek i psuły łopatki. Przewody i parownik odmy czyste! Po prostu skraplało sie na dole zamiast w parowniku. Co zrobiłem odłączyłem odmę dmucha do atmosfery a dziurę po odmie zaślepiłem jak sie zrobi ciepło podłącze spowrotem a teraz niech sobie woda leci i zamarza na zewnątrz silnika.. Przecież nie zamontuje trzeciej turbiny i po 3 tygodniach ja szlag trafi ..
Ps. Zaraz ktos zauważy ze ty masz Punto a ja Grande punto ..żadna różnica dokładnie tak samo sie dzieje z VW i BMW w których odma łączy sie z przewodem dolotowym powietrza do turbo..Tylko jak narazie nikt tego w Fiacie nie opisał.
Mały Update
Właśnie sprawdzałem poziom płynów w silniku i co ciekawego na końcu tego odłączonego przewodu odmy był lód wielkości kciuka, w lato nawet tego nie zauważamy bo sobie odparuje poza tym nie ma takich różnic temperatur i skraplanie jest dużo mniejsze. A za wymianę turbinki trzeba płacić ;( "

[ Dodano: 05 Mar 2011 20:05 ]
co wy na to!!! chyba za malllllllllly przebieg na ułozyskowanie turbiny!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449001 Wysłany: 06 Mar 2011, 02:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
2rotor napisał(a):
Nie panikuj, może masz dziurkę w orurowaniu a sama turbina jest ok. Sprawdź najpierw szczelność rur dolotowych.


przeładowywałby , mniejsza moc i efektowne bąki puszczałby

[ Dodano: 06 Mar 2011 02:13 ]
jack005 napisał(a):
Dam samochod synowi niech go troche przegoni do pracy ma 15 km w jedna strone zobaczymy ale jestem zlej mysli!!


No to jak przegoni to już zupełnie się pożegnasz z turbo... Nie popadaj w panikę , pojeździć i zobacz co się będzie działo , na pewno pałowanie auta nie naprawi problemu

Jeżeli jednak jesteś w gorącej wodzie kąpany to pojedź do kogoś kto ma pojęcie i niech dobrze zloguje auto i zobaczy czy turbo trzyma parametry

[ Dodano: 06 Mar 2011 02:17 ]
jack005 napisał(a):
co wy na to!!! chyba za malllllllllly przebieg na ułozyskowanie turbiny!!!


To na pewno , ciekawe teoria z tą odmą ... musiałbym u siebie sprawdzić jak to jest rozwiązane w 1,9

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471655 Wysłany: 08 Maj 2011, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
witam! Czy Ktos sie orintuje jezeli doszlo by do wymiany sprezarki odpukac! to czy mozna zamontowac wersje sprezarki 90 km[ zmienna geometria lopatak!. Gdzie jest obecnie 75km turbina bez zmiennej geometri?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471665 Wysłany: 08 Maj 2011, 16:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
bez programu nic nie zdziałasz , nie wiem czy tylko turbiną różnią się te silniki, imho wtryski mogą być inne , z takimi pytaniami to do Marcina :)

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471747 Wysłany: 08 Maj 2011, 21:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Przeczytaj wątek "dziwny świst przy dodawaniu gazu" ,ja to już przerabiałem!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475067 Wysłany: 19 Maj 2011, 16:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
witam Do kiedy mozna jezdzic z taka gwizdzaca turbina zuzycia oleju brak wyciekow brak innych sensacji brak minimalne wieksze zuzycie paliwa?,glosny gwizd.Czy jest magik ktory potrafi poprostowac wygiete lopadki turbiny?.Czy ktos moze na to odpowiedzieć!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475069 Wysłany: 19 Maj 2011, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Gwizdac to może dwa lata aż sie nie rozleci, czeka cie regeneracja turbiny lub nowka. Podstawa to poszukac przyczne usterki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475098 Wysłany: 19 Maj 2011, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
jack005 czemu tak krzyczysz :?: weź to na spokojnie

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475149 Wysłany: 19 Maj 2011, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
jack005 napisał(a):
minimalne wieksze zuzycie paliwa?,

niema nic wspólnego z turbo

jack005 napisał(a):
Do kiedy mozna jezdzic z taka gwizdzaca turbina

do czasu...


Jeśli zesra się turbo to ok, jak silnik zaciągnie olej na tłoki to korba wyjdzie bokiem i masz kuku

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475768 Wysłany: 23 Maj 2011, 00:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
kox napisał(a):

Jeśli zesra się turbo to ok, jak silnik zaciągnie olej na tłoki to korba wyjdzie bokiem i masz kuku


To jest czarny scenariusz , zdarza się , ale nie w każdym klekocie możliwy

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #492212 Wysłany: 21 Lip 2011, 17:21; 
 Temat postu: TURBINA
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Cze 2008,
Posty: 29
Witam kolege mnie turbina padała po 65tys km była niedogrzana w zimie ciezko tego disla zagrzac na miescie mało km aby go nagrzcz do 90st


Góra
 Profil  
 
 
 Post #810077 Wysłany: 16 Wrz 2023, 21:01; 
 Temat postu: Re: przebieg 11560km Głosna praca Turbiny!!??
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Andrychow
Rejestracja: 08 Lis 2008,
Posty: 57
Witam Ponownie po kilku latach i wracam do tematu gwiżdzacej turbiny.Turbina zaczeła gwizdac 3 miesiące po gwarancji przy przebiegu 11500 km dzis autko ma ok 32000km( malo jezdy ze wzgledu na opieke na chorym synkiem nie pracuje)Gwidze dalej poza tym że zadnych innych złych efektow ustarki brak.Troche mnie wkurza glosna praca szczegolnie latem przy szybkiej jezdzie np autostrada.Zastanawiam sie czy jednak nie oddac jej do regeneracji, bo może sie wyłożyc w najmniej niespodziewanym momencie :(
, ale jezeli od uszkodzenia przejechalem 20000 tys km to chyba uszkodzenie nie jest z gatunku krytycznch .Co robic prosze o opinie.

ps czy warto kombinowac ze zmiana turbo na wieksze doladowanie orginalnie 75 km na turbo ze zmienna geometria 90 km?

[ Dodano: 16 Wrz 2023 20:01 ]

Mamy rok 2023 9 x nad morze i spowrotem turbo gwizda juz ponad 50 tys km .Pelne doladowanie zero zuzycia oleju przebieg mały 65 tysiecy.Nie robiłem nic z turbina ,ale troche to gwizdanie wkurza :(

[ Dodano: 16 Wrz 2023 20:01 ]

Mamy rok 2023 9 x nad morze i spowrotem turbo gwizda juz ponad 50 tys km .Pelne doladowanie zero zuzycia oleju przebieg mały 65 tysiecy.Nie robiłem nic z turbina ,ale troche to gwizdanie wkurza :(


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO