|
Obecny czas: 01 Maj 2024, 04:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pioterp |
#461963 Wysłany:
12 Kwi 2011, 09:32; Temat postu: Silnik-gaśnie na gazie, benzynie, leci para nagrzewa-KONIEC? |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Lip 2009, Posty: 9
|
Punto 1.2 2004 rok
Problem pojawił się tydzień temu.
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale ostatnio wymieniłem na nowy końcowy tłumik, dolałem trochę oleju (jakieś 0,3l) i 2 szklanki wody do chłodnicy.
Następnego dnia dusił się na gazie w taki sposób że wcale nie chciał przyśpieszać -zwalniał, dusił, szarpał i gasnął. Na benzynie tydzień temu nie było problemów.
Wczoraj po odpaleniu na benzynie jechał chwilkę (3 km) potem przerzuciłem na gaz - i znów dławił się strasznie więc po kilkuset metrach znów benzyna.
Przejechałem jakieś 3-5 km i spod maski zaczął wydobywać się dym, w samochodzie śmierdziało strasznie a kontrolka od płynu chłodniczego świeciła się na czerwono i była na H.
Zatrzymałem się, otworzyłem maskę a tam ten dym wychodzi nie ze zbiorniczka z chłodnicy tylko z silnika. Dodatkowo to całe pudełko od gazu (to większe obok parownika) było całe w "śniegu" -tak z 0.5 cm warstwa białego pyłu.
Odczekałem 30 min, jakoś odpalił przejechałem 500 m i wtedy poległ. Znów wskazówka na H-HOT śmierdzi. a dodatkowo dodając gazu jest dziwny dźwięk -szelest.
Zosatwiłem go niech stoi.
Ktoś wie co teraz? i Co może mu dolegać?
|
|
Góra |
|
|
|
|
_marcin00_ |
#461992 Wysłany:
12 Kwi 2011, 10:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3624 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#462042 Wysłany:
12 Kwi 2011, 14:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Cytuj: Odczekałem 30 min, jakoś odpalił przejechałem 500 m i wtedy poległ. Znów wskazówka na H-HOT śmierdzi. a dodatkowo dodając gazu jest dziwny dźwięk -szelest. Zosatwiłem go niech stoi. Ktoś wie co teraz? i Co może mu dolegać?
brak chłodzenia spuchły tłoki i stanął, nie potrzebnie odpalałeś go ponownie, takie postępowanie może doprowadzić do poważnej awarii silnika, pewnie jakiś wąż pękł i płyn uciekł. Jak Ci stanął nic nie sprawdziłeś dokładnie pod maską ? dla mnie jest normalne że jak taka sytuacja następuje auta już nie odpalam
|
|
Góra |
|
|
tomaszkowal89 |
#462095 Wysłany:
12 Kwi 2011, 17:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
u mnie identyczny problem pojawił sie w innym aucie winna była głowica.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#462105 Wysłany:
12 Kwi 2011, 18:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Reduktor sie oblodził bo nic go nie grzało, nie zabierało ujemnej temperatury rozprężu gazu, czyli jakbyś cieczy nie miał w układzie, za mało jej miałeś i obiegu nie było, przegrzałeś silnik później, i nie ma mnie na miejscu.... ale minimum to pękniety wąż, lub raczej napewno poprostu mocno walnięta uszczelka pod głowicą, i wypił ci szybko większość płynu-temu słabo szedł. Szukaj silnika do 1000zł kupisz cały, szukaj z małym przebiegiem, sam słupek, osprzęt pójdzie twój. No chyba, że jeszcze odpali, ale koszta mogą przekroczyć zakup samego słupka silnika:). Wymiana silnika to ok 2 godzin . Silnik to część teraz jest, więc..
Jak słabo się znasz to do mechanika, lub ASO go zaciągnij.
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
pioterp |
#465330 Wysłany:
20 Kwi 2011, 21:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Lip 2009, Posty: 9
|
Samochód odebrany od mechanika.
Winna była chłodnica- cała do wymiany i jak pisaliście głowica pod uszczelką.
Wymieniony dodatkowo, płyn chłod, olej i świece.
Ale problem nadal istnieje.
Otóż zaczyna się dziać to samo co na początku tej usterki 3 tygodnie temu.
Na gazie nie ma jazdy. Nie reaguje na pedał gazu, Szarpie. Dławi się i staje.
I na benzynie zaczyna się dziać to samo, tzn nie gaśnie ale przy 2 i wyższych biegach przy przyśpieszeniu jako tako dochodzi do 2000 obrotów a potem nie idzie dalej. Naprawdę ciężko przyśpiesza.
Co tym razem może mu dolegać??
Może ktoś w ogóle chce kupić to punto?!
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#465346 Wysłany:
20 Kwi 2011, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
a nie łapie gdzieś lewego powietrza ?
Cytuj: Może ktoś w ogóle chce kupić to punto?!
a co myślisz że jak kupić VW to będzie miodzik
|
|
Góra |
|
|
posti |
#465348 Wysłany:
20 Kwi 2011, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
Przyczyną może byc juz koniec silnika, dlatego że go zagrzałeś to 1 a dwa to że odpaliłes go jak zgasł bo był zagrzany, pewnie tłoki spuchły tak jak juz ktoś pisał. Pewny nie jestem wiec poczekaj na kolejne wypowiedzi.
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#465351 Wysłany:
20 Kwi 2011, 21:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
a przegrzanie to druga strona medalu
tłoki, pierścienie i zapewne coś jeszcze, jak się przegrzewał trzeba było się zatrzymać i nie odpalać ponownie
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#465437 Wysłany:
21 Kwi 2011, 07:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3624 Pomógł: 31
|
Podstawa to sprawdzić kompresję na poszczególnych cylindrach. Jeżeli kompresja będzie ok to masz szczęście i tylko problem z zasilaniem/zapłonem, jeżeli nie to pozdrowienia dla mechanika jeżeli wymienił UPG bez planowania głowicy i sprawdzenia kompresji po wykonanej robocie.
Jeżeli po usterce silnika spowodowanej własnym działaniem chcesz się pozbyć samochodu bo się psuje, to gratuluje. Ostatnio coraz częściej się przekonuje skąd biorą się mity że Fiat jest awaryjny. Może wyciągnij wnioski z tego co zrobiłeś żeby taka sytuacja się więcej nie powtórzyła.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
Ostatnio edytowany przez _marcin00_, 21 Kwi 2011, 07:52, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
endumazi |
#465439 Wysłany:
21 Kwi 2011, 07:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: LKS Rejestracja: 07 Sty 2011, Posty: 121
|
pioterp napisał(a): jak pisaliście głowica pod uszczelką.
raczej odwrotnie, uszczelka pod głowicą
_________________ ---
Pozdrawiam
mazi
|
|
Góra |
|
|
pioterp |
#465484 Wysłany:
21 Kwi 2011, 11:47; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 14 Lip 2009, Posty: 9
|
Dzięki za odp.
W kwestii wyjaśnienia, to moje drugie odpalenie wg mnie ma mniejszy wpływ na awarię. Takie same objawy (brak reagowania na przyspieszenie na gazie, szarpanie i opory na benzynie) pojawiały się przed zarżnięciem przeze mnie silnika. Tak naprawdę wróciłem do punktu wyjścia- po kosztach i nauczce.
Podjadę i się zapytam czy wykonał kompresję.
Ze sprzedażą mnie trochę ponosi. Ale szlag mnie trafia jak na przejechane 25 tys km włożyłem w niego z 2500 pln. Nie licząc paliwa. Wiem,wiem to tylko narzędzie.
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#465491 Wysłany:
21 Kwi 2011, 12:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
pioterp napisał(a): to moje drugie odpalenie wg mnie ma mniejszy wpływ na awarię
a tu się mylisz.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|