You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 00:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #457092 Wysłany: 28 Mar 2011, 14:15; 
 Temat postu: Fiat 500 Twin air - jazda testowa
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 27 Sty 2009,
Posty: 89
W dniu dzisiejszym miałem okazję wypróbować Fiata 500 z nowym silnikiem 0.9 twin air. Słyszałem różne opinie na temat tego silnika - od skrajnie negatywnych do bardzo pozytywnych opinii. Jednym z pierwszych salonów, który otrzymał ten samochód był Salon firmowy w Chorzowie i tam też się udałem. Na początku umówiłem się telefonicznie. Po przyjściu zaskoczyło mnie to że pracowniczka nie chciała zobaczyć mojego prawa jazdy tylko od razu dała mi kluczyki. Spytałem się ile mamy czasu na jazdę odpowiedziała że ok 20 - 30 minut. Fiat 500 miał przebieg 237 km. Byłem jednym z pierwszych klientów, którzy mieli okazję się nim przejechać. Po przekręceniu kluczyka pierwsza niespodzianka - dźwięk silnika. Silnik chodzi w miarę głośno ( bardziej jak diesel niż benzyna ). Najbardziej interesowały mnie osiągi i zużycie paliwa. Na początku zrobiłem 5 - 7 km po mieście. Cały czas kręcąc samochód do 4- 5 tyś obrotów. Średnie spalanie wyszło mi w granicach 7,9 l / 100 km . Po krótkiej chwili wjechałem na drogową trasę średnicową. Włączyłem tryb eco i zrestartowałem komputer. Po zmianie tryby od razu można zauważyć że samochód jest mniej dynamiczny. Na trasie jechałem cały czas 90 km / h. Zrobiłem 8 km . Komputer pokazywał średnie zużycie paliwa na poziomie 4,37 l / 100 km. gdy już znudziła mi sie spokojna jazda pojechałem na autostradę A4 żeby wypróbować osiągi. Na I biegu rozpędza się do 40/km/h na II 75km/h na III 122 km/h . Od 0 - 100 przyśpiesza w ok 11 sekund. Maksymalnie udało mi sie rozpędzić do 180 km/h. Najbardziej w tym silniku zaskoczyła mnie elastyczność , którą spokojnie można porównać do samochód z silnikiem diesla. Jedyne do czego trudno mi się było przyzwyczaić to system start - stop, którego nie można wyłączyć. W sumie zrobiłem ok 35 km i jestem miło zaskoczony tym silnikiem. W mojej ocenie jest to ogromny postęp w stosunku do starszych silników Fiata. Nie mogę się doczekać aż pojawi się wersja 105 km.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #457307 Wysłany: 28 Mar 2011, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
matrix_blue napisał(a):
Po zmianie tryby od razu można zauważyć że samochód jest mniej dynamiczny

Moment obrotowy jest wtedy ograniczany do 100nm (normalnie chyba 135nm czy jakoś tak)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457373 Wysłany: 29 Mar 2011, 08:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Hehe 237km przelotu i dostał dobre docieranie, dlatego się nie kupuje egzemplarzy testowych. Btw niuton z tego 0,9 turbo jak w 1,6 16V więc całkiem w pytkę.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457376 Wysłany: 29 Mar 2011, 09:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Mar 2011,
Posty: 416
Pomógł: 1
W temacie 500 TwinAir polecam lekturę na moim "rodzimym" portalu:
ForzaItalia.pl - Zabawa na 2 cylindry

_________________
Pozdrawiam

Marcin - "BladeRunner"
Było Punto GT
Jest Subaru GT 1999 z silnikiem STi

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457378 Wysłany: 29 Mar 2011, 09:07; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11758
Pomógł: 13
matrix_blue dali Ci kluczyki i samego puścili ? :shock: czy poprostu ja tylko wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że nikt z Tobą nie jechał ? :>

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457388 Wysłany: 29 Mar 2011, 10:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z za zakrętu :)
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 78
bbanditoss napisał(a):
czy poprostu ja tylko wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że nikt z Tobą nie jechał ?

mam to samo odczucie :) kolega dostał klucze, pojeździł i odstawił :P

_________________
Grande Punto 2009
1.4 8V Dynamic + Blue&Me
Niebieski Rock&Roll


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457490 Wysłany: 29 Mar 2011, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 27 Sty 2009,
Posty: 89
Chyba troszkę źle się wyraziłem. W tym salonie zawsze było tak że najpierw trzeba było wypisać wniosek, oświadczenie. Później robili ksero dowodu i prawa jazdy. Teraz pani nie chciała żadnego dokumentu. Oczywiście jechała ze mną. Polecam wszystkim jazdę testową bo silnik jest naprawdę godny uwagi. Czy ma ktoś z was dane jaka jest elastyczność tego silnika od 80 - 120 na 5 biegu ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457502 Wysłany: 29 Mar 2011, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
matrix_blue napisał(a):
Czy ma ktoś z was dane jaka jest elastyczność tego silnika od 80 - 120 na 5 biegu ?


http://autosalonpomorski.pl/index.php?o ... iew&id=294
60-100 IV/V bieg - 9,5/13,7s
80-120 V bieg - 15,5s
Jak na 0,9l i 85KM (145nm) bardzo fajny wynik, lepszy chyba niż np w GP 1.4 16v

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457505 Wysłany: 29 Mar 2011, 19:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 27 Sty 2009,
Posty: 89
Dla porównania elastyczność innych samochodów ( 5 bieg 80 - 120 ) :

Mercedes C 180 K Berlina 14,5
Citroën C5 2.0i 16v 143 CV 15,0
Opel Signum 2.2 DIG 16V 15,0
Audi A4 2.0 FSI 15,8
Honda Accord 4p 2.0 i-VTEC 16,2
Mazda6 2.3 16V 16,2
Ford Mondeo 2.0 4p 17,1
Volvo S60 2.4 140 CV 17,5
Opel Signum 2.2 DIG 16V Aut. 18,2
Mazda6 1.8 16V 18,6
Audi A4 2.0 130 CV Multitronic 19,0
Jaguar X-Type 2.5 Sport 19,1

[ Dodano: 29 Mar 2011 18:27 ]
poniżej bardziej profesjonalne porównanie:

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457565 Wysłany: 29 Mar 2011, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Klekot 2.0 Multijet w Bravo, seria:
80-120 km/h:
5ka - 8 s.
6ka - 11 s.
60-100 km/h:
4ka - 6 s.
5ka - 9 s.
6ka - 14 s.

W 14 sekund, 80-120 km/h, robiła mi na 5ce Alfa 145 T.Spark 1.6

W ogóle to o czym mówią takie pomiary?
Dają wam coś?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457576 Wysłany: 29 Mar 2011, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
daras napisał(a):
W ogóle to o czym mówią takie pomiary?
Dają wam coś?

Tak, mówią, że ta technologia działa, bo daje osiągi na poziomie niemal 2x większych silników przy wciąż małym zużyciu paliwa ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457618 Wysłany: 29 Mar 2011, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
STax napisał(a):
Tak, mówią, że ta technologia działa,

albo ze maja inne przelozenia ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457630 Wysłany: 29 Mar 2011, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Przełożenia przełożeniami, ale patrząc na osiąganą prędkość maks, można wnioskować, że przełożenie 5. biegu jest podobne ;)
Poza tym, przełożeniem można nadrobić parę KM, a tu multiair jest porównywany do niemal 2x mocniejszych silników ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457646 Wysłany: 29 Mar 2011, 23:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
STax napisał(a):
a tu multiair jest porównywany do niemal 2x mocniejszych silników

1.3 multijet, o podobnej mocy, robi taki sam czas w tym pseudo tescie eleastycznosci,
tak samo brzmi (jak nie lepiej) a mniej pali ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457650 Wysłany: 29 Mar 2011, 23:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
nie zawsze chodzi o to żeby silnik był lepszy
jak dla mie chodzi o prestiż i gratkę dla automaniaków. Silnik jest ciekawostką i napewno będzie się o nim mówić
a co do spalania to nie ma co porównywać benzyny do diesla
porównaj do innych benzyn o podobnych osiągach

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457656 Wysłany: 30 Mar 2011, 00:27; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
greg505 napisał(a):
1.3 multijet, o podobnej mocy, robi taki sam czas w tym pseudo tescie eleastycznosci,

? W tym co matrix_blue podał jest panda 1.3 jtd, która czas ma sporo gorszy, więc nie bardzo teraz łapię jakie 1.3 porównujesz?

[ Dodano: 29 Mar 2011 23:27 ]
greg505 napisał(a):
1.3 multijet, o podobnej mocy,(...),
tak samo brzmi (jak nie lepiej) a mniej pali

Brzmienie kwestia gustu, ale co do spalania, to z testumatrix_blue bardzo ładne wyniki wyszły, poniżej 8l/100km w mieście i 4,4l poza miastem to wyniki minimalnie wyższe niż w małych dieslach, a mówimy o silniku, który jeszcze nie był dotarty.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457667 Wysłany: 30 Mar 2011, 07:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
STax napisał(a):
? W tym co matrix_blue podał jest panda 1.3 jtd, która czas ma sporo gorszy, więc nie bardzo teraz łapię jakie 1.3 porównujesz?

od poczatku ta podana tebaleka nie podobala mi sie,
tu masz 1.3 70KM w p2 - 17.2 http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 459-2.html
wiec 1.3 90konne (czyli zblizonej mocy) schodzi jeszcze nizej

poza tym testy 80-120 robi sie na ostatnim biegu, czyli niekoniecznie musi byc to 5tka

[ Dodano: 30 Mar 2011 07:31 ]
Cytuj:
Brzmienie kwestia gustu, ale co do spalania, to z testumatrix_blue bardzo ładne wyniki wyszły, poniżej 8l/100km w mieście i 4,4l poza miastem to wyniki minimalnie wyższe niż w małych dieslach, a mówimy o silniku, który jeszcze nie był dotarty.

okreslanie spalanie po przejechaniu tak krotkiego odcinka (35km) nie jest zbyt wiarygodne

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457682 Wysłany: 30 Mar 2011, 09:08; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
greg505 napisał(a):
okreslanie spalanie po przejechaniu tak krotkiego odcinka (35km) nie jest zbyt wiarygodne

To fakt, ale fiat zapowiadał spalanie na poziomie 4l/100km (oczywiście, dane fabryczne zawsze zaniżają) i w testach w prasie wychodziło podobnie jak w teście kolegi z tego co pamiętam.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457702 Wysłany: 30 Mar 2011, 11:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
greg505 napisał(a):
STax napisał(a):
? W tym co matrix_blue podał jest panda 1.3 jtd, która czas ma sporo gorszy, więc nie bardzo teraz łapię jakie 1.3 porównujesz?

od poczatku ta podana tebaleka nie podobala mi sie,
tu masz 1.3 70KM w p2 - 17.2 http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 459-2.html
wiec 1.3 90konne (czyli zblizonej mocy) schodzi jeszcze nizej

poza tym testy 80-120 robi sie na ostatnim biegu, czyli niekoniecznie musi byc to 5tka

[ Dodano: 30 Mar 2011 07:31 ]
Cytuj:
Brzmienie kwestia gustu, ale co do spalania, to z testumatrix_blue bardzo ładne wyniki wyszły, poniżej 8l/100km w mieście i 4,4l poza miastem to wyniki minimalnie wyższe niż w małych dieslach, a mówimy o silniku, który jeszcze nie był dotarty.

okreslanie spalanie po przejechaniu tak krotkiego odcinka (35km) nie jest zbyt wiarygodne


I co z tego że testy się robi na ostatnim biegu? A chcąc wyprzedzić kogoś od 80km/h będziesz to robił na 5tce i wisiał pół godziny na lewym pasie?
Zresztą bardziej do tego auta pasuje 2 cylindrówka niż jakiś klekot z dźwiękiem koparki.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457715 Wysłany: 30 Mar 2011, 12:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
Cytuj:
I co z tego że testy się robi na ostatnim biegu? A chcąc wyprzedzić kogoś od 80km/h będziesz to robił na 5tce i wisiał pół godziny na lewym pasie?

dlatego gdzies wczesniej pisalem o pseudo tescie elastycznosci ;]

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457739 Wysłany: 30 Mar 2011, 13:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
greg505 napisał(a):
Cytuj:
I co z tego że testy się robi na ostatnim biegu? A chcąc wyprzedzić kogoś od 80km/h będziesz to robił na 5tce i wisiał pół godziny na lewym pasie?

dlatego gdzies wczesniej pisalem o pseudo tescie elastycznosci ;]


No dokładnie, w takim teście to mój GT dostał bym manto od Marei LPG bo zanim by się zebrała turbina to wolnossak byłby długość z przodu.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457805 Wysłany: 30 Mar 2011, 19:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 27 Sty 2009,
Posty: 89
greg505 napisał(a):
STax napisał(a):
a tu multiair jest porównywany do niemal 2x mocniejszych silników

1.3 multijet, o podobnej mocy, robi taki sam czas w tym pseudo tescie eleastycznosci,
tak samo brzmi (jak nie lepiej) a mniej pali ;)


1.3 multijet na gorszą elastyczność od multi air o 20 % na V biegu ( 80 - 120 ).Jeżeli chodzi o przełożenie 5 biegu to jest długie ( przy 180 km/h jest ok 5500 obrotów na minutę . )

[ Dodano: 30 Mar 2011 18:30 ]
Z większością opinii na temat elastyczności się zgadzam ale dla porównania powiem że moje punto do rozpędzenia się od 80 do 120 na 3 biegu potrzebuje 13 sekund.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457813 Wysłany: 30 Mar 2011, 19:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
matrix_blue napisał(a):
1.3 multijet na gorszą elastyczność od multi air o 20 % na V biegu ( 80 - 120 )

sa dwie wersje mocy

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #457854 Wysłany: 30 Mar 2011, 21:24; 
 Temat postu: Twinair
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Płock
Rejestracja: 30 Cze 2010,
Posty: 24
Też miałem okazję pojeździć 500 tką z tym silnikiem TwinA, zrobiłem ponad 200 km i powiem tak - REWELACJA :) Nie ma co go porównywać do 1.3 jtd jeśli chodzi o osiągi, bo to różnica dwóch klas !!!. Kulura pracy nie jest wprawdzie rewelacyjna ale przy dieslu i tak jest nieźle a do tego trochę w stylu retro ;) Silnik jest bardzo elastyczny, chętnie wkręca się na obroty, momentalnie łapie 5000tys. obrotów, dobrze reaguje na każde muśnięcie gazu. Jeździ się dużo przyjemniej niż w 1.4 95 km Grande, ja osobiście wolałbym go też od 1.4 100 KM w 500tce. Spala niewiele ale sporo zależy od stylu jazdy bo to turbinka:). Podejrzewam że po dotarciu będzie można zejść do 4 litrów na trasie i jakiś 6 - 6.5 w mieście przy jeździe bez wygłupów :) Jakbym kupował 500tkę to tylko z tym silnikiem.

_________________
Grande Punto 1.4 95 KM Sport


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458032 Wysłany: 31 Mar 2011, 16:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreni Gród
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 1194
Pomógł: 1
Żuczek napisał(a):
6 - 6.5 w mieście

to nic specjalnego, w GP raz zrobiłem doświadczenie (na całym baku) i jeździłem "eco" spalanie 6.7.

_________________
BYŁO
Fiat Grande Punto 2008 1,4 77KM
Honda Accord 2007 2.0 VTEC 155KM
Toyota Corolla 2007 1.4 D4D 90KM
VW Polo 2000 1,4 MPI 60KM
Toyota Auris 2010 1,6 Valvematic 132KM
BMW 116i 2006 115KM
Reanult Clio 2007 1,4 98KM
Skoda Octavia 2012 1,6 102KM
BMW 520d 2006 163KM
Renault Laguna 2013 2,0 140KM
Opel Corsa D 2014 1,4 100KM
JEST
Renault Megane 2018 1,2 TCe 130KM
Toyota Prius Hybrid


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO