You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 06:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #566997 Wysłany: 03 Kwi 2012, 20:33; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Miasto Włókniarzy
Rejestracja: 01 Lut 2011,
Posty: 250
Pomógł: 3
stukanie przy zmianie biegów to będzie prawie na pewno poduszka pod skrzynią

_________________
Abaut 8v 5d :D


Góra
 Profil  
 

 
 Post #567262 Wysłany: 04 Kwi 2012, 18:22; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
Niestety muszę Cię zmartwić bo poduszka jest nowa a stukot dalej jest.

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #569514 Wysłany: 10 Kwi 2012, 15:06; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Masz objaw podobny do mojego - może Ci się sprzęgło, a dokładniej docisk kończyć. Spróbuj DELIKATNIEJ - czyt. wolniej zmieniać biegi, jeżeli nie będziesz mieć stuków, szarpnięć itd. to docisk jest słaby i nie ma siły docisku i przy zmianie biegów puszcza.... Mój docisk jest do wymiany, co jest równoznaczne z wymianą sprzęgła. Objawia się również tym, że bardzo wysoko łapie, jak szybciej puszczę sprzęgło szarpnie kołami, stuki słychać. Może masz podobnie?

Słyszałem że można wyregulować wysokość łapania sprzęgła nawet w punto hydraulicznego, ale jak już szarpie mi kołami jak dynamiczniej ruszam czy szybko zmieniam biegi / jadę z obciążeniem = w moim przypadku docisk sprzęgła jest winny.

giero19 napisał(a):
Koledzy też mam te same objawy rano z klekotaniem, lecz po wymianie na nowy olej dalej to samo. Mechanicy w ASO mówią że to jest już któraś laska popychacza wyrobiona i na zimnym silniku stuka - tylko dziwi mnie to że po rozgrzaniu wszystko jest ok. Ja to olałem i jeżdżę dalej.?

Nie masz powodów do zmartwień, 16V z hydraulicznie ustawionymi popychaczami tak mają - też z początku myślałem że silnik jest do roboty, okazuje się, że właśnie zimny olej nie potrafi dobrze się "rozłożyć" i ustawić luzów zaworowych. Leję CASTROL Magnatec 10W40 podobno jest dobry, całą zimę nie miałem problemów, auto parkowane pod chmurką nawet przy -25st. pali za pierwszym razem. Co mogę Ci doradzić? Polecam osłonę dolną silnika - szczególnie w zimie silnik bardzo szybko się zagrzewa i nie traci szybko temperatury po wyłączeniu co jest fajne jak np. masz 30 minut postoju - wsiadam w mrozy, odpalam i już mam "odgrzany" gdy inni bez osłony muszą grzać od nowa. Odkąd mam osłonę wydaje mi się, może to subiektywne odczucie, że klekotanie szybciej ustaje, właśnie dlatego że silnik się szybciej dzięki osłonie dolnej silnika nagrzewa.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #569738 Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:03; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
Kolego sprzęgło mam prawie nowe, może z 17tyś przejechane i cały czas mam ten dzwięk nawet przed wymianą. Co do osłony silnika to pomyślę może zimą się sprawdzi. Ja podejrzewam układ różnicowy że ma już luzy i za jakiś czas nie będę miał przełożenia napędu na koła.

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #569760 Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:14; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
giero19 napisał(a):
Co do osłony silnika to pomyślę może zimą się sprawdzi.

ja jeździłem z nią i bez niej jak Mi się połamała jak mechanior źle dokręcił i różnicy nie zauważyłem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #569776 Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:37; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
to byc moze moje SUBIEKTYWNE odczucie a byc moze to, ze przed zalozeniem oslony mialem wymieniany termostat i czujnik temperatury, i piernik go wie czy moze i nic nie robi, a te wymienione czesci ktore napisalem zrobily swoje... Dobra schodzimy z tematu....

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614531 Wysłany: 24 Wrz 2012, 17:55; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
STax napisał(a):
EGONZGIERZ napisał(a):
poprostu olej typu 10W40 przy -15 staje się już mało płynny :-( na zimne klimaty polecany jest 5W40

Bez przesady. Na nasze temperatury 15W jest kiepskie, ale 10W jest całkiem ok, ja stosuję taki już 14 lat i nigdy problemów nie było. 5W pewnie byłby jeszcze lepszy, tylko po co kombinować?


jakby nasze punto 16V zalewane było z fabryki 5w40 to może i nasze popychacze po kilku latach użytkowania zimą zachowywały by się lepiej, fabryka zaleca w zimowych klimatach stosować 5W40 (co jest opisane w instrukcji) jednak jak ktoś jezdził kilka lat z 10w40 to po zmianie na 5W40 może być różnie, może jak sam zastosuje ten manewr to napisze jakie są tego skutki :) Wczoraj rozebrałem dół silnika by upewnić się na 100% czy winą stukania nie są panewki (i nie były co opisane jest w innym wątku) w każdym razie wiele osób ma problem z porannym klekotaniem w 16V ja pokombinuje jeszcze z olejami jak znajdę sposób to napisze o nim.

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614546 Wysłany: 24 Wrz 2012, 18:50; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
ibizowcy maja ten sam problem w silniku 1.4 16V. gdyby ktos chcial poczytac i poogladac filmiki z praca silnika to podaje >LINK< (mozna czytac bez logowania)

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #614575 Wysłany: 24 Wrz 2012, 20:00; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Dzisiaj kropka po 4 dniach marzniecia na zewnatrz, przy odpalaniu troche marudzila, tzn. przygasl troche licznik LCD, ale jak zawsze przez cala zime odpalala "na dotyk". Zadnego klekotania nie bylo, zobaczymy co dalej. Za niecale 2 tygodnie zmieniam olej na 10W40, mysle ze swiezy jak co roku na zime bedzie sie rownie dobrze spisywac - tzn. odpalanie na dotyk ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646473 Wysłany: 18 Lut 2013, 19:36; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
Witam, poruszę jeszcze ten temat - chodzi mi o regulację zaworów tak jak któryś kolega wspominał wcześniej, czy przy hydraulicznych zaworach jest opcja ich regulacji?? Bo z tego co mi mechanik powiedział to one mają niby samoregulatory i nic nie zrobisz z tym klekotaniem no chyba że wymieni się laski popychaczy. Diagnoza ASO. Co o tym sądzicie?

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646505 Wysłany: 18 Lut 2013, 20:56; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Samo się reguluje tam 8)
Ale czy to tak wiecznie się samo bedzie kasować to nie wiem :wink:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646510 Wysłany: 18 Lut 2013, 21:05; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
No własnie tylko jak niby to się robi?? Bo dostępu do zaworów to ja z góry nie widzę przy 16V, w 8v to sam regulowałem.

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646516 Wysłany: 18 Lut 2013, 21:14; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
No nie masz co robić bo sie nie reguluje :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646644 Wysłany: 19 Lut 2013, 09:27; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
giero19 napisał(a):
No własnie tylko jak niby to się robi??
Nie robi się, automatycznie się ustawiają luzy zaworowe. Więcej tutaj opisane - http://zssplus.pl/publikacje/publikacje39.htm Jeżeli problem występuje ciągle, tzn. klepie cały czas, nawet na rozgrzanym silniku podczas jazdy, to należy wtedy szukać problemu. Na mrozie 1.2 16V będzie klekotać jak diesel, dopóki olej nie zwiększy swojej temperatury, nie zrobi się rzadszy, zawory klepią, olej nie ma odpowiednich właściwości, aby cały układ działał poprawnie. Na youtube można pooglądać sobie, jakie właściwości ma olej silnikowy w temperaturze -25 st. - http://www.youtube.com/watch?v=vWjPU8vp4wU W miarę nagrzewania się silnika, olej nabiera swoich właściwości, dociera wszędzie, zawory się ustawiają i silniczek ładnie "cyka". Możesz to sprawdzić w prosty teście. Otwórz sobie maskę silnika, odpal silnik. Posłuchaj jak na początku będzie "klekotać", a później zejdzie ze ssania i będzie cichutko pracować.

Ja stosuję praktykę wymiany oleju silnikowego jesienią. Mam wtedy 100% pewności, że w zimie mam świeży olej a nie zjeżdżony i przepalony po lecie. Jak dotąd sprawdza się ta metoda.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646648 Wysłany: 19 Lut 2013, 10:02; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3614
Pomógł: 31
giero19 napisał(a):
Niestety muszę Cię zmartwić bo poduszka jest nowa a stukot dalej jest.

A którą poduszkę wymieniałeś, bo są 2 przy skrzyni - lizak i ta pod akumulatorem. U mnie przy każdej zmianie biegów było głuche puknięcie i jak się okazało rozpadła się ta pod akumulatorem. Lizak daje podobne objawy.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646753 Wysłany: 19 Lut 2013, 19:14; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 23 Lut 2008,
Posty: 220
Tak myślałem, jedynie zimą klekocze a tak to cicho i równo pracuje. U mnie też jest te pukanie przy zmianie biegów może faktycznie też mam walniętą poduszkę. Niedługo jadę na naprawę całego zawieszenia to sprawdze.

_________________
Punto 2 - 1.2 16V HLX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #682732 Wysłany: 26 Lip 2013, 20:56; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Lip 2013,
Posty: 3
domin45670 napisał(a):
tomsonn napisał(a):
chciałbym podpiąć sie pod ten temat tylkoże z kropkiem 1,2 8V obecnie przy tak dużych mrozach chodzi jak traktor :D
Mogę zrozumieć że jest zimno ale czy to normalne?

Tak, z powodu gęstego oleju. Jeśli sprawa w lecie się nie poprawi, to czeka Cię regulacja zaworów.




dokładnie ja sie chyba doczekałem bo stuki sa juz cały czas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710420 Wysłany: 12 Sty 2014, 04:25; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntomaniak

Imię: reven
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grzechynia
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 74
może ktoś z was orientuje się ile biorą średnio za regulację zaworów w punto 1.2 8V? kogo byście polecili w Małopolsce, dobry sprawdzony mechanik?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757211 Wysłany: 04 Sty 2015, 20:01; 
 Temat postu: Re:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Bandon Co.Cork Irlandia
Rejestracja: 04 Sty 2015,
Posty: 29
[quote="domin45670"]Cechą charakterystyczną jednostek z hydrauliczną regulacją zaworów jest "klekotanie" na zimnym silniku. Szczególnie sytuacja ta dotyczy zimnych okresów jak np. jesień i zima. Klekotanie może występować przez kilka minut, do czasu pełnego zagrzania się silnika.
Kwestia białego dymku z rury wydechowej to zapewne zwykła para, jaką obserwujemy z każdego wydechu w zimne dni. Dla pewności sprawdź jeszcze czy nie ubyło płynu chłodniczego, czy czasem ze zbiorniczka wyrównawczego nie wydostają się spaliny oraz czy jest biała maź na korku oleju.

Witam ostatnio zauważyłem ten problem i u mnie po odpaleniu przez parę minut "klekotanie" po czym ustaje i nie wiem czy się martwić czy nie? Płynu chłodniczego w przeciągu pół roku ubyło ok 2cm no i na korku wlewu oleju mam biała maź to dobrze czy źle? Dodam też ze spalanie z ok 7 litrów skończyło na średnią 11 mam kropka 1.2 16v z 2000r przebieg 90tys mil pomoże kto

_________________
Szuraj wahaczem a nie dokładkom jak byle p***a


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757214 Wysłany: 04 Sty 2015, 20:46; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Po długiej nieobecności wpis ode mnie ;) Miałem niezłe "cyrki" z moją szesnastką od kilku lat. Po wielu dyskusjach na ten temat z pawelec90, zmieniłem olejek na prawdziwego syntetyka MILLERS TRITEND 5W40 z Anglii - http://www.millersoils.pl/produkty/trid ... synthetic/ Problemów już nie mam, stał się cud ;) Nie stuka, nie klekocze, a mrozy już zaliczyłem. Lepsza kultura pracy silnika, łatwiejszy rozruch itp.

Kupiłem tutaj, pewny sprzedawca - http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils ... thetic/173 Cena nie najniższa, ale warto zapłacić więcej za olej i nie mieć kłopotów z silnikiem w zimie, czy też serwisować samochód z powodu niskiej jakości oleju ;(

Samochód był zalany co roku CASTROL MAGNATEC 10W40, powiem tyle, że castrol to wielke g... w kolorowej butelce sprzedawane (!!!), z dobrą reklamą na co łapią się klienci. Po zalaniu Millers'a nie mam problemów z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów, silniczek bardzo ładnie się wkręca, zmniejszyło się spalanie i mógłbym jeszcze pisać, ale po co. Najważniejsze że rzadszy olejek syntetyczny rozwiązał problemy.

I pomiędzy bajki można wsadzić teksty, że wypłucze coś z silnika, że teraz będę dolewać olejku itd. Silnik mam w bardzo dobrym stanie, "nie pije" oleju, nic nie dolewam już od prawie 2 miesięcy.

Podsumowując jeżeli ktoś jest pewny, że silnik ma w dobrym stanie technicznym, niech leje prawdziwego syntetyka Millers'a, wcześniej stosując płukankę Millers'a (http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils ... -250ml/285) a problemy znikną.

Moim zdaniem za takie "klekotanie bez końca" odpowiedzialny jest niskiej jakości olej, co udowodniłem na moim przykładzie. Lejcie dobrej jakości oleje, na pewno pawelec90 pomoże w doborze na pw.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757922 Wysłany: 08 Sty 2015, 23:41; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
heh ja natomiast lałem tak po kolei:

- po zakupie zalałem Selenie 20k 10W-40 - klekotał na zimno, jak temp spadła poniżej 10C, po uzyskaniu ok 50-60C cisza- jeździłem 8kkm
- następnie zalałem uwaga Millersa 10W-40 EE SemiSynthetic - działo sie to samo co wyżej-jeździłem ok 8kkm, link poniżej:

http://allegro.pl/millers-ee-semi-synth ... 43044.html

- następnie zalałem Amsoil 10W-40, podobno jedyny olej klasy lepkościowej 10W-40 na bazie całkowicie syntetycznej - też klepie na zimnym , ale mam wrażenie że szybciej cichnie - do tej pory przejeździłem 6kkm, link poniżej:

http://allegro.pl/amsoil-premium-protec ... 75768.html

szczerze już nawet niechce mi sie komnbinować z tymi olejami, już chciałbym pozostac przy jednym oleju 8) zrobiłeś mi mętlik w głowie :hahaha: co ciekawe dobra cena za tego Millersa 5W-40 Trident w dodatku opakowanie 5l :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757928 Wysłany: 09 Sty 2015, 00:05; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
steyr napisał(a):
szczerze już nawet niechce mi sie komnbinować z tymi olejami, już chciałbym pozostac przy jednym oleju 8)
Bo kombinowałeś z różnymi producentami, zakres temperatur pracy dla oleju, był zawsze taki sam 10W40, a moim zdaniem rozwiązaniem na klekotanie jest zmiana na 5W40, choć producent tego oficjalnie nie potwierdził, ale o tym dalej czytajcie, co zalewał FIAT w końcówce produkcji PUNTO II. Ciekawa informacja.
steyr napisał(a):
zrobiłeś mi mętlik w głowie :hahaha:
Tak jak napisałem, jeżeli ktoś jest pewny stanu technicznego swojej szesnastki, niech zalewa olej 5W40, który jest rzadszy a dzięki temu szybciej się rozprowadza. Proszę zobaczyć test olejów silnikowych przy -24st. 15W40, 10W40 i 5W40 (https://www.youtube.com/watch?v=MTd-nnAv-eE) - ten ostatni 5W40 nie wymaga komentarza, przy -24st. jest nadal rzadki!

I kolejna ciekawostka, do 2004 roku FIAT zalewał 10W40, a w końcówce produkcji PUNTO II zalewali już w pełni syntetyczny 5W40 - http://www.auto-swiat.pl/uzywane/fiat-p ... gach/reyjm
Cytuj:
Fiat Punto: OLEJ SILNIKOWY: sprawdzenie i wymiana - W silnikach benzynowych do 2004 r. stosowano półsyntetyczny olej Selenia 20K (10W-40), natomiast w końcowej fazie produkcji - w pełni syntetyczny środek Selenia K (5W-40)
Trzeba by było sprawdzić, czy silniki z końcówki produkcji miały inne oznaczenia, a tym samym były przez producenta "przystosowane" dla 5W40, czy też były te same silniki z tymi samymi oznaczeniami co wcześniejsza produkcja, jednak FIAT po wielu skargach i narzekaniach klientów z "klekotaniem" szesnastek w zimie, mógł taką "akcję serwisową" zrobić, w postaci zmiany oleju? To moja hipoteza, niepoprarta dowodami, do dalszego "śledztwa" z cyklu "znajdź różnicę".

Więcej na temat olejów, może napisać pawelec90. Mam nadzieję, że dorzuci kilka słów wyjaśnienia, dlaczego doradził mi zmianę na 5W40 w moim 1.2 16V. O olejach to on wie bardzo dużo, bardzo dużo... polecam go! A propo's filmiku na YT, ciekawe komentarze, właśnie nt. "pełnego syntetyku". Kilka osób wskazało na bazę, wspominał o tym również pawelec90, że nie wszystko jest "syntetyk" co ma w nazwie "syntetyk".

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 09 Sty 2015, 00:09, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #757932 Wysłany: 09 Sty 2015, 00:08; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
rozumie, i po odpaleniu przy temp 0C nic a nic Ci nie zaklepie silnik? ciężko mi w to uwierzyć, tym bardziej że piszesz że wcześniej Ci klepał przez kilka lat :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757937 Wysłany: 09 Sty 2015, 00:26; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Nic nie klekocze, były mrozy po kilkanaście stopni, może kilka sekund to było wszystko, zanim olej się nie rozprowadził. Wcześniej miałem takie cyrki, że pisałem w osobnym temacie o moich "przygodach", a odpalając silnik chciałem się zapaść pod ziemię ze wstydu, jakby ktoś mi w silniku młotem o kowadło kowala rąbał. Miałem sporo "atrakcji", w każdą zimę od kilku lat nie narzekałem na brak zajęć przy samochodzie he...

Jak będą znowu mrozy, to wezmę kamerkę i nagram co się dzieje z samochodem. Obecnie temperatura przechodzi przez zero. Faktycznie warto jest otworzyć maskę i odpalić silnik, jeszcze tego nie sprawdzałem tej zimy na nowym olejku, tylko na słuch z zewnątrz ;)

Napisz do pawelec90 na PW z zapytaniem, czy każdemu radzi zalewać 5W40, czy też są jakieś przeciwskazania? Nie potrafię przekazać jego słów i wiedzy którą posiada, a w błąd nie chcę nikogo wprowadzać.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757940 Wysłany: 09 Sty 2015, 00:32; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
Ok, jak długo juz jeździsz na 5w-40?odrazu po wymianie byl efekt, wczesniej brak Ci cos oleju? Masz lpg?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO