You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 20:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 267 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #610925 Wysłany: 13 Wrz 2012, 21:08; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
tzok napisał(a):
Zresztą widać, że ECU nie jest oryginalny, bo jest z 2000 roku (2 ostatnie cyfry pod kodem kreskowym). Kod części zamiennej zgadza się z tym z pierwszego zdjęcia, czyli EUROPA. Na 100% masz wymienione ECU z Palio.


dzięki za informację, dobrze wiedzieć coś na 100% :D Muszę zamówić ten adapter i zobaczyć czy jakieś błędy mi pokarze... Bo coś ostatniego czasu bardzo mułowato mi się zbiera i na PB zaczyna kopcić na ciemny kolor...

[ Dodano: 13 Wrz 2012 20:08 ]

No i dziś mi dotarł adapter z 3 Pinami do VAG'a. Połączyłem się bez najmniejszych problemów, błędy wykasowane :)
także dzięki za pomoc i pozdrawiam


Załączniki:



_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)
Góra
 Profil  
 

 
 Post #612219 Wysłany: 15 Wrz 2012, 14:21; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Panowie, szybka prośba. Mam na chwilę laptopa pożyczonego, ale nie wiem, gdzie mam podłączyć lapka do Punto - model 1.1, 55km, 98. Nie wiem, gdzie jest ten cały interfejs.

Edit - udało się.

Mam do Was prośbę. Czy mógłby ktoś zamieścić prawidłowe wartości dla silnika 1.1 55km? Chciałbym porównać, a nie mam z czym.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #612233 Wysłany: 15 Wrz 2012, 14:37; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Może Ty zamieść jakie masz... i proszę o używanie IAW Scan2, bo IAW ECU Scan miał błędy, których już nie poprawiałem.

http://iaw-scan2.sourceforge.net/

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #612246 Wysłany: 15 Wrz 2012, 15:34; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
tzok napisał(a):
proszę o używanie IAW Scan2, bo IAW ECU Scan miał błędy, których już nie poprawiałem.

http://iaw-scan2.sourceforge.net/


ok dzięki za informację, przetestuję jak żona wróci kropkiem z pracy czyli około 24....

_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #612306 Wysłany: 15 Wrz 2012, 19:33; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
tzok napisał(a):
Może Ty zamieść jakie masz... i proszę o używanie IAW Scan2, bo IAW ECU Scan miał błędy, których już nie poprawiałem.

http://iaw-scan2.sourceforge.net/


Tego właśnie używałem. Niestety nie mam już laptopa. Przy okazji, gdy będę u rodziny to sprawdzę ponownie.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614336 Wysłany: 23 Wrz 2012, 17:40; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
wytłumaczy mi ktoś taki wykres bo jakoś dziwnie się rysuje te Lambda na LPG
z góry dzięki


Załączniki:


_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)
Góra
 Profil  
 
 
 Post #614350 Wysłany: 23 Wrz 2012, 18:42; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Co tam masz za LPG? Na II generacji powinna być emulacja na masę i nigdy nie powinna wchodzić w pętlę zamkniętą. Korekta sondy na benzynie powinna oscylować wokół wartości 1 ale nie należy tego mylić z oscylacjami napięcia na sondzie, tutaj amplituda zmian powinna być dużo mniejsza. Jeśli na benzynie na biegu jałowym masz lambda = 0,7 to masz albo uszkodzoną sondę albo zupełnie rozjechaną mapę paliwa, w każdym razie jest dużo za bogato, ew. idzie Ci na 2 paliwach na raz.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614522 Wysłany: 24 Wrz 2012, 17:00; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
jeżeli chodzi o instalacje LPG to nie wiem jakiej jest firmy, jest to najprostsza instalacja jaka tylko może być, żadnego modułu do sterowania nią, brak silniczka krokowego do LPG(jest zawór mechaniczny do regulowania dawki) Jeżeli chodzi o sondę to testowałem ją na wcześniejszej wersji programu na tych liczniczkach i regulując dawkę LPG sonda reagowała(tzn że jak zwiększałem dawkę LPG to sonda wchodziła w stan wzbogaconej dawki, jak zmniejszałem dawkę to przechodziła w stan ubogiej mieszanki, także wydaje mi się że sonda będzie OK). Jeżeli chodzi o to że idzie na dwóch paliwach też to mogę wykluczyć(odłączyłem pompę paliwa z kostki i wykresy się rysowały niemal że identycznie) Jeżeli chodzi o rozjechaną mapę paliwową to bardzo możliwe bo przy odpalaniu na PB i gwałtownym dodawaniu obrotów na PB jest ciemny dym. Wiem właśnie że dawka PB jest za bogata, nawet w błędach cały czas widnieje mi błąd że dawka jest na max. Pytanie moje czy tak przez to żę mój ECU jest od Fiata Palio 1.2 8V z 2000r ? Tak mi w programie wyświetla no i Ty mi odczytałeś to z metki mojego ECU
załącznik na stronie wcześniej

_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614560 Wysłany: 24 Wrz 2012, 19:20; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
rafko89xp napisał(a):
Pytanie moje czy tak przez to żę mój ECU jest od Fiata Palio 1.2 8V z 2000r ? Tak mi w programie wyświetla no i Ty mi odczytałeś to z metki mojego ECU
Nie to przez to:
rafko89xp napisał(a):
jeżeli chodzi o instalacje LPG to nie wiem jakiej jest firmy, jest to najprostsza instalacja jaka tylko może być, żadnego modułu do sterowania nią, brak silniczka krokowego do LPG(jest zawór mechaniczny do regulowania dawki)
Ta instalacja nie nadaje się do tego samochodu, a samochód z nią nie ma prawa uczciwie przejść badania technicznego, a w razie kontroli drogowej zostanie zatrzymany dowód rejestracyjny. Musi być co najmniej instalacja II generacji i emulator sondy lambda z emulacją ustawioną na masę. Różnica między I i II generacją jest niewielka - koszt przeróbki to kilkaset zł (attuator, sterownik z emulatorem, przełącznik). Niemniej i tak jestem zdania, że do 75'ki powinno się zakładać instalację IV generacji i to na dobrych wtryskach.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614568 Wysłany: 24 Wrz 2012, 19:38; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
hmm no instalacja taka była więc mojej ingerencji w nią nie było ... instalacji raczej nie będę już zmieniał bo mi się nie opłaci to w ogóle(auto jest już niewiele warte, więc jak bym miał wyłożyć kilkaset złotych na przeróbkę instalacji to wolał bym już dołożyć i kupić drugiego kropka z LPG z lepszą instalacją) Przegląd przeszedł bez problemu, a sprawdzali mi wszystko, zawieszenie, oświetlenie, hamulce, podłogę a od LPG też mieli kpl dokumentów i problemów nie robili jeżeli chodzi o LPG (czepiali się lamp i zawieszenia jak co roku)...
ale dzięki za informację, nawet nie wiedziałem że ta instalacja się nie nadaję do tego auta :)

ale że tak zapytam co ma przedawkowanie PB do instalacji LPG ? bo trochę nie widzę powiązania?

nazwa firmy instalacji LPG to STAKO, a przełączniczek do przęłaczania z PB na LPG i odwrotnie to sprawdzę i dopiszę

[ Dodano: 24 Wrz 2012 18:38 ]

hmm no instalacja taka była więc mojej ingerencji w nią nie było ... instalacji raczej nie będę już zmieniał bo mi się nie opłaci to w ogóle(auto jest już niewiele warte, więc jak bym miał wyłożyć kilkaset złotych na przeróbkę instalacji to wolał bym już dołożyć i kupić drugiego kropka z LPG z lepszą instalacją) Przegląd przeszedł bez problemu, a sprawdzali mi wszystko, zawieszenie, oświetlenie, hamulce, podłogę a od LPG też mieli kpl dokumentów i problemów nie robili jeżeli chodzi o LPG (czepiali się lamp i zawieszenia jak co roku)...
ale dzięki za informację, nawet nie wiedziałem że ta instalacja się nie nadaję do tego auta :)

ale że tak zapytam co ma przedawkowanie PB do instalacji LPG ? bo trochę nie widzę powiązania?

nazwa firmy instalacji LPG to STAKO, a przełączniczek do przęłaczania z PB na LPG i odwrotnie to sprawdzę i dopiszę

_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614573 Wysłany: 24 Wrz 2012, 19:51; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
No to chociaż załóż sobie przekaźnik, który po załączeniu LPG będzie odłączał sondę od ECU (czarny przewód przy sondzie) i podawał w jej miejsce masę (masa do ECU, sonda "w powietrzu"), to wydatek jakiś 5zł. Co prawda będzie Ci świecił MIL ("marchewa") na LPG ale auto będzie normalnie jeździło. No i podjedź na porządną (na analizatorze spalin) regulację instalacji LPG, bo wykończysz silnik. Masz za ubogą mieszankę na LPG, ECU to widzi i usiłuje ją wzbogacić wydłużając czasy wtrysku, a że na LPG nie daje to żadnego efektu to idzie "do oporu", aż łapie błąd. Za to jak przełączysz na benzynę to go zalewa, bo te adaptacje "wypracowane" na LPG nadal obowiązują. Nie wiem czy nie masz za nowego ECU ale skasuj błędy i spróbuj wykasować adaptacje sterownika (masz to w testach).

Instalacje I generacji są niedozwolone dla samochodów z katalizatorem.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614680 Wysłany: 25 Wrz 2012, 08:45; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
Wczoraj wieczorem jeszcze wybebeszyłem wyłączniczek do LPG i to co na nim przeczytałem to " Sterownik Autogaz - wtrysk STAG2 - W" ale nie wydaję mi się żeby to był jakikolwiek sterownik. Czym on miał by sterować?(chyba jedynie tym że automatycznie przełącza z PB na LPG przy ok 2 tyś/obr) Silnika krokowego przecież nie ma, a jak sobie po wiązce szedłem jak jest podłączony między innymi do listwy wtrysków, do akumulatora jeżeli dobrze spojrzałem, do emulatora wtrysków, no i na zbiornik LPG (tyle zdążyłem zauważyć wczoraj wieczorem przy latarce)

No co do ECU to pokasowałem błędy już wcześniej i adaptacje też robiłem. Zawsze mi się pokazywały dwa błędy:
- czujnik położenia wału
- max wzbogacona mieszanka

Czujnik wymieniłem i problem zniknął, tzn jak na razie się nie pokazuje

_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614755 Wysłany: 25 Wrz 2012, 15:37; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Ale zrób coś z emulacją lambda, bo musi być. Tak jak pisałem - emulacja ma być na masę więc nie potrzebujesz emulatora, wystarczy przekaźnik i ew. rezystor, to wydatek rzędu 5zł i 10min roboty.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #614773 Wysłany: 25 Wrz 2012, 17:58; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
przekaźniki 12V mam bo trochę zajmowałem się elektroniką:) no więc coś będę musiał z tym zrobić, podłączę to tak jak napisałeś
Dzięki za radę

[ Dodano: 25 Wrz 2012 16:58 ]

przekaźniki 12V mam bo trochę zajmowałem się elektroniką:) no więc coś będę musiał z tym zrobić, podłączę to tak jak napisałeś
Dzięki za radę

_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650714 Wysłany: 10 Mar 2013, 00:30; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
Mam takie pytanka odnośnie diagnozy mojego Punta w IAW SCAN2:
1. Co oznaczać może niezaliczony test przekaźnika głównego?
2. Czy autokalibracja mieszanki i silnika krokowego powinna być włączona?
3. Jeśli jak w pytaniu 2 autokalibracje są właczone, co może być powodem, że nie następuje korekta dawki paliwa? (patrz rysunek 2).

Dla ułatwienia wrzuciłem zrzuty z ekranu.

Generalnie z autem jest problem "pyrkania" na wolnych obrotach na benzynie. Temat wałkowany, ale rozwiązania nie znalazłem :-( LPG chodzi OK. Jest też problem z wysokimi wolnymi obrotami. Nawet na rozgrzanym silniku na PB obroty potrafią być 1200-1500, na LPG trochę mniej. Niemniej nigdy nie schodzi poniżej 1000.
Auto mam dwa lata i problem jest od samego początku. Zrobione UPG, zawory, pompa paliwa i filtr, nowe świece już 2 razy, nowe kable WN, czyszczony krokowy tydzień temu.
Program nie pokazuje błędów, za wyjatkiem wtryskiwacza po przełaczeniu na LPG, co jest zrozumiałe,

Niezaliczony test przekaźnika:
Image
Praca na Pb - silnik rozgrzany.
Image

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650726 Wysłany: 10 Mar 2013, 00:56; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Niezaliczonym testem bym się nie przejmował, natomiast masz ewidentną nieszczelność w dolocie, dużo za duże ciśnienie w kolektorze jak na wolne obroty, z drugiej strony bogata mieszanka... tam jest więcej niż jedna usterka. Włącz sobie z powrotem autokalibrację, bo ją chyba wyłączyłeś, włączenie/wyłączenie resetuje adaptacje, trzeba zrobić ze 20-30 na benzynie, żeby wróciły do normy. Masz emulator lambdy? Jak ustawiona emulacja? Ma być na masę i ma być błąd lambdy (zwarcie na masę) przy pracy na LPG.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650729 Wysłany: 10 Mar 2013, 01:18; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
Dziękuję kolego za szybką odpowiedź :-)
Autokalibrację już włączyłem, przez jakis czas jeździłem bez niej. Teraz, mimo iż włączona to tak jak zaznaczyłem na fotce korekta dawki paliwa = 0 kroków. Nie wiem czy tak powinno być.
Co do LPG mam sterownik Stag-L Plus i wg opisu na stronie producenta ma emulację sondy (choć jeden gazownik u którego byłem na regulacji twierdził że nie jest to emulator sondy). Co do emulacji, raczej nie jest to tak jak piszesz zwarcie do masy, bo nie mam żadnych błędów (oprócz wtrysku po przełączeniu na LPG). Emulację ustawia się przełącznikiem na płytce sterownika i o ile pamiętam to jest chyba właśnie wyłączona.... Sprawdzę jutro i przełacze na masę.
Co do dolotu... hmmm jutro spróbuję obejrzeć go dokładnie, ale nie bardzo wiem gdzie mogło by brać lewe powietrze :-/

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650791 Wysłany: 10 Mar 2013, 12:39; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Uszczelka pod korpusem przepustnicy/monowtrysku, przewody podciśnieniowe. Przy pracującym silniku siknij Plakiem/samostartem w okolice korpusu wtrysku i zobacz czy podniosą się obroty. Może też elektrozawór reduktora nie odcinać dopływu LPG (ale to nit tłumaczy ciśnienia tylko lambdę), może być zablokowany silnik krokowy biegu jałowego.

Upewnij się też, że masz wpięty emulator w obwód sondy lambda - przecięty czarny przewód sondy i od strony sondy podłączony do fioletowego przewodu z emulatora, a od strony ECU podłączony do szarego przewodu z emulatora:
Image
Ustawienie przełącznika emulacji sondy na "zwarcie do masy":
Image
SW1 = ?
SW2 = OFF
SW3 = OFF
SW4 = ON
SW5 = OFF
SW6 = OFF
SW7 = OFF
SW8 = OFF

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650867 Wysłany: 10 Mar 2013, 16:21; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
@ tzok, Dzięki kolego za wskazówki :-) Powyżej wklejone materiały mam podrukowane :-)

Sprawdziłem dziś i sonda lambda nie była ustawiona na zwarcie do masy - to przestawiłem przełącznik SW4 na ON jak jest w instrukcji powyżej. Niestety nie pojawił się błąd sondy lampda na LPG, czyli można sie domyślić, że gazownik wcale mi nie rozciął obwodu sondy jak montował sterownik :-( Poczekam na cieplejszy dzień to bedę grzebał dalej i sprawdzę jak idą te kable od sterownika.

Co do krokowca to obserwując w programie wartości w trakcie nagrzewania silnika, odnosze wrażenie że pracuje poprawnie, bo wartości spadają wraz ze wzrostem temperatury i nagrzany silnik = 10 kroków silnika krokowego. Co więcej ewentualne wahania obrotów jakie występują na jałowym są bez związku z krokowcem, gdyż jego pozycja się nie zmienia w tym czasie (po nagrzaniu).

Co do lewego powietrza postaram się rozebrać przepustnicę przy okazji i wyczyścić ją i wtedy obejrzę uszczelkę pod nią. Tydzień temu psikałem dezodorantem po przepustnicy i nie było reakcji, ale może źle piskałem....

A mam jeszcze jedno pytanie: kąt otwarcia przepustnicy czy nie uważasz, że na jałowym jest zbyt duży? Ktoś tu na forum wrzucił zrzut z ekranu i na jałowym miał 6,30 st. U mnie jest 8.89 lub czasem 9.30.

Odezwę się pewnie w nastęny weekend, bo w tygodniu nie bede miał czasu grzebać przy aucie.
Dzięki za dotychczasowe rady :-)

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650892 Wysłany: 10 Mar 2013, 17:02; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Kąt otwarcia, a raczej sposób jego pomiaru jest daleki od doskonałości ale powinno być poniżej 8 stopni. Linka gazu na biegu jałowym powinna być luźna/pedał gazu powinno dać się wcisnąć do podłogi - przepustnica poprzez linkę nie powinna go blokować. Przepustnicę da się obrócić o kąt większy niż 90 stopni ale powinno się ją tak ustawić, żeby przy pedale gazu w podłodze była otwarta pod kątem 90 stopni (na "oko" niekoniecznie w/g komputera, bo on może przekłamywać pomiar nawet o kilka stopni). Pedał gazu powinien mieć wyraźny skok jałowy. Nie każdy dezodorant jest łatwopalny...

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #651544 Wysłany: 13 Mar 2013, 14:32; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój
Rejestracja: 02 Lip 2012,
Posty: 27
Panowie, jako że jestem zielony w temacie diagnostyki to uprzejmie poproszę was a szczególnie kolegę Tzoka
o łopatologiczne wskazanie mi czy ten interfejs :
http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... ieski.html
z tą przejściówką:
http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html
zadziała z programem od Tzoka ?

Punto żłopie mi 15-20 Pb i muszę coś zrobić :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #651550 Wysłany: 13 Mar 2013, 16:06; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Zadziała.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #651618 Wysłany: 13 Mar 2013, 21:52; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Duszniki Zdrój
Rejestracja: 02 Lip 2012,
Posty: 27
Dzięki za info.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652118 Wysłany: 15 Mar 2013, 23:13; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Dodałem zakładkę testy, a w niej możliwość wyłączenia autoadaptacji składu mieszanki (przydatne dla "zagazowanych") i charakterystyki regulacji wolnych obrotów oraz możliwość ręcznej korekty tych parametrów (tylko przy wyłączonej autoadaptacji). Proszę o przetestowanie. W samochodach po '98 roku funkcja może być zablokowana w sterowniku. Wartością wyjściową (neutralną) dla obydwu parametrów jest 128. Włączyć wyłączyć autokalibrację można tylko na WYŁĄCZONYM silniku, natomiast regulacji można dokonywać tylko przy silniku PRACUJĄCYM na biegu jałowym.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652339 Wysłany: 17 Mar 2013, 00:38; 
 Temat postu: Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Mam małą sugestię - w 1 poście można zamieścić linki do najnowszych wersji bo ciężko je zauważyć w temacie. Przydałoby się.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 267 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO