You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 27 Maj 2025, 22:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #467894 Wysłany: 28 Kwi 2011, 16:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Wczoraj autko zaprowadzilem do warsztatu zalatwilem nowa turbinke i dzisiaj już odebrałem auto z nową turbiną skonczylo się świstanie ii wszystko jest ok. Oczywiście nowy olej castrol 5-40 magnetic i filtry.
A wiecie co bylo przyczyną świstania, turbina miala dwie łopatki skrzywione. Przewod gumowy taki krótki ma z 20cm. w pewnym miejscu jakby się wykruszył i tam do turbiny dostały się drobne cząstki .


Góra
 Profil  
 

 
 Post #467953 Wysłany: 28 Kwi 2011, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
valdi 10 napisał(a):
Przewod gumowy taki krótki ma z 20cm. w pewnym miejscu jakby się wykruszył i tam do turbiny dostały się drobne cząstki .

Zapodaj fotkę tego wężyka tak z ciekawości bo mam taki sam silniczek jak ty, no i za ile turbo kupiłeś, pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468027 Wysłany: 28 Kwi 2011, 21:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 10 Mar 2011,
Posty: 71
Nówka 1500zl zrobocizną wyszło 1800zł. Niestety nie mam czym robić zdjęcia ,a tak ogólnie to nawet nie wiem jak sie wstawia zdjęcia. To jest rurka o średnicy około 5cm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468393 Wysłany: 29 Kwi 2011, 20:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW
Rejestracja: 12 Gru 2009,
Posty: 424
valdi 10 napisał(a):
Slyszalem że tylko w GP 1.3 90kM nie regeneruje sie turbiny bo ma zmienna geomertie.
wszystkie chyba turbiny teraz mają zmienną geometrie tak jak ja w benzynie tak i panda w dieslu jak i wieśvagen i audi, jeśli chcesz regenerować regeneruj od razu, choć ja bym jeździł aż zacznie brakować mocy jak mówi Kazaa a potem włożył nową, nie wierze w regeneracje i inne cuda, a efekt tego wyjdzie taki że i tak za 20kk bedziesz musiał kupić nową bo tą do końca szlag trafi, nie szukaj złodziejskich oszczędności- Takie moje zdanie

[ Dodano: 29 Kwi 2011 19:26 ]
nie doczytałem przepraszam Gratuluje rozsądnego wyboru !!

[ Dodano: 29 Kwi 2011 19:48 ]
barseba napisał(a):
valdi 10 napisał(a):
Mam pytanko
a wlasciwie to co sie stalo ,ze turbina gwizdze czym to jest spowodowane, moze to moja wina ?

Moze byc, jak masz turbo przestrzega sie paru rzeczy:
-Nie pilowanie na zimnym silniku
-Wymiana oleju jak w ksiazce wraz z filtrem
-i przede wszystkim przed zgaszeniem trzeba czekac powyzej 1 min na wolnych obrotach zeby turbo zwolnilo obroty i sie schlodzilo

Bylem swiadkiem jak trubina padala w Grand Vitara 1.9 trwalo to 3-5 min, a wczesniej niewiele bylo slychac, (jezeli cokolwiek bo to samochod znajomego) a jak sie juz zaczelo to bardzo rzezilo bo lopatki taely o obudowe.
Sprawdz wszystkie przewody ktore ida od i do turbo lacznie z kolektorem wydechowym ktory moze pekac, tak samo ktorys czujnik mogl sie poluzowac i przez niego slychac gwizd. Pewnie kazda turbina pada inaczej i to moze byc jednak ta gorsza opcja, ale sprawdzenie przewodow nic nie kosztuje.

barseba proszę cię...... opinia o staniu jak głupek na włączonym silniku i schłodzenie turbo za każdym ruchem jest żywcem wyciągnięta z lat 90, tak samo jak stanie na zimnym silniku i "grzanie na postoju turbo" rozumiem po naprawdę ostrej jeździe na autobanie przy prędkościach +150 to się zgodze warto to odczekać, ale w mieście? gdzie zatrzymujesz się średnio co 800 metrów a nawet jeśli i nie to na samym parkowaniu ile ci schodzi, i jeszcze stój na włączonym silniku nie wiem właściwie czemu dalej żyje ta opinia i kto, faktycznie sie jej trzyma ale musi mieć pieniędzy na wache że chu chu. Fakt zgodzę nawet bardzo, właściewie napisałeś" nie przeciążać silnika zaraz po rozruchu", ale to i w benie wolnossącej było wiadomo, spokojnie należy sie poruszać do momentu rozgrzania silnika ( wskazówka wystarczy) np ja w bravo dochodze do 2tys i zmieniam bieg, nie należy "grzać" auta na postoju szczególnie zimą bo praktycznie silnik chodzi przez dłuższą chwile na sucho, przy niskich temperaturach olej bardzo gęstnieje (5W40 ma normy od -25 do -30 wartości takiego zgęstnienia oleju które może uniemożliwić rozruch silnika) silnik szybcie sie nagrzeje w ruchu a i przemieszanie oleju mu nie zaszkodzi jak ruszysz.
Wymiana Oleju tak jak w książce...... powodzenia na jednym oleju 2 lata lub 30 tys km ogólnie zalecane i czego większość na forum sie trzyma to 15kk lub co rok wyjątkiem jest kazaa ale to normalne że przy modzonych silnikach trzeba częściej olej zmieniać coś za coś :E
Stanie na wolnych obrotach na pewno nie zaszkodzi silnikowi ani turbo ale spali wache a to już boli, Poobserwuj sobie jak jedziesz do miejsca garażowania auta, na jakich obrotach on chodzi jak parkujesz pod sklepem czy supermarkecie, przy wjeździe do garażu czy jazdy osiedlową drogą na 2-ce, w zupełności wystarcza .
barseba przepraszam jeśli cie uraziłem ale według mnie naleciałości panów kaziów trzeba tępić z całą stanowczością bo nigdy nie pojdziemy do przodu. A wiem to BO w jednym bravulcu mam TT z obliczeniem czasu do wyłączenia Engin-a zgadnijcie ile razy w mieście mi sie włączy? ani razu!

_________________
Image
ImageImage


Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport
post319724.html#319724
Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE!
Prostuj Wydech REGULARNIE!

FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468484 Wysłany: 29 Kwi 2011, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Borat napisał(a):
Stanie na wolnych obrotach na pewno nie zaszkodzi silnikowi ani turbo ale spali wache a to już boli, !


Bez przesady niech pali wache , ale odpocznie silnik , nie tylko turbo przecież ma olej , cały silnik musi się schłodzić ... w te upały ściągam osłonę silnika oraz po bucie czy ściganiach chłodzę dobre 5 min w garażu na wolnych obrotach , do tego włączam nadmuch na maxa z ciepłym powietrzem do wnętrza żeby ochłodzić silnik

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468500 Wysłany: 29 Kwi 2011, 23:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW
Rejestracja: 12 Gru 2009,
Posty: 424
kazaa po modach ogólnie trzeba o silnik wrecz pedantycznie dbać czyli czeste wymiany oleju itp ale jeżdżąc w mieście nie ma sensu stać jak pajac i czekać 5 minut czy to może już? Powtarzam ci że w mieście TurboTimer ani razu mi sie nie włączył, chyba że jak grzałem po obwodnicy, ale miasto jest tak specyficzne że mie masz czego chłodzić bo i tak na tym samym oleju w kółko idzie ani cieplejszym ani zimniejszym.
kazaa napisał(a):
nie tylko turbo przecież ma olej , cały silnik musi się schłodzić

jedziesz chłodzi się automatycznie powietrzem stajesz włącza się wentylator chłodnicy, bardziej nagrzewasz jeszcze silnik stojąc na jałowym biegu niż podczas delikatnej, normalnej jazdy w prędkościach do 70 km\h.

_________________
Image
ImageImage


Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport
post319724.html#319724
Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE!
Prostuj Wydech REGULARNIE!

FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468517 Wysłany: 30 Kwi 2011, 00:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Borat napisał(a):
jedziesz chłodzi się automatycznie powietrzem stajesz włącza się wentylator chłodnicy, bardziej nagrzewasz jeszcze silnik stojąc na jałowym biegu niż podczas delikatnej, normalnej jazdy w prędkościach do 70 km\h.


Na jałowym silnik nie jest obciążony , jeżeli dasz ciepłe powietrze na wnętrze i max wentylator nie zakręci nawet się wiatrak na silniku. Sama instrukcja obsługi mówi , żeby po trasie odczekać przed wyłączeniem silnika, nie tylko w silnikach doładowanych.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468525 Wysłany: 30 Kwi 2011, 00:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW
Rejestracja: 12 Gru 2009,
Posty: 424
kazaa rozmawiamy o mieście, ja o trasie gdy dostaje w palnik lub jest jakiś dystans ciągłej jazdy nie dywaguje bo tu przyznaje racje minuta na odczekanie i git choć , by mnie potrzaskało żeby w lecie odkręcać ciepłe nawiewy, no ale są sposoby i przyzwyczajenia, ja po trasie sam stoje chwile jak kapcan, ale zazwyczaj to jest czas jak mi się brama odtworzy a ja w nią cofne, no chyba że dostawał non stop w palnik to jeszcze pojde sobie dom odworzyć, ale w mieście! nie ma to najmniejszego sensu, dodjeżdzam pod chałupe aswaltu mi jeszcze nie wylali, 2 zapięta troche gazu lub bez parkuje silnik of i ide do domu, spuszczałem się dopóki nie pojeździłem w SJS-e Evo i zobaczyłem pomimo jakich przeciążeń Turbo Timer ustala czas wyłączenia silnika albo nie ustalał go wcale bo wystarczyła delikatna jazda do boksu i sam sie olej "rozrzucił" tak samo w drugim NB muszę być naprawde spóźniony do roboty żeby się włączył i nie dał wyłączyć sie silnikowi od razu tylko ok 1 minuty

_________________
Image
ImageImage


Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport
post319724.html#319724
Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE!
Prostuj Wydech REGULARNIE!

FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468527 Wysłany: 30 Kwi 2011, 00:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
Powiem inaczej , zależy jak kto jeździ ... czasami można gorzej zagotować silnik po mieście niż po trasie ... wszystko zależy ile km przejechałeś w mieście, jak cisnąłeś etc.

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 54 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO