You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 05:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #451709 Wysłany: 12 Mar 2011, 22:14; 
 Temat postu: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
To mój debiutancki manual. :D Myślę, że może się przydać. :wink: A więc do roboty :)

Narzędzia:
• Kluczyk oczkowy, płaski 10
• Klucz płaski 22
• Kleszcze samozaciskowe do zapieczonych śrub
• Piłka do cięcia metalu
• Szczotka druciana

Niezbędne materiały:
• Sonda Lambda (oryginał FIAT nr kat 46751082 jest produkcji Bosch’a i kosztuje około 380 zł, ta sama sonda w pudełku Bosch nr kat 0 258 006 206 kosztuje około 185 zł)
• kilka śrub M6 utwardzanych długości 30mm do ewentualnego wykonania szpilek
• Nakrętki i podkładki M6 9 sztuk
• Smar miedziany
• Odrdzewiacz
• WD 40

Przygotowanie do zabiegu jakieś 12 godzin wcześniej:
• Smarujemy wszystkie nakrętki trzymające osłonę kolektora odrdzewiaczem ( 4 na górze, 2 na dole, 1 obok filtra oleju)
• Zdejmujemy klemę z akumulatora

Zaczynamy operację!!

1. Najtrudniejsze zadanie -> odkręcić śruby mocujące osłonę kolektora. Psikamy na każda nakrętkę WD 40 odczekujemy chwilkę. Kluczyk 10 i próbujemy odkręcić (u mnie po 68000Km i 6 latach nakrętki obrobiły się za pierwszym obrotem klucza). W takim przypadku musimy się posłużyć kleszczami samozaciskowymi, którymi chwytamy nakrętkę i wykręcamy. Niestety 2 wykręciły się razem ze szpilkami z kolektora.

2. Uff osłona zdjęta.

Kolektor wydechowy z wykręconą szpilką

Image

Naszym oczom ukazuję się sonda wkręcona w kolektor.

Image

Rozpinamy opaskę trzymającą przewód sondy, wypinamy wtyczkę z gniazda a następnie gniazdo zsuwamy z zamocowania (uwaga aby go nie ułamać bo wydaje się dość delikatne).

Image

Teraz przystępujemy do wykręcania sondy (klucz 22). Miałem pewne obawy po doświadczeniach z osłoną, że będzie zapieczona ale poszła bez użycia specjalnie dużej siły.

Stara sonda

Image

3. Wkręcanie nowej.


Image

Gwint sondy jest posmarowany specjalną pastą (jeśli by tak nie było polecam użycie smaru miedziowego).

Image

Delikatnie ręką wkręcamy sondę a następnie dociągamy kluczem. Wkładamy przewód w opaskę, mocujemy gniazdo na wsporniku i wkładamy wtyczkę.

Image

4. Niestety z 2 nakrętkami wykręciły się szpilki, więc musimy wykonać nowe.

Image

Do ich wykonania polecam użyć utwardzanych śrub, ponieważ zwykłe mogą się ukręcić podczas ponownego rozkręcania i będziemy mieć problem. Ucinamy łebek śruby i mamy gotową nową szpilkę. Nakręcamy 2 nakrętki kontrujemy i wkręcamy w kolektor wydechowy.

5. Wkładamy osłonę na kolektor, szpilki smarujemy smarem miedzianym aby niemieć problemu z odkręcaniem w przyszłości, dajemy nowe nakrętki i skręcamy wszystko razem. Ponieważ górne otwory w osłonie wydawały się rozbite dałem podkładki aby nić nie drżało.
Image

6. Zakładamy klemę, odpalamy silnik. Musimy wykonać tzw. autoadaptację. Czekamy aż włączy się wentylator chłodnicy, po czym przegazowujemy do 5000 obr. i trzymamy jakieś 3 sekundy. Czynność tą powtarzamy kilka razy.

Pierwsze wrażenia silnik pracuje o wiele równiej, nie zawieszają się obroty, mam nadzieję że spalanie też spadnie. :)

Poradnik ma charakter czysto zapoznawczy, autor nie ponosi żadnej odpowiedzialności, gdybyś to robił i coś się nie udało :wink:

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #451714 Wysłany: 12 Mar 2011, 22:21; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Ja musiałem uciąć wtyczkę i dosztukować do sondy bo nie miałem przy niej wtyczki :E

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451715 Wysłany: 12 Mar 2011, 22:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
marcin186 napisał(a):
Ja musiałem uciąć wtyczkę i dosztukować do sondy bo nie miałem przy niej wtyczki :E

Zapewne kupiłeś uniwersalną a te nie mają wtyczek.

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #451719 Wysłany: 12 Mar 2011, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Rescuer, możliwe ale naklejka Magneti Marelli była na opakowaniu :wink: A mniejsza z tym, ważne że wszystko gra po wymianie :lol:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646423 Wysłany: 18 Lut 2013, 17:17; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Forumowicz

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 18 Lut 2013,
Posty: 1
Witam, w jakim celu wymianiana jest Sonda Lamdba ?
Rescuer - czemu ją wymianiałeś ? jakie były obiawy że zdecydowałeś się na ten element ?

patrzyłem ceny Sondy do Punciaka, krzykneli mi 190zł czy musi być koniecznie Boscha ?
na allegro sa od 90zł czy sprawi to wielka rożnice jak założe ta tansza ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652872 Wysłany: 19 Mar 2013, 21:30; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Tuchów
Rejestracja: 01 Sie 2011,
Posty: 363
Pomógł: 3
zdankoslaw,
Cytuj:
Sonda lambda - czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczany w układzie wydechowym silnika spalinowego. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Z objawów to wysokie spalanie i przy diagnostyce komputerowej wyskoczy błąd.

_________________
topic45189.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659921 Wysłany: 14 Kwi 2013, 13:02; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
zdankoslaw napisał(a):
Witam, w jakim celu wymianiana jest Sonda Lamdba ?
Rescuer - czemu ją wymianiałeś ? jakie były obiawy że zdecydowałeś się na ten element ?

patrzyłem ceny Sondy do Punciaka, krzykneli mi 190zł czy musi być koniecznie Boscha ?
na allegro sa od 90zł czy sprawi to wielka rożnice jak założe ta tansza ?

U mnie pierwszym objawem był wzrost spalania i wyczuwalny zapach niedopalonego paliwa zwłaszcza na zimnym silniku. Podczas diagnostyki komputerowej wyszło uszkodzenie sondy.
Ja kupiłem Boscha ponieważ taki jest oryginał.

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660039 Wysłany: 14 Kwi 2013, 21:44; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
zdankoslaw napisał(a):
patrzyłem ceny Sondy do Punciaka, krzykneli mi 190zł czy musi być koniecznie Boscha ?
na allegro sa od 90zł czy sprawi to wielka rożnice jak założe ta tansza ?
Jak masz za dużo pieniążków, kup tańszą, z dużym prawdopodobieństwem kupisz ponownie, oryginalną BOSCH'a ;) Dlaczego? Poczytaj historię nt. zamienników tutaj, skończyło się na ponownym kupnie oryginalnych sond lambda BOSCH - topic38717.html Wcześniej marqq miał problemy właśnie z zamiennikami, kupił z allegro sondy lambda GETZE, zamienniki za 84 zł sztuka - http://archiwumallegro.pl/sonda_lambda_ ... 37366.html

A tu podsumowanie, kiedy marqq wymienił na oryginały obydwie sondy lambda BOSCH - post643121.html#p643121
marqq napisał(a):
No i problem rozwiązany, wymieniłem 2 sonde tą za katalizatorem na oryginał Boscha. Teraz dopiero jeździ się przyjemnie i szarpanie ustąpiło, co ciekawe spalanie też spadło :D
Trzeba też jasno powiedzieć, że sonda lambda posiada grzałkę, aby w zimie oraz zimne dni, zanim spaliny nie ogrzeją sondy lambda, grzałka ją podgrzewa. Tu jest dowód na to, że komputer interpretuje uszkodzoną grzałkę sondy lambda jako błąd P1135 - post623853.html#p623853

Jeżeli kupuje się zamiennik, to z wielkim prawdopodobieństwem, zastosowano tam tandetną grzałkę, będą kłopoty w zimie. Analogia do czajnika elektrycznego - są po 30 zł w markecie, jak również za 200 zł. Który lepszy, trwalszy, wydajniejszy? Sonda lambda to ważny czujnik, odpowiedzialny m.in. za skład mieszanki paliwowej, nie kombinowałbym z zamiennikami. Chyba że kasy masz za dużo i lubisz eksperymenty ;) Decyzja należy do Ciebie.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660110 Wysłany: 15 Kwi 2013, 09:04; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Nisko
Rejestracja: 28 Gru 2012,
Posty: 251
Pomógł: 2
Czy sonda z 8v i 16v to ta sama ?? Czy się różnią czymś ?? Chyba nie, prawda ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660124 Wysłany: 15 Kwi 2013, 09:50; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Sondy lambda dla PUNTO II w ePER, wchodzimy na poniższe linki dla swojej wersji silnikowej, i szukamy sondy lambda na rysunkach, przednia i tylna:

1.2 8V - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
1.2 16V - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
1.8 16V - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1

sklep z ofertą sondy lambda:
- 1.2 8V - http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda- ... 00729.html
- 1.2 16V - http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda- ... 00729.html
- 1.8 16V - http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda- ... 00729.html

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660133 Wysłany: 15 Kwi 2013, 11:01; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Nisko
Rejestracja: 28 Gru 2012,
Posty: 251
Pomógł: 2
Dzięki mario1978, ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672549 Wysłany: 04 Cze 2013, 20:51; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Czy adaptacja jest obligatoryjna? Z tego co mi wiadomo, to dotyczy to głównie "nauki" współpracy z przepustnicą.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672553 Wysłany: 04 Cze 2013, 20:58; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
W moim wypadku wszystko co robiłem nie wymagało żadnej adaptacji. "Plug and play" w czystej postaci - wykręć/wkręć i w drogę. Dotychczas czyściłem przepustnicę, czyściłem map sensor, wymieniałem sondę lambda itp. nigdy nie musiałem robić adaptacji przepustnicy. Chyba że ja mam takie szczęście :>

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672661 Wysłany: 04 Cze 2013, 23:35; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Nisko
Rejestracja: 28 Gru 2012,
Posty: 251
Pomógł: 2
Ostatnio wymieniłem sondę na ori Boscha i również nic, nie musiałem robić adaptacji :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672737 Wysłany: 05 Cze 2013, 11:24; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Wszystko samo się doadaptuje po pewnym czasie (krótkie i długie korekty paliwa). Jeśli w kompie jest błąd to można go skasować, żeby nie robił zamieszania przy kolejnej diagnostyce.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673463 Wysłany: 07 Cze 2013, 20:47; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Chłopaki, utknąłem
Nie potrafię rozpiąć wtyczki.

Załącznik:
Komentarz do pliku: zdjęcie: Rescuer



Odchylam języczek (2) i ani pociągnięcie 1, ani popchanie 3 nie przyczynia się do choćby minimalnego postępu w rozpinaniu.
Jak to wygląda od boku (proszę o rysunek ;))? Elementy zachowują się tak, jakby od spodu był podobny "języczek". Jak się do tego zabrać, bo nie chcę niczego urwać.

Póki co widzę jedną różnicę w stosunku do manuala z 1 posta: u mnie są śruby, a nie szpilki. Ze szpilkami byłoby łatwiej (tak sądzę).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673610 Wysłany: 08 Cze 2013, 12:26; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Zatrzask jest z jednej strony:

Image

W środku jest uszczelka gumowa, która mogła się zgrzać, zassać (cokolwiek). Znajomy miał na takie problemy jedno, konkretne rozwiązanie. Zamykasz oczy i ciągniesz.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673616 Wysłany: 08 Cze 2013, 12:44; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Tak, te wtyczki potrafią się "zapiec", wiec trzeba porządnie szarpnąć :E

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673957 Wysłany: 09 Cze 2013, 22:23; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Małe uzupełnienie uzupełnienie do manuala (z informacjami podanymi powyżej):

- nie brać się za to jeśli silnik jest rozgrzany z dwóch powodów: sparzycie się, a jeśli polejecie naftę na rozgrzany katalizator lub kolektor, to może się co nieco zapalić,
- miałem mały problem z rozłączeniem mocowania przewodów. Po zgłębieniu sprawy (wykonaniu zdjęć telefonem z kilku stron - niestety jest tam tyle miejsca, że naocznie nie dało się stwierdzić zbytnio co i jak) rozgryzłem ten patent: zielony element dociskamy w dół, a czerwony odginamy w prawą stronę. Wtedy z powrotem zielony odciągamy ku górze i pozostaje wyciągnąć przewód sondy

Załącznik:
Komentarz do pliku: Rozpinanie mocowania przewodów


Załącznik:



- rozpięcie wtyczki sondy wymaga dość mocnego odchylenia "języczka" stanowiącego zaczep. Osobiście tylko raz udało mi się to zrobić tak, że wtyczkę się dało wyjąć. Podważenie śrubokrętem też nie pomagało (o dziwo),
- u mnie w 1.2 16v z 2002r. na górze są 4 śruby, na dole 2 szpilki i... trzecia szpilka znajdująca się nieco wyżej, od strony rozrządu,
- przed ich rozkręceniem warto kilka razy porządnie "zalać" je naftą, aby uchronić je przed zerwaniem. Pomimo szczerych chęci urwałem jedną szpilkę,
- w 1.2 16v aby dobrać się do górnych śrub osłony termicznej konieczne jest otwarcie obudowy na filtr powietrza i jej odgięcie do góry. Aby ją wygodnie odgiąć konieczne jest odkręcenie 3 śrub trzymających cały filtr powietrza, a także odkręcenie korka wlewu płynu chłodniczego
Załącznik:


- upewnić się podczas skręcania, czy nie została gdzieś "kałuża" nafty na kolektorze/katalizatorze, która mogłaby się przyczynić do pożaru podczas jazdy próbnej,
- teoretycznie zapięcie nowej wtyczki nie powinno być trudne. U mnie niestety języczek nie chciał się sam podnieść na "klinie" i konieczne było jego ręczne podniesienie i jednoczesne wsunięcie wtyczki,
- do końca nie miałem pewności czy oryginalna sonda to faktycznie Bosch 0 258 006 206, bo nikt nie zamieścił takiego zdjęcia. Teraz możecie już mieć tą 100% pewność ;)
Załącznik:
Komentarz do pliku: Oryginalna sonda lambda


_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #714621 Wysłany: 05 Lut 2014, 20:00; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntomaniak

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Wrz 2012,
Posty: 61
Pomógł: 2
Ja wymieniałem wczoraj (co prawda w P1, ale jest podobnie). dzięki za tutorial i tipy ode mnie:
1) zanim polejesz połączenie sondy z wydechem penetratorem, oczyść to szczotka drucianą.
2) u mnie jakiś tłuk walił chyba przecinakiem w "nakrętkę" sondy - musiałem urwać porcelankę - to co wystaje - i nabić klucz nasadowy. I myślę że to jest dobre rozwiązanie - nie objeżdża. Poszło po 10 minutach na lekko ciepłym kolektorze, po obfitym pryskaniu penetratorem i zastosowaniem 30 cm pokrętaka do nasadki.
Miałem sondę firmy NTK- raczej nie oryginał, była zawieszona na wsp. lambda 1,25 (błędy z IAW Scan - Sonda lambda i Skład mieszanki Max BOGATA ) - spalanie było w normie, tylko przerywał przy dodawaniu gazu z niskich obrotów. Wymieniłem na oryg. Bosch - 0 258 003 579 (dałem 200PLN).

_________________
Moja kropka: topic42953.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #735139 Wysłany: 27 Cze 2014, 11:31; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Cze 2014,
Posty: 1
Super,
A czy może ktoś może podać sposób wymiany sondy lambda do Punto II 2003 r. 1.2.16 V? w serwisie powiedzielli że w tej wersji są nawet 2 sondy. Będę bardzo wdzięczna za pomoc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #735141 Wysłany: 27 Cze 2014, 11:44; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Nisko
Rejestracja: 28 Gru 2012,
Posty: 251
Pomógł: 2
anapaula, tak to prawda sa dwie =] jedna przed katalizatorem a druga za katalizatorem =] ja wymieniałem tą przed katalizatorem, musiałem jednak odchylic osłone termiczna i łatwo poszło kluczem =] odkreciłem i założyłem nową :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769717 Wysłany: 30 Mar 2015, 22:16; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 05 Maj 2014,
Posty: 26
Crzycho napisał(a):
anapaula, tak to prawda sa dwie =] jedna przed katalizatorem a druga za katalizatorem =] ja wymieniałem tą przed katalizatorem, musiałem jednak odchylic osłone termiczna i łatwo poszło kluczem =] odkreciłem i założyłem nową :)

Własnie u mnie wyskakuje błąd P1135 - preheating resistance 1 above catalyser. Jaką sondę powinienem kupić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769783 Wysłany: 31 Mar 2015, 17:31; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
maciekelga napisał(a):
above


Przed/ponad katalizatorem

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769843 Wysłany: 31 Mar 2015, 23:19; 
 Temat postu: Re: Wymiana Sondy Lambda w Punto II/IIFL/Classic 1.2 8V
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 05 Maj 2014,
Posty: 26
To wiem:-) chodzilo mi bardziej o typ


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO