You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 05:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #757945 Wysłany: 09 Sty 2015, 00:57; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Od początku listopada, efekt od razu. Nie mam LPG. 1.2 16V ma słaby "dół". Od razu zauważyłem, że szybciej wkręca się na obroty, pewnie to efekt rzadszego oleju, że nie stawia oporów, szczególnie gdy załączę klimatyzację, już tak nie obciąża silnika. Oleju mi wogóle nie bierze, obecnie również nie dolewałem od 2 miesięcy od wymiany, dlatego stan techniczny silnika mam bardzo dobry.

Przed wymianą oleju najlepiej poradzić się mechanika, lub osoby (pawelec90) którzy znają się na olejach, bazach, składnikach oleju itd. czyli tej chemii w oleju, co tam jest i po co komu to potrzebne. Znalazłem też ciekawy artykuł o olejach syntetycznych - http://www.autocentrum.pl/technika/synt ... dy-i-mity/ i cytuję fragment z niego:
Cytuj:
Zalety olejów syntetycznych (w porównaniu do mieszanek mineralnych)

Zapewniają lepszą ochronę w niskich temperaturach ułatwiająca rozruch silnika w zimne dni (w pełni syntetyczne oleje silnikowe tolerują temperatury sięgające nawet poniżej -40°C). Większa tolerancję wysokich temperatur, co wpływa na redukcję utleniania i zużycia części silnika – najlepsze produkty zabezpieczają silnik nawet w temperaturach rzędu 200°C. Mniejsza konsumpcja oleju (w sprawnym silniku). Lepsza ochrona silnika pod dużymi obciążeniami, zwiększona stabilność termiczna i lepsza czystość silnika.

5 błędnych mitów na temat syntetyków

Oleje syntetyczne powinny być stosowane jedynie w nowych autach.
Jeżeli raz użyję oleju syntetycznego, nie mogę już powrócić do korzystania ze zwykłego oleju.
Syntetyczne oleje nie są dobre dla pojazdów o dużym przebiegu.
Olej syntetyczny może spowodować rozszczelnienie silnika.
Syntetyki są dobre tylko dla turbo doładowanych silników lub samochodów z górnej półki.

To wszytko nieprawda. „Z roku na rok kierowcy są coraz bardziej świadomi korzyści jakie daje jazda na syntetyku" – mówi Kevin Chinn i szybko dodaje: „Jednak wciąż funkcjonuje wiele błędnych przekonań na temat syntetycznych środków smarnych".

„Oleje syntetyczne są idealne praktycznie dla każdego typu samochodu – nowego, starego, o małym i dużym przebiegu" – dodaje ekspert ds. środków smarnych . „Co więcej, oleje syntetyczne nie uszkadzają uszczelnień silnika. Testujemy to na wielu specyfikacjach przemysłowych" – wyjaśnia Chinn.
Ja zalałem 5W40 jestem zadowolony, producent zaleca 10W40. Jak mi powiedział pawelec90 "jakby miało coś się stać z silnikiem, to już dawno bym tego doświadczył....", a jeżdżę od 2 miesięcy na 5W40.

Tak dla formalności, jak w reklamach produktów farmaceutycznych: wymianę oleju na 5W40 każdy robi na własną odpowiedzialność, producent zaleca 10W40. To że w moim wypadku pomogło, nie musi tak samo być u Was. Jeżeli są inni którzy zmienili w swoich szesnastkach na 5W40, niech potwierdzą ten fakt, będzie to dowód na to, że 5W40 jest rozwiązaniem problemów z "klekotaniem" 1.2 16V, co może również potwierdzać, że producent w końcówce produkcji PUNTO II zalewał właśnie 5W40.

Ach się porobiło, teraz to już jest mętlik na maxa :>

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #757960 Wysłany: 09 Sty 2015, 08:39; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
akurat w to że silnik po przejściu na 5W-40 sie rozleci też nie wierze, trochę "siedzę" w samochodach i takie gadanie można sobie wsadzić miedzy bajki, chyba że silnik przejeździl 200km na mineralnym oleju.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #758089 Wysłany: 10 Sty 2015, 00:00; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Na pewno przejście na syntetyk nie spowoduje,że silnik się rozleci. Z kolei przejście z syntetyku na półsyntetych może spowodować mniejsze zużycie oleju, czego sam doświadczyłem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #758117 Wysłany: 10 Sty 2015, 03:25; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Kolega mario1978 podał "podstawowy pakiet", który powinien skłonić większość użytkowników, jeśli nie tyle do zmiany, to przynajmniej do większego pochylenia się nad tematem oleju... ;)

Ciężko byłoby stłoczyć w jednym poście wszystkie informacje, bo jest ich tyle, że można by książke na ten temat napisać, a przynajmniej, bardzo obszerną broszurę... ;). Od siebie dodam, że istotną rzeczą jest to, że 5W40, 10W40, czy tam 15W40, jest jedynie oznaczeniem klasy lepkości oleju na zimno/ciepło i wbrew nadal krążącym informacją, nie ma nic wspólnego z jego składem, tzn. czy to syntetyk, półsyntetyk itp.

Drugą wg. mnie najistotniejszą sprawą (o której zresztą mario1978 wspomniał) jest to, że 95% produktów mieniących się być syntetykami, wcale nimi nie jest - to najczęściej oleje typu HC (grupa III+), czyli bardzo mocno przetworzone bazy, które jednak nadal są mineralne. Prościej będzie podać, którzy producenci mają w swojej ofercie na prawdę syntetyczny olej, czyli stworzony bazie grupy IV i wyżej: Millers, Amsoil, Fuchs i chyba jeden czy dwa oleje Motula z serii 300V. Cała reszta oliwek noszących na opakowaniu nazwę "Synthetic", to nadal hydrocracki, czyli tak na prawdę oleje mineralne (Mobil, Castrol, Elf, Motul, Valvoline itd.).

Zachęcam do głębszego zapoznania się z tematem - wszystkie informacje są powszechnie dostępne w internecie i jeżeli ktoś tylko zechce, można na prawdę szczegółowo poznać temat :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780841 Wysłany: 16 Lip 2015, 19:10; 
 Temat postu: Re: klekoczący zimny silnik 1.2 16v
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 18 Lut 2008,
Posty: 2
Ja jezdze na gazie 10 lat. Od 11 lat leje lotosa syntetic 5W40 i jakos jest ok. Na gazie 112tys km. Instalacja sekwencyjna, wtyski matrix xj 544. Punto 2 1.2 16V z 2002 roku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO