You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 00:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 267 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #652341 Wysłany: 17 Mar 2013, 01:17; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Pierwszy post jest zbyt stary bym mógł go edytować.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 

 
 Post #652405 Wysłany: 17 Mar 2013, 15:09; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
To machnij sobie w podpis, jako autor tematu, linka do najnowszych wersji programu ;)

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652848 Wysłany: 19 Mar 2013, 20:26; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Rejestracja: 09 Lut 2011,
Posty: 13
A szanse na obsługę 49F są?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652892 Wysłany: 19 Mar 2013, 22:03; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Nie, IAW-49F jest obsługiwany przez MultiEcuScan.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653688 Wysłany: 23 Mar 2013, 14:50; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój
Rejestracja: 02 Lip 2012,
Posty: 27
No i udało się połączyć :)
Wyniki mam ale nie wiem jakie mają być. Czy mógłby ktoś rzucić okiem i powiedzieć co tu jest nie tak iż chleje 15 PB ?
Błędy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/290 ... 0224b.html
Testy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ab ... 72f51.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82c ... bae74.html
Na włączonym zapłonie ale bez odpalania (zamieszczam po 2 zrzuty bo nie mieściło się na ekranie):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/459 ... 3bc34.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e7 ... 3e228.html
Na wolnych obrotach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0c ... c5679.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a13 ... 23922.html
Na 3000 obr:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/694 ... 43739.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd7 ... 15e7c.html
Wykres korekt lambdy (przygazówki) :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f8 ... b95a0.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653715 Wysłany: 23 Mar 2013, 17:43; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Jak na razie to sobie wyłączyłeś autokalibrację składu mieszanki i wolnych obrotów, włącz ją z powrotem... masz tam LPG? Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą, bo żaden nie jest aktywny.

Program generuje logi ze swojego działania, wklejaj je zamiast obrazków.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653735 Wysłany: 23 Mar 2013, 19:19; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój
Rejestracja: 02 Lip 2012,
Posty: 27
tzok napisał(a):
Program generuje logi ze swojego działania, wklejaj je zamiast obrazków

Ale gdzie są ? W pomocy pisze, że w katalogu log a takiego nie znalazłem
tzok napisał(a):
masz tam LPG?

Nie mam.
tzok napisał(a):
Jak na razie to sobie wyłączyłeś autokalibrację składu mieszanki i wolnych obrotów, włącz ją z powrotem...

Zrobię.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653737 Wysłany: 23 Mar 2013, 19:27; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Larix napisał(a):
Ale gdzie są ? W pomocy pisze, że w katalogu log a takiego nie znalazłem
To włącz logowanie sesji...

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653738 Wysłany: 23 Mar 2013, 19:30; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój
Rejestracja: 02 Lip 2012,
Posty: 27
tzok napisał(a):
To włącz logowanie sesji...

Ok, coś musiałem namieszać. Teraz sprawdzałem na sucho to jest katalog LOG.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655697 Wysłany: 30 Mar 2013, 21:38; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
Mały odkop ;-)
Wracajac do mojego problemu po 20 dniach... ;-) sprawdziłem podłączenie emulatora Stag-l Plus i okazuje się, że gazownik dobrze podłączył kable do sondy lambda. Jest tak jak w instrukcji. Mimo to nadal, mimo przełącznika ustawionego na "zwarcie do masy" bląd sondy się nie pojawia w programie. Kable sterownika wpięte są zaraz obok wtyczki sondy. Sprawdziłem miernikiem i na LPG do ECU idzie napięcie sondy 0,02V czasem spadnie do 0V. Czy tak może być ewentualnie? Czy może zamontować przekaźnik i odciąć sonde na LPG w ogóle?

P.S Przy okazji dla wszystkich forumowiczów Spokojnych Świąt ;-)

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #656470 Wysłany: 02 Kwi 2013, 12:39; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 11 Gru 2011,
Posty: 10
witam, mógł by mi ktoś spojrzeć na moje dane z programu.
http://youtu.be/xJCOSRwKUmk


Góra
 Profil  
 
 
 Post #656533 Wysłany: 02 Kwi 2013, 15:18; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Dlaczego masz wyłączoną autokalibrację silnika krokowego? Włącz ją. Po drugie zrób reset autokalibracji mieszanki, przejedź ze 20-30km na benzynie i ponów próbę. W trakcie sesji diagnostycznej dane kalibracyjne nie zapisują się, więc musisz przejechać ten dystans bez podłączonego komputera. Co tam masz za LPG, z błędów to zgaduję ze podciśnieniowe. Musisz mieć emulator sondy i emulację ustawioną na masę. Błąd wtrysków oznacza brak emulatora wtryskiwaczy ale to, poza kontrolką awarii wtrysku świecącą się na LPG, nie szkodzi.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #657275 Wysłany: 04 Kwi 2013, 20:53; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
Kolego tzok mam do Ciebie jeszcze kilka pytań.

Wspominałem kiedyś, że w IAW Scanie wyszedł mi błąd w teście przekaźnika głównego. Dziś wziąłem w ręce miernik i postanowiłem posprawdzać przekaźnik właśnie i wyszło mi, że przekaźnik główny nie podaje +12V z pinu 1 po przekluczeniu kluczyka do ECU (pin 35). Wg ksiażki w takiej sytuacji niesprawny jest albo przekaźnik albo wiązka. Wiązkę sprawdziłem i jest OK, bo jest przejście od wtyczki 1 przekaźnika do pinu 35 ECU. Jakie mogą być reperkusje, że ECU nie dostaje napięcia na pin 35? Dodam jeszcze, że na pinie 4 ECU +12V jest tak jak być powinno zawsze. Warto kupić nowy przekaźnik, czy jeździć tak dalej?

A dwa chciałem podziękować za podpowiedź o sprawdzeniu dolotu. :-) Faktycznie lewe powietrze szło gdzieś przepustnicą. Poskładałem na silikonie i teraz elegancko mam wolne 900obr/min. :-) Co prawda nadal mam ciśnienie w kolektorze >500hPa, ale chyba wężyk Map sensora sparciał. Wyminię go przy okazji.

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #657283 Wysłany: 04 Kwi 2013, 21:29; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Dziwię się, że w ogóle działa bez zasilania na pinie 35... na pewno bez tego nie ma podtrzymania zasilania po wyłączeniu zapłonu a co za tym idzie nie zapisują się dane korekcyjne.

Wężyk lub sam czujnik MAPa koniecznie wymień, bo różnica z a bez jest ogromna. Bez korekty kąta zapłonu po MAPie to jest straszny muł.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #657471 Wysłany: 05 Kwi 2013, 16:24; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
tzok napisał(a):
na pewno bez tego nie ma podtrzymania zasilania po wyłączeniu zapłonu

Hmm, ale według schematu w książce "Punto sam naprawiam" na pin 35 +12V idzie tylko przy załączonym zapłonie. U mnie nie idzie wcale. Stałe +12V jest za to na pin 4 i to działa. Myślałem, żeby zbocznikować zasilanie na pin 35 poprzez dodatkowy przekaźnik, bo używki przekaźnika głównego na allegro to 50 zł :-(

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #657622 Wysłany: 05 Kwi 2013, 20:23; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Pin 4 to jest sterowanie tego przekaźnika z ECU, a nie zasilanie ECU. Przekaźnik jest sterowany masą. 12V na pinie 4 jest z akumulatora przez cewkę przekaźnika. Po włączeniu zapłonu ECU powinno tam wymuszać masę tym samym załączając przekaźnik.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671488 Wysłany: 31 Maj 2013, 18:23; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 02 Mar 2013,
Posty: 6
Witam serdecznie, dzięki wielu poradom z tego i pokrewnych wątków nabyłem interfejs i podłączyłem moje Punto 1 1.1 55KM + LPG. Miałem a właściwie nadal mam problem ze świecącą się kontrolką uszkodzenia wtrysku (tzw. marchewka) przy jeździe na LPG po dodaniu gazu (na biegu jałowym kontrolka gaśnie, przy równomiernym trzymaniu pedału gazu w jednej pozycji też gaśnie). Opisywałem to w założonym przez siebie wątku jakiś czas temu. A teraz prosiłbym o rzut fachowym okiem na moje LOG'i z IAW Scan 2:

Benzyna bieg jałowy:


PARAMETRY:
Obroty silnika: 886 RPM
Czas wtrysku: 0,98 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 13,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 432 hPa
Temperatura powietrza: 34 °C
Temperatura wody: 67 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 10,16 °
Napięcie akumulatora: 13,81 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 50 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 3
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 1536
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 904 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -126
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wył.): -8
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wł.): -2
Offset autokalibracji (obciążenie min.): -8
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 12
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Linia zasialnia OK: TAK


BŁĘDY:
Sonda lambda [Z]
Wtryskiwacz Zwarcie lub zab. termiczne [Z]
Błędny kod klucza [Z]




Benzyna 3000 rpm

PARAMETRY:
Obroty silnika: 2743 RPM
Czas wtrysku: 0,82 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 20,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 344 hPa
Temperatura powietrza: 34 °C
Temperatura wody: 68 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 18,21 °
Napięcie akumulatora: 13,81 V
Korekta sondy lambda: 0,97
Pozycja silnika krokowego: 73 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -1
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 1536
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 896 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -128
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wył.): -8
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wł.): -2
Offset autokalibracji (obciążenie min.): -8
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 12
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Linia zasialnia OK: TAK


LPG bieg jałowy:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 954 RPM
Czas wtrysku: 0,84 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 10,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 392 hPa
Temperatura powietrza: 33 °C
Temperatura wody: 72 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 10,59 °
Napięcie akumulatora: 13,75 V
Korekta sondy lambda: 1,05
Pozycja silnika krokowego: 43 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -5
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 1536
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 880 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): 126
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wył.): -8
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wł.): -2
Offset autokalibracji (obciążenie min.): -8
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 12
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Linia zasialnia OK: TAK



LPG 3000 rpm:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 2989 RPM
Czas wtrysku: 0,98 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 21,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 320 hPa
Temperatura powietrza: 34 °C
Temperatura wody: 70 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 18,21 °
Napięcie akumulatora: 13,69 V
Korekta sondy lambda: 1,29
Pozycja silnika krokowego: 76 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: -7
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 1536
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 888 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -128
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wył.): -8
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wł.): -2
Offset autokalibracji (obciążenie min.): -8
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 12
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

BŁĘDY:
Sonda lambda [Z]
Wtryskiwacz Zwarcie lub zab. termiczne [A][Z]
Błędny kod klucza [Z]


Z góry dzięki :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671503 Wysłany: 31 Maj 2013, 19:12; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Nie masz emulatora wtrysku i stąd błąd - tym nie ma się co przejmować, w instalacjach II gen. w Punto mk. 1 zalecano zakładać przekaźnik odcinający tę kontrolkę po przełączeniu na LPG. Nie masz też emulacji sondy lambda, na LPG ma być na masę - to już jest problem, bo masz rozjechane adaptacje dawki paliwa... pewnie na benzynie go zalewa. Poza tym widać, że na gazie, na wyższych obrotach masz ubogą mieszankę, a to nie dobrze - prowadzi to do przegrzania silnika, wypalenia zaworów i strzałów gazu. Trochę nie podobają mi się wskazania MAP... czy na wyłączonym silniku podaje prawidłowe ciśnienie atmosferyczne?

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671626 Wysłany: 01 Cze 2013, 11:39; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 02 Mar 2013,
Posty: 6
Dziękuję za dotychczasową interpretację :) Z ciśnieniem sprawdzę dziś i dam znać. Wskazania "MAP"? W sensie MAP SENSORA? Na które dane mam patrzeć by widzieć to co Ty? Co może ważne dwa razy zdarzyło mi się, że auto nie chciało odpalić a spod maski dobiegało trajkotanie nieco podobne do pracy drukarki igłowej. Z pomocą drugiej osoby udało mi się za pierwszym razem zlokalizować źródło tych dźwięków na element znajdujący się pod czarną osłoną przy kratkach wentylatora nieco z prawej. Tam zdaje się jest wpięta lambda, to MAP SENSOR?
A z innej beczki koledze PZ_Punto zwracałeś uwagę na zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze na biegu jałowym wskazujące na nieszczelność. U mnie jest ok? :> Gdzieś już na tym forum podczas szukania info o interfejsach czytałem Twoje porady o emulacji sondy lambda...A zaraz, to nawet w tym wątku jest ;) Jak na razie od stycznia jak posiadam to auto i po przejechaniu ok 5000km nie zdarzyło mi się by gaz LPG strzelił chociaż raz. Miałem natomiast raz problem z zalewaniem LPG o czym pisałem w tym wspominanym założonym przez siebie wątku. Silnik w 98% przypadków pracy nie osiąga nawet połowy skali temperatury wg wskaźnika kabinowego. Zazwyczaj wskazówka utrzymuje się tuz przed połową. Czasem po gdzieś 3-5 min postoju w korku dobija połowy ale wtedy włącza się wentylator i wskazówka wskaźnika temp. wraca na swoje typowe miejsce.


EDIT:

Na wyłączonym silniku:


PARAMETRY:
Obroty silnika: 0 RPM
Czas wtrysku: 0,00 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 10,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 976 hPa
Temperatura powietrza: 14 °C
Temperatura wody: 14 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 10,59 °
Napięcie akumulatora: 11,69 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 99 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 1536
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 4096
Obroty biegu jałowego: 0 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Korekta silnika krokowego (delta): -108
Korekta silnika krokowego z FLT: 0
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wył.): -8
Offset autokalibracji (obciążenie min., EVAP wł.): -2
Offset autokalibracji (obciążenie min.): -8
Wzmocnienie autokalibracji (średnie obciążenie): 12
Silnik pracuje: NIE
Sygnały z czujników OK: NIE
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Linia zasialnia OK: TAK

Na barometrze w moim pokoju 984 hPa (deszczowa, niżowa pogoda) więc chyba można przyjąć że ciśnienie czujnik wskazuje prawidłowo.
Co do sondy lambda. Przewód jest przecięty i odchodzą od niego dwa przewody do sterownika Bingo M - KME fioletowy i nazwijmy go jasnoszary (choć wygląda jak brudny biały).
Zrobiłem też testy. Niezaliczony test przekaźnika głównego. Na teście silnika krokowego zawiesił się program. Pozostałe testy zaliczone. (Nie robiłem testu klimatyzacji bo jej nie posiadam).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671648 Wysłany: 01 Cze 2013, 11:56; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Której wersji programu używasz? Zobacz jak masz ustawioną emulację sondy w sterowniku Bingo?

Wskaźnikiem temp. się nie przejmuj, większość źle pokazuje, natomiast w programie temperatura powinno być ok 90°C.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671650 Wysłany: 01 Cze 2013, 12:02; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 02 Mar 2013,
Posty: 6
Z tym wskaźnikiem temp. chodziło mi bardziej o to, iż nie zauważyłem żeby się jakoś wybitnie przegrzewał. Ale jak mówisz, że oszukuje... Wersja programu v0.78. Z tym sprawdzeniem emulacji w sterowniku raczej będę miał problem. Jeszcze nie potrafię podłączać ów sterownika do komputera na tą chwilę. Przede wszystkim nie dysponuję takim złączem jakie potrzebne jest do tego Bingo M. Chyba, że da się to jakoś manualnie sprawdzić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672059 Wysłany: 02 Cze 2013, 22:17; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
@ sinistral
Co do ciśnienia w kolektorze dolotowym to na biegu jałowym i tak masz niższe niż ja. U mnie jest zawsze >500 :-( Sprawdziłem już wszytsko za wyjątkiemj samej uszczelki kolektora no i czujnika. Ostatnie nie miałem kompletnie czasu, więc nic nie grzebałem. Zastanawiam sie jednak nad wymianą uszczelki. Poprzednia była wsadzona przez mechanika dwa lata temu dokładnie jak była robiona UPG.

@tzok co do emulacji na masę to u mnie niestety nic to nie dało, nie pojawia się błąd, tylko komp czyta to jako 0V, czyli mieszanka maksymalnie uboga. Zarówno gdy masa jest z emulatora LPG, jak i podana bezpośrednio kablem przez przekaźnik oddzielny.

U mnie też w programie zawsze wywala błąd przekaźnika głównego...

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674116 Wysłany: 10 Cze 2013, 19:01; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Forumowicz

Imię: Piotrek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HSD
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Tarnów
Rejestracja: 11 Lis 2012,
Posty: 3
Witam wszystkich. :)
Mam problem z kropkiem mojej żony i wykonałem test za pomocą iawscan2.
Bardzo proszę o sprawdzenie poniższych danych , ponieważ już wymieniłem świece, kable cewki, filtr paliwa a dalej muli i nierówno pracuje pyrkając od czasu do czasu. :cry:

PARAMETRY:
Obroty silnika: 997 RPM
Czas wtrysku: 2,14 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 11,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 456 hPa
Temperatura powietrza: 44 °C
Temperatura wody: 64 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 10,16 °
Napięcie akumulatora: 13,75 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Pozycja silnika krokowego: 101 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 47
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 0
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Obroty biegu jałowego: 984 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674136 Wysłany: 10 Cze 2013, 20:05; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Na razie to silnik chodzi na ssaniu (fast idle) i niewiele z tych parametrów można powiedzieć. To co jest, jest mniej więcej ok. To jest 55/60?

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674154 Wysłany: 10 Cze 2013, 20:57; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Forumowicz

Imię: Piotrek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HSD
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Tarnów
Rejestracja: 11 Lis 2012,
Posty: 3
To jest punto 1.2 75.
Temperatura wody jest 66 stopnie, to nie moze byc na ssaniu :> .
A czas wtrysku jest ok??


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 267 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO