|
Obecny czas: 27 Maj 2025, 22:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
valdi 10 |
#467894 Wysłany:
28 Kwi 2011, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
Wczoraj autko zaprowadzilem do warsztatu zalatwilem nowa turbinke i dzisiaj już odebrałem auto z nową turbiną skonczylo się świstanie ii wszystko jest ok. Oczywiście nowy olej castrol 5-40 magnetic i filtry.
A wiecie co bylo przyczyną świstania, turbina miala dwie łopatki skrzywione. Przewod gumowy taki krótki ma z 20cm. w pewnym miejscu jakby się wykruszył i tam do turbiny dostały się drobne cząstki .
|
|
Góra |
|
 |
|
|
MARINESKU |
#467953 Wysłany:
28 Kwi 2011, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 338 Pomógł: 4
|
valdi 10 napisał(a): Przewod gumowy taki krótki ma z 20cm. w pewnym miejscu jakby się wykruszył i tam do turbiny dostały się drobne cząstki .
Zapodaj fotkę tego wężyka tak z ciekawości bo mam taki sam silniczek jak ty, no i za ile turbo kupiłeś, pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
valdi 10 |
#468027 Wysłany:
28 Kwi 2011, 21:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 10 Mar 2011, Posty: 71
|
Nówka 1500zl zrobocizną wyszło 1800zł. Niestety nie mam czym robić zdjęcia ,a tak ogólnie to nawet nie wiem jak sie wstawia zdjęcia. To jest rurka o średnicy około 5cm
|
|
Góra |
|
 |
Borat |
#468393 Wysłany:
29 Kwi 2011, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW Rejestracja: 12 Gru 2009, Posty: 424
|
valdi 10 napisał(a): Slyszalem że tylko w GP 1.3 90kM nie regeneruje sie turbiny bo ma zmienna geomertie. wszystkie chyba turbiny teraz mają zmienną geometrie tak jak ja w benzynie tak i panda w dieslu jak i wieśvagen i audi, jeśli chcesz regenerować regeneruj od razu, choć ja bym jeździł aż zacznie brakować mocy jak mówi Kazaa a potem włożył nową, nie wierze w regeneracje i inne cuda, a efekt tego wyjdzie taki że i tak za 20kk bedziesz musiał kupić nową bo tą do końca szlag trafi, nie szukaj złodziejskich oszczędności- Takie moje zdanie [ Dodano: 29 Kwi 2011 19:26 ]nie doczytałem przepraszam Gratuluje rozsądnego wyboru !! [ Dodano: 29 Kwi 2011 19:48 ]barseba napisał(a): valdi 10 napisał(a): Mam pytanko a wlasciwie to co sie stalo ,ze turbina gwizdze czym to jest spowodowane, moze to moja wina ?
Moze byc, jak masz turbo przestrzega sie paru rzeczy: -Nie pilowanie na zimnym silniku -Wymiana oleju jak w ksiazce wraz z filtrem -i przede wszystkim przed zgaszeniem trzeba czekac powyzej 1 min na wolnych obrotach zeby turbo zwolnilo obroty i sie schlodzilo
Bylem swiadkiem jak trubina padala w Grand Vitara 1.9 trwalo to 3-5 min, a wczesniej niewiele bylo slychac, (jezeli cokolwiek bo to samochod znajomego) a jak sie juz zaczelo to bardzo rzezilo bo lopatki taely o obudowe. Sprawdz wszystkie przewody ktore ida od i do turbo lacznie z kolektorem wydechowym ktory moze pekac, tak samo ktorys czujnik mogl sie poluzowac i przez niego slychac gwizd. Pewnie kazda turbina pada inaczej i to moze byc jednak ta gorsza opcja, ale sprawdzenie przewodow nic nie kosztuje.
barseba proszę cię...... opinia o staniu jak głupek na włączonym silniku i schłodzenie turbo za każdym ruchem jest żywcem wyciągnięta z lat 90, tak samo jak stanie na zimnym silniku i "grzanie na postoju turbo" rozumiem po naprawdę ostrej jeździe na autobanie przy prędkościach +150 to się zgodze warto to odczekać, ale w mieście? gdzie zatrzymujesz się średnio co 800 metrów a nawet jeśli i nie to na samym parkowaniu ile ci schodzi, i jeszcze stój na włączonym silniku nie wiem właściwie czemu dalej żyje ta opinia i kto, faktycznie sie jej trzyma ale musi mieć pieniędzy na wache że chu chu. Fakt zgodzę nawet bardzo, właściewie napisałeś" nie przeciążać silnika zaraz po rozruchu", ale to i w benie wolnossącej było wiadomo, spokojnie należy sie poruszać do momentu rozgrzania silnika ( wskazówka wystarczy) np ja w bravo dochodze do 2tys i zmieniam bieg, nie należy "grzać" auta na postoju szczególnie zimą bo praktycznie silnik chodzi przez dłuższą chwile na sucho, przy niskich temperaturach olej bardzo gęstnieje (5W40 ma normy od -25 do -30 wartości takiego zgęstnienia oleju które może uniemożliwić rozruch silnika) silnik szybcie sie nagrzeje w ruchu a i przemieszanie oleju mu nie zaszkodzi jak ruszysz.
Wymiana Oleju tak jak w książce...... powodzenia na jednym oleju 2 lata lub 30 tys km ogólnie zalecane i czego większość na forum sie trzyma to 15kk lub co rok wyjątkiem jest kazaa ale to normalne że przy modzonych silnikach trzeba częściej olej zmieniać coś za coś
Stanie na wolnych obrotach na pewno nie zaszkodzi silnikowi ani turbo ale spali wache a to już boli, Poobserwuj sobie jak jedziesz do miejsca garażowania auta, na jakich obrotach on chodzi jak parkujesz pod sklepem czy supermarkecie, przy wjeździe do garażu czy jazdy osiedlową drogą na 2-ce, w zupełności wystarcza .
barseba przepraszam jeśli cie uraziłem ale według mnie naleciałości panów kaziów trzeba tępić z całą stanowczością bo nigdy nie pojdziemy do przodu. A wiem to BO w jednym bravulcu mam TT z obliczeniem czasu do wyłączenia Engin-a zgadnijcie ile razy w mieście mi sie włączy? ani razu!
_________________

 
Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport post319724.html#319724 Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE! Prostuj Wydech REGULARNIE!
FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#468484 Wysłany:
29 Kwi 2011, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Borat napisał(a): Stanie na wolnych obrotach na pewno nie zaszkodzi silnikowi ani turbo ale spali wache a to już boli, !
Bez przesady niech pali wache , ale odpocznie silnik , nie tylko turbo przecież ma olej , cały silnik musi się schłodzić ... w te upały ściągam osłonę silnika oraz po bucie czy ściganiach chłodzę dobre 5 min w garażu na wolnych obrotach , do tego włączam nadmuch na maxa z ciepłym powietrzem do wnętrza żeby ochłodzić silnik
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Borat |
#468500 Wysłany:
29 Kwi 2011, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW Rejestracja: 12 Gru 2009, Posty: 424
|
kazaa po modach ogólnie trzeba o silnik wrecz pedantycznie dbać czyli czeste wymiany oleju itp ale jeżdżąc w mieście nie ma sensu stać jak pajac i czekać 5 minut czy to może już? Powtarzam ci że w mieście TurboTimer ani razu mi sie nie włączył, chyba że jak grzałem po obwodnicy, ale miasto jest tak specyficzne że mie masz czego chłodzić bo i tak na tym samym oleju w kółko idzie ani cieplejszym ani zimniejszym.
kazaa napisał(a): nie tylko turbo przecież ma olej , cały silnik musi się schłodzić
jedziesz chłodzi się automatycznie powietrzem stajesz włącza się wentylator chłodnicy, bardziej nagrzewasz jeszcze silnik stojąc na jałowym biegu niż podczas delikatnej, normalnej jazdy w prędkościach do 70 km\h.
_________________

 
Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport post319724.html#319724 Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE! Prostuj Wydech REGULARNIE!
FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#468517 Wysłany:
30 Kwi 2011, 00:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Borat napisał(a): jedziesz chłodzi się automatycznie powietrzem stajesz włącza się wentylator chłodnicy, bardziej nagrzewasz jeszcze silnik stojąc na jałowym biegu niż podczas delikatnej, normalnej jazdy w prędkościach do 70 km\h.
Na jałowym silnik nie jest obciążony , jeżeli dasz ciepłe powietrze na wnętrze i max wentylator nie zakręci nawet się wiatrak na silniku. Sama instrukcja obsługi mówi , żeby po trasie odczekać przed wyłączeniem silnika, nie tylko w silnikach doładowanych.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Borat |
#468525 Wysłany:
30 Kwi 2011, 00:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW Rejestracja: 12 Gru 2009, Posty: 424
|
kazaa rozmawiamy o mieście, ja o trasie gdy dostaje w palnik lub jest jakiś dystans ciągłej jazdy nie dywaguje bo tu przyznaje racje minuta na odczekanie i git choć , by mnie potrzaskało żeby w lecie odkręcać ciepłe nawiewy, no ale są sposoby i przyzwyczajenia, ja po trasie sam stoje chwile jak kapcan, ale zazwyczaj to jest czas jak mi się brama odtworzy a ja w nią cofne, no chyba że dostawał non stop w palnik to jeszcze pojde sobie dom odworzyć, ale w mieście! nie ma to najmniejszego sensu, dodjeżdzam pod chałupe aswaltu mi jeszcze nie wylali, 2 zapięta troche gazu lub bez parkuje silnik of i ide do domu, spuszczałem się dopóki nie pojeździłem w SJS-e Evo i zobaczyłem pomimo jakich przeciążeń Turbo Timer ustala czas wyłączenia silnika albo nie ustalał go wcale bo wystarczyła delikatna jazda do boksu i sam sie olej "rozrzucił" tak samo w drugim NB muszę być naprawde spóźniony do roboty żeby się włączył i nie dał wyłączyć sie silnikowi od razu tylko ok 1 minuty
_________________

 
Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport post319724.html#319724 Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE! Prostuj Wydech REGULARNIE!
FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#468527 Wysłany:
30 Kwi 2011, 00:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Powiem inaczej , zależy jak kto jeździ ... czasami można gorzej zagotować silnik po mieście niż po trasie ... wszystko zależy ile km przejechałeś w mieście, jak cisnąłeś etc.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|